Niewiadów Mamut - odbudowa
- Lukasz_b20
- Posty: 470
- Rejestracja: poniedziałek, 11 lut 2019, 20:08
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
Extra pasują do budy. Proporcje idealne!
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
Leśnowóz pisze:Takie fajne retro światełka dziś odkryłem
Fajowe tylko zgłębij temat stopu i kierunków. Z tego co się orientuję muszą tam być 21W żarówki (mocniejsze niż 5W pozycja) a rurkowe chyba nie istnieją w takiej mocy. Mogę się mylić ale sprawdź to lepiej zanim założysz.
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
Dzięki, sprawdziłem:
-pozycja 5W, czyli C5W,
-kierunkowskazy, stopy, przeciwmgłowe, cofania 21W, czyli C21W
Oczywiście myślę o założeniu żarówek ledowych.
-pozycja 5W, czyli C5W,
-kierunkowskazy, stopy, przeciwmgłowe, cofania 21W, czyli C21W
Oczywiście myślę o założeniu żarówek ledowych.
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
- tomcat
- Moderator
- Posty: 3911
- Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
- Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
Kiedyś wpadły mi w oko takie:
https://www.grene.pl/lampa-obrysowa-tylna-hella.html
, ale te, które Ty znalazłeś wyglądają ciekawiej no i cena jest o wiele atrakcyjniejsza.
Jeśli zastosujesz te lampki pozostaje kombinować z mocą żarówek/ledów, tak żeby uzyskać różnice w intensywności światła
Wtedy jednak polecam szukać ledów z barwą światła ciepłą ponieważ popularne zimne, zwłaszcza o większej mocy dają efekt "wybielenia" kolorowego klosza.
https://www.grene.pl/lampa-obrysowa-tylna-hella.html
, ale te, które Ty znalazłeś wyglądają ciekawiej no i cena jest o wiele atrakcyjniejsza.
Jeśli zastosujesz te lampki pozostaje kombinować z mocą żarówek/ledów, tak żeby uzyskać różnice w intensywności światła
Wtedy jednak polecam szukać ledów z barwą światła ciepłą ponieważ popularne zimne, zwłaszcza o większej mocy dają efekt "wybielenia" kolorowego klosza.
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
Ale czy to aby na pewno nie jest problem samego klosza, barwnika do tworzywa?
Bardzo często spotykane są klosze kierunkowskazów do Warszawy, które pod wpływem UV wyblakły lub wręcz stały się bezbarwne.
Bardzo często spotykane są klosze kierunkowskazów do Warszawy, które pod wpływem UV wyblakły lub wręcz stały się bezbarwne.
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
Leśnowóz pisze:Ale czy to aby na pewno nie jest problem samego klosza, barwnika do tworzywa?
Bardzo często spotykane są klosze kierunkowskazów do Warszawy, które pod wpływem UV wyblakły lub wręcz stały się bezbarwne.
Bardziej chodzi chyba o efekt podczas świecenia. Sam kiedyś do zapiekanki włożyłem ledy o zimnej barwie i czerwone świeciły na różowo a pomarańczowe na zielono... Szybko wróciłem do standardowych żarówek.
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
Problem jest w barwie światła, żeby kolory wyszły jak należy powinna być ciepła, Tomcat ma rację. Znajdziesz takie ledy bez problemu, sam kupowałem. Niestety te odpowiedniki żarówkę rurkowych mają ledy umieszczane na płytce i świecą kierunkowo a nie dookoła. W oświetleniu tablicy rejestracyjnej to się sprawdza bo ustawiasz odpowiednio do wąskiego klosza ale w takiej retro lampie przydałoby się dookólne źródło światła aby klosz był ładnie wypełniony światłem.
Dla mnie nie ma co kombinować tylko zostawić normalne żarówki. Ledy mają sens wewnątrz gdy idzie o oszczędność prądu ale w zewnętrznym oświetleniu to tylko design. Jak ktoś idzie w nowoczesne lampy, klimaty to wiadomo ale jeśli w retro to nie kumam po co.
Na tej wizualizacji widać, że planujesz lampę cofania. W tym wydaniu ona niestety niewiele da, to znaczy innym pokaże, że cofasz ale Tobie nie oświetli jak należy przestrzeni za przyczepą.
Osobiście dałbym w jednym rzędzie licząc od zewnątrz: pozycje, kierunki, stop-y. Pozycje są wtedy szeroko rozstawione a kierunkom nie przeszkadza, że są nieco węziej. Tak ma np. Seicento. Do cofania dałbym jakiś reflektor do tego przeznaczony i niżej, na tylnym ceowniku ramy, aby nie psuł wizualnie tyłu przyczepy.
No i jeśli ma być retro to jeszcze kwadratowa, dwurzędowa tablica rejestracyjna z oryginalnie stosowaną lampą
Dla mnie nie ma co kombinować tylko zostawić normalne żarówki. Ledy mają sens wewnątrz gdy idzie o oszczędność prądu ale w zewnętrznym oświetleniu to tylko design. Jak ktoś idzie w nowoczesne lampy, klimaty to wiadomo ale jeśli w retro to nie kumam po co.
Na tej wizualizacji widać, że planujesz lampę cofania. W tym wydaniu ona niestety niewiele da, to znaczy innym pokaże, że cofasz ale Tobie nie oświetli jak należy przestrzeni za przyczepą.
Osobiście dałbym w jednym rzędzie licząc od zewnątrz: pozycje, kierunki, stop-y. Pozycje są wtedy szeroko rozstawione a kierunkom nie przeszkadza, że są nieco węziej. Tak ma np. Seicento. Do cofania dałbym jakiś reflektor do tego przeznaczony i niżej, na tylnym ceowniku ramy, aby nie psuł wizualnie tyłu przyczepy.
No i jeśli ma być retro to jeszcze kwadratowa, dwurzędowa tablica rejestracyjna z oryginalnie stosowaną lampą
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
RAFALSKI pisze:Niestety te odpowiedniki żarówkę rurkowych mają ledy umieszczane na płytce i świecą kierunkowo a nie dookoła.
Dzisiaj są już takie, które świecą dookoła.
https://allegro.pl/oferta/led-c5w-szkla ... 7109492622
https://allegro.pl/oferta/zarowka-led-c ... 7611133964
Niestety zimne, ale może trzeba poszukać i da się znaleźć ciepłe.
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
No to jak widzimy technika idzie do przodu Skoro tak to fajnie, tylko ta barwa ciepła. Pewnie kwestia poszperania w necie.
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
Ja się szybciutko wyleczyłem z ledów w lampach zewnętrznych. No nejmy migały, gasły, itd. Osramy robiły trochę lepiej, ale niewiele lepiej Zwykłe żarówki dają radę już parę lat. Jeżeli ledy to chyba tylko cale lampy. Ale to już się kłóci z retro...
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
Bardzo fajnie wyglądają też lampy od Defendera serii 3.
- Załączniki
-
- lr048187g.jpg (20.07 KiB) Przejrzano 2341 razy
-
- xfd500040-1.jpg (12.96 KiB) Przejrzano 2341 razy
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
Święte słowa. Tak jak nie pasuje do tej przyczepy chinbasto, tak samo nie pasują ledy. Posłuchaj RAFALSKIEGO, wie co mówiRAFALSKI pisze:Dla mnie nie ma co kombinować tylko zostawić normalne żarówki.
OCZY Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
W sumie racja, przecież to są światła używane w czasie jazdy więc ledy nie będą potrzebne. Dzięki za podpowiedzi.
Coraz bardziej podoba mi się to forum.
Coraz bardziej podoba mi się to forum.
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
-
- Fanklubowicz
- Posty: 335
- Rejestracja: czwartek, 1 kwie 2021, 10:33
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
RAFALSKI pisze:Na tej wizualizacji widać, że planujesz lampę cofania. W tym wydaniu ona niestety niewiele da, to znaczy innym pokaże, że cofasz ale Tobie nie oświetli jak należy przestrzeni za przyczepą.
Nie chcę podpuszczać, ale tylna lampa cofania + czujniki parkowania + kamerka = nowoczesny MAMUT To ma sens
---------------------------------------
N126e 1986r.
T4 Atlantis 1999r.
W210 1998r.
Passat B5 2004r
Passat B4 1994r.
Ogar 205 1988r. (dwubiegowy)
N126e 1986r.
T4 Atlantis 1999r.
W210 1998r.
Passat B5 2004r
Passat B4 1994r.
Ogar 205 1988r. (dwubiegowy)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 97 gości