Kamper z blaszaka

Ciekawostki dotyczące karawaningu i Niewiadówek
Awatar użytkownika
misha22
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 794
Rejestracja: niedziela, 6 mar 2016, 17:17
Lokalizacja: Srodkowe Mazowsze

Re: Kamper z blaszaka

Postautor: misha22 » piątek, 26 lut 2021, 18:40

Z tym tacho, jak ktoś napisał, do 3.5t sprawa nie istnieje. Nawet jak jest zamontowane to można sobie go używać jako dodatkowego prędkościomierza :)
Ładna ta zabudowa przywołana przez Tomka. Teraz nie mam papierów przy sobie ale to coś koło 1tony załadunku.
De Reu 1968, prawie jak zapiekanka
601 Limuzyna
1.9 SDI caddyilac

Awatar użytkownika
sterciu
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 345
Rejestracja: środa, 30 mar 2016, 00:05
Lokalizacja: DW

Re: Kamper z blaszaka

Postautor: sterciu » sobota, 27 lut 2021, 09:42

Auto zarejestrowane jako ciężarowe można użytkować prywatnie, tu nie ma żadnych zakazów ani nakazów.

Co do tacho, jeżeli jest zamontowane w samochodzie to podlega okresowej legalizacji, tutaj nie jest ważne czy ktoś podlega pod tacho i musi go używać czy też nie musi. Po prostu tacho jest w aucie więc musi być sprawne i posiadać ważną legalizację, oczywiście w aucie do 3,5 tony można je usunąć i wyjdzie na pewno taniej niż okresowa legalizacja jak ktoś dłużej planuje auto użytkować.

Za ciężarowe stawki za ubezpieczenie OC są zwykle niższe jak za osobowe, przegląd kosztuje tyle samo bo mieści się w kategorii 3,5 tony.

Opłaty autostradowe, jeżeli nie ma bliźniaków z tyłu to tak jak już było napisane, płaci się normalnie jak za osobowe w PL, za granicą już jest różnie, w Słowenii przykładowo płaci się od wysokości ale tu nie ma znaczenia czy to ciężarowy czy osobowy, jak się ma przykładowo osobowe t4 z bagażnikiem na dachu to płaci się za wysokość łączną z bagażnikiem.

Są inne jeszcze minusy pojazdów zarejestrowanych jako ciężarowe, przykładowo w takiej Austrii, każdy samochód ciężarowy i ten do 3,5T i ten powyżej 3,5T musi być zaopatrzony w naklejkę ekologiczną na szybie, osobowych to nie dotyczy tylko zarejestrowanych jako ciężarowe... A że w Austrii strefy ekologiczne to są całe województwa/landy to policja za brak plakietki może mandat wlepić na autostradzie też. Ale Austrię to się omija, zwłaszcza jeżdżąc kamperami, bo oni słyną z ważenia kamperów a niestety większość to jeździ na granicy przeładowania, jak nie przeładowane... W Niemczech przy busach zarejestrowanych jako ciężarowe trzeba prowadzić książkę czasu pracy kierowcy w autach powyżej dmc 2,8T a poniżej 3,5T, tzw. KONTROLLBUCH i nie ważne czy się jedzie prywatnie czy zarobkowo (a znam to z autopsji, bo nie wytłumaczy się inspektorowi z BAG czy tez Polizei, że jedzie się prywatnie, oni zawsze wiedzą swoje i już...). Samochodów zarejestrowanych jako specjalny kempingowy nie dotyczą przynajmniej na razie naklejki ekologiczne w Austrii, książki czasu pracy w Niemczech, więc jeżdżenie za granicą prywatnie ciężarowym autem który ma taki wpis w dowodzie nie zawsze jest opłacalne...
n126n `89 - sprzedana
n126n `95 - sprzedana
n250c `92
Obrazek
upload pics

Awatar użytkownika
reflexes
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 10860
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16

Re: Kamper z blaszaka

Postautor: reflexes » sobota, 27 lut 2021, 14:16

Super, dzięki za rzeczową informację.

Romlas
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1454
Rejestracja: środa, 26 paź 2016, 18:41
Lokalizacja: Gniezno

Re: Kamper z blaszaka

Postautor: Romlas » wtorek, 16 mar 2021, 05:51

Nie wiem jak teraz bo mam zawężone pole działania ale przy busie ciężarowym trzeba pamiętać o tym, że można trafić na świąteczny zakaz jazdy i lipa z jazdy. Pamiętam akcje jak na Czechach czy Austrii zawracali ciężarowe Octavie z granicy. W Niemczech ten zakaz obowiązuje od 7,5 tony więc nie ma problemu.
Paweł i Kinga. N250 i Jamet Arizona


Wróć do „Ciekawostki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości