Remont N126N Enka ultralight :)

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
Leśnowóz
Posty: 118
Rejestracja: środa, 12 sty 2022, 22:47
Lokalizacja: Walewice
Kontaktowanie:

Re: Remont N126N Enka ultralight :)

Postautor: Leśnowóz » piątek, 22 kwie 2022, 11:02

To ciekawa metoda. Dzięki za wyjaśnienie.

A powiedz jeszcze proszę, ile opakowań pianki zużyłeś?
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut

Awatar użytkownika
Roboxx_SK
Posty: 41
Rejestracja: piątek, 12 lis 2021, 16:00
Lokalizacja: Žilina SK

Re: Remont N126N Enka ultralight :)

Postautor: Roboxx_SK » piątek, 22 kwie 2022, 13:26

Leśnowóz pisze:To ciekawa metoda. Dzięki za wyjaśnienie.

A powiedz jeszcze proszę, ile opakowań pianki zużyłeś?



Pianka do studni - 2x 750ml
Pianka biała Honter - sprzedawana w beczce 40kg, którą zostawiłem po ociepleniu domu. Nie wiem ile zostało. Myślę, że zajęłoby to około 8 opakowań 750ml na całą podłogę n126n.
Snímka obrazovky 2022-04-22 o 13.19.09.png
Snímka obrazovky 2022-04-22 o 13.19.09.png (168.27 KiB) Przejrzano 3494 razy
Czytam po polsku, piszę z google translate... :D

My remont - N126N - Ultralight

Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2056
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Remont N126N Enka ultralight :)

Postautor: Miron EZD » piątek, 22 kwie 2022, 15:29

Ciekawa metoda. Pianka PUR sprzedawana osobno jako isocyjanat i poliol.
Przemysłowa technologia do użytku domowego.
Rozumiem, że są to dwie butle metalowe pod ciśnieniem, podobnie jak gaz.
Mieszanie materiału odbywa się za pomocą pistoletu natryskowego.
Z czystej ciekawości zapytam czy jest możliwość regulacji składu mieszanki?
Chodzi o ratio I/P ?

Awatar użytkownika
Roboxx_SK
Posty: 41
Rejestracja: piątek, 12 lis 2021, 16:00
Lokalizacja: Žilina SK

Re: Remont N126N Enka ultralight :)

Postautor: Roboxx_SK » piątek, 22 kwie 2022, 16:18

Miron EZD pisze:Ciekawa metoda. Pianka PUR sprzedawana osobno jako isocyjanat i poliol.
Przemysłowa technologia do użytku domowego.
Rozumiem, że są to dwie butle metalowe pod ciśnieniem, podobnie jak gaz.
Mieszanie materiału odbywa się za pomocą pistoletu natryskowego.
Z czystej ciekawości zapytam czy jest możliwość regulacji składu mieszanki?
Chodzi o ratio I/P ?


Kupiłem zestaw przede wszystkim do ocieplenia poddasza domu w niedostępnych miejscach. Zestaw posiada własny pistolet, co nie pozwala na żadne dodatkowe ustawienia. Przełożenie można regulować za pomocą zaworów, ale zastosowałem się do instrukcji producenta i puściłem je na pełnych obrotach.
Cały zestaw ma żywotność 30 dni po otwarciu, więc użyłem go również w przyczepie, żeby nie twardniał niepotrzebnie w beczce :)
Czytam po polsku, piszę z google translate... :D

My remont - N126N - Ultralight

Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2056
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Remont N126N Enka ultralight :)

Postautor: Miron EZD » piątek, 22 kwie 2022, 16:53

Z tą żywotnością to trochę przesadzili.
Według mnie można spokojne trzymać dłużej.
Butle zapewne wypełnione są azotem, a ten nie wchodzi w reakcję z materiałem.
Jedynie co szkodzi to wilgoć zawarta w powietrzu i to tylko w przypadku Isocjanatu, który krystalizuje, natomiast poliol wiąże się pięknie z wodą.
Taka ciekawostka, dodając minimalne ilości wody do poliolu jesteśmy w stanie regulować gęstość właściwą piany.
Pracuję z tym materiałem od przeszło 20 lat i muszę powiedzieć, że ma mnóstwo zastosowań.
Najważniejsze chronić drogi oddechowe w czasie nanoszenia piany. To co się wtedy wydziela nie jest niestety zdrowe.

Awatar użytkownika
Roboxx_SK
Posty: 41
Rejestracja: piątek, 12 lis 2021, 16:00
Lokalizacja: Žilina SK

Re: Remont N126N Enka ultralight :)

Postautor: Roboxx_SK » piątek, 22 kwie 2022, 20:10

Miron EZD pisze:Z tą żywotnością to trochę przesadzili.
Według mnie można spokojne trzymać dłużej.
Butle zapewne wypełnione są azotem, a ten nie wchodzi w reakcję z materiałem.
Jedynie co szkodzi to wilgoć zawarta w powietrzu i to tylko w przypadku Isocjanatu, który krystalizuje, natomiast poliol wiąże się pięknie z wodą.
Taka ciekawostka, dodając minimalne ilości wody do poliolu jesteśmy w stanie regulować gęstość właściwą piany.
Pracuje z tym materiałem od przeszło 20 lat i muszę powiedzieć, że ma mnóstwo zastosowań.
Najważniejsze chronić drogi oddechowe w czasie nanoszenia piany. To co się wtedy wydziela nie jest niestety zdrowe.

Wiem, że PUR reaguje z wodą, kiedyś pracowałem jako sprzedawca w sprzedaży hurtowej klejów dla przemysłu drzewnego.
Każdy nowy magazynier otrzymał pierwsze zadanie wlewania kleju PUR z pojemnika do butelki z wąską szyjką (oczywiście bez rękawiczek) i gdy był już lepki, koledzy wysłali go do szybkiego umycia rąk :D
Czytam po polsku, piszę z google translate... :D

My remont - N126N - Ultralight

Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar

Awatar użytkownika
Roboxx_SK
Posty: 41
Rejestracja: piątek, 12 lis 2021, 16:00
Lokalizacja: Žilina SK

Re: Remont N126N Enka ultralight :)

Postautor: Roboxx_SK » piątek, 22 kwie 2022, 20:30

Paczka z nowymi światłami i reflektorami dotarła dzisiaj. Jutro sprawdzę czy wszystko działa jak należy. Jeśli wszystko działa, zainstaluję je i uszczelnim, wcześniej niz zacznę robić inne rzeczy w środku.

tmp-1650651119461_1920x1080.jpg


Zastanawiam się nad zamontowaniem przedniej lampy pozycyjnej w miejsce przedniego reflektora, niżej niż oryginał.
Głównie dlatego, że podczas jazdy światło świeciło bezpośrednio w lusterko wsteczne. Nowy Freedom Jetstream (Enka w Wielkiej Brytanii) również ma światła w tej pozycji.
Czy ktoś to zrobił? Co powiecie na ten pomysł?

freedom_jetstream.png
Czytam po polsku, piszę z google translate... :D

My remont - N126N - Ultralight

Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2056
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Remont N126N Enka ultralight :)

Postautor: Miron EZD » piątek, 22 kwie 2022, 21:45

Chyba lepszym pomysłem jest przeniesienie świateł do góry.
W tej pozycji którą zaznaczyłeś, myślę że będzie je widać w lusterkach.
Ja w swojej N126E przeniosłem światła do góry, wyżej niż mam oryginalnie w N126N.
W następnej przyczepie też będę robił w górnej pozycji.

Pawel90
Posty: 28
Rejestracja: sobota, 19 gru 2020, 14:12

Re: Remont N126N Enka ultralight :)

Postautor: Pawel90 » sobota, 23 kwie 2022, 17:54

Roboxx_SK pisze:Czy ktoś to zrobił? Co powiecie na ten pomysł?

Ja tak zrobiłem, pomysł jest bardzo dobry. Lepiej to wygląda i nie blenduje w lusterkach.
Mam te same światła z przodu które ty kupiłeś, czarne ramki wyrzuciłem do kosza i przykleiłem lampy tylko na uszczelniaczu. Wygląd możesz zobaczyć w moim dziale Remonty.
Pamiętaj, że jak montujesz światła LED do przyczepy to w samochodzie musi być moduł który obsługuje światła LED.

Awatar użytkownika
Roboxx_SK
Posty: 41
Rejestracja: piątek, 12 lis 2021, 16:00
Lokalizacja: Žilina SK

Re: Remont N126N Enka ultralight :)

Postautor: Roboxx_SK » sobota, 23 kwie 2022, 20:44

Dzisiaj testowałem wysokość świateł pozycyjnych i ich odbicie w lusterkach wstecznych. Mój samochód (Honda CRV) ma dość duże lusterka wsteczne i jest też SUV-em z większym prześwitem, więc widziałem światło w obu pozycjach :)
Dlatego skłaniam się ku estetyce i montuję oświetlenie jak najniżej.
Pawel90 pisze:
Roboxx_SK pisze:Czy ktoś to zrobił? Co powiecie na ten pomysł?

Ja tak zrobiłem, pomysł jest bardzo dobry. Lepiej to wygląda i nie blenduje w lusterkach.
Mam te same światła z przodu które ty kupiłeś, czarne ramki wyrzuciłem do kosza i przykleiłem lampy tylko na uszczelniaczu. Wygląd możesz zobaczyć w moim dziale Remonty.
Pamiętaj, że jak montujesz światła LED do przyczepy to w samochodzie musi być moduł który obsługuje światła LED.

Dzięki za poradę z tą ramką. Właśnie ta czarna przeszkadzała mi najbardziej :)
Odnośnie modułu LED słyszałem, że samochody koncernu VW mają z tym problem. Mam kilka żarówek LED w swoich japońskich samochodach (Toyota i Honda) i nie obrzucają mnie błędem. Ale przyznam, że nie znam się na tym, więc będę wdzięczny za wszelkie rady.

Dziś założyłem nowe światła, ogólnie jestem bardzo zadowolony z wyglądu - to takie połączenie oryginalnych i nowoczesnych świateł. Przede wszystkim cieszę się, że nie muszę montować osobnych trójkątów - ze względu na wagę, a także na zminimalizowanie dziur w szopie.
Trochę jednak przeszkadza mi oświetlenie tablicy rejestracyjnej, chciałem uniknąć pojedynczego światła, ale nie jestem pewien, czy wydajność tych świateł będzie wystarczająca.

tmp-1650738828558_1280x720.jpg

kolejnym krokiem były ramy okienne, które starałem się jak najbardziej zbliżyć do oryginału.

tmp-1650738803018_1280x720.jpg

Ramki przykleiłem znanym klejem mamut. I dowiedziałem się, że do dużych okien muszę dokupić więcej zacisków :)

tmp-1650739235944_1280x720.jpg
Czytam po polsku, piszę z google translate... :D

My remont - N126N - Ultralight

Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar

Pawel90
Posty: 28
Rejestracja: sobota, 19 gru 2020, 14:12

Re: Remont N126N Enka ultralight :)

Postautor: Pawel90 » sobota, 23 kwie 2022, 21:19

Wystarczy kropla uszczelniacza w miejscu kabla a na bokach dałem 30x30mm taśmę dwustronną piankową. Zatrzaski obciąłem nożem aby wyrównać krawędzie. Za mocno nie przyklejaj tak aby w razie awarii można było odkleić.

Awatar użytkownika
Roboxx_SK
Posty: 41
Rejestracja: piątek, 12 lis 2021, 16:00
Lokalizacja: Žilina SK

Re: Remont N126N Enka ultralight :)

Postautor: Roboxx_SK » poniedziałek, 2 maja 2022, 21:39

Moja przyczepa ma już oczy :)

IMG_20220424_144533007.jpg

IMG_20220424_144632425.jpg


Zamontowałem światła zgodnie z instrukcją od Paweł90 - Dziękuję

Ponieważ nie mam okien, uszczelek ani listew, bo jest problem z wysłaniem ich na Słowację, nadal jeżdżę w garażu.
Dlatego kontynuuję budowę łazienki, jak zwykle, z bardzo lekkiego materiału.
Plan jest prosty. Zbuduję całą łazienkę z XPS, którą następnie wzmocnię laminatem epoksydowym.

IMG_20220429_074228184.jpg

XPS na tym zdjęciu zawiera ramkę pomocniczą, aby zachować kształt. Teraz, po laminowaniu, łazienka stoi sama.

Aby móc zginać XPS, wycinam więcej rowków. W ten sposób możliwe jest tworzenie jeszcze bardziej skomplikowanych kształtów.
IMG_20220429_074249278.jpg


Teraz czekam na utwardzenie 1 warstwy, potem kolejną i mogę kontynuować instalację elektryczną.


Suma godzin: 199 godzin
Czytam po polsku, piszę z google translate... :D

My remont - N126N - Ultralight

Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar

Awatar użytkownika
Roboxx_SK
Posty: 41
Rejestracja: piątek, 12 lis 2021, 16:00
Lokalizacja: Žilina SK

Re: Remont N126N Enka ultralight :)

Postautor: Roboxx_SK » środa, 21 wrz 2022, 21:28

Wróciłem po długiej przerwie, w której skończyłem przyczepe i cieszyliśmy się z niej świetnymi wycieczkami. Aby jednak nie zerwać tego wątku, będę dalej chronologicznie opisywać wszystkie prace, które następowały po sobie.

Stopniowo układałem całą łazienkę z XPS, którą od środka wzmocniłem 2 warstwami włókna szklanego 300g/m i wykończyłem delikatną tkaniną 80g/m.

IMG_20220504_055505334.jpg

IMG_20220504_055517817.jpg


Ogólny kształt łazienki uwarunkowany jest usytuowaniem toalety kasetowej, prysznica, łóżek, a zwłaszcza świetlika. Dlatego drzwi nie są proste, ale zakrzywione, dzięki czemu jest miejsce na okno o wymiarach 40x40cm.
IMG_20220508_115558481.jpg


Drzwi wykonane są z desek świerkowych 2x3 i podobnie jak ściany wypełnione XPS i laminatem.

Fundamenty szafki łazienkowej ready, mogę przystąpić do ocieplenia dachu, który wyłożony jest styropianem o grubości 2 cm.

IMG_20220512_070710339.jpg

Styropian przykleiłem klejem PUR z pistoletu, na podstawie porad z tego forum. Poza koniecznością mocowania desek i czekania, aż stwardnieją, ta metoda jest idealna, a styropian trzyma się naprawdę mocno.

Po całkowitym ociepleniu dachu przyszedł czas na wielki eksperyment. Jako powierzchnię dachu wybrałem PMF, czyli poor mans fiberglass.
Ta metoda jest stosowana w USA do przykrywania przyczep teardrop i została przetestowana przez lata użytkowania na zewnątrz, więc powinna wystarczyć do sufitu.
W tej metodzie wykorzystuje się dowolną tkaninę (ja użyłam siatki dla jednorodności i wytrzymałości na rozciąganie), która jest łączona klejem i wykończona farbą akrylową.

IMG_20220515_150824722.jpg


Co z tego wyjdzie? zobaczymy :)
Czytam po polsku, piszę z google translate... :D

My remont - N126N - Ultralight

Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar

Awatar użytkownika
tomcat
Moderator
Moderator
Posty: 3887
Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska

Re: Remont N126N Enka ultralight :)

Postautor: tomcat » środa, 21 wrz 2022, 21:56

Sporo ciekawych rozwiązań :?
Czekamy na dalszą część relacji ;)

Awatar użytkownika
Leśnowóz
Posty: 118
Rejestracja: środa, 12 sty 2022, 22:47
Lokalizacja: Walewice
Kontaktowanie:

Re: Remont N126N Enka ultralight :)

Postautor: Leśnowóz » czwartek, 22 wrz 2022, 14:46

To jeden z moich ulubionych wątków na forum. Trzymam kciuki i podziwiam :D
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości