T0 NI32 - Remontowe perypetie

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
n132_Slow_life
Posty: 25
Rejestracja: sobota, 15 sie 2020, 08:08
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

T0 NI32 - Remontowe perypetie

Postautor: n132_Slow_life » środa, 19 lip 2023, 23:24

Cześć, nasz wieloryb nareszcie doczekał się własnego wątku remontowego. Liczymy na Wasze cenne rady i wskazówki dotyczące remontu.
Przyczepę użytkujemy już od jakiegoś czasu. Przez ten czas zdążyliśmy zżyć się z naszym Wielorybem. Bardzo polubiliśmy podróże z przyczepą oraz wspólne spędzanie czasu na zlotach. W międzyczasie dokonywaliśmy drobnych zmian w przyczepce.
Zmiany wewnątrz:
-wymiana materacy oraz zasłon
-nowy akumulator
-panel zarządzania systemami (światłem, wodą, ładowarkami)
-oświetlenie nocne led

Zmiany zewnętrzne dotyczyły głównie:
-panel solarny na dachu
-alufelgi + nowe opony
-rejestracja indywidualna (wyróżnik T0 NI23)
-wyremontowana oryginalna bakista

Teraz przyszedł czas gruntowny remont podwozia przyczepy.
Dziś udało nam się podziałać przy przyczepie. Rama została oswobodzona od budy. Rama jak to rama wygląda różnie. Liczymy, że uda się z niej coś zrobić ;)
IMG_9880.jpeg
Przyczepa - stan początkowy - stara oś
IMG_9885.jpeg
Latający wieloryb
IMG_9887.jpeg
Rama po zdjęciu budy

Dalsze plany to:
1. Odkręcenie wszystkiego od ramy
2. Piaskowanie w celu oceny stanu faktycznego ramy
3. Wymiana dyszla, wzmocnienie ramy
W garażu: N132T~1977 oraz N126~1973
rok 2020 - 6 nocek - 650 km
rok 2021 - 2 nocki - 150 km
rok 2022 - 2 nocki - 110 km
rok 2023 - 5 nocek - 180 km + remont ramy n132 i lifting 50’cio latki
rok 2024 - 0 nocki - 5 km

Awatar użytkownika
tomcat
Moderator
Moderator
Posty: 3911
Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska

Re: T0 NI32 - Remontowe perypetie

Postautor: tomcat » czwartek, 20 lip 2023, 09:30

Powodzenia w remoncie, trzymam kciuki ;)

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7014
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: T0 NI32 - Remontowe perypetie

Postautor: Murano » czwartek, 20 lip 2023, 15:40

Będzie jak nowa! Bardzo słuszna decyzja.

Awatar użytkownika
n132_Slow_life
Posty: 25
Rejestracja: sobota, 15 sie 2020, 08:08
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: T0 NI32 - Remontowe perypetie

Postautor: n132_Slow_life » czwartek, 20 lip 2023, 17:23

Aktualizacja:
Dziś udało się nam odkręcić wszystkie podpory, najazd oraz oś. Łatwo nie było, kilka śrub nie chciało z nami współpracować i nie obyło się bez szlifierki.
Zdziwił nas fakt, że oś przyczepy to Alko 800kg. Byliśmy przekonani, że te wieloryby miały montowane mocniejsze ośki.
Po dzisiejszych zmaganiach rama poczeka w garażu na piaskowanie.
Wgrywamy kilka zdjęć z dzisiejszych prac.
IMG_9891.jpeg
IMG_9893.jpeg
IMG_9892.jpeg
IMG_9894.jpeg
IMG_9900.jpeg
IMG_9901.jpeg
IMG_9903.jpeg
IMG_9909.jpeg
IMG_9904.jpeg
W garażu: N132T~1977 oraz N126~1973
rok 2020 - 6 nocek - 650 km
rok 2021 - 2 nocki - 150 km
rok 2022 - 2 nocki - 110 km
rok 2023 - 5 nocek - 180 km + remont ramy n132 i lifting 50’cio latki
rok 2024 - 0 nocki - 5 km

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2060
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: T0 NI32 - Remontowe perypetie

Postautor: Miron EZD » czwartek, 20 lip 2023, 19:23

Z tego co widzę, to obawiam się, że po piaskowaniu tej ramy stwierdzisz,
że do dalszego użytkowania za bardzo się nie będzie nadawała.

Awatar użytkownika
Karolus
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2065
Rejestracja: środa, 24 paź 2012, 20:24
Lokalizacja: Przemyśl

Re: T0 NI32 - Remontowe perypetie

Postautor: Karolus » piątek, 21 lip 2023, 07:20

Miron EZD pisze:Z tego co widzę, to obawiam się, że po piaskowaniu tej ramy stwierdzisz,
że do dalszego użytkowania za bardzo się nie będzie nadawała.


Też tak pomyślałem.
Jeżeli robisz "dla siebie" i "pod siebie" to proponuję "wyspawać" nową ramę na wzór starej.
Pomyślałbym także o wymianie osi - wiem,że to koszty generuje wszystko ale uważam że jak robić raz to porządnie i się cieszyć "na lata".

Powodzonka w remoncie - jak masz pytania pytaj, ja robię już trzeci remont, to uzależnia :)

Awatar użytkownika
n132_Slow_life
Posty: 25
Rejestracja: sobota, 15 sie 2020, 08:08
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: T0 NI32 - Remontowe perypetie

Postautor: n132_Slow_life » niedziela, 23 lip 2023, 19:45

Aktualizacja:
Rama czeka na konsultacje ze spawaczem.
W międzyczasie kompletujemy nowy zestaw oprzyrządowania do nowej lub odnowionej ramy.
IMG_9940.jpeg

IMG_9941.jpeg
IMG_9914.jpeg
IMG_9915.jpeg

Pytanie:
Czy do połączenia nowych linek z nową osią (bębnami) potrzebne są jakieś dodatkowe elementy?
W garażu: N132T~1977 oraz N126~1973
rok 2020 - 6 nocek - 650 km
rok 2021 - 2 nocki - 150 km
rok 2022 - 2 nocki - 110 km
rok 2023 - 5 nocek - 180 km + remont ramy n132 i lifting 50’cio latki
rok 2024 - 0 nocki - 5 km

Awatar użytkownika
popiolekpolska
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 464
Rejestracja: piątek, 1 lip 2016, 00:47
Lokalizacja: Czeladź

Re: T0 NI32 - Remontowe perypetie

Postautor: popiolekpolska » poniedziałek, 24 lip 2023, 09:44

Wszystko jest w komplecie. Ze starego zestawu zostaje tylko pręt. Sposób montażu linek do bębnów.

Zrzut ekranu 2023-07-24 094122.png
N126e 1983
N126n 1988 -ex
N132L 1984

Awatar użytkownika
n132_Slow_life
Posty: 25
Rejestracja: sobota, 15 sie 2020, 08:08
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: T0 NI32 - Remontowe perypetie

Postautor: n132_Slow_life » poniedziałek, 31 lip 2023, 06:33

Dzięki za grafikę montażu linek :)
Rama jest już po oględzinach spawacza. Stwierdził, że najgorzej nie jest, chociaż jestem bliski decyzji o wyspawaniu nowej poprawionej ramy.
Analizuje wszystkie wątki, w których ramy były przez Was poprawiane. Mam jakieś swoje koncepcje.
Jednak i tak proszę Was, jako bardziej doświadczonych w boju, o wskazówki co warto udoskonalić w standardowej konstrukcji ramy wieloryba. Za każdą radę będę ogromnie wdzięczny.
W garażu: N132T~1977 oraz N126~1973
rok 2020 - 6 nocek - 650 km
rok 2021 - 2 nocki - 150 km
rok 2022 - 2 nocki - 110 km
rok 2023 - 5 nocek - 180 km + remont ramy n132 i lifting 50’cio latki
rok 2024 - 0 nocki - 5 km

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2060
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: T0 NI32 - Remontowe perypetie

Postautor: Miron EZD » poniedziałek, 31 lip 2023, 09:14

Co prawda nie mam wieloryba, jednak z tego co pamiętam z wątków napisanych przez właścicieli N132 newralgicznym punktem
tych przyczep jest dyszel i łączenie go z ramą, było kilka pęknięć spowodowanych zmęczeniem materiału.
Możesz zrobić adaptery do podpór aby ustawić je pod lekkim kątem, zyskujesz wtedy stabilność przyczepy.
Przy okazji zrobiłbym kosz na koło zapasowe jeżeli wozisz takie.
Inne pomysły, myślę że zaproponują koledzy którzy remontowali wieloryby, szczególnie kolega Kooba i Murano.

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 5544
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27

Re: T0 NI32 - Remontowe perypetie

Postautor: RAFALSKI » poniedziałek, 31 lip 2023, 11:43

Szkoda, że o mnie zapomniałeś ;) Jeśli mi się nicki i osoby nie pomyliły, wszystkie "wielorybnicze" tematy związane z ramą, dyszlem, układem jezdnym Knott-a, obgadaliśmy z zainteresowanymi na żywo na ostatnim zlocie :)
Działajcie, powodzenia w remoncie.

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2060
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: T0 NI32 - Remontowe perypetie

Postautor: Miron EZD » poniedziałek, 31 lip 2023, 12:30

RAFALSKI pisze:Szkoda, że o mnie zapomniałeś ;)

Proszę o wybaczenie, i obiecuję, że więcej się to nie powtórzy.
Przy następnym wątku z podpowiedziami oczywiście będę wspominał o Tobie, może nawet wstawię link bezpośrednio do remontu :lol:

Awatar użytkownika
n132_Slow_life
Posty: 25
Rejestracja: sobota, 15 sie 2020, 08:08
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: T0 NI32 - Remontowe perypetie

Postautor: n132_Slow_life » piątek, 16 lut 2024, 18:56

Hej, zima jak narazie sobie poszła, a pierwsze słoneczne dni zmotywowały mnie do pierwszego wyprowadzenia nowej ramy na trawkę.
Wreszcie nie będę obawiał się, że coś się złamie :D
Teraz muszę poprawić kilka przetarć ocynku powstałych w transporcie. Czym najlepiej „załatać” drobne przetarcia i rysy na ocynku? Ocynk w sprayu da radę? Czym wyczyścić drobne rudawe naloty w tych miejscach?
Pozdrawiam
IMG_0955.jpeg
Nowa rama n132
W garażu: N132T~1977 oraz N126~1973
rok 2020 - 6 nocek - 650 km
rok 2021 - 2 nocki - 150 km
rok 2022 - 2 nocki - 110 km
rok 2023 - 5 nocek - 180 km + remont ramy n132 i lifting 50’cio latki
rok 2024 - 0 nocki - 5 km

Awatar użytkownika
tomcat
Moderator
Moderator
Posty: 3911
Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska

Re: T0 NI32 - Remontowe perypetie

Postautor: tomcat » piątek, 16 lut 2024, 19:58

n132_Slow_life pisze:...Czym najlepiej „załatać” drobne przetarcia i rysy na ocynku? Ocynk w sprayu da radę? Czym wyczyścić drobne rudawe naloty w tych miejscach? ...

Przytarcia potraktowałbym jakimś odrdzewiaczem, bo mechanicznie szkoda nowego ocynku.
Myślę, że cynk w sprayu spokojnie ogarnie temat, tylko kilka warstw; nie oszczędzaj.

Awatar użytkownika
Paweł(SP7GTU)
Posty: 111
Rejestracja: sobota, 24 sie 2013, 19:30
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: T0 NI32 - Remontowe perypetie

Postautor: Paweł(SP7GTU) » niedziela, 18 lut 2024, 13:30

Dobra Robota!!!!!. Do dzieła i celu sąsiedzie.
Toyota Yaris II(1.33)+N126ES


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 120 gości