Strona 1 z 2
Jak przerobic niewiadówek
: niedziela, 9 wrz 2007, 22:42
autor: Sebastian
Witam!
Posiadam niewiadówek na starym typie felg maluchowskich o kosmicznie wielkim rozstawie.
Czy ktos z was przerabiał moze na zwykłe fele fiatowskie o rozstawie 4x98?
Jaki koszt i czy pasuja jakies inne elementy jak oryginał z Niewiadowa?
Dzieki za info
Pozdrawiam Sebastian
: poniedziałek, 10 wrz 2007, 11:26
autor: slawek79
to jest ciekawy temat też się nad tym zastanawiałem, bo słyszałem że piasty w starym typie lubią się ukręcić podczas jazdy. Czy to prawda , czy może to jakiś mit?

: poniedziałek, 10 wrz 2007, 15:27
autor: Bale76
Hmmm raczej mit niesłyszłem o takim przypadku, w końcu to jest tylko inny rozstaw śrub wszytko kwestia dbania o stan łożysk. A przeróbka hmm najlepiej by było dorwac oryginalna niewiadowsska ale czy warto ładowac sie w dodatkowe koszty......
: poniedziałek, 10 wrz 2007, 16:06
autor: slawek79
Mi też się tak wydawało, że to jest kwestia regulacji luzu i wymiany smaru, ale naprawdę kilka razy słyszałem coś takiego, więc zaczęło mnie to zastanawiać i też przez chwilę myślałem o zmianie piast.
Mi się wydaję że od malucha powinny podejść, ale nie sprawdzałem tego, więc to może być fałszywy trop.
: poniedziałek, 10 wrz 2007, 17:20
autor: serek
sławek79 pisze:Mi też się tak wydawało, że to jest kwestia regulacji luzu i wymiany smaru, ale naprawdę kilka razy słyszałem coś takiego, więc zaczęło mnie to zastanawiać i też przez chwilę myślałem o zmianie piast.
Mi się wydaję że od malucha powinny podejść, ale nie sprawdzałem tego, więc to może być fałszywy trop.
, ale co od malucha powinno pasować...??????????
: poniedziałek, 10 wrz 2007, 19:02
autor: marek
Jedyna przeróbka to zakup nowej osi koszt 350-400zł ,a co do luzu to tak jak w maluchu tu jest os z przodu i z tyłu.

: poniedziałek, 10 wrz 2007, 23:26
autor: Sebastian
nie wiem jak tam piasty ,ale ja jadac nad morze w tym roku miałem niezły beret-otóż wjezdzajac w zakret 90 stopni felga starego typu (2 elementowa) poszła na pół -na osce została tylko ta czesc ktora skreca sie srubami,reszta była na ziemi.
Dobrze ze sie przyczepa nie wywrociał-podobnie jak samochod.
Ponadto zmieniajac na ludzki rozstaw koncza sie kłopoty z dostaniem koła zapasowego-ponadto mozna alufelge załozyc

: wtorek, 11 wrz 2007, 07:56
autor: Bale76
Nowego typu tez sa dwuelementowe a ze sie rozpadla tzn ze była juz w b kiepskim stanie......
: wtorek, 11 wrz 2007, 22:16
autor: Sebastian
Przeciez nie trzeba zakładac oryginalnych-mozna załozyc ładna fiatowska alufelge i problem znika
pozatym te felgi sa tylko w rozmiarze 12 cali-wiec troche mało

: środa, 12 wrz 2007, 12:37
autor: slawek79
serek1 pisze:sławek79 pisze:Mi też się tak wydawało, że to jest kwestia regulacji luzu i wymiany smaru, ale naprawdę kilka razy słyszałem coś takiego, więc zaczęło mnie to zastanawiać i też przez chwilę myślałem o zmianie piast.
Mi się wydaję że od malucha powinny podejść, ale nie sprawdzałem tego, więc to może być fałszywy trop.
, ale co od malucha powinno pasować...??????????
Chodziło mi o piasty oczywiście.
: środa, 12 wrz 2007, 13:25
autor: serek
Sławek tak tez myslałem , ale wolałem zapytac ...

: środa, 12 wrz 2007, 14:37
autor: slawek79
nie ma sprawy
: czwartek, 13 wrz 2007, 09:27
autor: szary11
Ja za wczasu zmieniałem felgi w swoje niewiadówce. Wizualnie felgi wyglądały ok, ale jak zacząłem je odczyszczać do malowania.... o zgrozo (rdza)

Felga podczas zdejmowania opony u wylkanizatora normalnie została zmiażdżona! Dobrze, że udało mi się na tych kołach dociągnąć przyczepkę po kupnie
Co prawda miałem już felgi od nowszego malucha z normalnym rozstawem śrób, ale na nie też trzeba uważać

: czwartek, 13 wrz 2007, 15:23
autor: marek
szary11 pisze:Co prawda miałem już felgi od nowszego malucha z normalnym rozstawem śrób, ale na nie też trzeba uważać

Co to znaczy trzeba uważać

O czym piszesz.
: sobota, 15 wrz 2007, 14:26
autor: szary11
Marek, u mnie były tak przerdzewiałe, a nic nie było widać pod powłoką farby. Maszyna do ściągania opon zmiażdżyła felgę i posypała się ruda.