Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
ruciak76
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1699
Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: ruciak76 » wtorek, 24 kwie 2018, 20:18

CornBlumenBlau pisze:Kondziu, jesli to nie problem zapodaj linka do tych bucików.

Ps.Ok, już dojrzałem że to Uniroyal rainexpert3
Zakładaj i czekamy na opinię z jazdy.

Macieju nie mogłem dziś wytrzymać i są już założone :lol:
Pierwsza opinia będzie na Mazurach, natomiast jeśli chodzi o miejsce zakupu to: https://www.oponeo.pl/dane-opony/uniroyal-rainexpert-3-165-80-r13-87-t-xl#176338413 bo u wszelkich lokalnych wulkanizatorów były droższe o co najmniej 25 pln /szt
Skoda Octavia 3FL 1.6TDI 115KM 250Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Obrazek
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N

2025 - 4 nocki 615 km
2024 - 28 nocek, 2932 km
2008-2023 - 294 nocki, 33592 km

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7115
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: Murano » wtorek, 24 kwie 2018, 22:56

Ja to się Kondziu zastanawiam nad takimi do Fiata, no to idealnie ten rozmiar :-) także opinie (może trochę z dystansem biorąc pod uwagę przyczepę) mile widziane ;-).
Cenowo....dużo, nie dużo....
Dwie ok, 4 już trochę słabo :-( ale odkąd mam Kanta to zawsze zakładałem jakież używane ze względu na cenę. I nie chodziło mi o "szczypanie się" tylko o rozsądek bo rocznie robię Fiatem ok 3-5 tys km...
Ale po chyba dwóch przypadkach, gdy na deszczu przyszło mi hamować z przyczepą na tych "kartoflach" starych zrozumiałem, że rozsądek włożyłem do złej szuflady.....

Awatar użytkownika
ruciak76
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1699
Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: ruciak76 » sobota, 28 kwie 2018, 19:31

Lada moment wyjazd na majówkę, więc trzeba było zabrać się w końcu za montaż panela, nastąpiła zmiana planów i panel nie będzie montowany na stelażu aluminiowym za wywietrznikiem a został przyklejony bezpośrednio do dachu przed wywietrznikiem dachowym.
Po zdjęciu folii ochronnej od spodu panela zostały przyklejone punktowe malutkie dystansy 3-5 mm z taśmy dwustronnej piankowej (chodziło o to by stworzyć dla kleju odpowiednią grubość spoiny). Następnie na panel po obwodzie nałożone zostały dwie ścieżki kleju oraz dwie ścieżki przez środek w poprzek panela (niestety nie robiłem zdjęć bo czas gonił a kleiłem sam).
Po nałożeniu kleju Sikaflex 252 na panel do wcześniej odtłuszczonego dachu (środkami: odtłuszczaczem Meglio i rozpuszczalnikiem w sprayu Rivolta) został przyłożony i lekko dociśnięty. Następnie patyczkiem-szpatułką lekarską został zebrany nadmiar wyciśniętego kleju.
Później przyszła pora na przyklejenie mocowań kabla gdyż ich wejście do przyczepy jest nad szafą w której z dala od komina trumy kable schodzą do kontrolera przymocowanego do ścianki szafy i później na dół do akumulatora który również jest w szafie zaizolowany termicznie za trumą.
Panel fotowoltaniczny (38).jpg

Panel fotowoltaniczny (39).jpg

Panel fotowoltaniczny (41).jpg
Skoda Octavia 3FL 1.6TDI 115KM 250Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Obrazek
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N

2025 - 4 nocki 615 km
2024 - 28 nocek, 2932 km
2008-2023 - 294 nocki, 33592 km

Awatar użytkownika
stachu_gda
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2619
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 08:12
Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: stachu_gda » sobota, 28 kwie 2018, 21:34

Słaby pomysł moim zdaniem z tą czarną złączką napiętą na wybrzuszeniu dachu.

Awatar użytkownika
zyga49
Posty: 358
Rejestracja: czwartek, 30 cze 2011, 07:31
Lokalizacja: Kalno /dolnośląskie/

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: zyga49 » sobota, 28 kwie 2018, 22:02

Te czarne złaczki u mnie wytrzymały nie cały rok , raz działały nie działały trzeba było tym chińskim badziewiem ruszać ,bo na kontrolerze raz świeciło raz nie.Wywałiłem założyłem od starego odkurzacza Hitachi wtyk+gniazdo -spokój -przy montażu nie pomylę się ,bo odwrotnie wtyczki nie włożę.
Honda CRV + N126e + Hobby 420 Clasicc

Awatar użytkownika
ruciak76
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1699
Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: ruciak76 » niedziela, 29 kwie 2018, 08:27

stachu_gda pisze:Słaby pomysł moim zdaniem z tą czarną złączką napiętą na wybrzuszeniu dachu.

Zobaczymy co się będzie działo, złączka nie dotyka do wybrzuszenia i nie jest napięta bo kable podginane były na ciepło. Ale jak coś to zapas kabli jest w szafie zawsze mogę ją przenieść na prosty kawałek dachu ;)
Skoda Octavia 3FL 1.6TDI 115KM 250Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Obrazek
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N

2025 - 4 nocki 615 km
2024 - 28 nocek, 2932 km
2008-2023 - 294 nocki, 33592 km

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 5857
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: kooba » niedziela, 29 kwie 2018, 12:35

Jeżeli będzie działo się cokolwiek niepokojącego na tych złączkach to najlepiej wywal je całkiem.

Awatar użytkownika
ruciak76
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1699
Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: ruciak76 » niedziela, 29 kwie 2018, 12:47

kooba pisze:Jeżeli będzie działo się cokolwiek niepokojącego na tych złączkach to najlepiej wywal je całkiem.

Od samego początku planowałem puszkę i w niej rozetę, ale skoro złączki były już zarobione to postanowiłem je wykorzystać.
W przypadku problemów będzie cięcie kabli i do puchy. :lol:
Skoda Octavia 3FL 1.6TDI 115KM 250Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Obrazek
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N

2025 - 4 nocki 615 km
2024 - 28 nocek, 2932 km
2008-2023 - 294 nocki, 33592 km

Awatar użytkownika
ruciak76
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1699
Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: ruciak76 » piątek, 30 maja 2025, 22:35

Dawno mnie w tym wątku nie było (7 lat), ale że grubych modyfikacji nie było, wszystko się sprawdzało to nie było takiej potrzeby.
Rok temu, na pokład wpadła lodówka kompresorowa 40L Vigo Cool która służy jako druga dodatkowa, a głównie jako zamrażarka.
Lodówka kompresorowa (2).jpg

Lodówka kompresorowa (3).jpg

Niestety w zeszłym roku stojąc w cieniu drzew po czterech pochmurnych dniach, nad ranem zaczęło brakować prądu i kompresorówka próbowała się załączyć ale były za duże spadki napięcia :( .
Po przestawieniu przyczepy z cienia kompresorówka załączyła się ale było to już dla mnie światełko alarmowe że moja instalacja chyba jest trochę za słaba (7letni panel elastyczny 50W/Vmp 18,2V/Voc 21,5V, 8 letni akumulator żelowy trakcyjny 105Ah, regulator PWM LS1024, no i cienkie kabelki instalacji).
W związku z czym w tym roku trzeba było się przezbroić, i tak w maju 2025 wleciał na pokład nowy regulator Victron MPPT 100/20/48V (320PLN), nowy panel 4SUN 165W (Vmp 30,14V/Voc 36,17V)(349PLN), oraz zwiększone pod kątem przekrojów przewody do kompresorówki.
Zmiana panela i regulatora (6).jpg

Zmiana panela i regulatora (7).jpg

Panel wybrany celowo taki, by w pojedynce działał jak dwa panele w szeregu 12V i ewentualnie w przyszłości można rozbudować instalację gdyby była taka potrzeba do 500W, bo prądowo akurat trzy takie panele obsłuży mi Victron 100/20, a i na dachu enki wchodzą dwa takie panele z przodu przed oknem dachowym i jeden za oknem dachowym (panele te są w sprzedaży od dawna jako standard i nie zanosi się by zniknęły z rynku - to też było dla mnie atutem)
Zmiana panela i regulatora (18).jpg

Zmiana panela i regulatora (16).jpg

Pewnie nie będzie potrzeby rozbudowy, ale niech jest taka możliwość jakby się zamarzyły jakieś hulajnogi albo rowerki elektryczne :D , jak na razie obserwuję że w ten sposób rozbudowała mi się już elektrownia na 4x tyle co dotychczas miałem, bo panel jest W (watowo) ponad 3x większy, ale i zastąpienie PWM regulatorem MPPT przy tym panelu podwaja mi wartości ładowania, bo ten panel jest "tzw. średnionapięciowym" a nie jak poprzedni niskonapięciowym, więc ładnie to wykorzystuje Victron.
Testy prądowe przeprowadzane były w warunkach podwórkowych (panel leżał luźno na dachu złapany pasem przez kilka dni) bo nie chciałem dziurawić dachu gdyby coś okazało się nie tak jak sobie to zakładałem, wypadł pomyślnie, to dziś przyszła pora na montaż.
Montaż do wręgów dachowych zewnętrznych na śruby na dystansach około 1cm z zastosowaniem od wewnątrz podkładek zmodyfikowanych do kształtu wręgi i nakrętek samoblokujących, nad wewnętrznymi wręgami pozostawiony dystans około 1-2mm (bo wewnętrzne wręgi są wyższe niż zewnętrzne, tzn dach jakby był wypukły) wypełniony klejem elastycznym (nie tyle chodziło by klej trzymał panel do dachu, co o to by panel podczas ewentualnego przygięcia czy drgań nie trącał i wycierał dachu - taki elastyczny dystans ;) ) Panel montowany bez jakichkolwiek wsporników pośrednich a jedynie "zaszpilkowany" i potem szpilki przepuszczone przez wręgi w dachu, odstęp panela od wręgów zewnętrznych w miejscu połączenia śrubowego powinien załatwić temat różnej rozszerzalności temperaturowej ramy panela i dachu, oczywiście wszelkie przejścia przez laminat uszczelnione taśmą butylową.
Co najważniejsze to zbyt wiele nie musiałem zniszczyć w środku bo jedynie w miejscach śrub naciąłem wykładzinę i ocieplenie na krzyż, wydłubałem piankę z wręgi i nasadowym kluczem przykręciłem panel stosując modyfikowaną pod kształt wręgi podkładkę.
Zmiana panela i regulatora (23).jpg

Na razie jestem mega zadowolowy, montaż wyszedł sztywniej i lepiej jak zakładałem.
Zmiana panela i regulatora (20).jpg

Zmiana panela i regulatora (27).jpg

To tyle o montażu, ale warto wspomnieć o demontażu starego panela który był przyklejony po obwodzie na Sikaflex 252.
Odcinałem go nożem do cięcia wełny skalnej, bo zależało mi by go nie uszkodzić gdyż podłączając go pod Victrona dla testu, bez problemu uzyskiwał 48W więc jest całkowicie sprawny. I muszę przyznać że Sikaflex trzymał jak wściekły a na dodatek po tych 7 latach na dachu był nadal elastyczny i uciągliwy niestety pod panelem dach trochę zżółkł pewnie od temperatury i musiałem go lekko spolerować.
Skoda Octavia 3FL 1.6TDI 115KM 250Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Obrazek
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N

2025 - 4 nocki 615 km
2024 - 28 nocek, 2932 km
2008-2023 - 294 nocki, 33592 km

Awatar użytkownika
__ArroW__
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1583
Rejestracja: wtorek, 19 lip 2016, 19:48
Lokalizacja: Stary Toruń CTR

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: __ArroW__ » niedziela, 1 cze 2025, 11:37

Też mam z tej firmy panele, ale 2x 200W zapięte na Victronie 100/30 i 2x100tka LP, gratuluję ewolucji - zyskaliście trochę więcej komfortu dzięki temu ;)
N126E + Volvo V50 2.0 136PS 2007r.
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 1311 km - 8 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach :lol:

Awatar użytkownika
tantalos
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2655
Rejestracja: poniedziałek, 16 mar 2015, 17:32
Lokalizacja: Rybnik

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: tantalos » niedziela, 1 cze 2025, 12:24

Dziś ceny FV są przystępne i uważam że to już jest powoli standard. Zawsze to jakaś niezależność prądowa a do tysiaka można sobie ogarnąć już jakiś podstawowy zestawik. Gratuluję kolejnego etapu.Co dalej :?: :lol:
__ArroW__ pisze:Też mam z tej firmy panele, ale 2x 200W zapięte na Victronie 100/30 i 2x100tka LP, gratuluję ewolucji - zyskaliście trochę więcej komfortu dzięki temu ;)

Masz 600W na zapieksie?

Awatar użytkownika
__ArroW__
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1583
Rejestracja: wtorek, 19 lip 2016, 19:48
Lokalizacja: Stary Toruń CTR

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: __ArroW__ » poniedziałek, 9 cze 2025, 01:53

400W, na zapiekance 200W jeszcze miało by sens, na innym pojeździe mam 400W ;)
N126E + Volvo V50 2.0 136PS 2007r.
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 1311 km - 8 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach :lol:


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości