n126, nowy kilka pytań

czyli wszystko to, co nie pasuje do powyższych ...
wojtus
Posty: 127
Rejestracja: środa, 30 cze 2010, 15:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała

n126, nowy kilka pytań

Postautor: wojtus » środa, 30 cze 2010, 17:41

Witam Wszystkich!

Przymierzam się do zakupu n126... mam kilka pytań, może zbyt słabo szukałem:
- wytrzymałość przyczepki n126, czy wiek ma duże znaczenie dla wytrzymałości - laminat,
- w standardzie jak, wysoko znajduje się zaczep na ziemią,
- czy rama jest podatna na odkształcenia - np. skręca się... :?:

Pytania biorą się z konieczności modernizacji zawieszenia przyczepy ... potrzebuję kół o średnicy min. 80 cm :mrgreen:
Rama zostanie wzmocniona, nowa oś z hamulacmi na bębnach, do tego dłuższe resory oraz amortyzatory.

Awatar użytkownika
jedrek101
Posty: 1941
Rejestracja: niedziela, 27 sty 2008, 10:33
Kontaktowanie:

Re: n126, nowy kilka pytań

Postautor: jedrek101 » środa, 30 cze 2010, 19:30

Witaj
Nie wiem co Ty chcesz robić :?: :?: :?: ale....
- laminat chyba jest wytrzymały skoro koledzy mają budki z 1973 r chyba że zamierzasz ją turlać ze zbocza góry- wtedy może być kruchy...
- zaczep jest na standardowej wysokości - w dużej mierze zależne od wysokości haka w holowniku...
- nawet rama w naczepach tirów odkształcają się w czasie jazdy,najlepiej kup ogonek z ocynkowaną ramą która jest dość sztywna poszukaj takiej na resorach i z amorkami i hamulcem najazdowym wtedy szybciej coś przerobisz ....

wojtus
Posty: 127
Rejestracja: środa, 30 cze 2010, 15:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: n126, nowy kilka pytań

Postautor: wojtus » środa, 30 cze 2010, 22:08

Przyczepka będzie ciągana, za 4x4.
Rama przyczepki ma zostać wzmocniona, włożony most z Terrano, koła 16'', opona 265/70/16.
Resor prawdopodobnie zostanie oryginalny - inne mocowania resorów, na końcu inne amortyztory.

W holowniku, hak jest dość wysoko, przynajmniej 50-60 cm nad ziemią.

Konto usuniete

Re: n126, nowy kilka pytań

Postautor: Konto usuniete » środa, 30 cze 2010, 23:42

Post usuniety
Ostatnio zmieniony niedziela, 3 mar 2013, 14:43 przez Konto usuniete, łącznie zmieniany 1 raz.

BIGL
Posty: 1266
Rejestracja: poniedziałek, 14 maja 2007, 20:17
Lokalizacja: Białystok

Re: n126, nowy kilka pytań

Postautor: BIGL » czwartek, 1 lip 2010, 09:18

Nie lepiej kupić jakiś namot z platformą na dach - taki przeprawowy do 4x4. Taki tunning ja proponujesz to tylko zniszczenie przyczepy :( . Poczytaj troszkę o przyczepach - w działach technicznych masz instrukcje, sposób budowy itp.
http://www.more4x4.pl/namioty-dachowe-detale/137.html
Obrazek

Awatar użytkownika
ddkrzysztof
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 757
Rejestracja: środa, 4 cze 2008, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Re: n126, nowy kilka pytań

Postautor: ddkrzysztof » czwartek, 1 lip 2010, 11:28

Tak czy siak witaj :D a rozwiązanie z nami czy bez znajdziesz najbardziej odpowiednie dla siebie :wink:
Zabawne jak mało ważna jest Twoja praca, gdy prosisz o podwyżkę,
a jak niesamowicie niezbędna dla ludzkości gdy prosisz o urlop...

Pozdrawiam Krzysztof + Kasia + Dominik + Dawid + Daewoo Nubira + N126N (REMONT)

Awatar użytkownika
stef
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 276
Rejestracja: wtorek, 18 sie 2009, 08:31
Lokalizacja: Choroszcz/k. Białegosotku
Kontaktowanie:

Re: n126, nowy kilka pytań

Postautor: stef » sobota, 3 lip 2010, 09:17

Jak chcesz zrobić przyczepę do off-roadu to nie kombinuj z mostem od terrano - chyba że go tak zmodyfikujesz, że wywalisz dyferencjał i półosie, dzięki czemu zyskasz bardzo dużo na wadze ogonka i oporach toczenia.
A jeśli już takie modyfikacje robisz i wzmacniasz ramę to chyba ocynkowana nie będzie ci potrzebna skoro i tak na spawasz na nią nowe profile i dodatkowe osłony pewnie z rur (szczególnie podwozie żeby laminatem po kamieniach nie ciągać). Ale tak jak koledzy pisali - poszukaj już przerobioną - na resorach a zamiast wspomnianego mostu - pokombinuj z wymiana samych piast - sprawdź przednie od jeepa czy ci przypadkiem nie podejdą po małych modyfikacjach - za 500zł kupisz komplet nówek i felgi można tanio kupić 15cali z oponami.
A czym zamierzasz ciągać przyczepę ?
Aha dużo by ci w terenie pomógł hamulec najazdowy - wbrew pozorom przy stromych podjazdach i zjazdach działa rewelacyjnie i dużo ułatwia i wspomaga twoje hamulce które w autach terenowych są raczej kiepskie.
Stefan
T4 EuroSky 550
było
Xsara picasso 1.8B+G + N126 + KIP 42 TTZ

wojtus
Posty: 127
Rejestracja: środa, 30 cze 2010, 15:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: n126, nowy kilka pytań

Postautor: wojtus » sobota, 3 lip 2010, 14:51

W moim przypadku namiot odpada ... wolę małą przyczepkę.
Zawsze mogą ją odpiąć, bagażnik dachowy, mocno zmienia środek ciężkości.

Hamulce w samochodzie są OK, 4 x tarcza, 2 x SAS, sam pojazd to Terrano, z hakiem 3500kg.
Wada hak jest dość wysoko.

Most z Terrano, bo mi się taki wala - da radę podnieść go jedna osoba, z całą zawartością.
Po wyjęciu dyfra, półosiek, koła będą więcej ważyć, hamulce do wykorzystania - bębny.

Ogólnie będzie (prawdopodobnie) wyglądać tak:
- pod spód ramy wododporna sklejka, na całośći pod spodem,
- sklejka usztwyni całość - skręcona z ramą, osłoni dół przyczepy,
- do ramy dołożone mocowania resorów i amortyzatorów, odboje ograniczające skok,
- resory z Navary,dwa pióra,
- całość zrobiona tak aby móc łatwo wrócić do oryginału - po odkręceniu resorów, amortyzatorów,
- jak przekroczy 750kg, się srobi sama.

Awatar użytkownika
stef
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 276
Rejestracja: wtorek, 18 sie 2009, 08:31
Lokalizacja: Choroszcz/k. Białegosotku
Kontaktowanie:

Re: n126, nowy kilka pytań

Postautor: stef » sobota, 3 lip 2010, 17:48

Szerze mówiąc nie widzę tego w terenie - mówię o sklejce... jak po kamieniach pociągniesz brzuchem przyczepy parę razy lub nawet po korzeniach w lesie to sklejka nie da rady - pisze z własnego doświadczenie - kiedyś korzeń w lesie porządnie pogiął mi blachę w ZDROWEJ jeszcze wtedy podłodze w Uazie - a Rosjanie nie robili tego z cieniutkich blach - nie chce wiedzieć jak by wyglądały nogi pasażera gdyby tam była sklejka.
Jeżeli chodzi o mos z terrano - jak już go montujesz to odetnij obudowę dyferencjały - podniesie ci prześwit o kilka cennych cm. No i zmniejszy wagę - a nawet 10kg to dużo znaczy gdy i autko i przyczepa jedzie po osie w piachu lub błocie.
Co do resorów - chyba że masz od navary - ale ja zrobiłem przyczepę towarowa na resorach od poloneza - sprawdzają się ekstra, no i za bezcen można mieć i resory i sworznie do nich oraz inne elementy typu tuleje itp.
A czy sklejka usztywni ci całość?? - moim zdaniem to półśrodek. Co prawda lekkie ale nie wierze w wodoodporne sklejki - zastosowałem taką na pokrywę do akwarium - wytrzymała 2 lata i się rozwarstwiła.
Na spód zastosował bym aluminiową blachę + wspawał rury wzdłuż ramy i wychodziły z ryłu poza przyczepę zakręcone ku górze - dzięki temu gdy zjedziesz ze stromej górki nie będziesz się martwił czy kont zejścia przyczepy jest nie za mały.

Prawdę mówiąc mi niewiadówka w terenie sprawdza się super, choć nie używam jej w bardzo ciężkim terenie i jej nie modyfikowałem, ale i po lesie i po polu jedzie za jeekiem bardzo ładnie i wesoło podskakuje a firaneczki wewnątrz machają się jeszcze zabawniej :)
Jak zrobisz to zapodaj fotki. I powodzenia w motaniu.
PS Terrano masz podniesionego?
Stefan
T4 EuroSky 550
było
Xsara picasso 1.8B+G + N126 + KIP 42 TTZ

wojtus
Posty: 127
Rejestracja: środa, 30 cze 2010, 15:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: n126, nowy kilka pytań

Postautor: wojtus » sobota, 3 lip 2010, 19:56

Dzięki za uwagę na temat mostu - 100% racji z główką.
Resory mam, Navara ma bardzo miękkie i długie.

Sklejka, też byłem sceptyczny, mam dwie zabudowy w pracy - jak zobaczyłem sklejkę się śmiałem.
Jedna po 4 latach, druga 2 lata - sklejka na dole, narażona na wszystko co można spotkać na drodze, jest ok..
Spradza się, można to obić ryflem - od dołu, nie chcę kontaktu aluminium ze stalą i ocynkiem.

Terrno na dwóch szytwnych mostach z GR-a, trochę podniesione.

wojtus
Posty: 127
Rejestracja: środa, 30 cze 2010, 15:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: n126, nowy kilka pytań

Postautor: wojtus » czwartek, 8 lip 2010, 21:07

Pochwalę się, kupiłem n126n.

Po analize, przyczepka dostanie największe koła jakie wejdą, rodzaj dystansu do zaczepu (między dyszel a zaczep, podniesiony zaczep do góry).

BIGL
Posty: 1266
Rejestracja: poniedziałek, 14 maja 2007, 20:17
Lokalizacja: Białystok

Re: n126, nowy kilka pytań

Postautor: BIGL » piątek, 9 lip 2010, 04:44

Mocno nie zaszalejesz z tymi kołami bo skutecznie ograniczają ciebie nadkola. Jak chcesz podnieść przyczepę to może zastanów się nad resorami.
Obrazek

Awatar użytkownika
jedrek101
Posty: 1941
Rejestracja: niedziela, 27 sty 2008, 10:33
Kontaktowanie:

Re: n126, nowy kilka pytań

Postautor: jedrek101 » piątek, 9 lip 2010, 07:11

ewentualnie podłożyć profil zamknięty między ramę a uchwyt montażowy ramy i dłuższe atestowane śruby , zawsze można zyskać te kilka centymetrów.
p.s. słyszałem o takim rozwiązaniu lecz nie widziałem osobiście - ale myślę że powinno być ok :D

Awatar użytkownika
stef
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 276
Rejestracja: wtorek, 18 sie 2009, 08:31
Lokalizacja: Choroszcz/k. Białegosotku
Kontaktowanie:

Re: n126, nowy kilka pytań

Postautor: stef » piątek, 9 lip 2010, 08:22

BIGL ma rację. Wystarczy zastosować resory - rozwiązanie najtańsze, a poprawia i prowadzenie przyczepy i podnosi ci zaczep.
Stefan
T4 EuroSky 550
było
Xsara picasso 1.8B+G + N126 + KIP 42 TTZ

piotr05
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2106
Rejestracja: wtorek, 2 cze 2009, 06:52
Lokalizacja: Ziemia Obiecana

Re: n126, nowy kilka pytań

Postautor: piotr05 » piątek, 9 lip 2010, 18:01

próbowałem załozyc 185/14 zyskałem całe 20 cm. Tak że resory beda najlepsze
Wyjazdy 2019 3096 km 27 nocek
Wyjazdy 2020 2250 km 21 nocek
Wyjazdy 2021 1000 km 7 nocek
Wyjazdy 2022 2138 km 17 nocek
Wyjazdy 2023 4175 km 33 nocki
Wyjazdy 2024 5236 km 31 nocek
wyjazdy 2025 640 km 2 nocki


Wróć do „Pozostałe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości