Strona 4 z 13

Re: Trinio kontra Wieloryb

: piątek, 27 wrz 2019, 10:00
autor: ruciak76
Wtrącę co nieco, co do tego masła.
Kiedyś jadąc na jakiś zlocik, stwierdziłem że przed zapięciem przyczepy psiknę kulę czymś na wzór WD40 (miałem pod ręką jakieś CX80 czy coś w tym stylu to psiknąłem), było ciepło i po jakiś 100 km coś zaczęło niemiłosiernie skrzeczeć jakby się miało coś urwać lub jak bym miał aks-a. Okazało się że ten psikany niby smar był jakiś "suchy" i taki zaczął wydawać dźwięk.
Co wtedy pomogło? No oczywiście masło z lodówki ;)

Re: Trinio kontra Wieloryb

: piątek, 27 wrz 2019, 12:10
autor: trinio
Ok. Usystematyzujmy jak coś wcisnąć w ten cylinder to towot a może smar miedziany? Chcę zamienić pręt który łączy hamulec z linkami - prętem z casto nagwintowanym kupiony ma 2 m, natomiast z przyczepy ma 2,20 najwyżej będę łączył 2 m z 1 m.

IMG_20190927_115946.jpg

Re: Trinio kontra Wieloryb

: piątek, 27 wrz 2019, 12:54
autor: Murano
Nie rób tego...
Pręt gwintowany na całej długości jest sporo słabszy (liczy się średnica gwintu wewnętrznego) poza tym łączenie go czymkolwiek to baaaardzo słaby pomysł...

Re: Trinio kontra Wieloryb

: piątek, 27 wrz 2019, 12:56
autor: trinio
To zostaje tylko pręt i gwintowanie?

Re: Trinio kontra Wieloryb

: piątek, 27 wrz 2019, 14:22
autor: naal
Ja mam złączony i gwintowany po całości i po trzech latach użytkowania trzyma się elegancko. Myślę że akurat na obciążenie w tę stronę taki pręt ma w ciul dużą wytrzymałość.

Re: Trinio kontra Wieloryb

: wtorek, 1 paź 2019, 13:03
autor: trinio
Dzisiaj dostałem części :
Zielone amortyzatory al-ko
Linki do hamulca 1020 mm
Amortyzator najazdu fabrycznie było Un-9 niestety nie do zdobycia kupiony do Al-ko 90 S (troszkę dłuższe ale podobno do założenia.)
Pytanko mam jaki smar użyć do składania najazdu.
IMG_20191001_120638.jpg


Wysłane z mojego MSP95021 przy użyciu Tapatalka

Re: Trinio kontra Wieloryb

: wtorek, 1 paź 2019, 13:04
autor: naal
Do najazdu towot. A masz w osi uchwyty na amortyzatory?

Re: Trinio kontra Wieloryb

: wtorek, 1 paź 2019, 13:07
autor: trinio
Chyba mam bo wykręciłem z ramy stare amortyzatory.

Re: Trinio kontra Wieloryb

: poniedziałek, 14 paź 2019, 13:14
autor: trinio
Pytanie mam czy dobrze poskładałem i do czego są te blaszki na 2 zdjęciu ?
IMG_20191014_125646.jpg
IMG_20191014_125558.jpg


Wysłane z mojego MSP95021 przy użyciu Tapatalka

Re: Trinio kontra Wieloryb

: poniedziałek, 14 paź 2019, 13:25
autor: trinio
Dobrze założyłem te blaszki i czy grzybek jest odpowiednio wykręcony ?
IMG_20191014_132405.jpg
IMG_20191014_132418.jpg


Wysłane z mojego MSP95021 przy użyciu Tapatalka

Re: Trinio kontra Wieloryb

: poniedziałek, 14 paź 2019, 13:40
autor: trinio
Dobrą stroną wkładam łożyska ? (przepraszam za 3 wątki ale wątpliwości rodzą się przy składaniu)
IMG_20191014_133841.jpg
IMG_20191014_133854.jpg


Wysłane z mojego MSP95021 przy użyciu Tapatalka

Edit łożysko nie wchodzi luźno czyżby czekała na mnie prasa ??????

Re: Trinio kontra Wieloryb

: czwartek, 17 paź 2019, 07:00
autor: trinio
Podpowie mi Ktoś jak wyregulować taką śrubę w bębnach (podtrzymuje klocki z jednej strony ) ile mam ją wykręcić?

Re: Trinio kontra Wieloryb

: czwartek, 17 paź 2019, 07:21
autor: RAFALSKI
Przeczytaj dokładnie ten post: viewtopic.php?p=140823#p140823
W tekście jest info jak tę śrubę ustawić ale też będziesz wiedział co dalej.

Re: Trinio kontra Wieloryb

: czwartek, 17 paź 2019, 07:36
autor: Murano
Łożyska MUSZĄ wchodzić ciasno.
Może prasa nie koniecznie ale stare łożysko i młotek się przyda.

Re: Trinio kontra Wieloryb

: czwartek, 17 paź 2019, 07:48
autor: trinio
Dzięki Koledzy za szybką odpowiedź :
Wycięte z wątku
"Następnie ustawiamy szczęki w bębnach na granicy "brania" za pomocą małego płaskiego wkrętaka który wkłada się w otwór regulacyjny w tarczy kotwicznej bębnów. Gdy już symetrycznie ustawimy oba hamulce, podciągamy cięgno najazdu. Tylko nie za bardzo bo sztuka polega na tym aby za wstępne rozwarcie szczęk odpowiadała właśnie ta pierwsza regulacja bębnów a nie cięgno najazdu podciągnięte ponad miarę."

Wstyd się przyznać ale jak to zrobić :shock: myślałem o tej śrubie koronkowej którą się wykręca

Łożysko udało się włożyć jak Kolega Murano napisał .