Sprinter 4x4

A po Niewiadówce...
Awatar użytkownika
Karolus
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2065
Rejestracja: środa, 24 paź 2012, 20:24
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Sprinter 4x4

Postautor: Karolus » wtorek, 18 paź 2022, 08:12

Jakby coś mam obudowę s3002 :)

Awatar użytkownika
robert
Administrator
Administrator
Posty: 2968
Rejestracja: poniedziałek, 24 maja 2010, 12:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sprinter 4x4

Postautor: robert » wtorek, 18 paź 2022, 15:42

reflexes pisze:Teraz Truma jest mniej więcej w połowie i ciepło rozchodzi się uczciwie dla każdego.

Ten mój Tabbert to wersja "zimowa".
Ma 2x Trumavent (niestety 230V) i podwójne orurowanie (fi 65 mm) w przód i podwójne w tył oraz dodatkowo takie cienkie (ok. 18-20 mm) między ściany a zabudowę (jest tam zostawiony taki kilki cm dystans).
Robert
Brak pasji jest pewnym rodzajem kalectwa
502 43 46 44
Wątek remontowy

Awatar użytkownika
dankm
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 685
Rejestracja: czwartek, 23 cze 2016, 19:56
Lokalizacja: świętokrzyskie (Boksycka)

Re: Sprinter 4x4

Postautor: dankm » wtorek, 18 paź 2022, 21:26

Oko, teraz w Suchedniowie Sławek właczył chińskie Webasto i przy ognisku było czuć smród ropy, każdy pytał skąd to. I to, plus glośność tego dla mnie dyskwalifikuje to do ogrzewania przyczepy. Stanę przyczepą, obok ktoś namiotem i będę walił spalinami mu w nos. Sam mam i chinola i mokrego ebersprechera a nawet dwa. To przy rozpędzaniu to jak by odrzutowiec startował. Chinola biorę czasem jak jadę na ryby wiosną i jesienią do ogrzania przedsionka, teraz rzadziej bo dostałem parę h... kto po nocach hałasuje. Teraz do grzania garażu używam choć przy tej cenie ropy to zwatpie, zdażyło mi się i to nie wiem czemu jak rozpalało się kupa białego,śmierdzącego dymu w eberach nigdy.
Francuskie 120KM w ropie
Niemiecko-amerykańskie 115KM w ropie
Polsko-chińskie 3,5KM w benzynie :D
n126E
"E" tylko w dowodzie układ "D"
2018
1500km 38 nocy
2019
1800km 20 nocy

Awatar użytkownika
reflexes
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 10860
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16

Re: Sprinter 4x4

Postautor: reflexes » środa, 19 paź 2022, 07:20

robert pisze:Ten mój Tabbert to wersja "zimowa".
Ma 2x Trumavent (niestety 230V) i podwójne orurowanie (fi 65 mm) w przód i podwójne w tył oraz dodatkowo takie cienkie (ok. 18-20 mm) między ściany a zabudowę (jest tam zostawiony taki kilki cm dystans).

Tak ale Twoje buda jest wielka. Moja jest kompaktowa i wystarczy jeden albo wcale. Ja też miałem na 230V (podobnie jak wszystko inne), a że ceny ventów sięgają absurdu to ja za sporo mniejsze pieniądze wyrwałem Multiventa. To też jest od Trumy, ale to jest bardziej do wspomagania venta w dużych przyczepach, ma tylko 2 biegi i ciągnie bodaj 3 i 6 watt czyli nic. Niestety nadal jest za głośny żeby chodził cały czas i w sumie mało wydajny. Włączam to rano żeby podgrzać trochę łazienkę i wodę w bojlerze TT2 :lol:

dankm pisze:ko, teraz w Suchedniowie Sławek właczył chińskie Webasto i przy ognisku było czuć smród ropy, każdy pytał z kąd to. I to plus glośność tego dla mnie dyskwalifikuje to do ogrzewania przyczepy. Stanę przyczepą , obok ktoś namiotem i będę walił spalinami mu w nos. Sam mam i chinola i mokrego ebersprechera a nawet dwa. To przy rozpędzaniu to jak by odrzutowiec startował. Chinola biorę czasem jak jadę na ryby wiosną i jesienią do ogrzania przedsionka, teraz rzadziej bo dostałem parę h... kto po nocach chałasuje. Teraz do grzania garażu używam choć przy tej cenie ropy to zwatpie, zdażyło mi się i to nie wiem czemu jak rozpalało się kupa białego,śmierdzącego dymu w eberach nigdy.

Podsumowując można powiedzieć, że chinabasto ma jedną zaletę, którą jest cena. Hałas, smród i podobno spora awaryjność moim zdaniem dyskwalifikują to w karawaningu a tym bardziej zimowym.

Awatar użytkownika
oko
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 2164
Rejestracja: poniedziałek, 20 cze 2016, 11:03
Lokalizacja: Gliwice

Re: Sprinter 4x4

Postautor: oko » środa, 19 paź 2022, 07:55

Przesadzacie i jesteście uprzedzeni. Śmierdziało i dymiło przy pierwszym odpaleniu. Potem nigdy. Hałasuje trochę przy rozruchu i tyle. Gwarantuję, że nie usłyszycie ani nie poczujecie chiniola gdy nie wiecie, że ktoś go ma.
OCZY :shock: Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".

kilometry/nocki w n126e
12311/93

Awatar użytkownika
stachu_gda
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2590
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 08:12
Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)

Re: Sprinter 4x4

Postautor: stachu_gda » środa, 19 paź 2022, 09:28

A może zamontować zarówno Trumę, jak i Webasto? Wtedy webasto mogloby być używane bez żalu jeśli chodzi o zużycie gazu w czasie długich tras, żeby utrzymać dobrą temperaturę w części mieszkalnej. I wtedy spróbować je zamontować poza przestrzenią mieszkalną? (pod maską skoro pod podwoziem nie ma miejsca?). Jakbyś kiedyś zamierzał robić dalekie trasy gdzieś na Arktyce, to jak znalazł :)

Awatar użytkownika
robert
Administrator
Administrator
Posty: 2968
Rejestracja: poniedziałek, 24 maja 2010, 12:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sprinter 4x4

Postautor: robert » środa, 19 paź 2022, 10:15

dankm pisze:Oko, teraz w Suchedniowie Sławek właczył chińskie Webasto i przy ognisku było czuć smród ropy, każdy pytał z kąd to.
I to plus glośność tego dla mnie dyskwalifikuje to do ogrzewania przyczepy.

No właśnie. Mam podobne spostrzeżenia. Wielu narzeka na chińskie webasto.
Ja planowałem instalacje oryginalnego Eberspracher'a D4 12v, które nie ma opisanych wad chińskiej wersji.

reflexes pisze:Podsumowując można powiedzieć, że chinabasto ma jedną zaletę, którą jest cena. Hałas, smród i podobno spora awaryjność moim zdaniem dyskwalifikują to w karawaningu a tym bardziej zimowym.

Wydaje się, że to jedyna zaleta a Twoja ocena jest podsumowaniem tej wersji webasto

stachu_gda pisze:A może zamontować zarówno Trumę, jak i Webasto?

Minusem tego roziązania jest ograniczona przestrzeń pod zabudowe.
Skłaniam sie na razie ku wersji Truma + vent 12v
Ew. Truma combi D(iesel) choć mam cały czas obiekcje jeśli chodzi o spaliny ...
Robert
Brak pasji jest pewnym rodzajem kalectwa
502 43 46 44
Wątek remontowy

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 5489
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Sprinter 4x4

Postautor: kooba » środa, 19 paź 2022, 11:58

W tym roku z Suchedniowie była ekipa nowym VW California. Fabrycznie mają w nim suche webasto, nie wiem jaki model ale nie sądzę, że coś słabego. Przy wyjazdach zimowych webasto wciąga im aku 100Ah w około dobę. Dla mnie to dyskwalifikuje ten rodzaj ogrzewania.

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2056
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Sprinter 4x4

Postautor: Miron EZD » środa, 19 paź 2022, 12:21

Ze swoich obserwacji ogrzewania zamontowanego w mojej N126N typu Eberspacher, mogę potwierdzić że jest trochę energożerne :lol:

Na początku myślałem nawet że jest uszkodzone ponieważ po odpaleniu pracowało trochę i się wyłączało.
Dopiero później się kapnąłem, że akumulator nie jest pierwszej młodości i znacznie spada na nim napięcie.
Jak później wyczytałem w instrukcji obsługi (no bo przecież nikt nie czyta instrukcji przed użytkowaniem :lol:) urządzenie ma zabezpieczenie przed zbyt mocnym rozładowaniem akumulatora, kiedy napięcie spada poniżej 10V, ustrojstwo się wyłącza.

Jak wynika z wyżej wymienionej instrukcji, model który posiadam o mocy grzewczej1800W, pobiera w trakcie rozruchu 200W mocy czyli prąd o wartości około 16 amper, w czasie pracy stała konsumpcja energii oscyluje w okolicach 40W czyli prąd rzędu 3,5 ampera. To są dane dla wersji benzynowej, którą mam ja.

Dla diesla wartości te są trochę wyższe: 260W przy rozruchu i 40W w czasie pracy.
Teoretycznie 100Ah akumulator powinien wystarczyć na około 100Ah/3,5A = 28h ciągłej pracy, jeśli doliczymy kilka rozruchów w tym czasie to faktycznie taki akumulator może wystarczyć na około 24h.
no ale przecież można doładowywać akumulator panelami co powinno zrekompensować zużycie energii, no i należy zauważyć że ogzewanie
też nie pracuje non stop tylko robi przerwy kiedy wnętrze jest dogrzane.
A więc nie można od razu dyskwalifikować tego rodzaju ogrzewania.

Awatar użytkownika
reflexes
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 10860
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16

Re: Sprinter 4x4

Postautor: reflexes » środa, 19 paź 2022, 12:23

Aż spojrzałem do karty produktu i się przekonałem. Faktycznie doi prąd aż miło. Zależnie od mocy od 1,2A do prawie 8 A. No to masz rację. To się nie nadaje do grzania czegokolwiek co ma stać kilka dni w jednym miejscu.
Przechwytywanie.JPG

Awatar użytkownika
robert
Administrator
Administrator
Posty: 2968
Rejestracja: poniedziałek, 24 maja 2010, 12:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sprinter 4x4

Postautor: robert » środa, 19 paź 2022, 13:34

Powyższe dane potwierdzają chyba trafność opinii kooba'y
O ile pamiętam to Truma vent też "bierze" 0.2-1A ale nie jest niezbędny i nie musi chodzić non stop
Poza tym takie zużycie powinno się dać zrekompensować ogniwem fotowoltanicznym

sfsdfsdfsdfsdfsd.jpg
Robert
Brak pasji jest pewnym rodzajem kalectwa
502 43 46 44
Wątek remontowy

Awatar użytkownika
robert
Administrator
Administrator
Posty: 2968
Rejestracja: poniedziałek, 24 maja 2010, 12:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sprinter 4x4

Postautor: robert » środa, 19 paź 2022, 16:11

To teraz jeszcze jedna sprawa...
Model 3002 czy 5002?

Znamionowa moc cieplna
S 3002 (P): 3400 W
S 5002: 5500 W

Zużycie gazu
S 3002 (P): 30 – 280 g/h
S 5002: 60 – 480 g/h


Robert
Brak pasji jest pewnym rodzajem kalectwa
502 43 46 44
Wątek remontowy

Awatar użytkownika
Karolus
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2065
Rejestracja: środa, 24 paź 2012, 20:24
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Sprinter 4x4

Postautor: Karolus » środa, 19 paź 2022, 20:48

Moje zdanie znasz...
Lepiej 3002 i ustawić na 6-8 niż 5002 i otwierać okno boczne lub dachowe przy ustawieniu na 1.
Za mała kubatura do tak wielkiego pieca - dokładając Trumavent spokojnie z zapasem 3002 da radę.
Jeszcze jak coś na podłogę będzie dołożone to już całkiem zbędne 5002.

Co do Trumy czy webasto - dla mnie zasadniczym jest to, że "całość: jest zamknięta poza częścią mieszkalną tj. rura spalin poza oraz zasysanie powietrza też poza, ba nawet gaz podłączenie też na zewnątrz....
I w Trumie nie ma się co spier#$% a i szybciej znaleźć przyczynę usterki.

I przy Trumie błoga cisza....

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 5489
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Sprinter 4x4

Postautor: kooba » czwartek, 20 paź 2022, 00:00

3002 :!: Przy 5002 się ugotujesz :mrgreen:
I szkoda miejsca na 5002.

Awatar użytkownika
reflexes
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 10860
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16

Re: Sprinter 4x4

Postautor: reflexes » czwartek, 20 paź 2022, 07:35

Też mi się tak wydaje. Mi się udało kiedyś, przez zapomnienie, na styczniowym wyjeździe na Mazury nagrzać swojego Knausa do 36 stopni :shock: :lol: a na podziałce trumy było 7 czy 8. Oczywiście na zewnątrz nie było trzaskającego mrozu tylko coś koło 0, może delikatnie poniżej, ale to pokazuje ile jest jeszcze zapasu mocy. Sądzę, że do -15-20 taka Truma jest w stanie utrzymać komfortową temperaturę w takiej wielkości przyczepie. Oczywiście jest ten problem o którym już tu pisałem. Na początku jest chłodniej, bo całe wnętrze potrzebuje trochę czasu żeby wchłonąć w siebie trochę tego ciepła, ale jak już wyrówna się temperatura sprzętów z temperaturą powietrza to jest naprawdę komfortowo, a Truma chodzi zawsze poniżej połowy skali.
Ty Robercie będziesz miał lepiej, bo u Ciebie będzie się wnętrze grzało już w czasie jazdy z ogrzewania auta więc przyjeżdżając na miejsce nawet zimą będziesz miał już zdecydowanie cieplej niż my z przyczepach.


Wróć do „... i nie tylko (niewiadówka)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości