Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
stachu_gda
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2590
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 08:12
Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: stachu_gda » środa, 25 sty 2017, 07:57

Fiacior75 pisze:Ja u siebie tę blachę zrobiłem z nierdzewki bo panowie temperatura , wilgoć swoje zrobi i niestety ta wasza cienka blaszka ocynkowana zardzewieje zgnije i straci swoje przeznaczenie :(


Ruciak tak często zmienia przyczepy, że zanim zacznie rdzewieć to on już będzie 3 modele do przodu ;)

Awatar użytkownika
Fiacior75
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1934
Rejestracja: niedziela, 7 cze 2015, 22:02
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: Fiacior75 » środa, 25 sty 2017, 08:24

Hahahahah :lol: no w sumie masz racje :lol:
FB - Weselny Fiat 125p


Fiat125 1975r
Komar231B
N-250

Awatar użytkownika
ruciak76
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1655
Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: ruciak76 » środa, 25 sty 2017, 09:03

Panowie, spokojnie, znam sporo osób które zrobiły to wykończenie z takiego materiału kilka lat temu i na razie nie narzekają, a jak przerdzewieje to nie jest to jakiś problem gdyż jest tam jeszcze drewno z silikonem :lol: , wymiana w razie czego zajmie max 30 min do 1godz więc będzie okazja podłubać i przy okazji przeczyścić piec więc śpię spokojnie, poza tym będzie okazja za jakiś czas wskrzesić ten wątek :lol: . To jest trochę tak jak z blachą na dachu, jak jest docinana nożycami ręcznymi to poleży 30 i 40 lat bez najmniejszego uszczerbku, ale jak fachowcy zaczną używać szlifierek to po kilku latach można spodziewać się "rudej".
Skoda Octavia 3FL 1.6TDI 115KM 250Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Obrazek
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N

2023 - 20 nocek 1861km
2022 - 30 nocek, 3748 km
2008-2021 - 244 nocki, 27983 km

Awatar użytkownika
__ArroW__
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: wtorek, 19 lip 2016, 19:48
Lokalizacja: Stary Toruń CTR

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: __ArroW__ » piątek, 27 sty 2017, 19:51

Świetna robota z piecem, nic tylko pozazdrościć ;)
N126E + Volvo V50 2.0 136PS 2007r.
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 1311 km - 8 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach :lol:

Awatar użytkownika
ruciak76
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1655
Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: ruciak76 » niedziela, 9 kwie 2017, 19:34

Pora nadrobić trochę zaległości i przynajmniej trochę uzupełnić wątek.
Do bakisty trafił żelowy akumulator 105Ah (znany już wcześniej z naszej zapiekanki) zasilany jest na razie póki co inteligentnym prostownikiem do ładowania akumulatorów żelowych AGM z pamięcią z JULI (Hamron). Dopóki nie będzie solara, wydaje się to sensownym rozwiązaniem, wszystkie urządzenia zasilane 12V mają napięcie z akumulatora, natomiast ten podłączony jest pod prostownik który ustawiony jest w trybie zimowego wspomagania akumulatora. Po podłączeniu przyczepy pod 220V prostownik wykrywa czy akumulator wymaga doładowania i jeśli tak to startuje jeśli nie, to pozostaje w trybie gotowości i gdy znacząco spadnie napięcie startuje z ładowaniem. Na razie prostownik znajduje się w szafce kuchennej gdzie po jej otwarciu widzę na wyświetlaczu jakie jest napięcie akumulatora i czy odbywa się ładowanie albo czy jest w trybie gotowości. W przyszłości planuję umieszczenie tego prostownika w jakimś widocznym miejscu lecz na razie jeszcze trudno mi się zdecydować gdzie by było najlepiej :D .
Do zabezpieczenia akumulatora w bakiście użyłem czterech narożników skrzyniowych i gumy (podobne rozwiązanie miałem w zapiekance i się sprawdziło) narożniki przykręcone są na wkręt do podłogi i w nie wstawiony jest akumulator na gumie z dętki samochodowej. Trasa do Częstochowy i z powrotem potwierdziła że jest to wystarczające rozwiązanie.
Załączniki
20170327_184502.jpg
20170327_185016.jpg
Skoda Octavia 3FL 1.6TDI 115KM 250Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Obrazek
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N

2023 - 20 nocek 1861km
2022 - 30 nocek, 3748 km
2008-2021 - 244 nocki, 27983 km

Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1611
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: vvarrior » poniedziałek, 10 kwie 2017, 01:14

Fajny patent z mocowaniem akumulatora.
Ja mogę do idealnego kompletu polecić złapanie akumulatora za stopkę od dołu sosując wkręt do mocowania rur plus motylek dla ułatwienia montażu i kawałek blachy łapiący tak jak w samochodzie.
Obrazek
Odpukac przy za dużym skoku akumulator zostanie na miejscu nie licząc na gumy.
Koszt to kolejna dziura w podłodze.
LandRover II Td5 + N132
RemontN132t
RemontN126e

Awatar użytkownika
Nacia
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1202
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2014, 13:08
Lokalizacja: Sieradz

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: Nacia » poniedziałek, 10 kwie 2017, 13:06

Małgorzato i Konradzie bardzo ładna ta Wasza przyczepa :)
Zdjęcia nie oddają tego jak wygląda w środku, wnętrze przyczepy powala z nóg :lol:
To nie prawda, że tylko żółwie i ślimaki wędrują ze swoimi domkami po świecie.
Rzucam wszystko i jadę w Bieszczady :)
N126n, Golf Plus 1,9 TDI Touran 1,9TDI
2016 - 75 / 6892 km
2017 - 85 / 6820 km
2018 - 81 / 4651 km
2019 - 65 / 4476 km
2020 - 71 / 3230 km

Awatar użytkownika
Fiacior75
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1934
Rejestracja: niedziela, 7 cze 2015, 22:02
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: Fiacior75 » poniedziałek, 10 kwie 2017, 13:51

Nawet przyszła szereg testów :mrgreen:
Załączniki
IMG_20170408_200652.jpg
FB - Weselny Fiat 125p


Fiat125 1975r
Komar231B
N-250

Awatar użytkownika
Nacia
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1202
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2014, 13:08
Lokalizacja: Sieradz

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: Nacia » poniedziałek, 10 kwie 2017, 14:07

:lol: :lol: :lol: :lol: ale się uśmiałam jeszcze zwierzaki Natalii i Marcela były ze mną :mrgreen:
To nie prawda, że tylko żółwie i ślimaki wędrują ze swoimi domkami po świecie.
Rzucam wszystko i jadę w Bieszczady :)
N126n, Golf Plus 1,9 TDI Touran 1,9TDI
2016 - 75 / 6892 km
2017 - 85 / 6820 km
2018 - 81 / 4651 km
2019 - 65 / 4476 km
2020 - 71 / 3230 km

Awatar użytkownika
ruciak76
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1655
Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: ruciak76 » poniedziałek, 10 kwie 2017, 14:56

Nacia pisze:Małgorzato i Konradzie bardzo ładna ta Wasza przyczepa :)
Zdjęcia nie oddają tego jak wygląda w środku, wnętrze przyczepy powala z nóg :lol:

Cieszy nas że się podoba, jeszcze sporo do zrobienia, takie opinie motywują by jeszcze coś podłubać, poprawić, usprawnić by było jeszcze lepiej :D .

vvarrior pisze:Ja mogę do idealnego kompletu polecić złapanie akumulatora za stopkę od dołu sosując wkręt do mocowania rur plus motylek dla ułatwienia montażu i kawałek blachy łapiący tak jak w samochodzie.
Obrazek

Niestety u mnie jest to niemożliwe bo ten aku żelowy nie posiada stopki (jest prosty do samego dołu), więc aby go ustabilizować pozostaje go wstawić w przykręcone narożniki skrzyniowe i od góry umocować paskiem lub przynajmniej gumą.
Skoda Octavia 3FL 1.6TDI 115KM 250Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Obrazek
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N

2023 - 20 nocek 1861km
2022 - 30 nocek, 3748 km
2008-2021 - 244 nocki, 27983 km

Awatar użytkownika
ruciak76
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1655
Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: ruciak76 » czwartek, 1 cze 2017, 00:04

Przyczepa "hula" a w wątku trochę cicho więc trzeba trochę uzupełnić :)
Zgodnie z wcześniejszymi planami, w miejscu tradycyjnego hamaka zostały zainstalowane nosze wojskowe które mają dużo większą wytrzymałość (testowałem osobiście :lol: ) ale jednocześnie posiadają rozpórki rur nośnych co powoduje że materiał na noszach jest cały czas napięty. Zamiast oryginalnych uchwytów (niedostępne) zastosowałem deski w których są zrobione gniazda na rączki noszy. Nosze mogą być rozłożone (do spania) ale na dzień można je złożyć tzn zsunąć pod okno i wówczas możemy korzystać ze stolika "kawowego" po złożeniu łóżka dolnego lub jadąc w trzy osoby całkowicie usunąć z przyczepy. W chwili obecnej 10 dni testów i wszystko jest w porządku.
P1040197.JPG

P1040199.JPG

Nad noszami ok 12-15 cm w tylnej ścianie w świetle szyby została zainstalowana (demontowalna) bariera, by osoba śpiąca na górnym poziomie nie wypchnęła przypadkiem okna.
Aby chronić się od owadów, zainstalowane zostały kotki i moskitiera w wywietrzniku dachowym, ponieważ biały plastik na drucie od moskitiery był popękany i niezbyt ładnie to wyglądało, skruszyłem go i na drut naciągnąłem koszulkę termokurczliwą.
Z zewnątrz przyczepy założone zostały nowe kliny ozdobne i plastikowe końcówki, pęknięte przednie okno zostało na razie sklejone, wszystkie zawiasy okienne zostały przykręcone na nowe śruby nierdzewne i taśmę butylową.
Na zewnątrz przyczepy miała być instalowana "profesjonalna lampa kempingowa" ;) ale gdy zorientowałem się w cenach takich, z żarówkami ledowymi (cena w granicach 85-110PLN) to stwierdziłem że zastosuję jednak poprzedni patent z zapiekanki z zastosowaniem mocnej żarówki ledowej i lampy pozycyjnej na białej podstawie (koszt 5,50 lampa + 6PLN żarówka) i spokojnie daje radę :)
P1040141.JPG

Ponieważ, do tej przyczepy nie planowaliśmy przedsionka (ze wszystkimi szpargałami mieścimy się w środku, :lol: ) zakupiliśmy do niej tylko daszek (z Łodzi), ale by nie robić sobie bałaganu wewnątrz przyczepy rurkami od niego, na dyszlu pomiędzy budą a kufrem zainstalowałem rurę-schowek. Teraz spokojnie wchodzą tam wszystkie rurki, kije-druty do pieczenia kiełbasek na ognisku, młoteczek gumowy i śledzie ze sznurkami.
P1040138.JPG
Skoda Octavia 3FL 1.6TDI 115KM 250Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Obrazek
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N

2023 - 20 nocek 1861km
2022 - 30 nocek, 3748 km
2008-2021 - 244 nocki, 27983 km

Awatar użytkownika
stachu_gda
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2590
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 08:12
Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: stachu_gda » czwartek, 1 cze 2017, 07:20

Ruciak fajnie Ci to wyszło.

Awatar użytkownika
Zielony
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 510
Rejestracja: środa, 18 sty 2017, 10:39
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: Zielony » czwartek, 1 cze 2017, 10:09

Ruciak76, mógłbym Cię prosić o zrobienie w wolnej chwili dokładniejszych zdjęć pokazujących oświetlenie przedsionka? Niekoniecznie idealnie z bliska, ale żeby było widać jak to pasuje do przyczepy. Stoję przed momentem zakupu jakiejś lampy, ale ceny deykowanych rzeczywiście potrafią odstraszyć... :0

Awatar użytkownika
ruciak76
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1655
Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: ruciak76 » czwartek, 1 cze 2017, 21:56

Zielony pisze:Ruciak76, mógłbym Cię prosić o zrobienie w wolnej chwili dokładniejszych zdjęć pokazujących oświetlenie przedsionka? ...

Bardzo proszę:
P1040353.JPG

P1040354.JPG

P1040355.JPG

Dodam, że lampa wraz ze zwykłą żarówką występuje również w ofercie sklepu internetowego Niewiadów http://www.niewiadow.com.pl/pl/p/Lampa-LO110PP-obrysowa-Indeks-1AKLA00-026/123, jednak w sklepach z częściami rolniczymi bez żarówki jest o połowę tańsza.
Do lampy zainstalowałem żarówkę ledową C10W o parametrach:
12 SMD 5630
moc: 0,7W
jasność: 360-380 lm
i wymiarach 42mm x 17mm
P1040359.JPG

Uważam że światła jest wystarczająco by funkcjonować przed przyczepą, testy odbyły się na tegorocznej Majówce w Kotlinie Kłodzkiej :lol:
Skoda Octavia 3FL 1.6TDI 115KM 250Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Obrazek
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N

2023 - 20 nocek 1861km
2022 - 30 nocek, 3748 km
2008-2021 - 244 nocki, 27983 km

dzin1975

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: dzin1975 » czwartek, 1 cze 2017, 22:15

ruciak76 pisze:Uważam że światła jest wystarczająco by funkcjonować przed przyczepą, testy odbyły się na tegorocznej Majówce w Kotlinie Kłodzkiej :lol:

Czasami było za dużo widać :mrgreen:


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości