Odświeżenie N126N by SoCool

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
trinio
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 453
Rejestracja: niedziela, 4 lis 2012, 18:20
Lokalizacja: Łódź

Re: Odświeżenie N126N by SoCool

Postautor: trinio » sobota, 5 wrz 2020, 09:22

Ok. Wstyd; muszę przejrzeć wątki. Przepraszam za zaśmiecanie wątku autora i dzięki za odpowiedź.

Awatar użytkownika
SO...N126
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 135
Rejestracja: wtorek, 31 maja 2016, 19:21
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Odświeżenie N126N by SoCool

Postautor: SO...N126 » poniedziałek, 14 wrz 2020, 22:51

Dzień coraz krótszy a dzieci rano do szkoły to wyspać się muszą, więc praca nad przyczepką bardzo mocno zwolniła, ale cały czas coś się dzieje.
W zeszłym tygodniu zakupiłem okazyjnie komplet podpór w niezłym stanie. Stwierdziłem, że i tak będzie spawane "do skosa", więc szkoda wydawać na nowe 6 stówek.
IMG_20200910_175513.jpg
Komplet dawców podpór w stanie technicznym całkiem niezłym w stosunku do moich.

Dziś Teściu zaprezentował przygotowaną podporę do mojej akceptacji i ostatecznego spawania a potem być może ocynku. Rozpatrywaliśmy wszystkie opcje ustawienia pod kątem i do tego wzmocnienia - wyszło jak poniżej na foto.
IMG_20200914_172952.jpg

IMG_20200914_172857.jpg

IMG_20200914_172700.jpg

IMG_20200914_172620.jpg


50x50 pod Fiamme w dachu już zalaminowane i dziś wypiankowane coby kształu nadać przed laminowaniem ostatecznym i szpachlowaniem. Czyli na to jeszcze pójdą 2-3 warstwy i finał.
IMG_20200914_184627.jpg

IMG_20200914_173322.jpg


Pianka poszła też na wręgi dachowe - świeżo kładziona się nie chciała trzymać i pewnie lepiej było by użyć kleju w piance, ale jest jak jest. Jutro do weryfikacji jak wypełnione i do obcięcia nadmiar.
IMG_20200914_183759.jpg


Po zmroku jeszcze w garażu Teścia chwila szlifowania, wypełnionych pianką i sklejonych już drzwi + szpachla na rozszlifowane pajączki.
Jeszcze tylko zgarnąłem pociechy i wio do domu.
T4+N126N+N250+Maggiolina Airlander S i L+Columbus M
Generalne "odświeżenie" N126N

Awatar użytkownika
CONFEX
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 902
Rejestracja: piątek, 23 lut 2018, 19:37
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj

Re: Odświeżenie N126N by SoCool

Postautor: CONFEX » środa, 16 wrz 2020, 17:34

Jakby to szmitek powiedział: już chyba wszystko żeś zalaminowauuuuuuuł. I niedługo malowanko. A jednak Fiamma, tylko tak jak pisałem uważaj. Nawet na ostatnim zlocie w Warce jak po kilku głębszych z Prezesem się do okna dorwaliśmy to trzymanie roletek odpadło, ale tylko odpadło na szczęście i wystarczyło wsadzić z powrotem. Ale to tylko dowodzi, że za tę kasę produkt szału nie robi....

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 5544
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27

Re: Odświeżenie N126N by SoCool

Postautor: RAFALSKI » środa, 16 wrz 2020, 17:43

Dlatego ja wziąłem okno Dometica, Fiammy wydawały mi się delikatniejsze. No ale jak piszesz, po kilku głębszych to wiadomo ;)

Awatar użytkownika
CONFEX
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 902
Rejestracja: piątek, 23 lut 2018, 19:37
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj

Re: Odświeżenie N126N by SoCool

Postautor: CONFEX » środa, 16 wrz 2020, 18:24

Rafał, ale po kilku jeszcze nie w stanie; wiesz np. O UNITRA jest zarąbista itp. jeszcze pełna świadomość koordynacji ruchowo-motorycznej była w stanie dobrym...

Awatar użytkownika
tantalos
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2566
Rejestracja: poniedziałek, 16 mar 2015, 17:32
Lokalizacja: Rybnik

Re: Odświeżenie N126N by SoCool

Postautor: tantalos » środa, 16 wrz 2020, 19:55

SO...N126 pisze:Dziś Teściu zaprezentował przygotowaną podporę do mojej akceptacji i ostatecznego spawania a potem być może ocynku. Rozpatrywaliśmy wszystkie opcje ustawienia pod kątem i do tego wzmocnienia - wyszło jak poniżej na foto..

Widzę, że podpory przerobiłeś prawie identycznie jak ja :mrgreen: Sprawują się doskonale.

Awatar użytkownika
SO...N126
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 135
Rejestracja: wtorek, 31 maja 2016, 19:21
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Odświeżenie N126N by SoCool

Postautor: SO...N126 » środa, 16 wrz 2020, 22:51

Jako, że odkryłeś "kradzież" pomysłu to przyznaję się, że przeglądając chyba wszystkie wątki z podporami natrafiłem również na Twoje zdjęcia i po długich przemyśleniach oraz konsultacjach wyszło jak na foto powyżej. Dziękuję za inspirację. U mnie różnica zamiast profilu poszedł płaskownik na pionowo i wzmocnienia do ramion, zapobiegające wyginaniu. Być może uda się jeszcze ocynkować całość podpór ogniowo przed złożeniem i na koniec czekają już śrubki z nierdzewki.
T4+N126N+N250+Maggiolina Airlander S i L+Columbus M
Generalne "odświeżenie" N126N

Awatar użytkownika
SO...N126
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 135
Rejestracja: wtorek, 31 maja 2016, 19:21
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Odświeżenie N126N by SoCool

Postautor: SO...N126 » środa, 16 wrz 2020, 22:58

CONFEX pisze:Jakby to szmitek powiedział: już chyba wszystko żeś zalaminowauuuuuuuł. I niedługo malowanko. A jednak Fiamma, tylko tak jak pisałem uważaj. Nawet na ostatnim zlocie w Warce jak po kilku głębszych z Prezesem się do okna dorwaliśmy to trzymanie roletek odpadło, ale tylko odpadło na szczęście i wystarczyło wsadzić z powrotem. Ale to tylko dowodzi, że za tę kasę produkt szału nie robi....

Jak kiedyś skończę to dołączę karteczkę: NIE TYKAĆ POD KARĄ CHŁOSTY!
RAFALSKI pisze:Dlatego ja wziąłem okno Dometica, Fiammy wydawały mi się delikatniejsze. No ale jak piszesz, po kilku głębszych to wiadomo ;)

A jest odpowiedni rozmiar z Dometica? Bo 50x50 to tylko Fiammy znalazłem...
T4+N126N+N250+Maggiolina Airlander S i L+Columbus M
Generalne "odświeżenie" N126N

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 5544
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27

Re: Odświeżenie N126N by SoCool

Postautor: RAFALSKI » czwartek, 17 wrz 2020, 11:11

Może nie ma, nie sprawdzałem.

Awatar użytkownika
SO...N126
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 135
Rejestracja: wtorek, 31 maja 2016, 19:21
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Odświeżenie N126N by SoCool

Postautor: SO...N126 » piątek, 2 paź 2020, 09:05

Pogoda nie rozpieszcza, ale remont trwa. Skorupka wróciła na ramę wraz z "nowymi" podporami po kątem - śliczne błyszczące bo ocynkowane. Długo szukałem w okolicy Krk ocynkowni bo mówili, że od 100kg biorą się za robotę, albo płatne jak za 100kg i robią drobnicę -trochę słabo. Znalazłem wreszcie w samym Krakowie ocynkownię ogniową i 4 podpory wyszły mnie 42pln za ocynk. Obyło się bez piaskowania bo tak ustalone z majstrem. Teraz pewnie zrobił bym piaskowanie bo nie wszędzie przy spawach jest wytrawione. Generalnie efekt jest dobry i zabezpieczenie prawidłowe - jestem zadowolony :)
Ramy nie było potrzeby cynkować od nowa bo i koszt nie mały (około 300-400pln netto za ocynk + piaskowanie + transport do ocynkowni+ transport do piaskowania i robi się pewnie ze 6-8 stówek), a cała zdrowa była. Jedynie stary ocynk nie błyszczał już jak kiedyś, więc zdecydowałem żeby pociągnąć go farbką na powierzchnie ocynkowane. Padło na farbę Rafil Radach od polskiego producenta. Efekt oczekiwany osiągnięty czyli rama odświeżona i estetyka na odpowiednim poziomie.
Wklejona nowa ramka drzwi usztywniła całość i można znów szlifować :) Ramkę drzwi będę jeszcze laminował właściwie całą w koło. Zastanawiam się czy laminować również listwy przy oknach? Czy może impregnować? A może zostawić jak jest?
Jak skutecznie zabezpieczyć przyczepkę na czas remontu podczas "wilgotnych dni"? Pytam bo wczoraj jak dotarłem po kilku dniach przerwy to przyczepka w środku mokra :( Czyli w kanałach przy podłodze stała woda. Przypomniałem sobie, że przecie tam są otworki do ponownego nawiercenia po reanimacji spodu i cała woda wypłynęła. Przyczepka stoi pod plandeką i raczej jest ona szczelna bo nowa. Właściwie to nie mam pewności skąd wzięła się woda? Czy po prostu skrapla się od wewnętrznej strony plandeki i poprzez otwory okienne płynie do środka? Może tak być bo listwy delikatnie wilgotne były jak odkryłem "powódź". Nakleiłem jeszcze folie na okna otwierane czyli zabezpieczyłem podwójnie - zobaczymy czy pomoże...

IMG_20200924_192958.jpg

IMG_20200923_181720.jpg

IMG_20200923_181701.jpg

IMG_20200922_163301.jpg
T4+N126N+N250+Maggiolina Airlander S i L+Columbus M
Generalne "odświeżenie" N126N

Awatar użytkownika
SO...N126
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 135
Rejestracja: wtorek, 31 maja 2016, 19:21
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Odświeżenie N126N by SoCool

Postautor: SO...N126 » niedziela, 1 lis 2020, 12:03

Tyłkowe mody w modzie, więc i u mnie są plany a właściwie realizacja już od dłuższego czasu. Zasugerowałem się, że styrodur jest fajowy w obróbce i lekki, więc po wyszlifowaniu i naklejeniu na skorupkę polaminowałem czym prędzej żywicą poliestrową - czar prysł i cała włożona praca zaczęła parować w kosmos. W głowie miałem mnóstwo magicznych słów na cały remont i wykonaną pracę, ale potem wieczorkiem doczytałem https://fanklub-niewiadowek.com/forum/v ... ur#p165038 i już mogłem zaklinać tylko siebie.
Jako, że miałem resztę płyty styroduru to stwierdziłem, że zrobię próby czym odizolować z dostępnych w garażu materiałów coby sytuacja się nie powtórzyła. Niestety lakiery, farby, podkłady nie nadają się do tego celu bo albo same rozpuszczają albo po nałożeniu żywicy wchodzą w reakcję i styrodur znika.
IMG_20201024_164847.jpg
próbki na styrodurze

Możliwych rozwiązań było kilka: listewki + szpachla jak u Murano, styrodur+ inna żywica jak u Pavulona, Miron EZD proponuje poliuretan. Koncepcja z poliuretanem najbardziej mi spasowała - zacząłem więc tego materiału szukać. PUR w piance już używałem na wręgi i przy okienku dachowym, więc potwierdzam, że żywica poliestrowa nie żre tego. Płyta styrodurowa fajnie się obrabia i ma odpowiednią gęstość a jednocześnie wytrzymałość. Szukam więc płyty poliuretanowej. W marketach i składach budowlanych nie wiedzą o czym do nich rozmawiam. Doczytałem i okazuje się, że PUR to raczej natryskowo a całe płyty to pokryte blachą najczęściej występują a jak już znalazłem goły rdzeń to nie wysyłają. W ramach testu postanowiłem zrobić własną płytę :) Pudełko po laptopie i pianka w puszcze. Napryskane, zamknięte, dociążone i na rano płyta była gotowa. Okazuje się, że jednak tania pianka po takim zabiegu ma za małą gęstość do obróbki. Szukam i czytam dalej... PIR to jakby następca PUR - ten sam skład ale inne proporcje. Znalazłem w końcu płytę w jednym LM i po zakupie kilka dni temu przetestowałem. Wszystko jest ok. Żywica poliestrowa nie żre i obrabia się bardzo podobnie do styroduru.
IMG_20201028_181230.jpg
test żywicy na płycie PIR

Na koniec zacząłem rzeźbić kolejną wersję ramki i efekt poniżej.
IMG_20201028_200814.jpg
ramka do świateł z płyty PIR

Następnego dnia jedno z dzieci w szkole "kichnęło" i aktualnie jest kwarantanna, więc robota stoi coby Teściowie się nie stresowali.
T4+N126N+N250+Maggiolina Airlander S i L+Columbus M
Generalne "odświeżenie" N126N

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2056
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Odświeżenie N126N by SoCool

Postautor: Miron EZD » niedziela, 1 lis 2020, 22:28

Odnośnie poliuretanu i domowego wyrobu płyt z pianki z puszki oraz użycie do tego celu pudełka od laptopa.
Niestety w takich warunkach i z tym materiałem nie uzyskamy wymaganej gęstości, a co za tym idzie sztywności płyty.
Po pierwsze materiał, z puszki leci "gotowa" piana, która posiada już dość dużą objętość.
Po drugie, "forma" jaką było pudełko tekturowe, niezbyt sztywne, poddające się rosnącej pianie.
Profesjonalne wytwarzanie elementów z poliuretanu niestety różni się od domowego sposobu.
Poliuretan jest to mieszanina dwóch składników: poliolu i izocyjanianu, zmieszanych ze sobą w odpowiedniej proporcji.
Zazwyczaj odbywa się to pod dużym ciśnieniem, rzędu 100 barów i więcej w specjalnych do tego przeznaczonych głowicach.
Początkowo zmieszany poliuretan ma konsystencje śmietany, którą wypełniamy formę.
Forma musi być solidna, to znaczy wykonana z materiału wytrzymującego duże naprężenia, może to być stal lub aluminium.
Teraz to od ilości zmieszanego materiału który trafi do formy zależy jego gęstość, im więcej damy materiału w ograniczonej
przestrzeni tym gęściejszy będzie wyrób finalny.
Oczywiście nie można "przedobrzyć" z ilością, forma wtedy potrafi wydawać dźwięki podobne do tej która wydaje łódź podwodna
po przekroczeniu maksymalnego zanurzenia :lol:
Dużą rolę w jakości gotowego elementu odgrywa temperatura w jakiej odbywa się proces wiązania składników oraz wilgotność powietrza.
A więc jak widzisz, uzyskanie twardej płyty w domowych warunkach jest dość trudne do uzyskania, jeśli wręcz niemożliwe.
Są jeszcze inne ciekawostki dotyczące pianki PUR, dodatki, proporcje mieszania, barwienia, etc.
W razie czego służę swoją wiedzą na ten temat.

Awatar użytkownika
SO...N126
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 135
Rejestracja: wtorek, 31 maja 2016, 19:21
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Odświeżenie N126N by SoCool

Postautor: SO...N126 » czwartek, 19 sie 2021, 22:29

Minęło już chwilę od ostatniego mojego wpisu na forum. W tym roku początek prac był bardzo późno ze względu na pogodę no i od tej pory nuda.... Szpachlowanie, szlifowanie, szpachlowanie, szlifowanie, "szybki" remont n250, szpachlowanie, szlifowanie, szpachlowanie, szlifowanie...
Aktualnie mam chwilowo dość szlifowania, więc fantazjuję nad wsadzeniem zakupionej w zeszłym roku sklejki na podłogę. Widziałem, że wiele remontów "na wypasie" w ostatnim czasie zostało zakończonych i muszę przejrzeć najnowsze polecane techniki wykonania izolacji podłogi. Widziałem podłogi wypełnione do samej krawędzi styrodurem/styropianem i piankami PUR ale nie do końca to do mnie przemawia bo wtedy brak odpływu do otworów w okolicy nadkoli. Pewnie zdecyduję się na usztywnienie resztkami styroduru i pozostałym klejem do styropianu w postaci pianki środkowej części, tak żeby odpływy zostały drożne i potem izolacja, którą kupiłem na ściany pójdzie na spód pod sklejkę na kleju zakupionym również do izolacji ścian. Chcę jeszcze całą podłogę do wysokości sklejki pokryć chlorokauczukiem coby zabezpieczyć laminat również od wewnątrz. Dobrze rozkminiam? Podpowiecie cosik?
T4+N126N+N250+Maggiolina Airlander S i L+Columbus M
Generalne "odświeżenie" N126N

Awatar użytkownika
SO...N126
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 135
Rejestracja: wtorek, 31 maja 2016, 19:21
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Odświeżenie N126N by SoCool

Postautor: SO...N126 » środa, 25 sie 2021, 22:13

Jako, że pogoda jako taka, to dziś znów dla odmiany szlifowanie :) Buda jest już chyba prawie gotowa, choć z moją dokładnością, to mógłbym ją pewnie szlifować jeszcze ze dwa sezony :lol: Natomiast stwierdzam, że warto się sprężyć, bo nie samym remontem człowiek żyje i może uda się wreszcie polakierować i zamknąć na zakończenie tego sezonu. Drzwi jeszcze do jednej drobnej poprawki szpachlą i też już na gotowo.

IMG_20210825_184605.jpg

IMG_20210825_213841.jpg

IMG_20210825_213853.jpg
T4+N126N+N250+Maggiolina Airlander S i L+Columbus M
Generalne "odświeżenie" N126N

Awatar użytkownika
SO...N126
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 135
Rejestracja: wtorek, 31 maja 2016, 19:21
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Odświeżenie N126N by SoCool

Postautor: SO...N126 » niedziela, 12 wrz 2021, 21:30

Piątek popo i sobota...

IMG_20210909_184225.jpg
Przymiarka i docinanie sklejki.

IMG_20210909_193820.jpg
Wklejone klocki dla podpory środkowego elementu podłogi ze sklejki.

IMG_20210909_202832.jpg
Nawiercone dodatkowo otwory odwadniające.

IMG_20210910_200751.jpg
Podłoga pomalowana chlorokauczukiem dla zabezpieczenia laminatu.

IMG_20210911_141133.jpg
Wklejony peszel według pomysłu z forum dla późniejszego ułatwienia z instalacją elektryczną.

IMG_20210911_181700.jpg
Izolacja podłogi - głównie jest to XPS i klej do styropianu.

IMG_20210911_183022.jpg
Oklejona podłoga ze sklejki matą zagrzejnikową polecaną na forum.
T4+N126N+N250+Maggiolina Airlander S i L+Columbus M
Generalne "odświeżenie" N126N


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości