Ocieplenie wnętrza?

Tylko sprawdzone porady, które warto zaprezentować Fanklubowiczom
Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1611
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ocieplenie wnętrza?

Postautor: vvarrior » niedziela, 9 lut 2014, 13:10

Dlatego też napisałem że w sezonie jesienno zimowo przedwiosennym solary nadają się raczej do konserwacji akumulatora a nie zasilania przyczepki i w naszym wypadku używamy zasilania z sieci. Z samego akumulatora to by była porażka. 4..5A poboru... to jak zostawić samochód na światłavh mijania. W teorii 9h grzania w praktyce 3 to pewnie max i po akumulatorze.
Ale muszę poczytać na temat patentu Zoji... ale testowo zamówię jeden kocyk i zobaczymy co to da....
Zawsze można by go użyć do ocieplenia butli jak by nas;) zima w trasie z propan-butanem zastała.
LandRover II Td5 + N132
RemontN132t
RemontN126e

filemon
Posty: 20
Rejestracja: środa, 25 sty 2012, 18:44
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Ocieplenie wnętrza?

Postautor: filemon » niedziela, 9 lut 2014, 23:41

CornBlumenBlau pisze:Wiesz, podczas remontu jakoś nie widziałem potrzeby zaglądania pod podłogę i przyznaję, że to był błąd, ale gdybym w ogóle zdejmował sklejkę podłogi, to pewnie pomiędzy te żebra położyłbył właśnie styropian. Wełna mogłaby źle się zachowywać pod podłogą w przypadku jakiegoś przecieku w przyszłości. Gdyby taka wełna nasiąkła wodą ciężko byłoby to wysuszyć, a stąd to już prosta droga do "pieczarkarni"...


Ja właśnie w czasie remontu tak zrobiłem. Jako. że podłogę odczepiałem od żeber, to poprzycinałem dokładnie styropian, tak, że wypełnił przestrzeń między żebrami, a na to dałem jeszcze matę zagrzejnikową. Matę przybiłem zszywaczem tapicerskim do żeber, a na wierzch przykręciłem z powrotem sklejkową podłogę. Nie wiem jaki efekt to daje, bo jakoś po za sezonem letnim nie jeżdżę z przyczepką.
Filemon
Małego chłopca od mężczyzny odróżnia cena jego zabawek.

Awatar użytkownika
CornBlumenBlau
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4377
Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
Lokalizacja: Siradiensis

Re: Ocieplenie wnętrza?

Postautor: CornBlumenBlau » poniedziałek, 10 lut 2014, 09:20

vvarrior pisze:Dlatego też napisałem że w sezonie jesienno zimowo przedwiosennym solary nadają się raczej do konserwacji akumulatora a nie zasilania przyczepki i w naszym wypadku używamy zasilania z sieci.

I tu się niestety z kolegą nie do końca zgadzam, solar ładuje także zimą i to dość skutecznie. Lubię wszystko przetestować i tak właśnie robię teraz z moim zestawem solarnym. Jest zima, luty, już od dobrych dwóch tygodni elastyczny panel mam "wpleciony" pomiędzy pręty barierki na balkonie, aku i regulator w mieszkaniu i obserwuję jak to wszystko działa. Przez ten czas ładuję z tego aku wszystkie komórki, tablet, wieczorem zapalam żarówkę led gu-10 5w na 12v -tą która będzie robić za główne oświetlenie w budzie, specjalnie włączam telewizorek samochodowy na co najmniej 3 godziny i przez 24h non stop pracują 2 wentylatorki skierowane na kaloryfer ( te które będą użyte do nawiewu trumy) czyli staram się utrzymywać pobór prądu zbliżony do rzeczywistego na wyjeździe. Pogoda w kratkę, raz pochmurno, raz trochę słońca, raz zupełnie słonecznie jak w tej chwili, ale dzień w sumie jeszcze krótki. Mimo to układ stale utrzymuje napięcie akumulatora na poziomie 12,7-13,1v. Rano prąd ładowania dochodzi do 2,5 - 3A, ale już po pół godzinie regulator przechodzi na ładowanie pulsacyjne, natężenie prądu zaczyna spadać wg mnie dostosowując go do zapotrzebowania aku. Stabilizuje się na poziomie około 1,2 - 1,3A i tak trwa przez większość dnia, (oczywiście jak przyjdzie chmura, to spadnie nawet do 0,3-0,5A) ale nawet jak podłączę większe obciążenie, prąd ładowanie zmniejsza się tylko na moment by po chwili powrócić do poprzedniego stanu, czyli solar daje radę pociągnąć odbiorniki, jednocześnie doładowując akumulator. Nie wydaje mi się, żeby brakło mi prądu ani na jesień ani tym bardziej w lecie. Nie widzę też potrzeby rozbudowy tego zestawu. Ogólnie mówiąc jestem w szoku :shock: bo aż tyle się po tym zestawie nie spodziewałem.

filemon pisze:
CornBlumenBlau pisze:Wiesz, podczas remontu jakoś nie widziałem potrzeby zaglądania pod podłogę i przyznaję, że to był błąd, ale gdybym w ogóle zdejmował sklejkę podłogi, to pewnie pomiędzy te żebra położyłbył właśnie styropian. Wełna mogłaby źle się zachowywać pod podłogą w przypadku jakiegoś przecieku w przyszłości. Gdyby taka wełna nasiąkła wodą ciężko byłoby to wysuszyć, a stąd to już prosta droga do "pieczarkarni"...


Ja właśnie w czasie remontu tak zrobiłem. Jako. że podłogę odczepiałem od żeber, to poprzycinałem dokładnie styropian, tak, że wypełnił przestrzeń między żebrami, a na to dałem jeszcze matę zagrzejnikową. Matę przybiłem zszywaczem tapicerskim do żeber, a na wierzch przykręciłem z powrotem sklejkową podłogę. Nie wiem jaki efekt to daje, bo jakoś po za sezonem letnim nie jeżdżę z przyczepką.
Może kiedyś wyjedziesz w zimniejszej porze roku to poczujesz różnicę :D
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 2 / 0280 km

Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1611
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ocieplenie wnętrza?

Postautor: vvarrior » poniedziałek, 10 lut 2014, 12:36

CornBlumenBlau pisze: I tu się niestety z kolegą nie do końca zgadzam, solar ładuje także zimą i to dość skutecznie....właśnie robię teraz z moim zestawem solarnym. Jest zima, luty, już od dobrych dwóch tygodni elastyczny panel mam "wpleciony" pomiędzy pręty barierki na balkonie, aku i regulator


No to lubię nie mieć racji w takich wypadkach:). I tylko pogratulować efektów. Ja robiłem krótkie pomiary i ciekawostka że jak zasłaniałem jedną cele to prąd ładowania spadał praktycznie do 0. Ale bawiłem się kilka minut bo pod koniec sezonu priorytetem była truma. Być może kontroler musiał mieć czas na dostosowanie warunków.
LandRover II Td5 + N132
RemontN132t
RemontN126e

Awatar użytkownika
CornBlumenBlau
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4377
Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
Lokalizacja: Siradiensis

Re: Ocieplenie wnętrza?

Postautor: CornBlumenBlau » poniedziałek, 10 lut 2014, 15:07

Bo kontroler-regulator ładowania to bardzo mądre urządzenie i prąd ładowania zależy w dużej mierze od stopnia rozładowania akumulatora. Jeżeli podpiąłeś naładowany akumulator, to regulator zawsze będzie obcinał prąd i dawał tyle ile akumulator zdoła wchłonąć (zabezpieczenie przed przeładowaniem), a nawet go wyłączy. Jedyną rzeczą jaka być może kiedyś zmienię, to dam większy aku, powiedzmy AGM 70Ah, aby mieć większy zapas energii jak się trafi deszczowy tydzień, o ile oczywiście stwierdzę w sezonie taka potrzebę. Tym niemniej odbiorniki typu koce grzewcze, lodówki, itp nie wchodzą w grę, tylko odbiorniki oszczędne :D
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 2 / 0280 km

Awatar użytkownika
Wodnik Szuwarek
Posty: 485
Rejestracja: wtorek, 26 maja 2009, 23:15
Lokalizacja: Cracow

Re: Ocieplenie wnętrza?

Postautor: Wodnik Szuwarek » poniedziałek, 10 lut 2014, 15:28

CornBlumenBlau pisze:Bo kontroler-regulator ładowania to bardzo mądre urządzenie i prąd ładowania zależy w dużej mierze od stopnia rozładowania akumulatora. Jeżeli podpiąłeś naładowany akumulator, to regulator zawsze będzie obcinał prąd i dawał tyle ile akumulator zdoła wchłonąć (zabezpieczenie przed przeładowaniem), a nawet go wyłączy. Jedyną rzeczą jaka być może kiedyś zmienię, to dam większy aku, powiedzmy AGM 70Ah, aby mieć większy zapas energii jak się trafi deszczowy tydzień, o ile oczywiście stwierdzę w sezonie taka potrzebę. Tym niemniej odbiorniki typu koce grzewcze, lodówki, itp nie wchodzą w grę, tylko odbiorniki oszczędne :D


corn uparłeś się na tego Agm-a kup głębokiego rozładowania - raz że taniej, dwa- mniej później problemów z ładowaniem tego z prostownika- ja osobiście rozglądam się za promocjami aku jenox Hobby 100ah - swego czasu można go było dostać za 350zł (100ah), od biedy może być przecież zwykły.

Awatar użytkownika
CornBlumenBlau
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4377
Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
Lokalizacja: Siradiensis

Re: Ocieplenie wnętrza?

Postautor: CornBlumenBlau » poniedziałek, 10 lut 2014, 15:45

Nawet nie wiedziałem, że takie są :shock:
Masz rację, lepiej oryginalna kwasówka odporna na wyładowania cykliczne, niż Chiński pseudo agm ze szkłem w środku, dla zachowania wagi, bo na taki też można trafić.
Np ten za 330PLN: http://allegro.pl/akumulator-jenox-hobby-80ah-lodz-jacht-trakcyjny-i3911242938.html z powodzeniem wystarczy.
Dzięki za info :)
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 2 / 0280 km

Awatar użytkownika
TomekN126N
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 3843
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Ocieplenie wnętrza?

Postautor: TomekN126N » poniedziałek, 10 lut 2014, 19:27

CornBlumenBlau » Pn, 10 lut 2014, 09:20

vvarrior napisał(a):
Dlatego też napisałem że w sezonie jesienno zimowo przedwiosennym solary nadają się raczej do konserwacji akumulatora a nie zasilania przyczepki i w naszym wypadku używamy zasilania z sieci.

I tu się niestety z kolegą nie do końca zgadzam, solar ładuje także zimą i to dość skutecznie.


Z tego, co mówił kiedyś Bartek (Tarapukuara), to w niższych temperaturach solary mają lepszą sprawność, niż np. latem przy +30 st.
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665

N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)

Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1611
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ocieplenie wnętrza?

Postautor: vvarrior » poniedziałek, 10 lut 2014, 19:39

No tak ale czas ekspozycji na słońce, kąt padania słońca jeśli solar jest poziomo na dachu itp może sugerować że nie jest to to samo co w lecie... Ale skoro jest Ok to tylko się cieszyć.
LandRover II Td5 + N132
RemontN132t
RemontN126e


Wróć do „Sprawdzone Porady”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 101 gości