Postautor: TomekN126N » środa, 3 gru 2014, 22:08
Maciek, dla mnie wjazd pod prąd na drogę typu "S", czy "A" jest zwyczajnym brakiem myślenia i lekceważeniem znaków POZIOMYCH.
Bo, jak wjechać na taką drogę, skoro zjazd z niej jest odgrodzony od wjazdu na nią betonami. Zaś sam wjazd prowadzi w jedną stronę tzn. w prawo, czy lewo, ale i tak wjedzie się na drogę zgodnie z kierunkiem ruchu, ale.... NIEKONIECZNIE ZGODNIE Z POŻĄDANYM KIERUNKU DO CELU. Już wyjaśniam: jazda "pod prąd" pasem zjazdowym jest niemożliwa, jeżeli pas ten jest odgrodzony od wjazdowego, natomiast wjazd na autostradę, czy ekspresówkę dwupasmową dzieli się na kierunek lewy i prawy, czyli np. we Wrocławiu wjeżdżając na S-8 od Opola, lewym pasem jedziemy na Kudowę, a prawym, na Warszawę. Moim zdaniem wjechanie pod prąd jest możliwe, gdy np. ktoś chce jechać na Kudowę, a omyłkowo wjeżdża na Warszawę i co robi...? Odruchowo skręca w lewo przecinając owe ZNAKI POZIOME w postaci pasów skośnych, ponieważ ma w głowie, że Kudowa jest w lewo, a on jedzie w prawo. Zatem "NIC SIĘ NIE STANIE", jak przetnie jakieś malunki na jezdni... Ano stanie, bo właśnie wjedzie pod prąd. Problem polega na tym, że dróg dwupasmowych było dotąd, jak na lekarstwo i ludzie nie zakodowali, że kierunki jazdy są oddzielone barierkami. Tak, tak, nikogo nie obrażam, ale tak jest. Druga sprawa, że wszyscy w mniejszym, lub większym stopniu jeździmy na pamięć, a nasze ronda, drogi, wjazdy, skrzyżowania są budowane na dziesięć sposobów i nie ma jednolitości. Jechał ktoś węzłem Sośnica w okolicy Gliwic (skrzyżowanie A-4, A-1 i DK-44) ? Bez uważnego czytania znaków i odrobiny tzw. orientacji kierunku, życzę powodzenia. Podsumowując, drogowo idzie ku dobremu, ale przyzwyczajeń trzeba się wyzbyć na rzecz koncentracji i myślenia.
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665
N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)