Akumulator vs lodowka turystyczna.

czyli wszystko to, co nie pasuje do powyższych ...
Nativol
Posty: 97
Rejestracja: niedziela, 20 lut 2011, 16:19
Lokalizacja: Bydgoszcz

Akumulator vs lodowka turystyczna.

Postautor: Nativol » poniedziałek, 27 cze 2011, 11:19

Moze ktos policzyc ile czasu potrwa zanim lodowka o mocy 45W wyczerpie naładowany na full akumulator 55Ah.
Nie znam sie specjalnie na tych jednostkach.
Kupiłem zarowki diodowe, wiec jedynie lodowka pozostaje podstepnym złodziejem pradu. :wink:
Na niektorych kempingach wołają nawet 12zł za dobe 230V ,co jest moim zdaniem lekkim przegięciem :evil:

Akumulatory mogę zabrać dwa. Gdyby kazdy wytrzymał choc 2-3 dni to by było swietnie.

Bede zobowiazany .

Pozdrawiam.
VECTRA + N132L

BIGL
Posty: 1266
Rejestracja: poniedziałek, 14 maja 2007, 20:17
Lokalizacja: Białystok

Re: Akumulator vs lodowka turystyczna.

Postautor: BIGL » poniedziałek, 27 cze 2011, 11:26

O takim wyniku raczej zapomnij - myślę że przy sprawnych akumulatorach - jakieś 24h.
Obrazek

Awatar użytkownika
konrad
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 1453
Rejestracja: wtorek, 22 kwie 2008, 13:18
Lokalizacja: Krk/Lbl

Re: Akumulator vs lodowka turystyczna.

Postautor: konrad » poniedziałek, 27 cze 2011, 12:00

amper to natężenie przez napięcie :roll:
czyli 50W/12V, co daje ponad 4A, aku masz 55Ah, więc niby 14h, ale do zera
w praktyce pewnie przy 10V będzie już koniec, więc realnie ile 6-7h :roll:
chyba dobrze policzyłem :wink:

tylko lodówka na gaz :!:

już pomijam kwestie wydajności, gdzie absorbcyjna bije na głowę te turystyczne
(można mieć nawet lód do drinków ;))

tak przy okazji, u mnie na 12V turystyczna chłodzi chyba bardzo słabo :roll:
o ile na 220V produkty były faktycznie zimne, tak przy zasilaniu 12V w bagażniku auta ... letnie
być może kwestia otoczenia, w aucie mogło być i 40'C, a w przedsionku 25'C :roll:
była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4

Awatar użytkownika
robert
Administrator
Administrator
Posty: 2985
Rejestracja: poniedziałek, 24 maja 2010, 12:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: Akumulator vs lodowka turystyczna.

Postautor: robert » poniedziałek, 27 cze 2011, 12:08

konrad pisze:tak przy okazji, u mnie na 12V turystyczna chłodzi chyba bardzo słabo :roll:
o ile na 220V produkty były faktycznie zimne, tak przy zasilaniu 12V w bagażniku auta ... letnie
być może kwestia otoczenia, w aucie mogło być i 40'C, a w przedsionku 25'C :roll:


Kwestia braku cyrkulacji powietrza - zamknięta kubatura bagażnika.
Miałem podobnie. Wystarczyło na postoju zostawić na 15 min otwarta na oścież klapę i hulało jak trzeba.
Do tego stopnia, że mi kabanosy zamarzły na kamień :]
Robert
Brak pasji jest pewnym rodzajem kalectwa
502 43 46 44
Wątek remontowy

Awatar użytkownika
robert
Administrator
Administrator
Posty: 2985
Rejestracja: poniedziałek, 24 maja 2010, 12:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: Akumulator vs lodowka turystyczna.

Postautor: robert » poniedziałek, 27 cze 2011, 12:10

konrad pisze:tylko lodówka na gaz :!:

A jeszcze lepiej 220/12/gaz ;]
Robert
Brak pasji jest pewnym rodzajem kalectwa
502 43 46 44
Wątek remontowy

Awatar użytkownika
konrad
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 1453
Rejestracja: wtorek, 22 kwie 2008, 13:18
Lokalizacja: Krk/Lbl

Re: Akumulator vs lodowka turystyczna.

Postautor: konrad » poniedziałek, 27 cze 2011, 13:12

robert pisze:
konrad pisze:tak przy okazji, u mnie na 12V turystyczna chłodzi chyba bardzo słabo :roll:
o ile na 220V produkty były faktycznie zimne, tak przy zasilaniu 12V w bagażniku auta ... letnie
być może kwestia otoczenia, w aucie mogło być i 40'C, a w przedsionku 25'C :roll:


Kwestia braku cyrkulacji powietrza - zamknięta kubatura bagażnika.
Miałem podobnie. Wystarczyło na postoju zostawić na 15 min otwarta na oścież klapę i hulało jak trzeba.
Do tego stopnia, że mi kabanosy zamarzły na kamień :]


ale lodówka na ogniwa Peltiera ? czy absrobcyjna ?
moja nigdy nie zmroziła :roll: teoretycznie ma obniżać temp o 20'C
w praktyce przy 25-30'C będzie w środku ok 15'C (otwieranie daje swoje)

i faktycznie jak w bagażniku było 40'C (na postoju zostawiona w zamkniętym aucie)
to raz że nie ma wentylacji, a dwa że jeśli nawet obniżyła by o 15'C to jest 25'C wewnątrz :roll:
była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4

Nativol
Posty: 97
Rejestracja: niedziela, 20 lut 2011, 16:19
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Akumulator vs lodowka turystyczna.

Postautor: Nativol » poniedziałek, 27 cze 2011, 13:57

Wychodzi na to ,ze cały ,misterny plan oszczedzania własnie diabli wzieli :twisted:
Trudno.
Ładowanie co drugi dzień dwóch akumulatorow mija sie z celem. Upierdliwosc przewyższa ewentualną oszczedność.
Zreszta juz widze miny ludzi z obsługi kempingu jak bym co chwila latał i marudził: chcę prąd, nie chcę prądu, znów chcę ,a teraz juz jednak nie chcę :mrgreen:

Dziekuje wszystkim za opinię.
VECTRA + N132L

Awatar użytkownika
robert
Administrator
Administrator
Posty: 2985
Rejestracja: poniedziałek, 24 maja 2010, 12:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: Akumulator vs lodowka turystyczna.

Postautor: robert » poniedziałek, 27 cze 2011, 14:10

konrad pisze:ale lodówka na ogniwa Peltiera ? czy absrobcyjna ?
moja nigdy nie zmroziła :roll: teoretycznie ma obniżać temp o 20'C
w praktyce przy 25-30'C będzie w środku ok 15'C (otwieranie daje swoje)


Absorbcyjna.
Ew. wyłącz zasilanie i zostaw ją do góry nogami na noc.
Rano odwróć i włącz zasilanie po 10-15 min,
Możliwe, że musisz "ręczenie" wymusić obieg płynu chłodzącego.
Robert
Brak pasji jest pewnym rodzajem kalectwa
502 43 46 44
Wątek remontowy

Awatar użytkownika
konrad
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 1453
Rejestracja: wtorek, 22 kwie 2008, 13:18
Lokalizacja: Krk/Lbl

Re: Akumulator vs lodowka turystyczna.

Postautor: konrad » poniedziałek, 27 cze 2011, 17:19

robert pisze:
konrad pisze:ale lodówka na ogniwa Peltiera ? czy absrobcyjna ?
moja nigdy nie zmroziła :roll: teoretycznie ma obniżać temp o 20'C
w praktyce przy 25-30'C będzie w środku ok 15'C (otwieranie daje swoje)


Absorbcyjna.
Ew. wyłącz zasilanie i zostaw ją do góry nogami na noc.
Rano odwróć i włącz zasilanie po 10-15 min,
Możliwe, że musisz "ręczenie" wymusić obieg płynu chłodzącego.


ano właśnie, a jak piszę o takiej marketowej turystycznej
absorpcyjna w przyczepce mrozi OK (gaz i 220V)
była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4


Wróć do „Pozostałe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości