Strona 7 z 7

Re: Montaż bagażnika na rowery.

: sobota, 6 cze 2020, 17:58
autor: kooba
Hak przykręcony tylko do tylnej belki nie ma racji bytu. Rama się skręci i rowery wylądują na jezdni. Musi być konstrukcja do ramy wzdłużnej. Tu masz rysunek jak to było u mnie viewtopic.php?f=31&t=3787&start=30#p60731 , polecam zapoznać się z całym wątkiem.
A z doświadczenia powiem Ci żebyś sobie odpuścił. Ja woziłem 2 rowery i nawet 30L wody, pełna butla gazu i różne rzeczy na/w dużym łóżku w N-ce nie pozwalały osiągnąć dobrego nacisku na hak. Przy trzech rowerach z tyłu nie masz szans na bezpieczny nacisk.

Zerknij na ten filmik

Re: Montaż bagażnika na rowery.

: sobota, 6 cze 2020, 20:49
autor: dmb5
Pamiętam swoją N126Nl i kuchnia zlew lodówka przy tylnym oknie kiepsko się prowadziła nawet to że przedsionek był z przodu koło zapasowe i butla w kufrze mało dopiero pożądne doładowanie przodu napojami wodą pozwalało jechać szybciej niż 80 ale trzeba było się pilnować

Re: Montaż bagażnika na rowery.

: sobota, 6 cze 2020, 20:51
autor: dmb5
Lukasz_b20 pisze:Panowie na 90 proc jestem przekonany do takiego patentu jak na foto. Czy Waszym zdaniem na tak zamontowanym haku utrzyma się bezpiecznie bagażnik z trzema rowerami? Ram jest narażona na jakieś zakrzywienia czy spokojnie sobie poradzi z takim obciążeniem? Dziękuję za pomoc.

3 rowery 45kg bagażnik 15 czyli 60 kg może być ciekawie podczas jazy - lepiej z przodu pokombinuj

Re: Montaż bagażnika na rowery.

: sobota, 6 cze 2020, 21:00
autor: Zbyszek
A jaki jest optymalny nacisk na hak?

Re: Montaż bagażnika na rowery.

: sobota, 6 cze 2020, 22:05
autor: Lukasz_b20
Dzięki za rady. Odpuszczam temat.

Re: Montaż bagażnika na rowery.

: sobota, 6 cze 2020, 22:09
autor: Murano
Zbyszek pisze:A jaki jest optymalny nacisk na hak?

50 kg.
U siebie mam 45-55 i jest stabilnie nawet przy 110 km/h

Re: Montaż bagażnika na rowery.

: niedziela, 7 cze 2020, 11:09
autor: ruciak76
Murano pisze:
Zbyszek pisze:A jaki jest optymalny nacisk na hak?

50 kg.
U siebie mam 45-55 i jest stabilnie nawet przy 110 km/h

Mając tandem (rower Duet) na dyszlu obciążenie kształtowało się w granicach 60-75kg, w zależności jaka butla była w bakiście (lato 5kg=11kg brutto - zima 11kg=21kg brutto ;) ), jeździło się świetnie ale w tyle głowy zawsze miałem że obciążenie dyszla niewiadów jest na 50kg, teraz już bez tandemu staram się mieć na haku 45-55kg i jazda należy do stabilnych nawet przy dość sporych prędkościach ;)