Lodówka pomocy nie chłodzi

czyli meble, lodówki, ogrzewanie, zlewozmywaki, kuchenki ...
merceli
Posty: 70
Rejestracja: sobota, 1 sie 2015, 09:54

Lodówka pomocy nie chłodzi

Postautor: merceli » sobota, 19 sie 2017, 09:12

Witam mam problem z lodówka Electrolux ,stoję na biwaku a wewnątrz 18st,. W domu wczoraj na 230v schłodziła do 4st. Problem zaczął się od ostatniego wyjazdu wtedy był mały płomień coś się przypchało. W domu przedmuchałem ją sprężarką, przewody gazu, komin i płomień był ok chłodziła ok, w zamrażarce do -15st. Teraz płomień jest ok , spaliny idą kominem , za lodówką nie jest tak ciepło jak powinno a w lodówce 18st. Proszę o jakieś podpowiedzi .

Awatar użytkownika
stachu_gda
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2382
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 08:12
Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)

Re: Lodówka pomocy nie chłodzi

Postautor: stachu_gda » sobota, 19 sie 2017, 09:38

Czy wypoziomowales lodowke?

Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka

merceli
Posty: 70
Rejestracja: sobota, 1 sie 2015, 09:54

Re: Lodówka pomocy nie chłodzi

Postautor: merceli » sobota, 19 sie 2017, 09:42

Kurcze teraz trochę krzywo stoję.Już to poprawiam.

merceli
Posty: 70
Rejestracja: sobota, 1 sie 2015, 09:54

Re: Lodówka pomocy nie chłodzi

Postautor: merceli » sobota, 19 sie 2017, 10:39

Lodówka stoi ok. Wyjąłem ją z szafki rurki z tyłu chłodne ale te przy kominie gorące ,wycieku nie widać.zaraz ją pobulkam i walczę dalej. W domu podpiąłem ją pod dużą butle i inny reduktor. Jakieś pomysły?

Awatar użytkownika
naal
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1939
Rejestracja: niedziela, 19 maja 2013, 20:54
Lokalizacja: Łódź

Re: Lodówka pomocy nie chłodzi

Postautor: naal » sobota, 19 sie 2017, 12:31

Wyjmij. Odwróć do góry nogami i delikatnie obstukaj młotkiem cały układ. Powinno pomóc jeśli czynnik jest w środku.
Audi A6 2,5 V6 TDI 00'
Ford Focus 1,8 TDDI 99'
Peugeot Partner 1,6 HDI 07'
N126N
N132t
"Non est fallus at provintia"
Obrazek

chiccoo
Posty: 104
Rejestracja: czwartek, 11 sie 2016, 00:11
Lokalizacja: Wroclaw BSK

Re: Lodówka pomocy nie chłodzi

Postautor: chiccoo » sobota, 19 sie 2017, 14:14

Standardowe usterki lodówek 3 funkcyjnych.
Jak wyżej daj do góry nogami z 3 razy i za każdym razem lekko stuka gumowym młotkiem po rurach, będzie słychać bul bul bul - dobre oznaki.
Następnie na nogi i odczekać z 15 min nim ruszysz z chłodzeniem.
Ja jak byłem w BIH to miałem w środku lodowki 19-22C ale na zewnątrz było 45C. Zamontowałem wiatraki z termo wlacznikiem i było już zimne pifko :-)
Tak rodzinne jest u nas:
N126n + e39 touring 530d
N126n + e46 touring 320d

:D :D :D :D :D :D :D

merceli
Posty: 70
Rejestracja: sobota, 1 sie 2015, 09:54

Re: Lodówka pomocy nie chłodzi

Postautor: merceli » sobota, 19 sie 2017, 18:11

Obracam do góry nogami i bulka czyli czynnik jest, opukałem, i czekam :roll: wiatraka mam z tyłu. Ale dziś temperatura na zewnątrz 19 a w lodówce 18. Gdzieś się musiało zatkać, wczoraj na 230v schłodziła normalnie. Kumin czysty spaliny idą o co chodzi? :cry:

chiccoo
Posty: 104
Rejestracja: czwartek, 11 sie 2016, 00:11
Lokalizacja: Wroclaw BSK

Re: Lodówka pomocy nie chłodzi

Postautor: chiccoo » niedziela, 20 sie 2017, 01:03

Dziwne rzeczy są na tym świecie- lodówka działa dym z komina jest a temp zewnętrzna.
Przychodzi mi do głowy jeszcze że drzwi się nie zamykają- wsadź latarkę do środka zamknij i patrz czy światło widać.
A ile razy obracał lodówkę z pukaniem?
Czy rurki i grzejnik na tyle jest gorący czy ciepły ?

Pewnie brak możliwości sprawdzenia na innym źródle zasilania wiec trochę kicha.
Tak rodzinne jest u nas:
N126n + e39 touring 530d
N126n + e46 touring 320d

:D :D :D :D :D :D :D

merceli
Posty: 70
Rejestracja: sobota, 1 sie 2015, 09:54

Re: Lodówka pomocy nie chłodzi

Postautor: merceli » poniedziałek, 21 sie 2017, 11:16

Jestem w domu. Lodówka na 230v chłodzi, ok półtorej godziny i w zamrażarce 0st.rurki i grzejnik z tyłu ciepłe.
Czyli problem z gazem.
Komin drożny , zawirowacz spalin jest., płomień jest i trafia w komin.
Co można zrobić? Podłączyłem teraz pod dużą butle , a możliwe jest żeby czynnik się zestarzał i płomień z gazu jest za słaby żeby go dostatecznie ogrzać?

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 3463
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Lodówka pomocy nie chłodzi

Postautor: RAFALSKI » poniedziałek, 21 sie 2017, 11:23

To jakaś dziwna sprawa. Skoro działa na 230v to znaczy, że jest sprawna (układ) a coś nie tak jest z palnikiem. Duży masz ten płomień? Może coś jest przytkane i ledwo coś tam się pali i po prostu palnik dostarcza za mało ciepła?
BMW E36 '97| DACIA SANDERO STEPWAY '18 | N-127 '77 | N-132L '85
Remont wieloryba | Remont eNki

merceli
Posty: 70
Rejestracja: sobota, 1 sie 2015, 09:54

Re: Lodówka pomocy nie chłodzi

Postautor: merceli » poniedziałek, 21 sie 2017, 12:03

Płomień jest wydaje ok, biorę się za czyszczenie zaworu i rurek zasilania gazem

merceli
Posty: 70
Rejestracja: sobota, 1 sie 2015, 09:54

Re: Lodówka pomocy nie chłodzi

Postautor: merceli » poniedziałek, 21 sie 2017, 12:13

https://drive.google.com/file/d/0B15AGt ... p=drivesdk
Tak wygląda płomień. A rurka grzejnik stygnie

merceli
Posty: 70
Rejestracja: sobota, 1 sie 2015, 09:54

Re: Lodówka pomocy nie chłodzi

Postautor: merceli » poniedziałek, 21 sie 2017, 12:52

:?: przewody i zawór drożne, termopara ok. Podłączyłem 230v i temperatura momentalnie spada, włączam gaz i rośnie... biorę się za czyszczenie komina w środku i palnika. Potem już nie mam pojęcia co dalej

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 3463
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Lodówka pomocy nie chłodzi

Postautor: RAFALSKI » poniedziałek, 21 sie 2017, 14:11

merceli pisze:
P1190232.jpg

Tak wygląda płomień. A rurka grzejnik stygnie

Masz inny palnik ale to jest na maxa? Jeśli tak to wydaje mi się, że bidny ten płomień.
Zobacz mój:
P1190238.JPG
BMW E36 '97| DACIA SANDERO STEPWAY '18 | N-127 '77 | N-132L '85
Remont wieloryba | Remont eNki

merceli
Posty: 70
Rejestracja: sobota, 1 sie 2015, 09:54

Re: Lodówka pomocy nie chłodzi

Postautor: merceli » poniedziałek, 21 sie 2017, 14:24

No nie bez porównania! Tu chyba jest problem. Przewody są drożne zawór też. Nie mogę odkręcić palnika ale zaraz go pokonam. Rafalski dzięki za fotkę to wiele wyjaśnia. Idę walczyć dalej


Wróć do „Wyposażenie wnętrza”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość