Niewiadów Mamut - odbudowa

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 5544
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: RAFALSKI » środa, 2 lut 2022, 09:56

Myślę, że rozmiar drzwi jeśli w ogóle ma znaczenie to tylko drugorzędne. Najważniejsze jest to o czym napisał Murano czyli klękająca ściana. W "L" nie ma tego problemu bo trzyma ją szafa i jej mocowania wlaminowane w ścianę ale widzę jak wiotka jest druga strona. Po stronie kuchni wszystko chodzi, wystarczy popchnąć ścianę ręką. Sytuacji nie poprawia szafka nad kuchenką która z wyposażeniem trochę waży. Na czas jazdy zostawiam w niej tylko lekkie rzeczy. Gdybym ponownie robił remont, wlaminowałbym pionowe listwy wzmacniające w okolicy aneksu kuchennego. Także pochyl się poważnie nad tematem.

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7014
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Murano » środa, 2 lut 2022, 10:06

Odnośnie pomysłu z wzmocnieniem pawlacza i wstawieniem wzmocnienia w okolicy szafki kuchennej warto pokłonić się nad rozwiązaniem zastosowanym w Ence. Tam po prawej stronie, patrząc z pozycji na wprost zlewu i kuchenki gazowej, jest wlaminowany w ścianę kątownik z laminatu a do niego na wylot przykręcona pionowa listwa, która spina szafkę kuchenną, ścianę i pawlacz zarazem. Załatwia 3 tematy, które są bolączką w wielorybie. Wg mnie dwie listwy po bokach szafki kuchennej aż pod pawlacz oraz trzeci w linii zawiasów drzwi powinny załatwić sprawę.

easy_rider
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 335
Rejestracja: czwartek, 1 kwie 2021, 10:33
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: easy_rider » środa, 2 lut 2022, 11:20

Fajnie się to czyta Pany... 1000% lepiej niż na FB :lol:
---------------------------------------
N126e 1986r.
T4 Atlantis 1999r.
W210 1998r.
Passat B5 2004r
Passat B4 1994r.
Ogar 205 1988r. (dwubiegowy) :mrgreen:

Awatar użytkownika
Leśnowóz
Posty: 118
Rejestracja: środa, 12 sty 2022, 22:47
Lokalizacja: Walewice
Kontaktowanie:

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Leśnowóz » środa, 2 lut 2022, 19:41

easy_rider pisze:Fajnie się to czyta Pany... 1000% lepiej niż na FB :lol:

Całkowicie zgadzam się z przedmówcą :!:

A tymczasem dotarła paczka ze świecidełkami.
Na żywo też wyglądają dobrze.

20220202_173922.jpg
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2060
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Miron EZD » środa, 2 lut 2022, 20:26

easy_rider pisze:Fajnie się to czyta Pany... 1000% lepiej niż na FB :lol:

FB to w Ślońskiej godce jest skrót od Fandzolenia i Beblania czy jakoś tak.
Jako gorol nie jestem pewien pisowni. :lol:

Awatar użytkownika
misha22
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 795
Rejestracja: niedziela, 6 mar 2016, 17:17
Lokalizacja: Srodkowe Mazowsze

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: misha22 » środa, 2 lut 2022, 21:51

Leśnowóz pisze:
easy_rider pisze:Fajnie się to czyta Pany... 1000% lepiej niż na FB :lol:

Całkowicie zgadzam się z przedmówcą :!:

A tymczasem dotarła paczka ze świecidełkami.
Na żywo też wyglądają dobrze.

20220202_173922.jpg

Stylizowane, podasz pod jaką nazwą występują?
De Reu 1968, prawie jak zapiekanka
601 Limuzyna
1.9 SDI caddyilac

Awatar użytkownika
Leśnowóz
Posty: 118
Rejestracja: środa, 12 sty 2022, 22:47
Lokalizacja: Walewice
Kontaktowanie:

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Leśnowóz » środa, 2 lut 2022, 22:00

Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut

Awatar użytkownika
Drednot
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 658
Rejestracja: poniedziałek, 12 sty 2015, 02:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Drednot » czwartek, 3 lut 2022, 16:58

Zdaje sobie sprawę, że to jest gównoporada, ale jeżeli masz na to przestrzeń czasową, techniczną i psychiczną to bym poszukał jakiejś ramy od przyczepy o większym dmc i na niej postawił skorupę.
W papierach będziesz miał Hobby, Adria czy inny Knaus a w realu Mamuta.

Nie chcę zapeszać, ale 750 kg. moim zdaniem będzie nieosiągalne, nawet na pusto (bez bagaży).

Ja niestety przewiduję że za kilka lat, technika kontroli ciężaru pojazdów tak się rozwinie, że będą w stanie skontrolować pojazdy w ruchu, a systemy pomiaru będą zainstalowane na stałe przy większości bramek drogowych.
I wtedy połowa forumowiczów - ze mną włącznie - przekształci swoje przyczepy w gustowne doniczki.
REMONT NIE DLA WRAŻLIWYCH: viewtopic.php?f=36&t=5157

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 5516
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: kooba » czwartek, 3 lut 2022, 18:10

Dobrze prawi, polać mu :mrgreen:
Przekładka jak przekładka, ale bardziej dopasowane DMC się przyda. Holownik masz odpowiedni a eToll nie jest taki straszny.
750 kg przy twoich planach jest nierealne.

Awatar użytkownika
Leśnowóz
Posty: 118
Rejestracja: środa, 12 sty 2022, 22:47
Lokalizacja: Walewice
Kontaktowanie:

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Leśnowóz » czwartek, 3 lut 2022, 18:47

Lubię dokonywać rzeczy niemożliwych :mrgreen:
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut

Awatar użytkownika
mannt
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1045
Rejestracja: środa, 12 maja 2010, 18:48
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: mannt » czwartek, 3 lut 2022, 18:53

Leśnowóz pisze:Lubię dokonywać rzeczy niemożliwych :mrgreen:
Trzymamy kciuki żeby się udało. Sprawdzałeś wagę wyjściową samej skorupy z ramą? Trzeba liczyć każdy gram.

Awatar użytkownika
tantalos
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2567
Rejestracja: poniedziałek, 16 mar 2015, 17:32
Lokalizacja: Rybnik

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: tantalos » czwartek, 3 lut 2022, 19:29

Drednot pisze:... bym poszukał jakiejś ramy od przyczepy o większym dmc i na niej postawił skorupę.

Kiedyś pytałem się w WIOLI o ramę to było coś koło 10 tyś (tona DMC). Na zasadzie że podwozie z lampami, rejestracją i gotowa do jazdy a co na niej se postawisz to już wolny wybór.

Awatar użytkownika
Leśnowóz
Posty: 118
Rejestracja: środa, 12 sty 2022, 22:47
Lokalizacja: Walewice
Kontaktowanie:

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Leśnowóz » czwartek, 3 lut 2022, 19:50

mannt pisze:
Leśnowóz pisze:Lubię dokonywać rzeczy niemożliwych :mrgreen:
Trzymamy kciuki żeby się udało. Sprawdzałeś wagę wyjściową samej skorupy z ramą? Trzeba liczyć każdy gram

Jeszcze nie, w pierwszej kolejności muszę zając się ramą i wtedy będę mógł pojechać na wagę.
Wstępnie przyjąłem założenie, że buda z ramą, szybami, drzwiami i kołami waży 400kg. :geek:
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut

Awatar użytkownika
mannt
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1045
Rejestracja: środa, 12 maja 2010, 18:48
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: mannt » czwartek, 3 lut 2022, 20:09

Ciekawe czy rama po prostu jest przedłużona czy wyspawana nowa na wymiar skorupy.

Awatar użytkownika
Leśnowóz
Posty: 118
Rejestracja: środa, 12 sty 2022, 22:47
Lokalizacja: Walewice
Kontaktowanie:

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Leśnowóz » czwartek, 3 lut 2022, 20:22

Rama jest i przedłużana, i modzona, i trzeba zrobić z nią porządek :)
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 110 gości