Strona 1 z 2
n126, nowy kilka pytań
: środa, 30 cze 2010, 17:41
autor: wojtus
Witam Wszystkich!
Przymierzam się do zakupu n126... mam kilka pytań, może zbyt słabo szukałem:
- wytrzymałość przyczepki n126, czy wiek ma duże znaczenie dla wytrzymałości - laminat,
- w standardzie jak, wysoko znajduje się zaczep na ziemią,
- czy rama jest podatna na odkształcenia - np. skręca się...
Pytania biorą się z konieczności modernizacji zawieszenia przyczepy ... potrzebuję kół o średnicy min. 80 cm
Rama zostanie wzmocniona, nowa oś z hamulacmi na bębnach, do tego dłuższe resory oraz amortyzatory.
Re: n126, nowy kilka pytań
: środa, 30 cze 2010, 19:30
autor: jedrek101
Witaj
Nie wiem co Ty chcesz robić

ale....
- laminat chyba jest wytrzymały skoro koledzy mają budki z 1973 r chyba że zamierzasz ją turlać ze zbocza góry- wtedy może być kruchy...
- zaczep jest na standardowej wysokości - w dużej mierze zależne od wysokości haka w holowniku...
- nawet rama w naczepach tirów odkształcają się w czasie jazdy,najlepiej kup ogonek z ocynkowaną ramą która jest dość sztywna poszukaj takiej na resorach i z amorkami i hamulcem najazdowym wtedy szybciej coś przerobisz ....
Re: n126, nowy kilka pytań
: środa, 30 cze 2010, 22:08
autor: wojtus
Przyczepka będzie ciągana, za 4x4.
Rama przyczepki ma zostać wzmocniona, włożony most z Terrano, koła 16'', opona 265/70/16.
Resor prawdopodobnie zostanie oryginalny - inne mocowania resorów, na końcu inne amortyztory.
W holowniku, hak jest dość wysoko, przynajmniej 50-60 cm nad ziemią.
Re: n126, nowy kilka pytań
: środa, 30 cze 2010, 23:42
autor: Konto usuniete
Post usuniety
Re: n126, nowy kilka pytań
: czwartek, 1 lip 2010, 09:18
autor: BIGL
Nie lepiej kupić jakiś namot z platformą na dach - taki przeprawowy do 4x4. Taki tunning ja proponujesz to tylko zniszczenie przyczepy

. Poczytaj troszkę o przyczepach - w działach technicznych masz instrukcje, sposób budowy itp.
http://www.more4x4.pl/namioty-dachowe-detale/137.html
Re: n126, nowy kilka pytań
: czwartek, 1 lip 2010, 11:28
autor: ddkrzysztof
Tak czy siak witaj

a rozwiązanie z nami czy bez znajdziesz najbardziej odpowiednie dla siebie

Re: n126, nowy kilka pytań
: sobota, 3 lip 2010, 09:17
autor: stef
Jak chcesz zrobić przyczepę do off-roadu to nie kombinuj z mostem od terrano - chyba że go tak zmodyfikujesz, że wywalisz dyferencjał i półosie, dzięki czemu zyskasz bardzo dużo na wadze ogonka i oporach toczenia.
A jeśli już takie modyfikacje robisz i wzmacniasz ramę to chyba ocynkowana nie będzie ci potrzebna skoro i tak na spawasz na nią nowe profile i dodatkowe osłony pewnie z rur (szczególnie podwozie żeby laminatem po kamieniach nie ciągać). Ale tak jak koledzy pisali - poszukaj już przerobioną - na resorach a zamiast wspomnianego mostu - pokombinuj z wymiana samych piast - sprawdź przednie od jeepa czy ci przypadkiem nie podejdą po małych modyfikacjach - za 500zł kupisz komplet nówek i felgi można tanio kupić 15cali z oponami.
A czym zamierzasz ciągać przyczepę ?
Aha dużo by ci w terenie pomógł hamulec najazdowy - wbrew pozorom przy stromych podjazdach i zjazdach działa rewelacyjnie i dużo ułatwia i wspomaga twoje hamulce które w autach terenowych są raczej kiepskie.
Re: n126, nowy kilka pytań
: sobota, 3 lip 2010, 14:51
autor: wojtus
W moim przypadku namiot odpada ... wolę małą przyczepkę.
Zawsze mogą ją odpiąć, bagażnik dachowy, mocno zmienia środek ciężkości.
Hamulce w samochodzie są OK, 4 x tarcza, 2 x SAS, sam pojazd to Terrano, z hakiem 3500kg.
Wada hak jest dość wysoko.
Most z Terrano, bo mi się taki wala - da radę podnieść go jedna osoba, z całą zawartością.
Po wyjęciu dyfra, półosiek, koła będą więcej ważyć, hamulce do wykorzystania - bębny.
Ogólnie będzie (prawdopodobnie) wyglądać tak:
- pod spód ramy wododporna sklejka, na całośći pod spodem,
- sklejka usztwyni całość - skręcona z ramą, osłoni dół przyczepy,
- do ramy dołożone mocowania resorów i amortyzatorów, odboje ograniczające skok,
- resory z Navary,dwa pióra,
- całość zrobiona tak aby móc łatwo wrócić do oryginału - po odkręceniu resorów, amortyzatorów,
- jak przekroczy 750kg, się srobi sama.
Re: n126, nowy kilka pytań
: sobota, 3 lip 2010, 17:48
autor: stef
Szerze mówiąc nie widzę tego w terenie - mówię o sklejce... jak po kamieniach pociągniesz brzuchem przyczepy parę razy lub nawet po korzeniach w lesie to sklejka nie da rady - pisze z własnego doświadczenie - kiedyś korzeń w lesie porządnie pogiął mi blachę w ZDROWEJ jeszcze wtedy podłodze w Uazie - a Rosjanie nie robili tego z cieniutkich blach - nie chce wiedzieć jak by wyglądały nogi pasażera gdyby tam była sklejka.
Jeżeli chodzi o mos z terrano - jak już go montujesz to odetnij obudowę dyferencjały - podniesie ci prześwit o kilka cennych cm. No i zmniejszy wagę - a nawet 10kg to dużo znaczy gdy i autko i przyczepa jedzie po osie w piachu lub błocie.
Co do resorów - chyba że masz od navary - ale ja zrobiłem przyczepę towarowa na resorach od poloneza - sprawdzają się ekstra, no i za bezcen można mieć i resory i sworznie do nich oraz inne elementy typu tuleje itp.
A czy sklejka usztywni ci całość?? - moim zdaniem to półśrodek. Co prawda lekkie ale nie wierze w wodoodporne sklejki - zastosowałem taką na pokrywę do akwarium - wytrzymała 2 lata i się rozwarstwiła.
Na spód zastosował bym aluminiową blachę + wspawał rury wzdłuż ramy i wychodziły z ryłu poza przyczepę zakręcone ku górze - dzięki temu gdy zjedziesz ze stromej górki nie będziesz się martwił czy kont zejścia przyczepy jest nie za mały.
Prawdę mówiąc mi niewiadówka w terenie sprawdza się super, choć nie używam jej w bardzo ciężkim terenie i jej nie modyfikowałem, ale i po lesie i po polu jedzie za jeekiem bardzo ładnie i wesoło podskakuje a firaneczki wewnątrz machają się jeszcze zabawniej

Jak zrobisz to zapodaj fotki. I powodzenia w motaniu.
PS Terrano masz podniesionego?
Re: n126, nowy kilka pytań
: sobota, 3 lip 2010, 19:56
autor: wojtus
Dzięki za uwagę na temat mostu - 100% racji z główką.
Resory mam, Navara ma bardzo miękkie i długie.
Sklejka, też byłem sceptyczny, mam dwie zabudowy w pracy - jak zobaczyłem sklejkę się śmiałem.
Jedna po 4 latach, druga 2 lata - sklejka na dole, narażona na wszystko co można spotkać na drodze, jest ok..
Spradza się, można to obić ryflem - od dołu, nie chcę kontaktu aluminium ze stalą i ocynkiem.
Terrno na dwóch szytwnych mostach z GR-a, trochę podniesione.
Re: n126, nowy kilka pytań
: czwartek, 8 lip 2010, 21:07
autor: wojtus
Pochwalę się, kupiłem n126n.
Po analize, przyczepka dostanie największe koła jakie wejdą, rodzaj dystansu do zaczepu (między dyszel a zaczep, podniesiony zaczep do góry).
Re: n126, nowy kilka pytań
: piątek, 9 lip 2010, 04:44
autor: BIGL
Mocno nie zaszalejesz z tymi kołami bo skutecznie ograniczają ciebie nadkola. Jak chcesz podnieść przyczepę to może zastanów się nad resorami.
Re: n126, nowy kilka pytań
: piątek, 9 lip 2010, 07:11
autor: jedrek101
ewentualnie podłożyć profil zamknięty między ramę a uchwyt montażowy ramy i dłuższe atestowane śruby , zawsze można zyskać te kilka centymetrów.
p.s. słyszałem o takim rozwiązaniu lecz nie widziałem osobiście - ale myślę że powinno być ok

Re: n126, nowy kilka pytań
: piątek, 9 lip 2010, 08:22
autor: stef
BIGL ma rację. Wystarczy zastosować resory - rozwiązanie najtańsze, a poprawia i prowadzenie przyczepy i podnosi ci zaczep.
Re: n126, nowy kilka pytań
: piątek, 9 lip 2010, 18:01
autor: piotr05
próbowałem załozyc 185/14 zyskałem całe 20 cm. Tak że resory beda najlepsze