Nasze Holowniki
- ruciak76
- Fanklubowicz
- Posty: 1695
- Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
- Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie
Re: Nasze Holowniki
U mnie silnik 1,6 CRDI 115KM, 255Nm w zupełności jest wystarczający, w moim przypadku jest to świetny kompromis pomiędzy mocą a spalaniem nie wspomnę o opłatach OC.
Auto z Kija, ale na razie nic się nie dzieje, a cały czas odkrywam jakieś nowe funkcje.
Ale do rzeczy.
Jako że mam w nim Eberspacher (webasto) ostatnio podczas porannych przymrozków odpalałem sobie je zanim poszedłem do autka by mieć odmrożoną szybę i trochę podgrzany silnik i wnętrze, a tu na parkingu spotyka mnie gość z taką samą kijanką i zaczepia by pogadać o webasto, tak po nitce do kłębka i uświadomił mi że moja kijanka ma jeszcze jedną funkcję dotychczas nie odkrytą przeze mnie.
Zawsze gdy miałem zaparowaną szybę ustawiałem nadmuch na nią i z automatu uruchamiała się klima by szybciej ją osuszyć, aż tu nagle gość uświadomił mnie że kombinacją przycisków na desce można to wyłączyć na okres zimowy, a w to miejsce po przekręceniu nawiewu na szybę będzie się uruchamiała elektryczna grzałka umieszczona standardowo w nawiewach w większości diesli Kia i Hyundai, oczywiście klimę można również w każdej chwili uruchomić ale ze standardowego przycisku na desce.
W skrócie aby grzałka elektryczna zadziałała po ustawieniu nawiewu na szybę, musi być spełnionych kilka warunków takich jak:
silnik musi być na chodzie
temperatura na zewnątrz musi być niższa niż +5 stopni C
temperatura silnika musi być niższa niż 70 stopni C ( sterownik silnika osiągając tę temperaturę jednocześnie rozłącza grzałkę)
codzienne uruchomienie tego polega na przekręceniu nawiewu na szybę i koniec (system ten nazywa się PTC - elektryczna nagrzewnica kabiny)
Co ciekawe cała ta operacja przeprogramowywania wiosenno-letniego i jesienno-zimowego ogranicza się do wciśnięcia 5 krotnego przycisku od obiegu wewnętrznego w ciągu 3 sekund od przekręcenia nawiewu.
Działa rewelacyjnie.
PS.
Tomasz, jeśli tego nie odkryłeś jeszcze w swoim Sportku a pewnie powinieneś to mieć, to działaj, warto.
Auto z Kija, ale na razie nic się nie dzieje, a cały czas odkrywam jakieś nowe funkcje.
Ale do rzeczy.
Jako że mam w nim Eberspacher (webasto) ostatnio podczas porannych przymrozków odpalałem sobie je zanim poszedłem do autka by mieć odmrożoną szybę i trochę podgrzany silnik i wnętrze, a tu na parkingu spotyka mnie gość z taką samą kijanką i zaczepia by pogadać o webasto, tak po nitce do kłębka i uświadomił mi że moja kijanka ma jeszcze jedną funkcję dotychczas nie odkrytą przeze mnie.
Zawsze gdy miałem zaparowaną szybę ustawiałem nadmuch na nią i z automatu uruchamiała się klima by szybciej ją osuszyć, aż tu nagle gość uświadomił mnie że kombinacją przycisków na desce można to wyłączyć na okres zimowy, a w to miejsce po przekręceniu nawiewu na szybę będzie się uruchamiała elektryczna grzałka umieszczona standardowo w nawiewach w większości diesli Kia i Hyundai, oczywiście klimę można również w każdej chwili uruchomić ale ze standardowego przycisku na desce.
W skrócie aby grzałka elektryczna zadziałała po ustawieniu nawiewu na szybę, musi być spełnionych kilka warunków takich jak:
silnik musi być na chodzie
temperatura na zewnątrz musi być niższa niż +5 stopni C
temperatura silnika musi być niższa niż 70 stopni C ( sterownik silnika osiągając tę temperaturę jednocześnie rozłącza grzałkę)
codzienne uruchomienie tego polega na przekręceniu nawiewu na szybę i koniec (system ten nazywa się PTC - elektryczna nagrzewnica kabiny)
Co ciekawe cała ta operacja przeprogramowywania wiosenno-letniego i jesienno-zimowego ogranicza się do wciśnięcia 5 krotnego przycisku od obiegu wewnętrznego w ciągu 3 sekund od przekręcenia nawiewu.
Działa rewelacyjnie.
PS.
Tomasz, jeśli tego nie odkryłeś jeszcze w swoim Sportku a pewnie powinieneś to mieć, to działaj, warto.
Skoda Octavia 3FL 1.6TDI 115KM 250Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N

Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N
2025 - 4 nocki 615 km
2024 - 28 nocek, 2932 km
2008-2023 - 294 nocki, 33592 km
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N

Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N
2025 - 4 nocki 615 km
2024 - 28 nocek, 2932 km
2008-2023 - 294 nocki, 33592 km
Re: Nasze Holowniki
Poturbione silniki są fajne jeżeli pamięta się o tym że to wyżyłowane pojazdy i nie korzysta z mocy w sposób ciągły, autostrady bardzo sponiewieraja takie jednostki.
Wyścig mocy w ciężarówkach też się skończył bo bloki takie same a przez 15 lat mogę podniosły się z 340 do blisko 500 koni... Kilka lat temu wróciły do rozsądnych 420 , spadła temperatura pracy i już to jakoś hula. W osobówkach nadal jest inny markietyng.
Pamiętam jak 10 lat temu do firmy przyszły pierwsze ciągniki 710 koni..oj tam się cuda działy, choć silniki chodziły to kierowcy byli nie gotowi na takie moce
Wyścig mocy w ciężarówkach też się skończył bo bloki takie same a przez 15 lat mogę podniosły się z 340 do blisko 500 koni... Kilka lat temu wróciły do rozsądnych 420 , spadła temperatura pracy i już to jakoś hula. W osobówkach nadal jest inny markietyng.
Pamiętam jak 10 lat temu do firmy przyszły pierwsze ciągniki 710 koni..oj tam się cuda działy, choć silniki chodziły to kierowcy byli nie gotowi na takie moce
Paweł i Kinga. N250
Re: Nasze Holowniki
Tak to jest jak zaczynają wtrącać się księgowi 

Niewiadów n121 '93 mydelniczka (09.2016-05.2020)
- misha22
- Przyjaciel
- Posty: 819
- Rejestracja: niedziela, 6 mar 2016, 17:17
- Lokalizacja: Srodkowe Mazowsze
Re: Nasze Holowniki
TomekN126N pisze:kaiman » pn, 4 gru 2017, 22:38
Właśnie kupiłem dla żonki fabie 1.9 SDI kombi, wolnossącą o mocy... 64 konie i co? 360 tys przejechane, a dalej śmiga na oleju mobil 5 W 30 i pali 5L w mieście. To se nie wrati, szkoda.
To chyba nie krecony z 500tys?
Jak to prawdziwy przebieg to moj mechanik skwitowal to do mnie tym: "250? no to juz sie dotarl i mozesz pan jezdzic..."
De Reu 1968, prawie jak zapiekanka
601 Limuzyna
1.9 SDI caddyilac
601 Limuzyna
1.9 SDI caddyilac
- TomekN126N
- Fanklubowicz
- Posty: 3857
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Re: Nasze Holowniki
No i właśnie o to chodzi, mój pewnie zrobi drugie tyle, ila ma, tylko o blachę zadbać , żeby silnik jej nie przeżył.
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665
N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665
N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)
- TomekN126N
- Fanklubowicz
- Posty: 3857
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Re: Nasze Holowniki
Wracając do tematu... zostałem kierowcą skody
Pierwsza kupiona dla małżonki, druga wczoraj odebrana, jako polityka firmy na pojazd służbowy:
Ważne, ze obie mają najważniejszy element wyposażenia

Pierwsza kupiona dla małżonki, druga wczoraj odebrana, jako polityka firmy na pojazd służbowy:
Ważne, ze obie mają najważniejszy element wyposażenia

Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665
N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665
N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)
Re: Nasze Holowniki
Bardzo ładnie. Rzekł bym nawet OK.... 

- kooba
- Administrator
- Posty: 5804
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Nasze Holowniki
A co tam pod maską? Jest szansa na używanie najważniejszego wyposażenia z czymś więcej niż n250? 

Re: Nasze Holowniki
No fajny tachacz, najlepszejszy w każdej kategorii w końcu... Bo służbowy
Paweł i Kinga. N250
- TomekN126N
- Fanklubowicz
- Posty: 3857
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Re: Nasze Holowniki
Kuba, wiem, ze dla Ciebie V8 jest lepsze, niż V6, a już rzędowa czwórka, to tylko do motoroweru, ale damy radę 
Chłopaki, dzięki za pochwały

Chłopaki, dzięki za pochwały

Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665
N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665
N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)
- kooba
- Administrator
- Posty: 5804
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Nasze Holowniki
Tomuś, ja zapytałem całkiem poważnie co tam pod maską bo dopiero teraz zauważyłem, że już poprawiłeś holowniki w podpisie. Trzymam kciuki żeby było OK.
- TomekN126N
- Fanklubowicz
- Posty: 3857
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Re: Nasze Holowniki
Spoko, to z mojej strony to tez żart nie był, bo lubię v8 
Najlepszy dla mnie silnik ma Ferrari testarossa, ale do skody nie wejdzie hehe. Tu jest 1.6 TDI i 115 kucy, wiec da radę budkę pociągnąć.

Najlepszy dla mnie silnik ma Ferrari testarossa, ale do skody nie wejdzie hehe. Tu jest 1.6 TDI i 115 kucy, wiec da radę budkę pociągnąć.
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665
N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665
N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)
- __ArroW__
- Fanklubowicz
- Posty: 1562
- Rejestracja: wtorek, 19 lip 2016, 19:48
- Lokalizacja: Stary Toruń CTR
Re: Nasze Holowniki
TomekN126N pisze:Spoko, to z mojej strony to tez żart nie był, bo lubię v8
Najlepszy dla mnie silnik ma Ferrari testarossa, ale do skody nie wejdzie hehe. Tu jest 1.6 TDI i 115 kucy, wiec da radę budkę pociągnąć.
Mam ten silnik w firmowym rapidzie i daje radę bardzo dobrze, według mnie z przyczepą nie będzie dla niego oporu za dużego

N126E + Volvo V50 2.0 136PS 2007r.
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 1311 km - 8 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 1311 km - 8 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach

Wróć do „Samochody Niewiadówek”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości