Karolus i remont nr.3 - N126NT

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
Karolus
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2065
Rejestracja: środa, 24 paź 2012, 20:24
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Karolus i remont nr.3 - N126NT

Postautor: Karolus » środa, 23 cze 2021, 14:40

Cisza się trochę zrobiła w wątku, graty schodzą kurierami do chałupy, mój powrót koniec lipca ale....

Oś zamówiona, 4x100....

No właśnie, jakie felgi polecacie? Jakie ET, jaki rozmiar, z czego najlepiej podejdą szukając na olx np?

Bo że opona "Barum Brillantis 2 165/80 R13(14?) 83T" to wiem........ Ale 13? 14?

Podpowiedzcie coś Panowie i Panie....

Awatar użytkownika
mannt
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1042
Rejestracja: środa, 12 maja 2010, 18:48
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Karolus i remont nr.3 - N126NT

Postautor: mannt » środa, 23 cze 2021, 14:46

A dlaczego taka opona?

Awatar użytkownika
Karolus
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2065
Rejestracja: środa, 24 paź 2012, 20:24
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Karolus i remont nr.3 - N126NT

Postautor: Karolus » środa, 23 cze 2021, 14:53

mannt pisze:A dlaczego taka opona?


Znalazłem w wątkach remontowych Kolegów, których ogólnie cenię za jakość i profesjonalizm. Nie Brilantis a Vanis 2 miało być, posta usunąć nie mogę więc tylko dopisać że pomyłka :)

A masz jakieś inne propozycje Marcin?

"Barum Vanis 2" koledzy polecają, wzmacniane, ale od rozmiaru 14 cali. Więc sam już nie wiem, ponieważ nie liczę na to że moja N126NT będzie miała nieprzekraczalne 750 kg :lol:

I jaką felgę byście polecili?
Rozmiar? Jakie ET?

mike
Posty: 72
Rejestracja: niedziela, 20 wrz 2020, 15:44

Re: Karolus i remont nr.3 - N126NT

Postautor: mike » czwartek, 24 cze 2021, 09:40

Hej Karolus,

ja moją N126N przerobioną na NT ciągam na 175/70R13 82T (475 kg)i felgach stalowych od seicento.
Dobrze się prowadzi, jest sporo miejsca w nadkolu, ładnie mi taki profil wyrównuje przyczepę z hakiem w busie. A konkretny model opony jaki kupiłem to Nexen N'Blue HD Plus.

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Karolus i remont nr.3 - N126NT

Postautor: Murano » czwartek, 24 cze 2021, 12:14

Ja mam tak, ale jak to siądzie w ence...?
Felgi 14" z Poloneza Trucka.
Screenshot_2021-06-24-12-11-06-149_com.android.chrome.jpg
Screenshot_2021-06-24-12-12-42-132_com.android.chrome.jpg

Awatar użytkownika
Karolus
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2065
Rejestracja: środa, 24 paź 2012, 20:24
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Karolus i remont nr.3 - N126NT

Postautor: Karolus » czwartek, 24 cze 2021, 12:28

Murano pisze:Ja mam tak, ale jak to siądzie w ence...?
Felgi 14" z Poloneza Trucka.Screenshot_2021-06-24-12-11-06-149_com.android.chrome.jpgScreenshot_2021-06-24-12-12-42-132_com.android.chrome.jpg


Właśnie dzięki Marcin i kieruję się właśnie do zakupu tych właśnie opon. Gwarancja 7 lat, więc też fajna alternatywa do 2 lat.
Felgi też chyba założę 14 (vw ET 35 4x100 do nowej osi).

Zadowolony z tych opon?

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Karolus i remont nr.3 - N126NT

Postautor: Murano » czwartek, 24 cze 2021, 14:15

Karolus pisze:
Zadowolony z tych opon?

Nie bardzo wiem jak się odnieść do pytania.
Są nowe, bieżnika sporo, ładuję 3,5 bara i jeżdżą. Zrobiłem dopiero z 3 tyś km...

Awatar użytkownika
mannt
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1042
Rejestracja: środa, 12 maja 2010, 18:48
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Karolus i remont nr.3 - N126NT

Postautor: mannt » czwartek, 24 cze 2021, 14:46

Miałem Barumy ale w wersji xl. Nie byłem z nich zadowolony bo przez wagę siedziały jak by było mało powietrza. Ładowałem 4.0 bar wtedy było trochę lepiej. Teraz mam Continentala XL i podobna sytuacja. Następne będą wzmacniane C.

Awatar użytkownika
Karolus
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2065
Rejestracja: środa, 24 paź 2012, 20:24
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Karolus i remont nr.3 - N126NT

Postautor: Karolus » czwartek, 24 cze 2021, 15:03

Te Murano są "C"....

Awatar użytkownika
mannt
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1042
Rejestracja: środa, 12 maja 2010, 18:48
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Karolus i remont nr.3 - N126NT

Postautor: mannt » czwartek, 24 cze 2021, 15:51

Marcin, siedzą bardzo czy w miarę równo?
Chce swoje zmienić na C bo wydaje mi się, że te xl to bardzo miękkie są.

naal

Re: Karolus i remont nr.3 - N126NT

Postautor: naal » czwartek, 24 cze 2021, 15:54

Jak się zdecydujesz na 13 to poszukaj alusów od Skody Felicji.

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 5544
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27

Re: Karolus i remont nr.3 - N126NT

Postautor: RAFALSKI » czwartek, 24 cze 2021, 16:52

mannt pisze:Chce swoje zmienić na C bo wydaje mi się ze te xl to bardzo miękkie są

Kiedyś opisałem zmianę na C, zerknij: http://www.fanklub-niewiadowek.com/foru ... 20#p165120
mannt pisze:Następne będą wzmacniane C

Bierz koniecznie, zupełnie inaczej się zachowują. Nie ma co kombinować z szerokością i profilem, sprawdzony temat to 165/80R13 ale wiadomo, bywają różne opinie.

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 5490
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Karolus i remont nr.3 - N126NT

Postautor: kooba » czwartek, 24 cze 2021, 18:39

W oponach trzeba po prostu patrzeć na index nośności. Ja właśnie kupowałem do Hobby index 104/102 bo do DMC 1600 wolałem mieć zapas.

SmartSelect_20210624-183646_Chrome.jpg

Awatar użytkownika
Karolus
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2065
Rejestracja: środa, 24 paź 2012, 20:24
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Karolus i remont nr.3 - N126NT

Postautor: Karolus » czwartek, 24 cze 2021, 21:02

RAFALSKI pisze:
mannt pisze:Chce swoje zmienić na C bo wydaje mi się ze te xl to bardzo miękkie są

Kiedyś opisałem zmianę na C, zerknij: http://www.fanklub-niewiadowek.com/foru ... 20#p165120
mannt pisze:Następne będą wzmacniane C

Bierz koniecznie, zupełnie inaczej się zachowują. Nie ma co kombinować z szerokością i profilem, sprawdzony temat to 165/80R13 ale wiadomo, bywają różne opinie.

Że "C' to już wiem, tylko teraz przy zmianie osi na AL-KO 4x100 muszę kupić felgi. Wiem że ET35 najlepiej (chyba że ktoś ma inną uwagę?)
Najprawdopodobniej pójdą "blaszaki" srebrne, najpewniej nowe, skłaniam się ku 14" i opona 165 (175)/65/R14.

Gdybym zostawiał 13" to pewnie bym nie kombinował przy starej osi 4x98, ale zakładając nową oś...

Co powiecie o takim zestawie felga/opona? I ogólnie o przejściu na 14"?

Naal, dzięki za info ale skłaniam się ku 14" :)

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Karolus i remont nr.3 - N126NT

Postautor: Murano » piątek, 25 cze 2021, 05:08

mannt pisze:Marcin, siedzą bardzo czy w miarę równo?
Chce swoje zmienić na C bo wydaje mi się, że te xl to bardzo miękkie są.

Nie mam porównania do xl.
Jak wspomniałem ładuję 3,5-3,7 bara i stoją ładnie z budą pod pełnym załadunkiem wyjazdowym (nie wiem jeszcze ile kg ;-) ).
Delikatnie się uginają jak poruszam budą na boki ale zdecydowanie bardziej pracuje oś.
Tyle z obserwacji. Jadą normalnie, w poślizg nie wpadłem, zimą nie jeździłem, w aucie ich nie słyszę, cena dobra, indeks niespełna 1200 kg na oś,...raczej polecam :-).


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości