światła do jazdy w dzień .....
światła do jazdy w dzień .....
Mam pytanko
Może któryś z kolegów jest zorientowany w temacie .
Ponoć, do jazdy w dzień , można teraz używać tylko światełek na przodzie pojazdu, tzn świecą światła krótkie , lub jakieś dodatkowe światełka , a nie są wymagane światełka pozycyjne z tyłu .
Czy ktoś to potwierdzi ?
Może któryś z kolegów jest zorientowany w temacie .
Ponoć, do jazdy w dzień , można teraz używać tylko światełek na przodzie pojazdu, tzn świecą światła krótkie , lub jakieś dodatkowe światełka , a nie są wymagane światełka pozycyjne z tyłu .
Czy ktoś to potwierdzi ?
-
- Fanklubowicz
- Posty: 483
- Rejestracja: piątek, 11 wrz 2009, 20:29
- Lokalizacja: Promnice / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: światła do jazdy w dzień .....
Skąd takie info?
Nadal wymagane są światła pozycyjne tylne jak i przednia, a od 1 października światła mijania (zamiast dziennych).
Nadal wymagane są światła pozycyjne tylne jak i przednia, a od 1 października światła mijania (zamiast dziennych).
Ostatnio zmieniony niedziela, 3 paź 2010, 09:32 przez gimof, łącznie zmieniany 1 raz.
C5
Re: światła do jazdy w dzień .....
ja nie jestem wtajemniczony w temat ale na ulicach zauważyłem już kilka razy np. nowego fiata ducato że przód świeci a tył niestety nie - ale to tylko w nowych autach tak jest ponoć od 2009r - a jak z przepisami ? nie mam pojęcia
szymon79
N 132t + N250 + VW T4 multivan 2.5 LPG
N 132t + N250 + VW T4 multivan 2.5 LPG
-
- Fanklubowicz
- Posty: 483
- Rejestracja: piątek, 11 wrz 2009, 20:29
- Lokalizacja: Promnice / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: światła do jazdy w dzień .....
Może miały one problemy z elektryką ?
Jeszcze na wiosne miałem dużą styczność z samochodami marki fiat (ojciec pracował w tej firmie) i nigdy o takich wynalazkach nie słyszałem
Tu więcej na temat tylnich świateł w dzień - http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... mi,1222034
Jeszcze na wiosne miałem dużą styczność z samochodami marki fiat (ojciec pracował w tej firmie) i nigdy o takich wynalazkach nie słyszałem
Tu więcej na temat tylnich świateł w dzień - http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... mi,1222034
C5
Re: światła do jazdy w dzień .....
"W Skodzie Superb i Skodzie Octavia (w zależności od wersji wyposażenia) znajdują się one w reflektorach głównych lub w reflektorze przeciwmgielnym, gdzie umieszczana jest dodatkowa żarówka (dotyczy to wersji z reflektorami przeciwmgielnymi). W najnowszym modelu marki (Yeti) żarówki świateł do jazdy dziennej znajdują się w okrągłych tubach, razem z reflektorami przeciwmgielnymi z przodu.
„Główną zaletą tych świateł jest oszczędność energii. Co więcej, nie palą się światła mijania, ani światła pozycyjne z tyłu. Samochód jest bardziej ekologiczny (niższe zużycie paliwa oznacza niższą emisję CO2), lepiej widoczny na drodze i wygodny; nie trzeba pamiętać o włączeniu i wyłączeniu świateł, zapalają się one automatycznie po uruchomieniu i wyłączeniu zapłonu"
Tekst przedrukowany z SAMAR.
Znaczy się można mieć tylko te światła z przodu. Ja w swoim golfie mam w światłach przeciwmgielnych diodowe żarówki takie jak w oprawkach halogenowych np w kuchni. są dokładnie tej samej średnicy co oryginalne soczewki. Dają bardzo silne białe światło. W nocy bardzo oślepiają. Używam ich jako dziennych.
„Główną zaletą tych świateł jest oszczędność energii. Co więcej, nie palą się światła mijania, ani światła pozycyjne z tyłu. Samochód jest bardziej ekologiczny (niższe zużycie paliwa oznacza niższą emisję CO2), lepiej widoczny na drodze i wygodny; nie trzeba pamiętać o włączeniu i wyłączeniu świateł, zapalają się one automatycznie po uruchomieniu i wyłączeniu zapłonu"
Tekst przedrukowany z SAMAR.
Znaczy się można mieć tylko te światła z przodu. Ja w swoim golfie mam w światłach przeciwmgielnych diodowe żarówki takie jak w oprawkach halogenowych np w kuchni. są dokładnie tej samej średnicy co oryginalne soczewki. Dają bardzo silne białe światło. W nocy bardzo oślepiają. Używam ich jako dziennych.
VW 1,9 TDI Variant + N126-N
Re: światła do jazdy w dzień .....
Paczek pisze:Mam pytanko
Może któryś z kolegów jest zorientowany w temacie .
Ponoć, do jazdy w dzień , można teraz używać tylko światełek na przodzie pojazdu, tzn świecą światła krótkie , lub jakieś dodatkowe światełka , a nie są wymagane światełka pozycyjne z tyłu .
Czy ktoś to potwierdzi ?
chyba od tego roku (jakoś na wiosnę), weszły nowe przepisy i mogą się świecić tylko przednie światła dzienne
nie wiem czy mijania pod to podchodzą, trzeba by popatrzeć w przepisy
na 100% możesz mieć dodatkowe lampy, ale z oznaczeniem DL lub DLR na kloszu, z homologacją
i na to trzeba patrzeć, bo większość lamp na allegro w cenie do 100zł (diodowych) nie ma takiego oznaczenia
są jeszcze dodatkowe wymagania co do umiejscowienia i zapalania/gaśnięcia, np po włączeniu świateł mijania
dzienne muszą same gasnąć
jak już kolega cytował, skoda (octavia i yeti), fiat (500), czy np audi, stosują fabrycznie takie światła - świeci tylko przód
bardzo fajnie ma to rozwiązane skoda octavia, gdzie klosze p/mgielnych mają podwójną funkcję - dzienne i p/mgielne
ja cały czas myślę o dołożeniu dziennych, głównie dla wygody, ale niestety żeby to estetycznie wyglądało - ładnie się wkomponowało,
to tylko wąskie diodówki, a takie lampy kosztują 200-300zł ...
może na wiosnę, bo teraz z racji warunków (mgły, deszcz, szybko mrok) i tak jeździ się w większości na mijania
była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4
Re: światła do jazdy w dzień .....
sonar pisze: Znaczy się można mieć tylko te światła z przodu. Ja w swoim golfie mam w światłach przeciwmgielnych diodowe żarówki takie jak w oprawkach halogenowych np w kuchni. są dokładnie tej samej średnicy co oryginalne soczewki. Dają bardzo silne białe światło. W nocy bardzo oślepiają. Używam ich jako dziennych.
wiesz że to grozi mandatem ? lampy dzienne muszą mieć specjalne oznaczenie,
dodatkowo używasz źródła światła niezgodnego z homologacją lampy,
jak trafisz na kumatego czepialskiego policjanta to zarobisz mandat i stracisz DR
była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4
Re: światła do jazdy w dzień .....
gimof pisze:a od 1 października światła mijania (zamiast dziennych).
możesz to podeprzeć jakimś przepisem
wydaje mi się że jest przepis "mijania albo dzienne" hmm, ale teraz nie mam czasu szukać
co do fiata, zapytaj taty jak miała 500
bo tam dzienne były już wcześniej, zanim weszły obecne przepisy, gdzieś czytałem że mieli specjalną zgodę
była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4
Re: światła do jazdy w dzień .....
Ja w Łopelku mam coś takiego :
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-regul ... 67809.html
Tylko, że ostatnio odłączyłem pozycyjne - świeci tylko i wyłącznie przód - a co - nie wolno ?
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-regul ... 67809.html
Tylko, że ostatnio odłączyłem pozycyjne - świeci tylko i wyłącznie przód - a co - nie wolno ?
Re: światła do jazdy w dzień .....
szymon79 pisze:ja nie jestem wtajemniczony w temat ale na ulicach zauważyłem już kilka razy np. nowego fiata ducato że przód świeci a tył niestety nie - ale to tylko w nowych autach tak jest ponoć od 2009r - a jak z przepisami ? nie mam pojęcia
Dokładnie tak samo mamy w służbowych Peugocikach Partnerkach ( z 2009 roku )
-
- Fanklubowicz
- Posty: 483
- Rejestracja: piątek, 11 wrz 2009, 20:29
- Lokalizacja: Promnice / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: światła do jazdy w dzień .....
konrad pisze:gimof pisze:a od 1 października światła mijania (zamiast dziennych).
możesz to podeprzeć jakimś przepisem
wydaje mi się że jest przepis "mijania albo dzienne" hmm, ale teraz nie mam czasu szukać
co do fiata, zapytaj taty jak miała 500
bo tam dzienne były już wcześniej, zanim weszły obecne przepisy, gdzieś czytałem że mieli specjalną zgodę
Generalnie gdy przepis wchodził jasno stało napisane, że używamy świateł cały rok - w okresie zimowym muszą być to światła mijania.
500 nie wiem, ale wcześniej przytoczone ducato na pewno nie - trochę się w nich nasiedziałem, gdyż własnie ta firma przygotowywała dla policji nowe ducata
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ale Ludzie! czy ten świat już szaleje?? Jaka to oszczędność ?? Chyba jedynie wygoda, że żarówki wymienimy raz do roku, a nie dwa. Gadka o ekologii totalnie nie przekonuje.
C5
Re: światła do jazdy w dzień .....
Paczek pisze:szymon79 pisze:ja nie jestem wtajemniczony w temat ale na ulicach zauważyłem już kilka razy np. nowego fiata ducato że przód świeci a tył niestety nie - ale to tylko w nowych autach tak jest ponoć od 2009r - a jak z przepisami ? nie mam pojęcia
Dokładnie tak samo mamy w służbowych Peugocikach Partnerkach ( z 2009 roku )
PACZEK uratowałeś mnie bo już myślałem że jakieś zwidy mam - tym bardziej że gimof napisał że może problemy z elektryka te fiaty maja
szymon79
N 132t + N250 + VW T4 multivan 2.5 LPG
N 132t + N250 + VW T4 multivan 2.5 LPG
Re: światła do jazdy w dzień .....
W mojej AUDI , wydanie skandynawskie, po włączeniu zapłonu, automatycznie włączają się światła mijania i nic poza tym. Po włączeniu przełącznika świateł w pierwszą pozycję włączają się wszystkie światła pozycyjne, natomiast w drugiej pozycji świecą również mijania i wtedy również można przełączyć na światła drogowe.
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN
Re: światła do jazdy w dzień .....
gimof pisze:konrad pisze:gimof pisze:a od 1 października światła mijania (zamiast dziennych).
możesz to podeprzeć jakimś przepisem
wydaje mi się że jest przepis "mijania albo dzienne" hmm, ale teraz nie mam czasu szukać
co do fiata, zapytaj taty jak miała 500
bo tam dzienne były już wcześniej, zanim weszły obecne przepisy, gdzieś czytałem że mieli specjalną zgodę
Generalnie gdy przepis wchodził jasno stało napisane, że używamy świateł cały rok - w okresie zimowym muszą być to światła mijania.
500 nie wiem, ale wcześniej przytoczone ducato na pewno nie - trochę się w nich nasiedziałem, gdyż własnie ta firma przygotowywała dla policji nowe ducata
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ale Ludzie! czy ten świat już szaleje?? Jaka to oszczędność ?? Chyba jedynie wygoda, że żarówki wymienimy raz do roku, a nie dwa. Gadka o ekologii totalnie nie przekonuje.
dobra widzę że będę musiał poszukać w przepisach
co do sensu, jak pisałem mnie nie chodzi o ekologię czy oszczędność prądu, przede wszystkim wygoda,
wsiadam i jadę, a nie myśle o światłach, druga sprawa to koszt żarówek - dobre żarówki nie kosztują 5zł
ostatnio za zwykłą H7 płaciłem prawie 20zł
w niektórych modelach dochodzi jeszcze uperdliwość wymiany, u mnie na szczęście jest fajny dostęp, ale są auta gdzie trzeba demontować zderzak do wymiany
co do fabrycznych instalacji, to np c-max'y miały światła dzienne, wystarczyło włożyć przekaźnik i bezpiecznik i już
po odpaleniu świecą się przednie mijania z obniżoną mocą, oraz tylne postojówki (nie świeci deska i ośw tablicy)
niestety mój nie ma tego dobrodziejstwa, prawdopodobnie brak przełącznika z trybem auto
była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4
-
- Fanklubowicz
- Posty: 483
- Rejestracja: piątek, 11 wrz 2009, 20:29
- Lokalizacja: Promnice / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: światła do jazdy w dzień .....
Konrad zmusiłeś mnie odrobić lekcję, a więc:
"ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 4 maja 2009 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia"
9) w załączniku nr 6 do rozporządzenia § 2 otrzymuje brzmienie:
"§ 2. Światła zamontowane na pojeździe powinny odpowiadać warunkom podanym w poniższej tabeli:..."
i tu są wyszczególnione wszystkie rodzaje świateł. Nas interesuję Lp. 18 poz. 14 pp. 1,2 i 3 i tu je przytoczę:
"1) powinny się automatycznie włączać, kiedy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika,45)
2) powinny wyłączać się automatycznie po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach czasu,
3) przednie, boczne (jeżeli występują) i tylne światła pozycyjne, światła obrysowe (jeżeli występują) oraz oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej nie włączają się, jeżeli włączone są światła do jazdy dziennej (45)"
Natomiast odnośnik 45 brzmi:
"Dla pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2009 r. W pojazdach zarejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 r. dopuszcza się następujące wymagania w zakresie połączeń elektrycznych: połączenie elektryczne może być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne."
Druga sprawa, że Unia właśnie głosuje czy wszystkie nowe samochody z 1.01 2011 nie będą musiały mieć świateł dziennych.
Tak, że zwracam honor, można nie mieć pozycyjnych
Co do włączania świateł mijania w okresie zimowym - nie mogę znaleźć archiwalnego przepisu, ale również ta ustawa z 2009r to zmienia - w zimę można jeździć na dziennych.
Jednak dlaczego pisałem, że należy włączać mijania od października? Gdyż po wprowadzeniu przepisu o całorocznym jeżdżeniu na światłach, pozostał przepis ( i tego jestem pewien, robiłem wtedy prawko ) o włączaniu świateł mijania od października do bodajże marca.
Podsumowując fajnie, że rząd pomyślał o nas kierowcach i zrobił dobry krok w przepisach.
Natomiast konrad co do wygody - tysiące ludzi zakłada automatyczny włącznik świateł do starszych aut, a każde nowsze ma to w serii, wsiadasz i jedziesz - światła się palą po przekręceniu kluczyka.
Dobre h4 kosztują ok 60zł, h7 podobnie. Ojciec w vectrze h7 właśnie, wymieniał przez 3 lata trzy krotnie więc koszt to prawie żaden, a moim zdaniem (myślę, że się ze mną zgodzisz) bezpieczeństwo trochę większe.
Co do wymian, w prawie każdej nowej BMW trzeba ściągać zderzak - stać Cię na takie auto to płać ze serwis i tyle. To tak samo jak z wymianą klocków w nowszych audi, trzeba mieć komputer by cofnąć tłoczki - a przecież w starszych samochodach można było samemu wymienić głupie klocki.
"ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 4 maja 2009 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia"
9) w załączniku nr 6 do rozporządzenia § 2 otrzymuje brzmienie:
"§ 2. Światła zamontowane na pojeździe powinny odpowiadać warunkom podanym w poniższej tabeli:..."
i tu są wyszczególnione wszystkie rodzaje świateł. Nas interesuję Lp. 18 poz. 14 pp. 1,2 i 3 i tu je przytoczę:
"1) powinny się automatycznie włączać, kiedy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika,45)
2) powinny wyłączać się automatycznie po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach czasu,
3) przednie, boczne (jeżeli występują) i tylne światła pozycyjne, światła obrysowe (jeżeli występują) oraz oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej nie włączają się, jeżeli włączone są światła do jazdy dziennej (45)"
Natomiast odnośnik 45 brzmi:
"Dla pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2009 r. W pojazdach zarejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 r. dopuszcza się następujące wymagania w zakresie połączeń elektrycznych: połączenie elektryczne może być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne."
Druga sprawa, że Unia właśnie głosuje czy wszystkie nowe samochody z 1.01 2011 nie będą musiały mieć świateł dziennych.
Tak, że zwracam honor, można nie mieć pozycyjnych
Co do włączania świateł mijania w okresie zimowym - nie mogę znaleźć archiwalnego przepisu, ale również ta ustawa z 2009r to zmienia - w zimę można jeździć na dziennych.
Jednak dlaczego pisałem, że należy włączać mijania od października? Gdyż po wprowadzeniu przepisu o całorocznym jeżdżeniu na światłach, pozostał przepis ( i tego jestem pewien, robiłem wtedy prawko ) o włączaniu świateł mijania od października do bodajże marca.
Podsumowując fajnie, że rząd pomyślał o nas kierowcach i zrobił dobry krok w przepisach.
Natomiast konrad co do wygody - tysiące ludzi zakłada automatyczny włącznik świateł do starszych aut, a każde nowsze ma to w serii, wsiadasz i jedziesz - światła się palą po przekręceniu kluczyka.
Dobre h4 kosztują ok 60zł, h7 podobnie. Ojciec w vectrze h7 właśnie, wymieniał przez 3 lata trzy krotnie więc koszt to prawie żaden, a moim zdaniem (myślę, że się ze mną zgodzisz) bezpieczeństwo trochę większe.
Co do wymian, w prawie każdej nowej BMW trzeba ściągać zderzak - stać Cię na takie auto to płać ze serwis i tyle. To tak samo jak z wymianą klocków w nowszych audi, trzeba mieć komputer by cofnąć tłoczki - a przecież w starszych samochodach można było samemu wymienić głupie klocki.
C5
Wróć do „Niezbędnik Kierowców”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości