Że tak pozwolę sobie wrócić do początku - skoro piszesz, że masz FV, to znaczy, że właściwie przyczepa miała więcej niż jednego właściciela od wyjazdu z fabryki, ale żaden nie miał potrzeby rejestrowania, tak? No chyba, że firma ta istniała już w 1981 kiedy kupiła przyczepę, przyznam, że to robiłoby wrażenie, ale i tak powinni mieć swój dowód zakupu, an podstawie którego można faktycznie gadać z kimś w urzędzie.
Wg mnie to najszybciej i najłatwiej zakupić zalinkowany dowód i tyle... no albo, skoro uważasz, że to rarytas - rejestruj na żółte, dokonując zmian sensownie dasz rade mieć fajną przyczepę, a nikt się nie doczepi.
Pomocy w zarejestrowaniu
Re: Pomocy w zarejestrowaniu
Wiec tak:
W latach gdy przyczepa była wyprodukowana nie bylo wymagane swiadectwo homologacji (taką informację uzyskałem z Fabryki Niewiadów), jak bylaby zarejestrowana w tamtych latach jak inne to nie byloby z tym problemu, a teraz niestety od 2004 roku jeszce bardziej zostaly zaostrzone przepisy co do homologacji, co nie wyklucza że takiej nie można wyrobić. Po rozmowie z jakimś mądrym człowiekiem z PIMOT-u koszt jednostkowej homologacji dla takiej przyczepy to 1800 zł. +/- 100zł. Co definytywnie wyklucza ten sposób rejestracji ze względu na cenę ale...........no właśnie jest zawsze ale jako że jestem Polakiem i jak wiadomo Polak potrafi można znaleść lukę w naszym "chorym" prawie i takową zarejestrować
Jak już mi się to uda to powiem jak narazie nie chcę zapeszać mam nadzieję ze w ciągu dwóch tygodni będzie po wszystkim (nadmienię że nie bedzie to tzw szczepik ani SAM)
Pozdrawiam wszystkich, i dziękuję za wszelkie rady
W latach gdy przyczepa była wyprodukowana nie bylo wymagane swiadectwo homologacji (taką informację uzyskałem z Fabryki Niewiadów), jak bylaby zarejestrowana w tamtych latach jak inne to nie byloby z tym problemu, a teraz niestety od 2004 roku jeszce bardziej zostaly zaostrzone przepisy co do homologacji, co nie wyklucza że takiej nie można wyrobić. Po rozmowie z jakimś mądrym człowiekiem z PIMOT-u koszt jednostkowej homologacji dla takiej przyczepy to 1800 zł. +/- 100zł. Co definytywnie wyklucza ten sposób rejestracji ze względu na cenę ale...........no właśnie jest zawsze ale jako że jestem Polakiem i jak wiadomo Polak potrafi można znaleść lukę w naszym "chorym" prawie i takową zarejestrować
Jak już mi się to uda to powiem jak narazie nie chcę zapeszać mam nadzieję ze w ciągu dwóch tygodni będzie po wszystkim (nadmienię że nie bedzie to tzw szczepik ani SAM)
Pozdrawiam wszystkich, i dziękuję za wszelkie rady
- TomekN126N
- Fanklubowicz
- Posty: 3843
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Re: Pomocy w zarejestrowaniu
Z brakiem świadectwa homologacji może być problem, bo prawo nie działa wstecz - w tym przypadku na Twoją niekorzyść. Spróbuj uderzyć jeszcze raz do Niewiadowa i niech Ci wypiszą;
a) ze w roku produkcji przyczepy nie były wydawane świadectwa ( znajdź przepis, od kiedy były wydawane i niech to dopiszą)
b) że obecnie produkowane przyczepy są wg tej samej konstrukcji i posiadają świadectwa ( niech dołączą wzór) oraz niech potwierdzą, ze faktura, którą posiadasz jest oryginalna i uprawnia do rejestracji.
Wymaga to wyjazdu do Niewiadowa i dogadania się, ale Panie w WK tez potrzebują „podkładkę” i jak zasypiasz je papierami, to nie powinno być problemu.
Kiedyś miałem problem z rejestracją dwóch motocykli i spytałem Panią w WK, co mam zrobic. Otrzymałem info, co i jak, jeździłem dwa razy po 350km, żeby uzupełnić papiery w poprzednim WK, trwało to trzy miesiące, ale dało się. Do żółtych blach mam podobny stosunek, jak Ty.
P.S. Możesz tez próbować przez rzeczoznawcę PZMot, jak pojazd unikatowy. Opinie chyba coś między 400, a 600zl. Tez da radę na normalne blachy i to zawsze papier urzędowy
a) ze w roku produkcji przyczepy nie były wydawane świadectwa ( znajdź przepis, od kiedy były wydawane i niech to dopiszą)
b) że obecnie produkowane przyczepy są wg tej samej konstrukcji i posiadają świadectwa ( niech dołączą wzór) oraz niech potwierdzą, ze faktura, którą posiadasz jest oryginalna i uprawnia do rejestracji.
Wymaga to wyjazdu do Niewiadowa i dogadania się, ale Panie w WK tez potrzebują „podkładkę” i jak zasypiasz je papierami, to nie powinno być problemu.
Kiedyś miałem problem z rejestracją dwóch motocykli i spytałem Panią w WK, co mam zrobic. Otrzymałem info, co i jak, jeździłem dwa razy po 350km, żeby uzupełnić papiery w poprzednim WK, trwało to trzy miesiące, ale dało się. Do żółtych blach mam podobny stosunek, jak Ty.
P.S. Możesz tez próbować przez rzeczoznawcę PZMot, jak pojazd unikatowy. Opinie chyba coś między 400, a 600zl. Tez da radę na normalne blachy i to zawsze papier urzędowy
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665
N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665
N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)
Re: Pomocy w zarejestrowaniu
No to trzymam kciuki, jako że trochę drążyłem temat bo mam podobny problem z 132 to najsensowniejsza była "inna" rama. Rozwiązania zgodne z urzędowym światopoglądem są drogie. Vvarior za wyprostowanie papierów zapłacił więcej jak za "inną" ramę...
Paweł i Kinga. N250 i Jamet Arizona
Re: Pomocy w zarejestrowaniu
Udało się zarejestrować...?
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości