Strona 5 z 21

Re: N126E Remont v2 - Miron

: piątek, 31 sie 2018, 22:15
autor: Murano
Szyby boczne wyjmuje się w 15 sekund ale....na zewnątrz.
Zdejmujesz klin i podważasz w dolnym tylnym rogu (narożnik z najostrzejszym kątem).
Gdy pod uszczelkę da się już włożyć rękę to to robisz i ciągniesz w kierunku tyłu przyczepy ale NA ZEWNĄTRZ, jednocześnie ruszając góra/dół.
W połowie długości otworu okno wypada samo ;-).

Re: N126E Remont v2 - Miron

: sobota, 1 wrz 2018, 10:12
autor: Miron EZD
Dzięki Marcin za podpowiedź.
Lewą dało się wyciągnąć w całości :lol:
20180901_100819.jpg

Ale i tak że względu na małe pęknięcia na całej szybie, mniemam ze starości pójdzie do wymiany.

Re: N126E Remont v2 - Miron

: sobota, 1 wrz 2018, 11:33
autor: Samoogon
Eee tam, ja mam wszystkie takie (oprócz przedniej bo nowa), patyna musi być :)

Re: N126E Remont v2 - Miron

: sobota, 1 wrz 2018, 13:36
autor: Miron EZD
Jak by co masz u mnie zapasową :mrgreen:

Re: N126E Remont v2 - Miron

: wtorek, 16 kwie 2019, 23:40
autor: Miron EZD
Panowie, trochę informacji na temat ramki dookoła okien otwieranych.
Wiem, że gdzieś już ktoś podawał, ale potrzebuje na szybko grubość tych listewek.

Re: N126E Remont v2 - Miron

: środa, 17 kwie 2019, 06:25
autor: Murano
Mirek jeśli możesz dorobić na "tip top" to ok 21-22 mm ale jak dasz standardową kantówkę 20x20 to też będzie ok.
Wyznacznikiem jest grubość uszczelki - 27 mm. Grubość ramki + blendy wewnętrznej + laminatu powinna dać 27 mm. Z dokładnością fabryki wiesz jak jest, więc jak się "machniesz" o milimetr to się nic nie stanie ;-)

Re: N126E Remont v2 - Miron

: środa, 17 kwie 2019, 09:01
autor: Lukasz_b20
Murano pisze:Mirek jeśli możesz dorobić na "tip top" to ok 21-22 mm ale jak dasz standardową kantówkę 20x20 to też będzie ok.
Wyznacznikiem jest grubość uszczelki - 27 mm. Grubość ramki + blendy wewnętrznej + laminatu powinna dać 27 mm. Z dokładnością fabryki wiesz jak jest, więc jak się "machniesz" o milimetr to się nic nie stanie ;-)


Murano a nie 18mm? Też mnie to czeka a nie chce tego zepsuć..

Re: N126E Remont v2 - Miron

: środa, 17 kwie 2019, 09:56
autor: Murano
Lukasz_b20 pisze:
Murano pisze:Mirek jeśli możesz dorobić na "tip top" to ok 21-22 mm ale jak dasz standardową kantówkę 20x20 to też będzie ok.
Wyznacznikiem jest grubość uszczelki - 27 mm. Grubość ramki + blendy wewnętrznej + laminatu powinna dać 27 mm. Z dokładnością fabryki wiesz jak jest, więc jak się "machniesz" o milimetr to się nic nie stanie ;-)


Murano a nie 18mm? Też mnie to czeka a nie chce tego zepsuć..

Sumarycznie ma być 26/27 mm. Wszystko zależy od grubości lamiatu (z tym jest różnie) warstwy kleju lub żywicy i grubości panelu wewnętrznego.
IMG_20190417_085612.jpg
IMG_20190417_085550.jpg

Re: N126E Remont v2 - Miron

: środa, 17 kwie 2019, 22:29
autor: __ArroW__
Nowa od Dariusa ma 17mm, póki co jeszcze mam na zewnątrz, więc zmierzyłem :)

Re: N126E Remont v2 - Miron

: środa, 17 kwie 2019, 23:51
autor: Miron EZD
Trochę się popiętroliło....
27 mm czy 17 mm?
:?: :?: :?:

Re: N126E Remont v2 - Miron

: czwartek, 18 kwie 2019, 00:03
autor: Murano
27 to sumaryczna grubość uszczelki.
Zmierz Mirek laminat i panel wewnętrzny, dodaj do tego 2 mm na klej (żywice) i tyle.
Faktycznie fabryczne mają ok 17-18 mm.
Ale z doświadczenia wiem, że kantówka 20 mm też siada ;-)

Re: N126E Remont v2 - Miron

: niedziela, 28 lip 2019, 22:33
autor: Miron EZD
Witam po dłuższej przerwie.
Prace przy N250C można uznać za zakończone na ten sezon, więc trzeba się zabrać za następną przyczepę.
Pierwsze co trzeba w niej zrobić to naprawić pęknięcia, tzw. pajączki.
Na pierwszy ogień poszła bakista, gdzie jest ich najwięcej, jestem trochę załamany jeśli chodzi o ich ilość.
20190723_195017.jpg

Na tę okoliczność wyposażyłem się w mikro szlifierkę pneumatyczną i walizeczkę frezików.
20190723_194852.jpg

Plan jest taki, żeby pogłębić wszystkie pęknięcia i wypełnić je żelkotem, mam nadzieję, że do jesiennego zlotu w Ciechocinku dam radę :lol:

Re: N126E Remont v2 - Miron

: poniedziałek, 13 sty 2020, 21:28
autor: Miron EZD
Jak ten czas leci, ostatnio w tym wątku pisałem w tamtym roku :D
Trochę ruszam z pracami, bo i termin na gotową przyczepę został przyspieszony,
założenie jest takie, aby na zlot ogólnopolski przyjechać na dwie przyczepy....
Tak jak napisałem wcześniej, walczę z pajączkami, a jest tego chyba więcej jak zdrowego laminatu :shock:

20190801_183536.jpg

20200113_175334.jpg

Teraz wygląda to tak jakby przyczepę zaatakował "cornicus laminatus" :lol:
Dużo pracy przede mną, a czas niestety w miejscu nie stoi.
Dodatkowo mam w planach wizję nowego projektu,
na dzisiaj mogę tylko podać tajemniczo symbol: 104 :mrgreen:

Re: N126E Remont v2 - Miron

: poniedziałek, 13 sty 2020, 21:57
autor: tomcat
Miron EZD pisze:...
Trochę ruszam z pracami, bo i termin na gotową przyczepę został przyspieszony,
założenie jest takie, aby na zlot ogólnopolski przyjechać na dwie przyczepy....

No i fajnie :) Trzymam kciuki żeby Ci się udało ;) Co ja piszę; musi się udać :)
Miron EZD pisze:...Tak jak napisałem wcześniej, walczę z pajączkami, a jest tego chyba więcej jak zdrowego laminatu :shock:

Sporo cierpliwości trzeba mieć przy tym :?
Miron EZD pisze:...
Dodatkowo mam w planach wizję nowego projektu,
na dzisiaj mogę tylko podać tajemniczo symbol: 104 :mrgreen:

Po 250-tce to pewnie kolejny nietuzinkowy projekt :?
Będzie co zwiedzać na ogólnopolskim ;)

Re: N126E Remont v2 - Miron

: poniedziałek, 13 sty 2020, 22:22
autor: popiolekpolska
Miron EZD pisze: aby na zlot ogólnopolski przyjechać na dwie przyczepy....
Tak jak napisałem wcześniej, walczę z pajączkami, a jest tego chyba więcej jak zdrowego laminatu :shock:

Ale chyba nie jedna za drugą :lol:
A tak na poważnie to czas Cię goni, całkiem niedawno mój kufer wyglądał identycznie jak nie gorzej. Mój mistrz kazał wszystkie pająki rozszlifowywać, ale bardziej fazować żeby mata z żywicą "się lepiej ułożyła". Powodzenia w pracach, ja to mam już z górki.