Podpory w towarówce
- Miron EZD
- Fanklubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Podpory w towarówce
Chciałbym się podzielić pomysłem i wykonaniem podpór w przyczepie towarowej.
Jak wiemy potrzeba jest matką wynalazków i wszelkich usprawnień.
Pewnie nie jeden z nas podczas rozładunku wolnostojącej przyczepy towarowej wchodził na pakę.
No i zawsze zonk, dyszel w górę i przyczepa przechyla się na tylną burtę.
Dobrze jak nikt nie stoi akurat koło dyszla , albo przez przypadek nie stoi nad nim okrakiem.
Pomysł aby wstawić podpory do przyczepy towarowej, rodem z niewiadówki zrodził się u mnie już dawno temu,
ale całkiem niedawno zakupiłem dwie podpory od naszego klubowego kolegi Piotr 05.
Dzisiaj w końcu udało mi się wykonać taki wynalazek:
Oczywiście podpory są z dwóch stron przyczepy.
Dlaczego w tym miejscu i w tą stronę?
Konstrukcja ramy przyczepy pozwalała bez jakichkolwiek większych przeróbek i dokładek (adapterów)
zamontować je właśnie w tym miejscu.
Jakie widzę plusy dodatnie tego rozwiązania?
-Przyczepa nie przechyla się podczas wchodzenia na pakę z tyłu.
-Podczas postoju przyczepy z rozłożonymi podporami zabezpieczmy ją przed przewróceniem na tył,
na przykład przez bawiące się dzieci, które mogą próbować wejść na tył przyczepy,
sam byłem kiedyś dzieckiem i wiem, że nie zawsze moje pomysły były mądre
-Przyczepa jako lekka, bez hamulca najazdowego, po opuszczeniu podpór jest związana z podłożem na sztywno
a więc nie stoczy się samoistnie, co może się przydać np. przy ostatnich porywistych wiatrach.
-Można podnieść przyczepę w czasie wymiany koła, nie używając dodatkowych lewarków.
Plusów ujemnych na ten moment nie stwierdzam.
Mam nadzieję, że może komuś spodoba się mój pomysł
Jak wiemy potrzeba jest matką wynalazków i wszelkich usprawnień.
Pewnie nie jeden z nas podczas rozładunku wolnostojącej przyczepy towarowej wchodził na pakę.
No i zawsze zonk, dyszel w górę i przyczepa przechyla się na tylną burtę.
Dobrze jak nikt nie stoi akurat koło dyszla , albo przez przypadek nie stoi nad nim okrakiem.
Pomysł aby wstawić podpory do przyczepy towarowej, rodem z niewiadówki zrodził się u mnie już dawno temu,
ale całkiem niedawno zakupiłem dwie podpory od naszego klubowego kolegi Piotr 05.
Dzisiaj w końcu udało mi się wykonać taki wynalazek:
Oczywiście podpory są z dwóch stron przyczepy.
Dlaczego w tym miejscu i w tą stronę?
Konstrukcja ramy przyczepy pozwalała bez jakichkolwiek większych przeróbek i dokładek (adapterów)
zamontować je właśnie w tym miejscu.
Jakie widzę plusy dodatnie tego rozwiązania?
-Przyczepa nie przechyla się podczas wchodzenia na pakę z tyłu.
-Podczas postoju przyczepy z rozłożonymi podporami zabezpieczmy ją przed przewróceniem na tył,
na przykład przez bawiące się dzieci, które mogą próbować wejść na tył przyczepy,
sam byłem kiedyś dzieckiem i wiem, że nie zawsze moje pomysły były mądre
-Przyczepa jako lekka, bez hamulca najazdowego, po opuszczeniu podpór jest związana z podłożem na sztywno
a więc nie stoczy się samoistnie, co może się przydać np. przy ostatnich porywistych wiatrach.
-Można podnieść przyczepę w czasie wymiany koła, nie używając dodatkowych lewarków.
Plusów ujemnych na ten moment nie stwierdzam.
Mam nadzieję, że może komuś spodoba się mój pomysł
- kooba
- Administrator
- Posty: 5533
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Podpory w towarówce
Podpory w towarówce to bardzo dobry pomysł. Ja u siebie też mam.
Ale z użyciem tych od kempingu to poszalałeś. W takiej przyczepie stosuje się podporę mocowaną tak jak kółko manewrowe. Rozkładanie i składanie jest dużo szybsze i nie wymaga dodatkowych narzędzi. A w dodatku widzę, że masz fabryczne otwory do takich podpór.
Ale z użyciem tych od kempingu to poszalałeś. W takiej przyczepie stosuje się podporę mocowaną tak jak kółko manewrowe. Rozkładanie i składanie jest dużo szybsze i nie wymaga dodatkowych narzędzi. A w dodatku widzę, że masz fabryczne otwory do takich podpór.
- Miron EZD
- Fanklubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Re: Podpory w towarówce
No tak.
Ale moje są bardziej niewiadówkowe
Ale moje są bardziej niewiadówkowe
- tomcat
- Moderator
- Posty: 3916
- Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
- Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska
Re: Podpory w towarówce
Mirek nie byłby sobą gdyby czegoś nie umodził
- popiolekpolska
- Fanklubowicz
- Posty: 464
- Rejestracja: piątek, 1 lip 2016, 00:47
- Lokalizacja: Czeladź
Re: Podpory w towarówce
Ja mam taką jak Kuba i parę razy się zsunęła, a Mirka bardziej bezpieczna tylko troszkę bardziej czasochłonna.
N126e 1983
N126n 1988 -ex
N132L 1984
N126n 1988 -ex
N132L 1984
- b.b tulipan
- Fanklubowicz
- Posty: 1086
- Rejestracja: piątek, 29 lut 2008, 15:13
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Podpory w towarówce
kooba pisze:Podpory w towarówce to bardzo dobry pomysł. Ja u siebie też mam.
Ale z użyciem tych od kempingu to poszalałeś. W takiej przyczepie stosuje się podporę mocowaną tak jak kółko manewrowe. Rozkładanie i składanie jest dużo szybsze i nie wymaga dodatkowych narzędzi. A w dodatku widzę, że masz fabryczne otwory do takich podpór.
podpora-rurowa-przyczepy-fi-48-zestaw-z-obejma.jpg
Witam. Wyrwałeś mi z ust ten oryginalny patent. W 410 miałem takie podpory i siedziały mocno po dokręceniu. Jeśli dłuższy czas była nie używana to podpory zdejmowałem co by nie kusiły.
Mam 520 i też noszę się z zamiarem montażu takowych.
Gorzej z 250 bo dyszel idzie całkiem na dół.
Najlepiej to nic nie robić a potem odpocząć.
Nie A4, nie L4 tylko T4
Nie A4, nie L4 tylko T4
- kooba
- Administrator
- Posty: 5533
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Podpory w towarówce
popiolekpolska pisze:Ja mam taką jak Kuba i parę razy się zsunęła, a Mirka bardziej bezpieczna tylko troszkę bardziej czasochłonna.
Jak się zsunęła? Sama w dół? Podczas jazdy?
Re: Podpory w towarówce
Pomysł z podporą kempingową ma dla mnie pewną wadę. Sam mam klasyczną w obejmie i często zdarza mi się regulować wysunięcie podpory wraz ze stopniowym klękaniem zawieszenia podczas załadunku i odwrotnie, gdy przyczepa wstaje podczas rozładunku. Lekkie popuszczenie obejmy i podpora sama się reguluje, wystarczy dokręcić. Trwa to sekundę, jeden ruch dłoną. Z taką na klucz jak dla mnie za dużo roboty, potrzebne narzędzie i kręcenie.
Ale punkt za to, że czuć klimat kempingu przy robocie i tyraniu z gruzem/złomem/opałem czy co tam jeszcze wypadnie przewieźć
Ale punkt za to, że czuć klimat kempingu przy robocie i tyraniu z gruzem/złomem/opałem czy co tam jeszcze wypadnie przewieźć
- popiolekpolska
- Fanklubowicz
- Posty: 464
- Rejestracja: piątek, 1 lip 2016, 00:47
- Lokalizacja: Czeladź
Re: Podpory w towarówce
kooba pisze:popiolekpolska pisze:Ja mam taką jak Kuba i parę razy się zsunęła, a Mirka bardziej bezpieczna tylko troszkę bardziej czasochłonna.
Jak się zsunęła? Sama w dół? Podczas jazdy?
Nie podczas wchodzenia na nią.
N126e 1983
N126n 1988 -ex
N132L 1984
N126n 1988 -ex
N132L 1984
-
- Przyjaciel
- Posty: 800
- Rejestracja: niedziela, 23 mar 2008, 17:24
- Lokalizacja: Opole
Re: Podpory w towarówce
Ja kiedyś dawno temu (byłem młody) jak budowałem przyczepę podłodziową to zastosowałem podpory kempingowe ("do góry nogami") jako regulowane podparcia do łodzi. Sprawdza się super przy slipowaniu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości