Moja "Route 66", czyli remont N126N

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
Fiacior75
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1939
Rejestracja: niedziela, 7 cze 2015, 22:02
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Moja "Route 66", czyli remont N126N

Postautor: Fiacior75 » niedziela, 12 lip 2015, 11:21

A co to jest ta folia NRC? gdzie to kupiłeś? gdzie jest powszechnie stosowana?
FB - Weselny Fiat 125p


Fiat125 1975r
Komar231B
N-250

BobBudowniczy
Posty: 727
Rejestracja: czwartek, 6 mar 2014, 07:41

Re: Moja "Route 66", czyli remont N126N

Postautor: BobBudowniczy » niedziela, 12 lip 2015, 12:22

Fiacior75 pisze:A co to jest ta folia NRC? gdzie to kupiłeś? gdzie jest powszechnie stosowana?


www.Google.pl

Awatar użytkownika
reflexes
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 10879
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16

Re: Moja

Postautor: reflexes » poniedziałek, 13 lip 2015, 07:32

BobBudowniczy pisze:
Fiacior75 pisze:A co to jest ta folia NRC? gdzie to kupiłeś? gdzie jest powszechnie stosowana?


http://www.Google.pl

Jak już się pofatygowałeś wkleić linka to nie lepiej było tak
https://pl.wikipedia.org/wiki/Folia_NRC

BobBudowniczy
Posty: 727
Rejestracja: czwartek, 6 mar 2014, 07:41

Re: Moja "Route 66", czyli remont N126N

Postautor: BobBudowniczy » poniedziałek, 13 lip 2015, 08:48

Można i tak, ale ten sposób nie nauczy samodzielności czy jakiegoś ułamka zaradności osobę która bez wysiłku mogłaby sama do tego dojść.

Dlatego właśnie w polskim szkolnictwie panuje postępujące odmożdzenie młodych. Matury niedługo będą miały postać zadań typu "pokoloruj słonia". Jeśli nie jest coś podane na tacy to nie sposób daną informację samemu odnaleźć.

Awatar użytkownika
TomekN126N
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 3846
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Moja "Route 66", czyli remont N126N

Postautor: TomekN126N » sobota, 24 paź 2015, 13:26

Dawno nic nie pisałem w wątku, bo remont skończył się praktycznie już na urlopie, a potem jakoś nie było kiedy zrobić fotek.
Przechodząc do rzeczy, meble weszły z powrotem na swoje miejsce, jednak trzeba uważać z wyklejaniem boków cepki pod półki górne przód/tył. Ja wykleiłem ekranami dla ocieplenia i na to remontówka i półki weszły, ale z grubszą wykładziną i ociepleniem byłby już problem. Wyciąłem z boku dziurę pod lodówkę tzn. wentylację i kominek, zamontowałem dwa wentylatorki komputerowe na 12v. Po urlopie stwierdzam, że pomagają lodówce, bo kiedy były największe upały, to otwierałem tę klapkę od "pseudo szuflady" nad lodówką i po włączeniu wentylatorków, w lodówce robiło się jeszcze zimniej. Koniec, końcem, wymarzony lód do drinków w zamrażarce już mam :wink:
Do zrobienia zostało jeszcze:
- truma. Jakoś nie mam czasu się z nią przeprosić i jeszcze leży sobie i czeka, ale się doczeka.
- solar. Trzeba kupić i zamontować
- oświetlenie w bakiście i tamże gniazdko zapalniczki do prysznica z Juli. Po drodze na urlop kupiłem w wędkarskim namiot do prysznica i wraz z prysznicem i kibelkiem sprawił się wyśmienicie.
- kupić pianki do owinięcia rur hamaka
- może zamontować jakieś radio/tv dla ew. umilenia czasu
- zamontować zderzak/odbój na dyszlu (już gotowy i błyszczący)
Jakoś powoli się zrobi to wszystko, niestety z braku czasu w tygodniu mogę pracować w domu tylko w sobotę, a motury także absorbują dużo czasu. Zatem się nie rozerwę, ale ważne, że cały czas cos się kręci :wink:
Poniżej fotki wnętrza po remoncie.
Załączniki
35 PO REMONCIE.jpg
37 PO REMONCIE.jpg
41 PO REMONCIE.jpg
40 PO REMONCIE.jpg
42 PO REMONCIE.jpg
43 PO REMONCIE.jpg
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665

N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)

Awatar użytkownika
dworek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1457
Rejestracja: sobota, 30 cze 2012, 18:18
Lokalizacja: Opole

Re: Moja "Route 66", czyli remont N126N

Postautor: dworek » sobota, 24 paź 2015, 15:10

No i super :wink:
To napisałem ja, dworek 8-)

Awatar użytkownika
TomekN126N
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 3846
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Moja "Route 66", czyli remont N126N

Postautor: TomekN126N » niedziela, 21 lut 2016, 14:21

Minęła jesień, zima też już na ukończeniu, trzeba zatem zaglądnąć do cepki. W ramach rozgrzewki rozebrałem i dałem do chromowania rurki podtrzymujące stoły. Ale się narobiłeeeeem... :lol:
Jednak, żeby nie było, to wkleję fotki z zeszłego roku, kiedy remontowałem lodówkę - porozkręcałem wszystko, co do chromu i wymieniłem plastikową "wytłoczkę" drzwi, a także pomalowałem emalią te ostatnie.
Na jesieni też dałem do polerowania zderzako/odbój, który chcę zamontować na dyszlu w ramach przeciwdziałania skutkom wjechania cepki w holownik w razie najechania w jej tył http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=25&t=5201&hilit=crash+test
No i dałem do polerowania blachy kuchenki, też ładnie wyszły. Teraz pora, żeby się wziąć za trumę i dokończenie instalacji gazowej i elektrycznej. Komarek gotowy w 99%, w zeszłą sobotę jeszcze przygotowałem do sezonu rower żony (naciąganie szprych i centrowanie kół, regulacje hamulców, nowa opona etc etc), a przed wakacjami trzeba powoli brać się za "cepki remontu ciąg dalszy".
Na koniec ciekawostka: wczoraj poszedłem do cepki, żeby zdjąć w kufrze wąż z reduktorem i podłączyć go do butli i trumy na próbne odpalenie. Jakie było moje zdziwienie, gdy odkręciłem objemki z krócca od cepki (mam oryginał ten, co idzie w rame i do szafki kuchennej) i wąż nie chciał zejść. Musiałem nożykiem rozcinać kawałek. Odciąłem wąż, a potem go rozciąłem wzdłuż, zobaczcie na zdjęciu, jak się ułożył pod objemkami na króćcu. Chwycił konkretnie, czyli chyba był szczelny :wink:
Załączniki
45 LODÓWKA 0 (2).jpg
45 LODÓWKA 1.jpg
46 polerka 0.jpg
46 polerka 1.jpg
46 polerka 2.jpg
47 wąż gazu.jpg
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665

N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)

Awatar użytkownika
TomekN126N
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 3846
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Moja "Route 66", czyli remont N126N

Postautor: TomekN126N » sobota, 19 mar 2016, 17:47

Dziś między wędzeniem szynek na święta i porządkowaniem działki wpadłem do przyczepy. Wyczyściłem podpory ze starego smaru i nasmarowałem na nowo - lżej chodzą - potem odkręciłem koła, sprawdziłem, czy nie ma luzów na bębnach i czy nie trą. Chodzą ładnie, więc po wyczyszczeniu, założyłem koła z powrotem i zamontowałem wreszcie zderzak pod zaczepem, bo leżał od jesieni. Wniosłem jeszcze materace do cepki i dziś to na tyle.
Załączniki
N.jpg
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665

N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)

Awatar użytkownika
tantalos
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2579
Rejestracja: poniedziałek, 16 mar 2015, 17:32
Lokalizacja: Rybnik

Re: Moja "Route 66", czyli remont N126N

Postautor: tantalos » sobota, 19 mar 2016, 20:21

Widzę że kolega podziela moje zdanie :lol:
Załączniki
DSCN4086.JPG

Awatar użytkownika
TomekN126N
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 3846
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Moja "Route 66", czyli remont N126N

Postautor: TomekN126N » niedziela, 20 mar 2016, 09:50

Jak zobaczyłem ten filmik na yt i pomyślałem, że z tyłu dzieci siedzą, to jakoś tak mnie naszło i poprosiłem znajomego, żeby mi takie "cóś" zrobił. Ale najlepiej, żeby się nie przydało.

http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=25&t=5201
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665

N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)

Awatar użytkownika
TomekN126N
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 3846
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Moja "Route 66", czyli remont N126N

Postautor: TomekN126N » sobota, 7 maja 2016, 22:07

Z cyklu "co dziś zrobiłem w przyczepie"... Przed majówką kupiłem wkładki z pianki na rury do hamaka. Efekt - córcia ma miękko i hamak jest bardziej naciągnięty ;-)
Dodatkowo kolega pracujący przy obrabiarkach, zrobił mi klucz do podpór wkładany w wkrętarkę. Teraz będzie szybciej :lol:
ŁÓŻKO.png
ŁÓŻKO 2.png

KLUCZ DO PODPÓR.png
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665

N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)

Awatar użytkownika
TomekN126N
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 3846
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Moja "Route 66", czyli remont N126N

Postautor: TomekN126N » sobota, 7 maja 2016, 22:26

W ciągu dalszym... od jakichś dwóch tygodni walczę w końcu z trumą, a właściwie z carverem trumatic SLP3002 kupionym na ebay-u dzięki pomocy Dworka jakiś czas temu. Piecyk wyglądał dobrze od strony technicznej, ale wizualnie był trochę sterany życiem i od spodu miał trochę rdzy. Zatem rozebrałem go na czynniki pierwsze, blachy podstawy oddałem do ocynku, celem zabezpieczenia antykorozyjnego, nakleiłem nową uszczelkę korkową (castorama za 3zł pasek korka) z pomocą silikonu temperaturowego do silników i po złożeniu całości, wczoraj zacząłem testy na stole. Kapilara i zawór pracują dobrze, wszystko ładnie się pali. Teraz zostało zakupić objemkę do rury spalin za 40zł, może jeszcze wymienię okienka i zabieram się za montaż ;-)
Poniżej fotki z przebiegu prac.
REMONT TRUMY 1.png
Przed remontem

REMONT TRUMY 2.png
Zaczynamy rozbiórkę

REMONT TRUMY 3.png
Podstawa przed "uszlachetnieniem"

REMONT TRUMY 4.png
Podstawa po "uszlachetnieniu"

REMONT TRUMY 5.png
silikon temperaturowy

REMONT TRUMY 6.png
Uszczelka korkowa

PO REMONCIE.png
Po remoncie

TEST TRUMY.png
Pierwsze testy

TEST TRUMY 2.png
Pali się!!!
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665

N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)

Awatar użytkownika
TomekN126N
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 3846
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Moja "Route 66", czyli remont N126N

Postautor: TomekN126N » niedziela, 8 maja 2016, 14:16

Dziś od rana żonka stwierdziła, ze idziemy na działkę grillować obiad, a że z domu na działeczkę mamy... 30 metrów, to słowo stało się czynem i przy kawce z lodami testów trumy ciąg dalszy. Przy okazji znalazłem na allegro objemkę, która powinna pasować do uszczelnienia rury spalin.
Tak więc siedzimy sobie na działce, a piecyk się pali.
Aaa, byłbym zapomniał... wczoraj też było pierwsze odpalanie komara po remoncie. Odpalił ładnie, jeszcze tylko regulacje linek i gotowe ;-)

5835659315[1].jpg
Objemka do trumy
5835659315[1].jpg (12.19 KiB) Przejrzano 6400 razy

TRUMA TEST.png
Testów ciąg dalszy

KOMAR.png
Odpalanie komara
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665

N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)

Benior
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 1857
Rejestracja: poniedziałek, 13 kwie 2015, 21:14

Re: Moja "Route 66", czyli remont N126N

Postautor: Benior » niedziela, 8 maja 2016, 19:57

TomekN126N pisze:Dodatkowo kolega pracujący przy obrabiarkach, zrobił mi klucz do podpór wkładany w wkrętarkę. Teraz będzie szybciej :lol:


Jak już zrobiłeś fajny klucz do podpór to może warto aby końcówka była sześciokątna aby się nie obracała we wkrętarce :?:
Kolejna sprawa to nie trzeba tak mocno zaciskać sześciokąt jak okrąg.

Awatar użytkownika
CornBlumenBlau
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4380
Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
Lokalizacja: Siradiensis

Re: Moja "Route 66", czyli remont N126N

Postautor: CornBlumenBlau » niedziela, 8 maja 2016, 20:44

Tomku, ten zestaw uszczelnienia wylotu spalin który kupiłeś jest do piecyków truma po 86r.
Przerabiałem ten temat i też miałem na początek ten zestaw co Ty i musialem wymienić na taki przed 86r. Różni się on średnicą oringa i brakiem tej podkladki z uwagi na trochę inne mocowanie.
A wygląda tak
Obrazek

przykładowa aukcja

Wiem, że Ty masz carvera, ale zwróc na to uwagę.
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 17 / 1582 km


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości