Karolus i remont nr.3 - N126NT

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
Karolus
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2065
Rejestracja: środa, 24 paź 2012, 20:24
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Karolus i remont nr.3 - N126NT

Postautor: Karolus » niedziela, 16 maja 2021, 16:43

Pytanie do Was....

Pompka zanurzeniowa do wody a pompka ciśnieniowa...

Plusy i minusy zastosowania w n126nt.... Może ktoś ma? Proszę o jakieś info i recenzję, Wasze zdanie, opinie itp.

Dzięki z góry :)

Awatar użytkownika
mannt
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1045
Rejestracja: środa, 12 maja 2010, 18:48
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Karolus i remont nr.3 - N126NT

Postautor: mannt » niedziela, 16 maja 2021, 17:27

Jaka chcesz ciśnieniową z Ali to wrażenia takie jak być w nocy agregat prądotwórczy odpalił. Strasznie głośne to jest. Minus taki, że cały czas ciśnienie w wężach co prosi się o przecieki. Większa waga i trzeba jakiś zbiornik buforowy zamontować. Wg mnie to same minusy tego rozwiązania

Awatar użytkownika
Karolus
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2065
Rejestracja: środa, 24 paź 2012, 20:24
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Karolus i remont nr.3 - N126NT

Postautor: Karolus » niedziela, 16 maja 2021, 17:29

mannt pisze:Jaka chcesz ciśnieniową z Ali to wrażenia takie jak być w nocy agregat prądotwórczy odpalił. Strasznie głośne to jest. Minus taki, że cały czas ciśnienie w wężach co prosi się o przecieki. Większa waga i trzeba jakiś zbiornik buforowy zamontować. Wg mnie to same minusy tego rozwiązania


Dzięki wielkie - pytanie było aby rozwiać moje wątpliwości...

Myślę podobnie :)

Awatar użytkownika
Karolus
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2065
Rejestracja: środa, 24 paź 2012, 20:24
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Karolus i remont nr.3 - N126NT

Postautor: Karolus » poniedziałek, 17 maja 2021, 17:39

Pytanie do znawców...

Podpory nowego typu Niewiadów a podpora trapezowa KNOTT... różnice?

Sprzedawca namawia mnie na KNOTT uzasadniając że dużo lepsze od naszej rodzimej produkcji....

I temat resorów do osi...

Robi ktoś? Gdzie kupić można? To że z Melexa to wiem, ale jakoś sam nie chciałbym się zabierać za to...

dzin1975

Re: Karolus i remont nr.3 - N126NT

Postautor: dzin1975 » poniedziałek, 17 maja 2021, 18:57

Karolus pisze:Pytanie do znawców...

Podpory nowego typu Niewiadów a podpora trapezowa KNOTT... różnice?

Sprzedawca namawia mnie na KNOTT uzasadniając że dużo lepsze od naszej rodzimej produkcji....

I temat resorów do osi...

Robi ktoś? Gdzie kupić można? To że z Melexa to wiem, ale jakoś sam nie chciałbym się zabierać za to...

Temat podpór nie wiem, daj linka na te z Knotta. Odnośnie resorów to zadzwoń do Pamer przyczepy, Facimiech. Parę lat do tyłu wchodził w towarówki na resorach z Niewiadowa. Oglądałem u niego, sensownie to wyglądało. Goście co u niego pracowali, remontują przyczepy. Dom dalej. Podobno mieli mieć w ofercie montaż resorów do naszych budek. Z towarowek właśnie. Temat zarzucony w luźnej rozmowe, ale może czasami coś z tego wyszło.

Awatar użytkownika
Karolus
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2065
Rejestracja: środa, 24 paź 2012, 20:24
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Karolus i remont nr.3 - N126NT

Postautor: Karolus » poniedziałek, 17 maja 2021, 19:18


Awatar użytkownika
Karolus
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2065
Rejestracja: środa, 24 paź 2012, 20:24
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Karolus i remont nr.3 - N126NT

Postautor: Karolus » wtorek, 18 maja 2021, 12:49

dzin1975 pisze:
Karolus pisze:
I temat resorów do osi...

Temat podpór nie wiem, daj linka na te z Knotta. Odnośnie resorów to zadzwoń do Pamer przyczepy, Facimiech. Parę lat do tyłu wchodził w towarówki na resorach z Niewiadowa. Oglądałem u niego, sensownie to wyglądało. Goście co u niego pracowali, remontują przyczepy. Dom dalej. Podobno mieli mieć w ofercie montaż resorów do naszych budek. Z towarowek właśnie. Temat zarzucony w luźnej rozmowe, ale może czasami coś z tego wyszło.



Zadzwoniłem. Odebrał Pan (albo Pani - po głosie ciężko stwierdzić) i po naświetleniu tematu - odpowiedź "Broń Boże nic nie mamy do czynienia z resorami, osiami itp"

Nie wiem jak to rozumieć :) - chyba tylko tak że nie robią :D

naal

Re: Karolus i remont nr.3 - N126NT

Postautor: naal » wtorek, 18 maja 2021, 14:14

Ja zamiast resorów poleciałbym oś Alko i dobre amorki. Po co podnosić budę i robić większy żagiel?

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 5507
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Karolus i remont nr.3 - N126NT

Postautor: kooba » wtorek, 18 maja 2021, 14:40

Podnosić nie musisz. Wszystko zależy jak resory dobierzesz i ustawisz.
Ale masę to zwiększysz na 100% o jakieś 30-50 kg. Miałem w swoich przyczepach chyba wszystkie możliwe rozwiązania zawieszenia... no dobra może nie wszystkie, ale zaliczyłem ośki skrętne z amorkami i bez oraz resory z amorkami i bez. Po tych wszystkich doświadczeniach stwierdzam, że przerabianie na resory nie ma sensu. Za te same pieniądze ogarnąć nową oś skrętną z amorkami tylko dobrać pod przewidywaną masę przyczepy, a nie pod papiery.

naal

Re: Karolus i remont nr.3 - N126NT

Postautor: naal » wtorek, 18 maja 2021, 15:01

Ja wychodzę z założenia że do kempingu resor jest zbędny. Była moda 20-30 lat temu na ich montowanie. Ludzie cieszyli się, że mają dobre zawieszenie, ale moim zdaniem to się nadawało tylko do towarówek, gdzie różnica w jej masie po załadunku była dwu lub trzykrotna. Nasze budki mogą różnić się masą raczej w niewielkim stopniu. Pomijając wodę i gaz, to szpeje na dłuższy urlop i ewentualnie jakieś zapasy jedzenia to oscyluje w granicach 100 kg.

Awatar użytkownika
Karolus
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2065
Rejestracja: środa, 24 paź 2012, 20:24
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Karolus i remont nr.3 - N126NT

Postautor: Karolus » wtorek, 18 maja 2021, 19:41

Fajnie poczytać opinie nt zawieszenia i osi....
Jestem przed zrzuceniem budki, więc pytam... Szczerze myślałem że resor to taki "mercedes" a tu mnie z błędu wyprowadzacie...

Więc słucham, oś oryginalna z najazdem N126NT - co i jak zrobić aby cieszyć się z jazdy? Chciałbym zrobić raz i zapomnieć.
Dzięki Panowie, szczerze to po montażu amorków jakoś chyba bardziej głowa spokojna była - na dzień dzisiejszy nie jestem pewien osi po 29 latach (1992 rok produkcji).
Więc jakie propozycje i jak teraz byście to ogarnęli? Jeździć obserwować? hehe

Awatar użytkownika
mannt
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1045
Rejestracja: środa, 12 maja 2010, 18:48
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Karolus i remont nr.3 - N126NT

Postautor: mannt » wtorek, 18 maja 2021, 19:47

Jedyne słuszne rozwiązanie to kupić nową oś. Starą sprzedać i nową wyjdzie tyle co regeneracja starej. Dodam, że regenerowana nigdy nie dorówna nowej. Co do amortyzatorów to mam kpl. nowych ale nie założyłem bo bez nich i tak wieloryb prowadzi się idealnie na nowej osi.
Oś oczywiście 1000kg.

naal

Re: Karolus i remont nr.3 - N126NT

Postautor: naal » środa, 19 maja 2021, 07:17

Nowa Alko z amorami, zaczepami do amorów to koszt ok 1900 zł.

Awatar użytkownika
Karolus
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2065
Rejestracja: środa, 24 paź 2012, 20:24
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Karolus i remont nr.3 - N126NT

Postautor: Karolus » środa, 19 maja 2021, 07:29

naal pisze:Nowa Alko z amorami, zaczepami do amorów to koszt ok 1900 zł.


Tylko gdzie kupić? Bo wszędzie wyprzedane....

naal

Re: Karolus i remont nr.3 - N126NT

Postautor: naal » środa, 19 maja 2021, 08:26

Poszukaj firmy Cover w Łodzi na ul. Zelwerowicza. Mi gość ściągnął bez problemu. Nie trzeba się w osi Alko męczyć że spawaniem uchwytów do amortyzatorów w wahaczu. Kupujesz gotowe blachy wkładane w wahacz i skręcane. Jedynie co to trzeba wiercić ramę na uchwyt z drugiej strony.

Edit: http://www.cover.biz.pl/index.php?go=1197


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości