Montaż haka

Tylko sprawdzone porady, które warto zaprezentować Fanklubowiczom
Awatar użytkownika
mr_dywan
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 437
Rejestracja: czwartek, 8 lis 2012, 21:20
Lokalizacja: Poznań

Montaż haka

Postautor: mr_dywan » czwartek, 14 mar 2013, 20:14

Witam! Nadeszła pora, żeby mojego golfa uzbroić w hak. Zakup zrobiony (steinhof) i teraz tylko czekam na odpowiedni wynik na termometrze. Myślę, że zrobię to bez problemu ale jeśli macie jakieś Sprawdzone Porady to chętnie posłucham...
Klajster Miasto i Kraj

Awatar użytkownika
dworek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1457
Rejestracja: sobota, 30 cze 2012, 18:18
Lokalizacja: Opole

Re: Montaż haka

Postautor: dworek » czwartek, 14 mar 2013, 20:37

czeka Cię robota ślusarsko-monterska :D
kilka haków już zamontowałem... jak przy każdej robocie przy aucie nie spiesz się, bądź dokładny, połączenia elektryczne najlepiej lutować (zaciskane po dwóch latach są do poprawy) i dobrze zaizolować...
baw się dobrze!
w moim fordzie też mnie to czeka... i też czekam na cieplejsze dni
To napisałem ja, dworek 8-)

Awatar użytkownika
TomekN126N
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 3845
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Montaż haka

Postautor: TomekN126N » czwartek, 14 mar 2013, 21:37

Ja nie jestem mechanikiem, a w swoim asteriksie zamontowałem sam. Dworek ma rację: po pierwsze trzy razy sprawdź pomiar, zanim wywiercisz dziurę w podłodze (jak podniesiesz wykładzinę w bagażniku, powinienes po bokach podłogi miec wytłoczone takie małe punkty technologiczne, tylko możesz miec po trzy, cztery, a otwory w haku po dwa - trzeba to spasować), lepiej najpierw cieńszym wiertłem, a po sprawdzeniu prześwitu z otworami w haku grubszym. Pewnie będziesz potrzebował drugą osobę, żeby Ci od góry przytrzymała śruby, jak będziesz od dołu dokręcał - chyba, że jakos zablokujesz klucz :) . Kable lutuj, a nie dawaj tych ładnych złączek - bez sensu są. Aha, kabelki lutuj tak, jak instrukcja kazała, bo inaczej klops, będzie choinka. Ja wyciągnąłem obie tylne lampy i próbnikiem (3 PLN castorama) przyczepionym do masy (jakaś śruba bez lakieru) i stacyjką (kluczyk i włączanie odpowiednich swiateł) znalazłem poszczególne scieżki w lampach i zalutowałem do nich, zeby nie nacinać przewodów. Chodzi, jak przez D....pę :D
P.S. Nie zapomnij potem do diagnosty (35 PLN) i ze świstkiem do wydz. komunikacji (0 PLN) :wink: .
Tyle porad majsterkowicza amatora :wink:
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665

N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)

Awatar użytkownika
jedrek101
Posty: 1941
Rejestracja: niedziela, 27 sty 2008, 10:33
Kontaktowanie:

Re: Montaż haka

Postautor: jedrek101 » czwartek, 14 mar 2013, 21:51

tak tylko wtrącę w Poldku musiałem wiercić , w cytrynce otwory były przygotowane....
i zawsze Ewcia mi pomagała :thumbup:

chris_666
Posty: 1281
Rejestracja: sobota, 4 wrz 2010, 22:22

Re: Montaż haka

Postautor: chris_666 » czwartek, 14 mar 2013, 23:22

wszyscy piszecie o lutowaniu - od lat używam połączeń zaciskanych i nic złego się nie dzieje - nie śniedzieje, nie rozłącza się, nie ma problemu z syfem po zlasowanej taśmie izolacyjnej - a trochę połączeń już zrobiłem - zawodowo i prywatnie w różnych samochodach

Awatar użytkownika
dworek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1457
Rejestracja: sobota, 30 cze 2012, 18:18
Lokalizacja: Opole

Re: Montaż haka

Postautor: dworek » piątek, 15 mar 2013, 09:26

chris_666 pisze:od lat używam połączeń zaciskanych i nic złego się nie dzieje - nie śniedzieje, nie rozłącza się,

... a czym zaciskasz? masz praskę czy też po domowemu (kombinerki)?
To napisałem ja, dworek 8-)

piotr05
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2066
Rejestracja: wtorek, 2 cze 2009, 06:52
Lokalizacja: Ziemia Obiecana

Re: Montaż haka

Postautor: piotr05 » piątek, 15 mar 2013, 18:59

sa specjalne wsuwki do wpinania instalacji haka
http://allegro.pl/szybkozlacze-samochod ... 39552.html
Wyjazdy 2019 3096 km 27 nocek
Wyjazdy 2020 2250 km 21 nocek
Wyjazdy 2021 1000 km 7 nocek
Wyjazdy 2022 2138 km 17 nocek
Wyjazdy 2023 4175 km 33 nocki
Wyjazdy 2024 1454km 6 nocek

Awatar użytkownika
TomekN126N
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 3845
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Montaż haka

Postautor: TomekN126N » piątek, 15 mar 2013, 20:45

piotr05 pisze:sa specjalne wsuwki do wpinania instalacji haka
http://allegro.pl/szybkozlacze-samochod ... 39552.html


No tak, ale one nacinają przewody (podobne złaczki sa w zestawach haków) i wtedy kable są bardziej narażone na korozję i uszkodzenia mechaniczne. Ja tam wole lutować, ale niech kazdy zrobi, jak uważa.
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665

N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)

piotr05
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2066
Rejestracja: wtorek, 2 cze 2009, 06:52
Lokalizacja: Ziemia Obiecana

Re: Montaż haka

Postautor: piotr05 » piątek, 15 mar 2013, 20:55

TomekN126N pisze:
No tak, ale one nacinają przewody (podobne złaczki sa w zestawach haków) i wtedy kable są bardziej narażone na korozję i uszkodzenia mechaniczne. Ja tam wole lutować, ale niech kazdy zrobi, jak uważa.


mam 5 lat na tych złaczkach i nie widze zadnej korozji
mało tego mam te same złaczki w przyczepie i jestem z nich zadowolony zadnych oznak korozji
Wyjazdy 2019 3096 km 27 nocek
Wyjazdy 2020 2250 km 21 nocek
Wyjazdy 2021 1000 km 7 nocek
Wyjazdy 2022 2138 km 17 nocek
Wyjazdy 2023 4175 km 33 nocki
Wyjazdy 2024 1454km 6 nocek

NIL
Posty: 175
Rejestracja: niedziela, 31 sie 2008, 20:15
Lokalizacja: Mazury Iława

Re: Montaż haka

Postautor: NIL » piątek, 15 mar 2013, 21:55

Z mojego doświadczenia (jestem elektronikiem) a ok 10 lat instalowałem systemy autoalarmowe skuteczne połączenie to odizolowanie przewodów zawinięcie przewodu dołączonego do przewodu wiązki zalutowanie i zaizolowanie dobrą taśmą izolacyjną np. firmy Silicon jeszcze niedawno poprawiałem połączenia po szybkozłączach
w aucie są ekstremalne warunki w lecie wysoka temperatura wiosną i jesienią wilgoć (różnica temperatur i często występuje punkt rosy) a do tego w przewodach napięcie i znaczny prąd np. żarówka 21 W to 1,75 A przy kiepskim połączeniu elektrycznym złącze się grzeje, a przewody miedzianne szybko korodują
w gniazdku do przyczepy przewody przed zaciśnięciem w złączce polecam aby odizolować przewody i pobielić tj.pocynować
to nie tylko "dobre rady w Pani Domu" ale sprawdzone lecz każdy zrobi jak będzie chciał
życzę powodzenia

Awatar użytkownika
mr_dywan
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 437
Rejestracja: czwartek, 8 lis 2012, 21:20
Lokalizacja: Poznań

Re: Montaż haka

Postautor: mr_dywan » poniedziałek, 18 mar 2013, 19:24

Dzięki wszystkim za wasze opinie i rady. Wiercić nic nie musze bo w Wolfsburgu już to zrobili. Co do przewodów to będę lutował - taki mi radzono od samego początku. Pozdrawiam!
Klajster Miasto i Kraj

Awatar użytkownika
Wodnik Szuwarek
Posty: 485
Rejestracja: wtorek, 26 maja 2009, 23:15
Lokalizacja: Cracow

Re: Montaż haka

Postautor: Wodnik Szuwarek » środa, 8 maja 2013, 20:47

Przy okazji mam pytanko odnośnie haka, czy po montażu wymagany przegląd muszę zrobić na okręgowej stacji diag. czy może być dowolna. Drugie pytanko jeśli dowolna to czy każda "zwykła" stacja robi takie przeglądy? trzecia rzecz od czego zależy maksymalny uciąg danego samochodu W PAPIERACH tzn czy robiąc przegląd po montażu haka, można mieć jakiś wpływ :wink: na adnotację w dowodzie odnośnie ciągu? Czy może dana marka/model ma tyle i tyle od producenta i z automatu w urzędzie tak leci do dowodu, czy może brane jest pod uwagę to co diagnosta naskrobie w papierach :wink: Oczywiście pomijam fakt homologacji haka na max uciąg, bo często jest tak, że dedykowany hak ma homologację na większy uciąg niż producent samochodu do którego ma być montowany przewidział. Pytam bo spotkałem się z czymś takim, że ten sam model samochodu - pojemność silnika rocznik itd miał w dowodzie różne wartości max uciągu.

BIGL
Posty: 1266
Rejestracja: poniedziałek, 14 maja 2007, 20:17
Lokalizacja: Białystok

Re: Montaż haka

Postautor: BIGL » czwartek, 9 maja 2013, 08:58

Badanie haka robisz na dowolnej stacji diagnostycznej ( badają instalacje elektryczną, sprawdzają tabliczkę itp.) , potem z papierkiem jedziesz do UM lub starostwa po pieczątkę w dowodzie. Ciebie obowiązują masy wpisane w dowodzie rejestracyjnym pojazdu - często na tabliczce jest czysta abstrakcja.
Obrazek

Awatar użytkownika
Wodnik Szuwarek
Posty: 485
Rejestracja: wtorek, 26 maja 2009, 23:15
Lokalizacja: Cracow

Re: Montaż haka

Postautor: Wodnik Szuwarek » czwartek, 4 lip 2013, 21:22

czy ktoś może wypowiedzieć się w temacie - na tym forum. - potrzebna rada co do elektryki haka.

http://forum.karawaning.pl/topic/7476-haki-holownicze-wi%C4%85zki-7-lub-13-pin/?p=324411

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 5542
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Montaż haka

Postautor: kooba » piątek, 5 lip 2013, 09:25

Wodnik Szuwarek pisze:Z wiązki biegnącej od gniazda haka do modułu wyprowadzone są w białej wtyczce dwa grubsze od pozostałych przewody Czerwony- STAŁY plus? i żółty - ładowanie aku? - także tu moje pytanie - jak rozumiem oba należy pociągnąć do akumulatora?

Czerwony to stały plus - nr 9 w gnieździe
Żółty to plus po stacyjce - nr 10 w gnieździe
Nie musisz ciągnąć od aku. Ja podłączyłem czerwony do gniazda zapalniczki w bagażniku, a żółty zostawiłem wolny bo nie potrzebuję plusa pojawiającego się dopiero po odpaleniu auta.
Wodnik Szuwarek pisze:druga rzecz- od modułu wyprowadzone są dwa przewody czerwony wpięty w gniazdo oznaczone "30" - stały plus?? i brązowy w gniazdo "31" - masa? Zgadza się? - czerwony ciągnąć do akumulatora samochodu?

Jeżeli to są te przewody z gniazda modułu (widoczne na zdjęciu) to najprawdopodobniej jest to zasilanie modułu. Moduł działa tak, że z żarówki auta bierze tylko sterowanie a prąd na żarówkę przyczepy puszcza z zasilania.
Wodnik Szuwarek pisze:Z głównej wiązki wyprowadzone są jeszcze 2 przewody - gruby brązowy i też gruby biało-brązowy - rozumie, że to są masy?

Wygląda jakby brązowy był masą do stałego plusa - nr 13 w gnieździe, a białobrązowy masą do żarówek - nr 3 w gnieździe
Wodnik Szuwarek pisze:Z wiązki lecą też dwa przewody zakończone podwójnymi wtyczkami - jak mniemam trzeba wypiąć oryginalne wtyczki przy lampach i w ich miejsce wpiąć jedną z tych wtyczek a później drugą podpiąć do wiązki biegnącej oryginalnie do lampy.?

Dobrze mniemasz :)

Na deser masz dwa schematy 7 i 13 pin. Piny od 1 do 7 są identyczne w obydwu gniazdach.
schemat 7.jpg
Gniazdo 7pin
schemat 7.jpg (51.88 KiB) Przejrzano 11474 razy


schemat 13.jpg
Gniazdo 13pin
schemat 13.jpg (57.86 KiB) Przejrzano 11474 razy


Wróć do „Sprawdzone Porady”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości