Trinio kontra Wieloryb

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
trinio
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 453
Rejestracja: niedziela, 4 lis 2012, 18:20
Lokalizacja: Łódź

Re: Trinio kontra Wieloryb

Postautor: trinio » wtorek, 12 kwie 2022, 07:52

Nowy problem, siedząc w nocy na k... olśniło mnie a co z amortyzatorem? I rano pobiegłem do przyczyny mojej frustracji, otóż w nowej osi z Unitrailer którą jak zauważyłem kilka osób kupiło, brak jakichkolwiek mocowań. Dobra na ramę można odciąć i przykręcić kawałek starej osi ale do nowej mam przyspawać kawałek starej czyli mocowanie, a jak tak to na jakiej odległości? A może jest Inny patent, nie mylić z opcją bez przykręcenia amorka.

IMG_20220412_071423_1.jpg
Obrazek

Falconi
Posty: 92
Rejestracja: wtorek, 26 paź 2021, 14:27

Re: Trinio kontra Wieloryb

Postautor: Falconi » wtorek, 12 kwie 2022, 07:56

Po prostu w tej osi nie przewidują amortyzatora, nie musisz go mieć.

Awatar użytkownika
trinio
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 453
Rejestracja: niedziela, 4 lis 2012, 18:20
Lokalizacja: Łódź

Re: Trinio kontra Wieloryb

Postautor: trinio » wtorek, 12 kwie 2022, 07:58

I tu się zawiesiłem, jak to możliwe?

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 5544
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27

Re: Trinio kontra Wieloryb

Postautor: RAFALSKI » wtorek, 12 kwie 2022, 08:26

Przewidują amortyzatory, luzik. Do ramy można wspawać lub przykręcić uchwyty wykonane własnoręcznie lub gotowe kupione. W wahaczach masz takie prostokątne otwory zaślepione, w nie wkładasz dedykowane mocowania amortyzatorów. Mogłeś je od razu zamówić wraz z osią z Unitrailer. Ich się nie spawa, montowane są na zasadzie zakleszczenia w otworze po dokręceniu śruby z amortyzatorem.

https://unitrailer.pl/product-pol-215-U ... zator.html

Takich osi jak miałeś, na sześć śrub ze zintegrowanym mocowaniem amortyzatorów już nie produkują.

Awatar użytkownika
trinio
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 453
Rejestracja: niedziela, 4 lis 2012, 18:20
Lokalizacja: Łódź

Re: Trinio kontra Wieloryb

Postautor: trinio » czwartek, 14 kwie 2022, 18:28

Otóż mam taki dylemat. Przymierzam się do dystansów i mam takie wymiary;
z jednej strony mierzone od tyłu: 169 przerwa na 16 i otwór na 185; z drugiej strony: 168 - 16 - 184. Teraz pytanie, który jest prawdziwy wymiar?
Dystans jest 1 cm z każdej strony dłuższy od osi. Z większym marginesem mógłby być problem z kluczem. Wyciąłem ze starej osi gniazdo amortyzatora; z nowymi łącznikami z powyższego linku powinno być ok. Jutro spawanie...

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Obrazek

Edytowano.
Prośba, stosuj interpunkcję i poprawną składnię zdań, bo momentami trudno zrozumieć Twoje posty.

Awatar użytkownika
tomcat
Moderator
Moderator
Posty: 3887
Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska

Re: Trinio kontra Wieloryb

Postautor: tomcat » czwartek, 14 kwie 2022, 21:59

trinio pisze:...mierzone od tyłu...
...Teraz pytanie, który jest prawdziwy wymiar?...

A dla weryfikacji wyniku zmierzyłeś też może od przodu :?:

Awatar użytkownika
Leśnowóz
Posty: 118
Rejestracja: środa, 12 sty 2022, 22:47
Lokalizacja: Walewice
Kontaktowanie:

Re: Trinio kontra Wieloryb

Postautor: Leśnowóz » piątek, 15 kwie 2022, 10:50

Zamiast profila dałbym kątownik zimnogięty.
Pozdrawiam
IMG-20220415-WA0001.jpg
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut

Awatar użytkownika
trinio
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 453
Rejestracja: niedziela, 4 lis 2012, 18:20
Lokalizacja: Łódź

Re: Trinio kontra Wieloryb

Postautor: trinio » sobota, 16 kwie 2022, 10:17

Dziękuję za podpowiedź ale zdecydowałem się na metodę z dystansem, bo miałem po ramie (zostało z dyszla). Otóż przyspawane (na szczęście nie ja spawałem; sąsiad zawodowy spawacz). Teraz muszę kupić śruby 8,8 twardość i nakrętki samohamowne, uchwyty amortyzatora. Dalszy ciąg po Świętach, chociaż powoli zaczynam co niektórych Kolegów rozumieć; strasznie wciąga ten remont.

ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
trinio
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 453
Rejestracja: niedziela, 4 lis 2012, 18:20
Lokalizacja: Łódź

Re: Trinio kontra Wieloryb

Postautor: trinio » poniedziałek, 18 kwie 2022, 20:51

Tak się zastanawiam. Jak budę kładliście na boku używaliście jakiegoś podnośnika, np.kolejowego? Dzisiaj się przymierzałem i próbowałem podnieść ją sam, a stoi na oponach i troszkę kiepsko.

Awatar użytkownika
trinio
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 453
Rejestracja: niedziela, 4 lis 2012, 18:20
Lokalizacja: Łódź

Re: Trinio kontra Wieloryb

Postautor: trinio » środa, 20 kwie 2022, 07:42

No to chyba zostaje tylko siła fizyczna i myk na bok?

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 5544
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27

Re: Trinio kontra Wieloryb

Postautor: RAFALSKI » środa, 20 kwie 2022, 07:59

No raczej. Załatw na robotę jeszcze ze dwóch chłopa i po temacie.

Awatar użytkownika
trinio
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 453
Rejestracja: niedziela, 4 lis 2012, 18:20
Lokalizacja: Łódź

Re: Trinio kontra Wieloryb

Postautor: trinio » środa, 20 kwie 2022, 08:03

Dzięki, wolę się upewnić, mam tendencję do głupich pomysłów np. podnośniki, etc. Wolę być pewny, nie chcę narobić sobie szkód.

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 5544
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27

Re: Trinio kontra Wieloryb

Postautor: RAFALSKI » środa, 20 kwie 2022, 08:06

Je budy co prawda nie kładłem na bok a tylko podnosiłem aby wyjechać ramą. Poszło we czterech, każdy złapał za narożnik.

Awatar użytkownika
trinio
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 453
Rejestracja: niedziela, 4 lis 2012, 18:20
Lokalizacja: Łódź

Re: Trinio kontra Wieloryb

Postautor: trinio » wtorek, 3 maja 2022, 13:09

Majówkę spędziłem na kończeniu spawania ramy (zalecone poprawki). Zerknijcie proszę, bo w najbliższych dniach chciałbym ją zawieźć na piaskowanie i ocynkowanie.

ObrazekObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
trinio
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 453
Rejestracja: niedziela, 4 lis 2012, 18:20
Lokalizacja: Łódź

Re: Trinio kontra Wieloryb

Postautor: trinio » niedziela, 8 maja 2022, 17:44

Nikt nie zgłosił usterek ramy, niedoróbek, etc... i przyczepa pojechała na piaskowanie, a następnie na ocynk, czas operacyjny około miesiąca. Chciałbym wykorzystać ten czas w pożyteczny sposób.
Przyczepa na boku i czas zacząć następną fazę pracy. Chciałbym się upewnić (z uwagi na popełnione wcześniej błędy, kolejnych chciałbym uniknąć) po położeniu na bok pojawiły się pęknięcia skorupy na wylot. Naprawa przy pomocy waty szklanej i żywica poliestrowa (od strony zewnętrznej a dopiero po położeniu na podłogę również od środka), a w przypadku tylko uzupełnienia szpachlówka z włóknem szklanym. Ranty chciałbym wyczyścić przy pomocy szlifierki mimośrodkowej podłączonej do kompresora. Czysty rant chciałbym zaszpachlować tą samą szpachlówką z włóknem szklanym.
Jeżeli macie inne rady będę bardzo wdzięczny.

IMG_20220508_092114.jpg
hyc na bok

IMG_20220508_092128.jpg
tutaj kleję żywicą z włóknem szklanym kilka warstw

IMG_20220508_092139.jpg
tutaj szpachla z włóknem szklanym

IMG_20220508_092237.jpg
wyszlifować i zaszpachlować z włóknem

IMG_20220508_092239.jpg

IMG_20220508_092123.jpg
spód przed myciem


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości