N126E Remont v2 - Miron

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 5490
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: N126E Remont v2 - Miron

Postautor: kooba » poniedziałek, 23 maja 2022, 06:30

Miron EZD pisze:Przewody zasilające poprzez dławiki są poprowadzone bezpośrednio do klem akumulatora

A bezpiecznik przy akumulatorze?

Samoogon

Re: N126E Remont v2 - Miron

Postautor: Samoogon » poniedziałek, 23 maja 2022, 08:00

O rurę i panel pytałem raczej pod kątem ich magazynowania, wymyśliłeś dla nich jakieś miejsce?

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2056
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: N126E Remont v2 - Miron

Postautor: Miron EZD » poniedziałek, 23 maja 2022, 10:29

Kooba pisze:
Miron EZD pisze:Przewody zasilające poprzez dławiki są poprowadzone bezpośrednio do klem akumulatora

A bezpiecznik przy akumulatorze?

Też o tym stale myślę, bezpieczeństwo na pierwszym miejscu.
W instrukcji obsługi i na schemacie połączeń nie ma żadnego bezpiecznika, ponoć regulator sam w sobie ma zabezpieczenia
przed przeciążeniem i zwarciem.
Natomiast zastanawia mnie co się stanie jeśli zamontujemy bezpiecznik na linii regulator-akumulator,
oczywiście o odpowiedniej wartości i ulegnie on przepaleniu.
Istnieje reguła aby pod regulator pierwszy podłączyć akumulator, następnie panele i na koniec obciążenie odbiornikami.
Czy po przepaleniu tego bezpiecznika, regulator nie ulegnie uszkodzeniu jak to wszędzie jest opisywane?

Samoogon pisze:O rurę i panel pytałem raczej pod kątem ich magazynowania, wymyśliłeś dla nich jakieś miejsce?

Zacytuję sam siebie:
Miron pisze:Jeśli chodzi o transport panelu i masztu, to nie mam jeszcze pomysłu, pewnie panel będzie umieszczony wewnątrz przyczepy,
myślę że na podłodze pomiędzy siedzeniami, a maszt obok.

A może na czas magazynowania umocować go po prostu na dachu przyczepy :lol: :mrgreen: :lol:

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 5490
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: N126E Remont v2 - Miron

Postautor: kooba » poniedziałek, 23 maja 2022, 13:26

Teoria faktycznie mówi o ryzyku uszkodzenia. W praktyce nie raz odłączałem tylko aku i nic się nie stało. Może dlatego, że nie znałem tej teorii :lol:

Weź też pod uwagę, że bezpiecznik ma być odpowiednio dobrany do ładowania, a zadziałać ma w przypadku awarii. Czyli regulator już się spitolił i jedyne co cię interesuje to żeby przyczepa nie spłonęła.

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2056
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: N126E Remont v2 - Miron

Postautor: Miron EZD » poniedziałek, 23 maja 2022, 13:33

Przekonałeś mnie. Jeszcze dzisiaj dołożę odpowiedni bezpiecznik. :idea:

ADAM W
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 23
Rejestracja: poniedziałek, 4 kwie 2022, 10:52
Lokalizacja: L.G/TARNÓW

Re: N126E Remont v2 - Miron

Postautor: ADAM W » piątek, 27 maja 2022, 00:35

Miron. Ciekawe rozwiązanie , w przypadku kilku przyczep zasilanie w jednej cenie, moim zdaniem jedynym minusem transport ,jako,że z rozmiarem panelu nic nie zrobisz, może coś pokombinować z masztem,coś a'la teleskop?
Niewiadów 126e-1984
Peugeot 3008 1,6


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości