"Przyczepy Niewiadów to nie stan posiadania, to stan umysłu. Bo jak inaczej wytłumaczyć, że jak człowiek wjeżdża na pole kempingowe i widzi zachodnie przyczepy za kupę kasy, luksusowe i nie czuje, że czas na zmiany". Marek http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/
Dopiero jak oglądnąłem filmik załapałem o co chodzi, z początku myślałem że to jakiś prototypowy model z Niewiadowa Ogólnie pomysł ciekawy, nie ma co Ja natomiast dał bym sobie głowę uciąć że widziałem zapiekankę z drzwiami po lewej stronie
Re: aerodynamika
: czwartek, 30 lip 2015, 13:40
autor: kooba
A w N-ce nie ma znaczenia kierunek. Tak czy siak jest prawie pionowa ściana
Re: aerodynamika
: czwartek, 26 lis 2015, 19:28
autor: Benior
Po kilku postach DIZZY na temat bagażnika mnie tknęło .... Mianowicie chodzi dalej o aerodynamikę i nasze cepy. Szukałem już kiedyś informacji jak ją polepszyć i o prędkości wiem, że do pewnej to w sumie żadnego znaczenia nie ma. Szukałem jakichś informacji i filmów a znalazłem tylko dwa jakieś poglądowe. Jak myślicie czy trumna na dachu poprawi aerodynamikę czy nie? Ja po obejrzeniu filmików nie uważam aby trumna polepszyła opływ powietrza. Jak zinterpretować te filmiki?
Najlepszą radą na aerodynamikę jest jazda zestawem w granicach 70-80km/h. powyżej 80 zużycie paliwa, bo o to chyba chodzi bardzo wzrasta. Doświadczyłem tego ostatnio jak śpieszyłem się na zlot w Suchedniowie, jazda około 100km/h i zawirowania w baku, że hej. Przeważnie jednak nawet na ekspresówkach jeżdzę do 80km/h i w nosie mam areodynamikę, a poza tym bezpiecznie i zgodnie z przepisami.
Re: aerodynamika
: czwartek, 26 lis 2015, 20:17
autor: Benior
CornBlumenBlau pisze:Najlepszą radą na aerodynamikę jest jazda zestawem w granicach 70-80km/h. powyżej 80 zużycie paliwa, bo o to chyba chodzi bardzo wzrasta. Doświadczyłem tego ostatnio jak śpieszyłem się na zlot w Suchedniowie, jazda około 100km/h i zawirowania w baku, że hej. Przeważnie jednak nawet na ekspresówkach jeżdzę do 80km/h i w nosie mam areodynamikę, a poza tym bezpiecznie i zgodnie z przepisami.
Też tak mam i jeżdżę przepisowo a przynajmniej się staram. Chodzi mi o ten przykład z youtuba czy trumna cokolwiek daje a może wręcz przeciwnie, no mam taką zagadkę i mnie to męczy
Re: aerodynamika
: czwartek, 26 lis 2015, 20:37
autor: niebieski-n2
Najlepszą radą na aerodynamikę jest ciągać niewiadówkę busem Wtedy również między bajki można włożyć te wyliczenia spalania. Nic drastycznie nie rośnie, spalanie rośnie o tyle samo przy wzroście prędkości - czy z przyczepą czy bez, z tym, że wiadomo - dla zestawu większa wartość wyjściowa
Re: aerodynamika
: czwartek, 26 lis 2015, 20:42
autor: Benior
niebieski-n2 pisze:Najlepszą radą na aerodynamikę jest ciągać niewiadówkę busem Wtedy również między bajki można włożyć te wyliczenia spalania. Nic drastycznie nie rośnie, spalanie rośnie o tyle samo przy wzroście prędkości - czy z przyczepą czy bez, z tym, że wiadomo - dla zestawu większa wartość wyjściowa
A za starem to nawet jak by kół nie miała to różnicy w spalaniu by nie było
Re: aerodynamika
: czwartek, 26 lis 2015, 20:44
autor: niebieski-n2
ot i cała tajemnica
Re: aerodynamika
: piątek, 26 lut 2016, 12:51
autor: a.d.a.m.
Dokładnie jak napisał niebieski-n2, u mnie tak samo bus z przyczepką czy bez pali tyle samo, a największy wpływ na spalanie ma silny wiatr. Moja średnia z ostatnich wakacji z przyczepką na dystansie 1600km do tego trochę kręcenia się na miejscu to okolice 7,5-8litra diesla na 100km. No i spalanie bezwzględnie zależy od prędkości, dla mnie optimum to 70 ba bocznych i ~85km/h na głównych drogach. Zestaw waży prawie 3 tony i ma 2,6m wysokości. Niewiadówka chowa się całkowicie w aerodynamicznym cieniu busa, nawet dodatkowych lusterek nie potrzebuję. Co najciekawsze wszyscy posiadacze osobówek z dieslem deklarują spalania w okolicach 9-12l diesla, a mi z butem z podłogę (90km/h) na A4 z Katowic do Drezna przy silnym wietrze ledwo przekroczyło 8 litrów.
Re: aerodynamika
: piątek, 26 lut 2016, 18:14
autor: WB55
Holownik wysoki i buda leci w strumieniu aerodynamicznym za nim.Stąd takie spalanie.Ja po zmianie holownika też zmniejszyłem spalanie przy holowaniu przyczepy,chociaż pojemność się zwiększyła z 1600 do 2000. Była siena 1,6 16v jest scenik 2,0 16v dużo wyższy.A tak przy okazji buda przy wyższych prędkościach przestała myszkować.Wysokośc holownika ma znaczenie przy holowaniu naszych domków.Takie jest moje zdanie.