N-132 DMC 780kg - a więc problemy

czyli wszystko to, co nie pasuje do powyższych ...
Awatar użytkownika
Paczek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4546
Rejestracja: czwartek, 2 kwie 2009, 21:23
Lokalizacja: Opoczno

N-132 DMC 780kg - a więc problemy

Postautor: Paczek » piątek, 17 kwie 2009, 06:57

Witam

Podczas wizyty u diagnosty dowiedziałem sie ciekawych rzeczy nt. przyczepy N-132

Otóż - masa własna przyczepy N-132 wynosi 630kg - Ładownośc 150 kg.
czyli DMC 780 kg !!!!
Idąc tym tropem - Przyczepę o DMC powyżej 750kg może ciągnąc tylko odpowiedzi samochód ( ja mam Asterkę - więc chyba odpada )
A na dodatek przyczepa powinna przechodzić corocznie przegląd techniczny ( nie wiem do końca czy ze względu na ciężar czy na posiadany hamulec najazdowy).
Nie mam pewności , ale wydaje mi się że do ciągnięcia tej przyczepy pownno się mieć prawo jazdy - przynajmniej "B" + "E".

Czyli początkowa radość z nabycia takiej fajnej przyczepki zaczyna teraz przeradzać sie w niepokój.

Jak jest naprawdę - koledzy ? :x

Awatar użytkownika
jedrek101
Posty: 1941
Rejestracja: niedziela, 27 sty 2008, 10:33
Kontaktowanie:

Re: N-132 DMC 780kg - a więc problemy

Postautor: jedrek101 » piątek, 17 kwie 2009, 07:11

przegląd coroczny posiadają przyczepy które mają powyżej 750kg Dopuszczalnej Masy Całkowitej, czyli Masa Własna + ładowność
Twój zespół pojazdów który możesz ciągnąć z kat. prawa jazdy B nie może przekroczyć 3500 kg DMC (dmc holownika + dmc przyczepy)
najlepiej zważ przyczepę(np. na składzie węgla) może ma mniejszą Masę Własną wtedy na przegląd (oczywiście z pustymi kuframi)
diagnosta wyśle Cię na wagę(chyba że mają wagę na miejscu...)i wtedy wpiszą to co faktycznie masz...tylko musisz mieć pewność że twój ogonek jest lżejszy o te 30 kg które diagnosta ma w systemie :wink:

P.S.
Re: Warto przerejestrować - czy nie ?

Post przez jedrek101 środa, 15 kwietnia 2009, 21:37
jedrek101 pisze:moja ma najazd i mam przegląd bezterminowy , przeglądy mają przyczepy powyżej 750 kgDMC
Ostatnio zmieniony piątek, 17 kwie 2009, 08:00 przez jedrek101, łącznie zmieniany 5 razy.

serek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1581
Rejestracja: wtorek, 17 kwie 2007, 22:55

Re: N-132 DMC 780kg - a więc problemy

Postautor: serek » piątek, 17 kwie 2009, 07:13

Wszystko co napisał Jędrek jest w 100% prawdą i tylko prawdą... nie masz się czym przejmować...
życie jak droga, kiedyś się kończy...

Awatar użytkownika
marek
Administrator
Administrator
Posty: 1032
Rejestracja: piątek, 22 wrz 2006, 14:37
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: N-132 DMC 780kg - a więc problemy

Postautor: marek » piątek, 17 kwie 2009, 07:17

Będziesz robił przegląd może da się załatwić nowe DMC :wink:

Awatar użytkownika
konrad
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 1453
Rejestracja: wtorek, 22 kwie 2008, 13:18
Lokalizacja: Krk/Lbl

Re: N-132 DMC 780kg - a więc problemy

Postautor: konrad » piątek, 17 kwie 2009, 08:16

diagnosta nie zmieni homologacji przyczepy, na podstawie świstka z jakiejś wagi
chyba na forum karawaning.pl był opisywany przypadek zmiany DMC przyczepy - ciekawa lektura

Wracając do pytań - tak na przyczepę 780 kg potrzeba coroczny przegląd, bo nie jest to już przyczepa lekka (hamulec nie ma nic do rzeczy)
astrą możesz chyba holować przyczepę z hamulcem powyżej 800kg - moja ma tyle, a Ty pisałeś że masz 1.6
najlepiej sprawdzić w DR

Czy przy N132 nie ma różnych typów,a więc i różnych DMC ?
bo może tak udało by się pokombinować - masz tabliczkę na przyczepie ?
Ostatnio zmieniony piątek, 17 kwie 2009, 08:46 przez konrad, łącznie zmieniany 1 raz.
była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4

Awatar użytkownika
jedrek101
Posty: 1941
Rejestracja: niedziela, 27 sty 2008, 10:33
Kontaktowanie:

Re: N-132 DMC 780kg - a więc problemy

Postautor: jedrek101 » piątek, 17 kwie 2009, 08:37

konrad, post edytowałem kilka razy ,ale powinienem raczej sobie posty ponabijać co by było bardziej czytelne...

Awatar użytkownika
jedrek101
Posty: 1941
Rejestracja: niedziela, 27 sty 2008, 10:33
Kontaktowanie:

Re: N-132 DMC 780kg - a więc problemy

Postautor: jedrek101 » piątek, 17 kwie 2009, 08:38

na początku były dwie linijki

Awatar użytkownika
jedrek101
Posty: 1941
Rejestracja: niedziela, 27 sty 2008, 10:33
Kontaktowanie:

Re: N-132 DMC 780kg - a więc problemy

Postautor: jedrek101 » piątek, 17 kwie 2009, 08:39

i do tego Sergiusz nawiązał w swoim poście

Awatar użytkownika
konrad
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 1453
Rejestracja: wtorek, 22 kwie 2008, 13:18
Lokalizacja: Krk/Lbl

Re: N-132 DMC 780kg - a więc problemy

Postautor: konrad » piątek, 17 kwie 2009, 08:45

jedrek101 pisze:i do tego Sergiusz nawiązał w swoim poście

OK to ja też pozmieniam ;)
była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4

Awatar użytkownika
jedrek101
Posty: 1941
Rejestracja: niedziela, 27 sty 2008, 10:33
Kontaktowanie:

Re: N-132 DMC 780kg - a więc problemy

Postautor: jedrek101 » piątek, 17 kwie 2009, 08:46

konrad, nie wszystkie niewiadówki mają homologację ,moja jest z 1978r i takowej nie posiada,więc świstek z jakiejś tam wagi byłby podstawą do wpisania danych w DR ...
Może nie mam racji ,w razie czego popraw mnie...
p.s. moje wagi są wpisane na podstawie wydrukowanej ze strony fanklubu instrukcji n126e

Awatar użytkownika
konrad
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 1453
Rejestracja: wtorek, 22 kwie 2008, 13:18
Lokalizacja: Krk/Lbl

Re: N-132 DMC 780kg - a więc problemy

Postautor: konrad » piątek, 17 kwie 2009, 09:01

jedrek101 pisze:konrad, nie wszystkie niewiadówki mają homologację ,moja jest z 1978r i takowej nie posiada,więc świstek z jakiejś tam wagi byłby podstawą do wpisania danych w DR ...
Może nie mam racji ,w razie czego popraw mnie...


tego nie wiem - tzn czy mają homologację
ale wiem że jak chciałem zminić wagę DMC - to diagnosta wyciągnął bukwę i tam było wszystko
- typ i dane - MW, ładowność, DMC itd
żeby to zmienić trzeba by mieć świstek z fabryki o zmianie homologacji - tak było dla mojej z 1984r
Takie info uzyskałem na OSK - i nie było dyskusji że zważymy itp - choć np tłumaczyłem że nie mam już instalacji wodnej i gazowej

Wiec jeżeli podał jakieś dane, to IMO też ma katalog z którego to 780kg wyczytał ?
Pytanie czy nie można tego obejść zmieniając np typ - są n132 rejestrowane na dmc 750kg ?
pewnie zależy to od wyposażenia - łazienka itp

wspomniana dyskusja na karawaning.pl
http://www.forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=1917&highlight=zmiana+dmc
polecam wypowiedzi usera ADI
o dobra, załatwiłem oficjalnie obniżenie DMC przyczepy poprzez zmniejszenie ładowności.
Potrzebne dokumenty (te które ja miałem) i elementy
- nowa tabliczka znamionowa (którą sprezentował mi producent) i zakładałem ją sam;
- wyciąg z świadectwa homologacji (od producenta)
- oświadczenie prodeucenta dlaczego zmienia się łądowność, na jakiej podstawie itp itd, to był wymysł Wydziału Komunikacji w Katowicach jako kłoda pod nogi;
- badanie techniczne pojazdu w Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów (jedna chciała jeszcze badanie rzeczoznawcy, to pojechałem do innej, ta z kolei chciała widzieć przyczepe, a jak już z nia poejchałem to nawet na nia nie spojżeli)

Koszty:
- 74 zł nowy dowód rejestracyjny
- ok 85 zł badanie techniczne
- kilka złotych na telefony do producenta
- kilkanasćie litrów paliwa na jazdy do Wydziału Komunikacji
- 2 lata mniej za stracone zdorowie..

Wszystko udało mi sie dzięki temu, że producent przyczep TrampTrail wykazał wieką wole i chęć.
Podstawa prawna takiego czynu: Dz. U. 186 Poz 1332 (jak sie w to człowiek wczyta to wystarczy samo oświadczenie producenta, lub jego przedstawiciela).

Mnie się udało. !!!!!!


IMO jest to jedyny w pełni legalny sposób, oczywiście można próbować "za falszkę", jako SAM itd
ale to już kombinacje ;)
była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4

Awatar użytkownika
Paczek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4546
Rejestracja: czwartek, 2 kwie 2009, 21:23
Lokalizacja: Opoczno

Re: N-132 DMC 780kg - a więc problemy

Postautor: Paczek » piątek, 17 kwie 2009, 12:43

Z tej dyskusji rozumiem że wszyscy posiadacze przyczep N-132 dokonują corocznie przeglądu techniczengo.
I oczywiście z tego tytułu wnoszą stosowne opłaty.

Awatar użytkownika
konrad
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 1453
Rejestracja: wtorek, 22 kwie 2008, 13:18
Lokalizacja: Krk/Lbl

Re: N-132 DMC 780kg - a więc problemy

Postautor: konrad » piątek, 17 kwie 2009, 13:32

Paczek pisze:Z tej dyskusji rozumiem że wszyscy posiadacze przyczep N-132 dokonują corocznie przeglądu techniczengo.
I oczywiście z tego tytułu wnoszą stosowne opłaty.


jakby popatrzeć w "nasze niewiadówki" to nie wszyscy :wink:
była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4

Awatar użytkownika
marek
Administrator
Administrator
Posty: 1032
Rejestracja: piątek, 22 wrz 2006, 14:37
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: N-132 DMC 780kg - a więc problemy

Postautor: marek » piątek, 17 kwie 2009, 16:54

Nie jestem pewien ale jest kilka DMC N 132 w zależności od modelu http://www.fanklub-niewiadowek.com/niew ... ukcje.html zakładka instrukcja N 132

Awatar użytkownika
b.b tulipan
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1090
Rejestracja: piątek, 29 lut 2008, 15:13
Lokalizacja: Wrocław

Re: N-132 DMC 780kg - a więc problemy

Postautor: b.b tulipan » piątek, 17 kwie 2009, 18:44

Paczek pisze:Z tej dyskusji rozumiem że wszyscy posiadacze przyczep N-132 dokonują corocznie przeglądu techniczengo.
I oczywiście z tego tytułu wnoszą stosowne opłaty.




luksus kosztuje.
Najlepiej to nic nie robić a potem odpocząć.
Nie A4, nie L4 tylko T4


Wróć do „Pozostałe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości