Demontaż osi N126E

czyli wszystko to, co nie pasuje do powyższych ...
BATT
Posty: 24
Rejestracja: wtorek, 21 wrz 2010, 21:18

Demontaż osi N126E

Postautor: BATT » czwartek, 7 paź 2010, 17:55

Mam pytanie czy mogę beztrosko zdemontować oś chodzi mi o to,że farba z niej złazi.A tak bez leżakowania pod spodem mógłbym ja porządnie oczyścić pomalować przekonserwować piasty.Czy lepiej nie ruszać-bo coś rozkalibruję? :?:

Awatar użytkownika
jedrek101
Posty: 1941
Rejestracja: niedziela, 27 sty 2008, 10:33
Kontaktowanie:

Re: Demontaż osi N126E

Postautor: jedrek101 » czwartek, 7 paź 2010, 19:10

raczej niczego nie rozkalibrujesz, ale jak chcesz to zapunktuj (zaznacz) jakoś miejsca oryginalnego montażu :)

BATT
Posty: 24
Rejestracja: wtorek, 21 wrz 2010, 21:18

Re: Demontaż osi N126E

Postautor: BATT » czwartek, 7 paź 2010, 19:24

Aha.Tak jeszcze przy okazji a te gumki (wałki) w które jest wciśnieta piasta to po 22 latach można bezpiecznie z tym jechać bo jak czytam u kogoś na forum ,że urwało mu się koło to mnie to przeraża. oś dokręca się potem jakim kluczem dynamometrycznym czy tak na czuja?

BIGL
Posty: 1266
Rejestracja: poniedziałek, 14 maja 2007, 20:17
Lokalizacja: Białystok

Re: Demontaż osi N126E

Postautor: BIGL » czwartek, 7 paź 2010, 20:46

Jedno z drugim i trzecim nie ma nic wspólnego. Piasta to jedno i jest osadzona na czopie, oś przykręcasz do ramy, a drążki skrętne to już zupełnie inna bajka.
Obrazek

Awatar użytkownika
kotek
Moderator
Moderator
Posty: 3501
Rejestracja: środa, 26 wrz 2007, 19:31
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Demontaż osi N126E

Postautor: kotek » czwartek, 7 paź 2010, 22:26

Odnośnie wałków skrętnych, to najpierw zrób pomiar zawieszenia a dopiero potem myśl o ewentualnym ich wymienianiu. W domowych warunkach tego nie zrobisz, lecz tylko w warsztacie .
Obrazek
Obrazek
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN

Awatar użytkownika
Borivoj
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 114
Rejestracja: wtorek, 5 lut 2008, 22:15
Lokalizacja: Velešín (Česká Republika)

Re: Demontaż osi N126E

Postautor: Borivoj » piątek, 8 paź 2010, 14:46

Tu jest watek: viewtopic.php?f=4&t=178

POLECAM ZARAZEM AMORTIZATORY "ALKO" INSTALOWAC. Pozdrawuje Borivoj, Czechy

BATT
Posty: 24
Rejestracja: wtorek, 21 wrz 2010, 21:18

Re: Demontaż osi N126E

Postautor: BATT » sobota, 9 paź 2010, 10:07

Dziękuję za podpowiedzi.Zdemontowałem oś przy okazji zobaczyłem jak niechlujnie jest pospawana z jednej strony.W poniedziałek do czyszczenia poprawy spawów malowanie i koniecznie jak już jest na wierzchu przyspawanie uchwytów do amorków.Tylko bedę musiał @zundapp600 poprosić o szczegółowe wymiary.

Konto usuniete

Re: Demontaż osi N126E

Postautor: Konto usuniete » poniedziałek, 11 paź 2010, 10:42

Post usuniety
Ostatnio zmieniony czwartek, 7 mar 2013, 20:59 przez Konto usuniete, łącznie zmieniany 1 raz.

BATT
Posty: 24
Rejestracja: wtorek, 21 wrz 2010, 21:18

Re: Demontaż osi N126E

Postautor: BATT » środa, 22 gru 2010, 17:20

No i w końcu zakończyłem remont i postawiałem moją zapiekankę na kołach.I cholera jasna psia krew- jak mówił Pan Sułek-stoi krzywo.czyżby tak miało być?Jak polożę się w środku na przeciw szafy albo na lewym kole (Ja 90kg) stoi prosto bo mam poziomicę na dyszlu.

BIGL
Posty: 1266
Rejestracja: poniedziałek, 14 maja 2007, 20:17
Lokalizacja: Białystok

Re: Demontaż osi N126E

Postautor: BIGL » czwartek, 23 gru 2010, 06:52

Pomierz dokładnie odległości kół od nadkoli, może przyczepa stoi w nierównym miejscu. U mnie w stodole klepisko też jest niby równe ale przyczepa zawsze jest leciutko pochylona - jak wyjadę na równą ulicę to już jest OK. Może lodówka lub przedsionek dociążają przyczepę z jednej strony :?: Dla wszystkiego sprawdż rozmiar kół :idea:
Obrazek

BATT
Posty: 24
Rejestracja: wtorek, 21 wrz 2010, 21:18

Re: Demontaż osi N126E

Postautor: BATT » wtorek, 18 sty 2011, 17:40

Fakt jest minimalnie pochylona po stronie drzwi wejsciowych i lodowki.Koła są nowe 12'', stoi chyba na równym mam nadzieję,ze podczas pakowania. (mam poziomicę na dyszlu) zniweluje ten problem.

Andrzej132
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 800
Rejestracja: niedziela, 23 mar 2008, 17:24
Lokalizacja: Opole

Re: Demontaż osi N126E

Postautor: Andrzej132 » niedziela, 6 mar 2011, 12:13

Wczoraj też demontowałem oś i okazało się, że z jednej strony śruby były lekko poluzowane. Z zewnątrz nie było tego widać ale po rozkręceniu styk pomiędzy ramą a uchwytem osi był "wyslizgany". Proponuję aby przed sezonem każdy sprawdził to połączenie i dokręcił śruby.

BATT
Posty: 24
Rejestracja: wtorek, 21 wrz 2010, 21:18

Re: Demontaż osi N126E

Postautor: BATT » sobota, 9 kwie 2011, 19:49

Witam po dłuższej przerwie.No i mam problem.Wyjechałem na drogę po remoncie i jedzie krzywo przechylona na strone drzwi.
Diagnosta twierdzi,że oś do remontu.Poprzedni wlaściciel twierdzi ,że nigdy ta strona osi nie wpadła w żadną dziurę.Zdjąłem koła -pomierzyłem suwmiarką odległości od o ramy do tego plaskownika na odbój.I rożnica wynosi 31mm.Naprawa osi (wymiana wałkó gumowych)jest nieopłacalna (no chyba,że się mylę)Wałki 90PLN na stronę +120 wymiana x2 to 420 kurier ze 60to koszt ?Na allegro jest gość z Kobylina i sprzedaje po 294 kompletną na 750 kg.I co zamawiać?Macie jakąś radę.
Pozdrawiam.

Konto usuniete

Re: Demontaż osi N126E

Postautor: Konto usuniete » sobota, 9 kwie 2011, 21:04

Post usuniety
Ostatnio zmieniony czwartek, 7 mar 2013, 19:33 przez Konto usuniete, łącznie zmieniany 1 raz.

Andrzej132
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 800
Rejestracja: niedziela, 23 mar 2008, 17:24
Lokalizacja: Opole

Re: Demontaż osi N126E

Postautor: Andrzej132 » sobota, 9 kwie 2011, 21:13

Ja dzisiaj założyłem (prawie) ośkę po naprawie. Nie wiem jak stoi na kołach bo jeszcze będę regulował hamulce.


Wróć do „Pozostałe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości