Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja
Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja
No i co to już wieczny kemping tej przyczepy ? gdzie dalsza relacja gdzie podwozie ? gdzie to wszystko? no Kooba rusz się
.
-
sMAJSTER
Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja
jacek pisze: gdzie dalsza relacja gdzie podwozie ? gdzie to wszystko? .
O Kuba masz już pomocnika i chętnego co na pewno mu nie straszny śnieg , mróz i inne niedogodności byle zobaczyć twoją piękną ramę bez wad .
- kooba
- Administrator

- Posty: 5942
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja
Niestety rama jeszcze nie gotowa. Aktualnie jest w cynkowni. Jak wróci to zobaczymy jaka będzie pogoda. Mam nadzieję, że nie będzie trzeba czekać do wiosny ze składaniem.
Niewiadów N126n
Niewiadów N132T
Hobby 560 UFE
Dethleffs Camper 530 FSK
Adria Twin 640 SHX
KIA Sorento '21
Jeep Grand Cherokee '01 - upgrade
active
unread
Mądrość przychodzi z wiekiem, ale niestety często wiek przychodzi sam
Niewiadów N132T
Hobby 560 UFE
Dethleffs Camper 530 FSK
Adria Twin 640 SHX
KIA Sorento '21
Jeep Grand Cherokee '01 - upgrade
active
unread
Mądrość przychodzi z wiekiem, ale niestety często wiek przychodzi sam
Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja
Kuba, na fotkach na poprzedniej stronie zauważyłem że pomiędzy budą a ramą była dana izolacja jakby z karimaty. Potwierdzasz? Wydaje mi się że to fajny patent by dodatkowo budkę od zimnej ramy odseparować.
REMONT NIE DLA WRAŻLIWYCH: viewtopic.php?f=36&t=5157
Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja
Nie wolno wiercić w ramię. Nic! I kropka! W naczepach ciężarowych nie wolno nawet zawiesić bańki z wodą na nie fabrycznych otworach. Są inne sposoby. U wroga za mierzą potrafią dowód zatrzymać za takie patenty. A już tą dziura na gniazdo to szczyt. Przy kontroli ambitnego inspektora dalej by nie pojechała. Dużo można ale z głową, nie każdy zna się na wszystkim i należy się ostrzegać.
Paweł i Kinga. N250
-
niebieski-n2
- Posty: 304
- Rejestracja: czwartek, 1 sty 2015, 10:32
- Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja
A po co, żeby laminatowi nie było zimno??
Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja
Kinga pisze:U wroga za mierzą potrafią dowód zatrzymać za takie patenty.
Kogo konkretnie masz na myśli?
Na przyszłość proponowałbym jednak napisać wprost o jaki kraj chodzi, darować sobie taki wstawki, a swoje sympatie i antypatie pozostawić dla siebie. Takim zachowaniem sami sobie tych wrogów robicie.
niebieski-n2 pisze:A po co, żeby laminatowi nie byo zimno??
Po to żeby lepiej wodę trzymała, a rama miała lepsze warunki do gnicia
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
- __ArroW__
- Fanklubowicz

- Posty: 1648
- Rejestracja: wtorek, 19 lip 2016, 19:48
- Lokalizacja: Stary Toruń CTR
Re: RE: Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja
Kinga pisze:Nie wolno wiercić w ramię. Nic! I kropka! W naczepach ciężarowych nie wolno nawet zawiesić bańki z wodą na nie fabrycznych otworach. Są inne sposoby. U wroga za mierzą potrafią dowód zatrzymać za takie patenty. A już tą dziura na gniazdo to szczyt. Przy kontroli ambitnego inspektora dalej by nie pojechała. Dużo można ale z głową, nie każdy zna się na wszystkim i należy się ostrzegać.
To ciekawe w jaki sposób ocynk zrobisz na takiej ramie bez otworów? Bzdura według mnie, otwory były, są i będą tego nie unikniesz...
Pozdr ArroW!
Aktualnie ForDzik Custom...
N126E + Volvo V50 2.0 136PS 2007r.
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 1311 km - 8 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach
N126E + Volvo V50 2.0 136PS 2007r.
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 1311 km - 8 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach
Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja
niebieski-n2 pisze:A po co, żeby laminatowi nie było zimno??
Myślę że rama działa jak wymiennik ciepła. Zatem im mniej by dotykała do skorupy od spodu tym lepiej.
reflexes pisze:Po to żeby lepiej wodę trzymała, a rama miała lepsze warunki do gnicia
Rzeczywiście, o tym nie pomyślałem.
REMONT NIE DLA WRAŻLIWYCH: viewtopic.php?f=36&t=5157
- kooba
- Administrator

- Posty: 5942
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja
Karimata była tylko pod kufrem. Nie mam pojęcia w jakim celu Robert ją tam położył. Teraz już jej nie będzie.
Z tymi otworami to bym nie przesadzał. Już to widzę jak za granicą policjant będzie się kładł pod przyczepę i sprawdzał czy otwór jest fabryczny. A niby na jakiej podstawie ma to stwierdzić? Może ma rysunki techniczne do przyczepy Niewiadów N132 z 84 roku? A nawet jak by miał to w tej konkretnej przyczepie nie mają zastosowania bo to SAM.
Z tymi otworami to bym nie przesadzał. Już to widzę jak za granicą policjant będzie się kładł pod przyczepę i sprawdzał czy otwór jest fabryczny. A niby na jakiej podstawie ma to stwierdzić? Może ma rysunki techniczne do przyczepy Niewiadów N132 z 84 roku? A nawet jak by miał to w tej konkretnej przyczepie nie mają zastosowania bo to SAM.
Niewiadów N126n
Niewiadów N132T
Hobby 560 UFE
Dethleffs Camper 530 FSK
Adria Twin 640 SHX
KIA Sorento '21
Jeep Grand Cherokee '01 - upgrade
active
unread
Mądrość przychodzi z wiekiem, ale niestety często wiek przychodzi sam
Niewiadów N132T
Hobby 560 UFE
Dethleffs Camper 530 FSK
Adria Twin 640 SHX
KIA Sorento '21
Jeep Grand Cherokee '01 - upgrade
active
unread
Mądrość przychodzi z wiekiem, ale niestety często wiek przychodzi sam
Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja
Kuba, a jakie ma DMC ten Twój SAM? 750?
REMONT NIE DLA WRAŻLIWYCH: viewtopic.php?f=36&t=5157
Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja
Mówię jak jest, producent przewidział jakąś liczbę otworów w określonych miejscach, i należy mieć świadomość że taka sytuacja jak u Kolegi może wyniknąć z tego że dziur na dyszlu jest o kilka za dużo. Mówię też o ramie naczepy cieżarowej. Uwierz że niemcy potrafią czepiać się skrzyń podwieszanych na jakiś płaskownik i śruby z Casto. Na pewno naszych przyczep nie będą prześwietlać tak drobiazgowo. Ale też byśmy sami chcieli żeby takie przygody nas nie spotykały.
Paweł i Kinga. N250
- kooba
- Administrator

- Posty: 5942
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja
Zgadzam się z tobą, że mój dyszel był podziurawiony jak ser szwajcarski i na pewno nie podniosło to jego wytrzymałości. Nawet powiem, że pękł na jednej z tych dziur. Pęknięcia były jednak dwa, a to drugie było miejscu nie dziurawionym.
Nie twierdzę, że dziury dodają ramie wytrzymałości. Zgadzam się z Tobą, że jest dokładnie odwrotnie. Potrafię jednak zachować zdrowy rozsądek i nie wysuwam stwierdzeń, że każda dziura w ramie prowadzi do katastrofy.
Dokładnie takie mam DMC.
Nie twierdzę, że dziury dodają ramie wytrzymałości. Zgadzam się z Tobą, że jest dokładnie odwrotnie. Potrafię jednak zachować zdrowy rozsądek i nie wysuwam stwierdzeń, że każda dziura w ramie prowadzi do katastrofy.
Drednot pisze:Kuba, a jakie ma DMC ten Twój SAM? 750?
Dokładnie takie mam DMC.
Niewiadów N126n
Niewiadów N132T
Hobby 560 UFE
Dethleffs Camper 530 FSK
Adria Twin 640 SHX
KIA Sorento '21
Jeep Grand Cherokee '01 - upgrade
active
unread
Mądrość przychodzi z wiekiem, ale niestety często wiek przychodzi sam
Niewiadów N132T
Hobby 560 UFE
Dethleffs Camper 530 FSK
Adria Twin 640 SHX
KIA Sorento '21
Jeep Grand Cherokee '01 - upgrade
active
unread
Mądrość przychodzi z wiekiem, ale niestety często wiek przychodzi sam
Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja
"Dorzucając do pieca" można stwierdzić że w niektórych sytuacjach wywiercenie otworu może być nawet pomocne. Przykład "wędrujących" pęknięć szyby. Otwór wywiercony na końcu pęknięcia równomiernie rozkłada naprężenia i szyba dalej nie pęka.
Wykręcono przez Taptalk z cyferblatu RWT "Bratek"
Wykręcono przez Taptalk z cyferblatu RWT "Bratek"
Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja
Pewnie ze tak, dziury w ramię to normalna sprawa, ale nie co 3 cm. Rama w mojej naczepe jest z profili aluminiowych 20mm i jest w niej trochę dziur, sporo nieużywanych w danej konfiguracji wyposażenia. I producent zaleca korzystanie z tych dziur które zaprojektował a jak nie to używanie specjalnych wieszaków.wszystko ma swoją wytrzymałość. Tylko o to mi chodzi, nie bierzcie mnie za bardziej papieskiego jak papież. Kończę dywagacje bo zanim się spotkamy już nie będziecie mnie lubić.
Paweł i Kinga. N250
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości
