[N-132T] z 1976 - z najazdem czy bez i problemy z DMC

czyli wszystko to, co nie pasuje do powyższych ...
Awatar użytkownika
CornBlumenBlau
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4379
Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
Lokalizacja: Siradiensis

Re: [N-132T] z 1976 - z najazdem czy bez

Postautor: CornBlumenBlau » poniedziałek, 31 sie 2015, 21:16

Najpierw chyba musisz to prostowanie zacząć od wyrobienia tabliczki zastępczej.
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 9 / 1360 km

skupit
Posty: 21
Rejestracja: czwartek, 13 sie 2015, 23:52

Re: [N-132T] z 1976 - z najazdem czy bez

Postautor: skupit » poniedziałek, 31 sie 2015, 21:42

CornBlumenBlau pisze:Najpierw chyba musisz to prostowanie zacząć od wyrobienia tabliczki zastępczej.

A jak i gdzie się do tego zabrać? W Niewiadowie papierów już nie ma, jak więc ustalić prawidłowe dane dot. DMC?

Awatar użytkownika
CornBlumenBlau
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4379
Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
Lokalizacja: Siradiensis

Re: [N-132T] z 1976 - z najazdem czy bez

Postautor: CornBlumenBlau » poniedziałek, 31 sie 2015, 21:44

Polecam wątek Dziwna waga przyczepy
Nie Ty pierwszy i nie ostatni masz ten problem.
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 9 / 1360 km

niebieski-n2
Posty: 300
Rejestracja: czwartek, 1 sty 2015, 10:32
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa

Re: [N-132T] z 1976 - z najazdem czy bez

Postautor: niebieski-n2 » wtorek, 1 wrz 2015, 21:41

Jak Cię zważą, a ważą zwłaszcza za granicą - to kara finansowa i przede wszystkim koniec jazdy do momentu osiągnięcia masy faktycznej, co najmniej zgodnej z DMC z dowodu. W samochodzie można wywalić towar, pasażerów, a w przyczepie???

skupit
Posty: 21
Rejestracja: czwartek, 13 sie 2015, 23:52

Re: [N-132T] z 1976 - z najazdem czy bez

Postautor: skupit » środa, 2 wrz 2015, 07:01

niebieski-n2 pisze:Jak Cię zważą, a ważą zwłaszcza za granicą - to kara finansowa i przede wszystkim koniec jazdy do momentu osiągnięcia masy faktycznej, co najmniej zgodnej z DMC z dowodu. W samochodzie można wywalić towar, pasażerów, a w przyczepie???


A orientujesz się może jakie są kary w Polsce? Mam już zaplanowany wyjazd krótki, 200 km w jedną stronę, ale z autostradą po drodze. Nie chciałbym już go odwoływać, a po nim mam pół roku na prostowanie papierów, także wierzę, że zdążę.

W ogóle to zacznę od zważenia przyczepy, bo może pierwsze modele były po prostu lżejsze? Moja jest z 76.

cyran'o
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 471
Rejestracja: niedziela, 2 mar 2014, 17:22
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: [N-132T] z 1976 - z najazdem czy bez

Postautor: cyran'o » środa, 2 wrz 2015, 09:08

W Polsce to myślę że są podstawy jedynie do zatrzymania dowodu rejestracyjnego.Przecież dowód wydał jakiś Urząd i on bierze odpowiedzialność za dane tam zawarte.Faktem jest że bujanie zacznie sie właśnie od tego momentu bo dane trzeba będzie sprostować. :mrgreen:

skupit
Posty: 21
Rejestracja: czwartek, 13 sie 2015, 23:52

Re: [N-132T] z 1976 - z najazdem czy bez

Postautor: skupit » środa, 2 wrz 2015, 09:16

cyran'o pisze:W Polsce to myślę że są podstawy jedynie do zatrzymania dowodu rejestracyjnego.

A to nie jest tak, że jak w dowodzie przyczepy jest DMC 480 kg, a na wadze wyjdzie np. 630 kg, to uznają, że przekroczyłem DMC i wystawią mi mandat, stosownej (jakiej?) wielkości?

EDIT:
Znalazłem coś takiego:
500 zł - gdy dmc. jest przekroczona nie więcej niż o 10%;
2000 zł - gdy dmc. jest przekroczona więcej niż o 10% i nie więcej niż o 50%;
5000 zł - w pozostałych przypadkach, tzn. jeśli dmc. jest przekroczona więcej niż o 50%.

Tylko czy dotyczy to zespołu pojazdów tj. wagi auto+przyczepa, czy samej przyczepy też?

BobBudowniczy
Posty: 727
Rejestracja: czwartek, 6 mar 2014, 07:41

Re: [N-132T] z 1976 - z najazdem czy bez

Postautor: BobBudowniczy » środa, 2 wrz 2015, 11:21

Jeśli nie ma widocznego vinu na ramie to tabliczki zastępczej nie wyrobisz,

cyran'o
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 471
Rejestracja: niedziela, 2 mar 2014, 17:22
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: [N-132T] z 1976 - z najazdem czy bez

Postautor: cyran'o » środa, 2 wrz 2015, 11:28

Jest jeszcze taki parametr jak masa własna i to chyba w pierwszej kolejności tu jest nieścisłość.Na DMC składa sie masa własna oraz ładowność a jak ktoś chce ją tak bardzo wazyć to niech waży też wypatroszoną przyczepę.

Awatar użytkownika
Paczek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4544
Rejestracja: czwartek, 2 kwie 2009, 21:23
Lokalizacja: Opoczno

Re: [N-132T] z 1976 - z najazdem czy bez

Postautor: Paczek » środa, 2 wrz 2015, 12:45

Przydałby się wyciąg ze świadectwa homologacji , taki np. jak ten :

download/file.php?id=4798&mode=view

skupit
Posty: 21
Rejestracja: czwartek, 13 sie 2015, 23:52

Re: [N-132T] z 1976 - z najazdem czy bez

Postautor: skupit » środa, 2 wrz 2015, 12:52

BobBudowniczy pisze:Jeśli nie ma widocznego vinu na ramie to tabliczki zastępczej nie wyrobisz,

Vin na ramie widoczny jest :)

Paczek pisze:Przydałby się wyciąg ze świadectwa homologacji

Pisałem do Niewiadowa, nie mają już dokumentów z lat 70-tych, więc nie dostanę czegoś takiego.

cyran'o pisze:Jest jeszcze taki parametr jak masa własna

U mnie w dowodzie przyczepy są dwie pozycje:
DMC - 480 kg,
Dopuszczalna ładowność - 100 kg.
Pytanie czy to możliwe, żeby N132 z 76 roku była faktycznie taka lekka? Podobno były różnice między rocznikami, ale instrukcja podaje 630 kg i DMC 750 kg, więc różnica byłaby aż o ponad 30%.


No to jak to jest z tymi karami od ITD 500-2000-5000zł? Dotycząc wagi zestawu auto+przyczepa, czy np. też samej przyczepy tj. różnicy DMC w dowodzie przyczepy i jej faktycznej wagi na wadze?

niebieski-n2
Posty: 300
Rejestracja: czwartek, 1 sty 2015, 10:32
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa

Re: [N-132T] z 1976 - z najazdem czy bez i problemy z DMC

Postautor: niebieski-n2 » czwartek, 3 wrz 2015, 21:40

cokolwiek ma wpisane DMC - ma go nie przekraczać, jak przeładujesz auto i przyczepę zapłacisz dwa razy. Jedź na złom, gdzie mają wagę, daj na piwo, to poznasz ile waży.

Awatar użytkownika
Paczek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4544
Rejestracja: czwartek, 2 kwie 2009, 21:23
Lokalizacja: Opoczno

Re: [N-132T] z 1976 - z najazdem czy bez i problemy z DMC

Postautor: Paczek » czwartek, 3 wrz 2015, 21:59

niebieski-n2 pisze:cokolwiek ma wpisane DMC - ma go nie przekraczać, jak przeładujesz auto i przyczepę zapłacisz dwa razy. Jedź na złom, gdzie mają wagę, daj na piwo, to poznasz ile waży.


...albo na skład opałowy

Jedna z moich 132-jek jest z 1977 roku.

( Odczytane z dowodu rej )Pole G - 600 kg ; Pole F2 - 750 kg

Awatar użytkownika
dworek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1457
Rejestracja: sobota, 30 cze 2012, 18:18
Lokalizacja: Opole

Re: [N-132T] z 1976 - z najazdem czy bez i problemy z DMC

Postautor: dworek » sobota, 5 wrz 2015, 19:56

Paczku! a ważyłeś swoje 132?
To napisałem ja, dworek 8-)

Awatar użytkownika
Paczek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4544
Rejestracja: czwartek, 2 kwie 2009, 21:23
Lokalizacja: Opoczno

Re: [N-132T] z 1976 - z najazdem czy bez i problemy z DMC

Postautor: Paczek » niedziela, 6 wrz 2015, 12:14

dworek pisze:Paczku! a ważyłeś swoje 132?



Owszem i wynik był zgodny z oczekiwaniami ....


Wróć do „Pozostałe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości