Karolus i remont nr.3 - N126NT
Re: Karolus i remont nr.3 - N126NT
Pytanie do Was....
Pompka zanurzeniowa do wody a pompka ciśnieniowa...
Plusy i minusy zastosowania w n126nt.... Może ktoś ma? Proszę o jakieś info i recenzję, Wasze zdanie, opinie itp.
Dzięki z góry
Pompka zanurzeniowa do wody a pompka ciśnieniowa...
Plusy i minusy zastosowania w n126nt.... Może ktoś ma? Proszę o jakieś info i recenzję, Wasze zdanie, opinie itp.
Dzięki z góry
Mój remont N126N "nr.1" i "nr. 2"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=3072
N126NT - robi się:) Remont "nr. 3"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=9891
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=3072
N126NT - robi się:) Remont "nr. 3"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=9891
- mannt
- Fanklubowicz
- Posty: 1045
- Rejestracja: środa, 12 maja 2010, 18:48
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
Re: Karolus i remont nr.3 - N126NT
Jaka chcesz ciśnieniową z Ali to wrażenia takie jak być w nocy agregat prądotwórczy odpalił. Strasznie głośne to jest. Minus taki, że cały czas ciśnienie w wężach co prosi się o przecieki. Większa waga i trzeba jakiś zbiornik buforowy zamontować. Wg mnie to same minusy tego rozwiązania
Re: Karolus i remont nr.3 - N126NT
mannt pisze:Jaka chcesz ciśnieniową z Ali to wrażenia takie jak być w nocy agregat prądotwórczy odpalił. Strasznie głośne to jest. Minus taki, że cały czas ciśnienie w wężach co prosi się o przecieki. Większa waga i trzeba jakiś zbiornik buforowy zamontować. Wg mnie to same minusy tego rozwiązania
Dzięki wielkie - pytanie było aby rozwiać moje wątpliwości...
Myślę podobnie
Mój remont N126N "nr.1" i "nr. 2"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=3072
N126NT - robi się:) Remont "nr. 3"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=9891
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=3072
N126NT - robi się:) Remont "nr. 3"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=9891
Re: Karolus i remont nr.3 - N126NT
Pytanie do znawców...
Podpory nowego typu Niewiadów a podpora trapezowa KNOTT... różnice?
Sprzedawca namawia mnie na KNOTT uzasadniając że dużo lepsze od naszej rodzimej produkcji....
I temat resorów do osi...
Robi ktoś? Gdzie kupić można? To że z Melexa to wiem, ale jakoś sam nie chciałbym się zabierać za to...
Podpory nowego typu Niewiadów a podpora trapezowa KNOTT... różnice?
Sprzedawca namawia mnie na KNOTT uzasadniając że dużo lepsze od naszej rodzimej produkcji....
I temat resorów do osi...
Robi ktoś? Gdzie kupić można? To że z Melexa to wiem, ale jakoś sam nie chciałbym się zabierać za to...
Mój remont N126N "nr.1" i "nr. 2"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=3072
N126NT - robi się:) Remont "nr. 3"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=9891
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=3072
N126NT - robi się:) Remont "nr. 3"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=9891
Re: Karolus i remont nr.3 - N126NT
Karolus pisze:Pytanie do znawców...
Podpory nowego typu Niewiadów a podpora trapezowa KNOTT... różnice?
Sprzedawca namawia mnie na KNOTT uzasadniając że dużo lepsze od naszej rodzimej produkcji....
I temat resorów do osi...
Robi ktoś? Gdzie kupić można? To że z Melexa to wiem, ale jakoś sam nie chciałbym się zabierać za to...
Temat podpór nie wiem, daj linka na te z Knotta. Odnośnie resorów to zadzwoń do Pamer przyczepy, Facimiech. Parę lat do tyłu wchodził w towarówki na resorach z Niewiadowa. Oglądałem u niego, sensownie to wyglądało. Goście co u niego pracowali, remontują przyczepy. Dom dalej. Podobno mieli mieć w ofercie montaż resorów do naszych budek. Z towarowek właśnie. Temat zarzucony w luźnej rozmowe, ale może czasami coś z tego wyszło.
Re: Karolus i remont nr.3 - N126NT
Mój remont N126N "nr.1" i "nr. 2"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=3072
N126NT - robi się:) Remont "nr. 3"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=9891
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=3072
N126NT - robi się:) Remont "nr. 3"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=9891
Re: Karolus i remont nr.3 - N126NT
dzin1975 pisze:Karolus pisze:
I temat resorów do osi...
Temat podpór nie wiem, daj linka na te z Knotta. Odnośnie resorów to zadzwoń do Pamer przyczepy, Facimiech. Parę lat do tyłu wchodził w towarówki na resorach z Niewiadowa. Oglądałem u niego, sensownie to wyglądało. Goście co u niego pracowali, remontują przyczepy. Dom dalej. Podobno mieli mieć w ofercie montaż resorów do naszych budek. Z towarowek właśnie. Temat zarzucony w luźnej rozmowe, ale może czasami coś z tego wyszło.
Zadzwoniłem. Odebrał Pan (albo Pani - po głosie ciężko stwierdzić) i po naświetleniu tematu - odpowiedź "Broń Boże nic nie mamy do czynienia z resorami, osiami itp"
Nie wiem jak to rozumieć - chyba tylko tak że nie robią
Mój remont N126N "nr.1" i "nr. 2"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=3072
N126NT - robi się:) Remont "nr. 3"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=9891
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=3072
N126NT - robi się:) Remont "nr. 3"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=9891
Re: Karolus i remont nr.3 - N126NT
Ja zamiast resorów poleciałbym oś Alko i dobre amorki. Po co podnosić budę i robić większy żagiel?
- kooba
- Administrator
- Posty: 5516
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Karolus i remont nr.3 - N126NT
Podnosić nie musisz. Wszystko zależy jak resory dobierzesz i ustawisz.
Ale masę to zwiększysz na 100% o jakieś 30-50 kg. Miałem w swoich przyczepach chyba wszystkie możliwe rozwiązania zawieszenia... no dobra może nie wszystkie, ale zaliczyłem ośki skrętne z amorkami i bez oraz resory z amorkami i bez. Po tych wszystkich doświadczeniach stwierdzam, że przerabianie na resory nie ma sensu. Za te same pieniądze ogarnąć nową oś skrętną z amorkami tylko dobrać pod przewidywaną masę przyczepy, a nie pod papiery.
Ale masę to zwiększysz na 100% o jakieś 30-50 kg. Miałem w swoich przyczepach chyba wszystkie możliwe rozwiązania zawieszenia... no dobra może nie wszystkie, ale zaliczyłem ośki skrętne z amorkami i bez oraz resory z amorkami i bez. Po tych wszystkich doświadczeniach stwierdzam, że przerabianie na resory nie ma sensu. Za te same pieniądze ogarnąć nową oś skrętną z amorkami tylko dobrać pod przewidywaną masę przyczepy, a nie pod papiery.
Re: Karolus i remont nr.3 - N126NT
Ja wychodzę z założenia że do kempingu resor jest zbędny. Była moda 20-30 lat temu na ich montowanie. Ludzie cieszyli się, że mają dobre zawieszenie, ale moim zdaniem to się nadawało tylko do towarówek, gdzie różnica w jej masie po załadunku była dwu lub trzykrotna. Nasze budki mogą różnić się masą raczej w niewielkim stopniu. Pomijając wodę i gaz, to szpeje na dłuższy urlop i ewentualnie jakieś zapasy jedzenia to oscyluje w granicach 100 kg.
Re: Karolus i remont nr.3 - N126NT
Fajnie poczytać opinie nt zawieszenia i osi....
Jestem przed zrzuceniem budki, więc pytam... Szczerze myślałem że resor to taki "mercedes" a tu mnie z błędu wyprowadzacie...
Więc słucham, oś oryginalna z najazdem N126NT - co i jak zrobić aby cieszyć się z jazdy? Chciałbym zrobić raz i zapomnieć.
Dzięki Panowie, szczerze to po montażu amorków jakoś chyba bardziej głowa spokojna była - na dzień dzisiejszy nie jestem pewien osi po 29 latach (1992 rok produkcji).
Więc jakie propozycje i jak teraz byście to ogarnęli? Jeździć obserwować? hehe
Jestem przed zrzuceniem budki, więc pytam... Szczerze myślałem że resor to taki "mercedes" a tu mnie z błędu wyprowadzacie...
Więc słucham, oś oryginalna z najazdem N126NT - co i jak zrobić aby cieszyć się z jazdy? Chciałbym zrobić raz i zapomnieć.
Dzięki Panowie, szczerze to po montażu amorków jakoś chyba bardziej głowa spokojna była - na dzień dzisiejszy nie jestem pewien osi po 29 latach (1992 rok produkcji).
Więc jakie propozycje i jak teraz byście to ogarnęli? Jeździć obserwować? hehe
Mój remont N126N "nr.1" i "nr. 2"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=3072
N126NT - robi się:) Remont "nr. 3"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=9891
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=3072
N126NT - robi się:) Remont "nr. 3"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=9891
- mannt
- Fanklubowicz
- Posty: 1045
- Rejestracja: środa, 12 maja 2010, 18:48
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
Re: Karolus i remont nr.3 - N126NT
Jedyne słuszne rozwiązanie to kupić nową oś. Starą sprzedać i nową wyjdzie tyle co regeneracja starej. Dodam, że regenerowana nigdy nie dorówna nowej. Co do amortyzatorów to mam kpl. nowych ale nie założyłem bo bez nich i tak wieloryb prowadzi się idealnie na nowej osi.
Oś oczywiście 1000kg.
Oś oczywiście 1000kg.
Re: Karolus i remont nr.3 - N126NT
Nowa Alko z amorami, zaczepami do amorów to koszt ok 1900 zł.
Re: Karolus i remont nr.3 - N126NT
naal pisze:Nowa Alko z amorami, zaczepami do amorów to koszt ok 1900 zł.
Tylko gdzie kupić? Bo wszędzie wyprzedane....
Mój remont N126N "nr.1" i "nr. 2"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=3072
N126NT - robi się:) Remont "nr. 3"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=9891
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=3072
N126NT - robi się:) Remont "nr. 3"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=9891
Re: Karolus i remont nr.3 - N126NT
Poszukaj firmy Cover w Łodzi na ul. Zelwerowicza. Mi gość ściągnął bez problemu. Nie trzeba się w osi Alko męczyć że spawaniem uchwytów do amortyzatorów w wahaczu. Kupujesz gotowe blachy wkładane w wahacz i skręcane. Jedynie co to trzeba wiercić ramę na uchwyt z drugiej strony.
Edit: http://www.cover.biz.pl/index.php?go=1197
Edit: http://www.cover.biz.pl/index.php?go=1197
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 110 gości