Strona 1 z 1

rejstracja 132t

: niedziela, 7 wrz 2014, 15:28
autor: konserwiusz
witam !
kupiłem w zeszłym roku niewiadówke 132t od ciotki kumpla z 1979r. zarejestrowana w 1985 ,teraz chce po remoncie ją przerejestrować .
Przedtem była jako lekka a teraz na stacji diagnostycznej bez oglądania przyczepy oprócz świateł i hamulca zrobili mi DMC 800 kg i przegląd podbili na rok .
Nie wiecie jak lepiej czy kombinować spowrotem na lekką czy zostawić jak jest.
pozd.

Re: rejstracja 132t

: niedziela, 7 wrz 2014, 17:40
autor: mariusz724
Zdania są podzielone, ale jak wklepali w system to nie łatwo będzie odkręcić pisałem że w sprawach przeglądów mogę pomóc ale trzeba wcześniej myśleć co się chce mieć w papierach .Teraz to chyba musztarda po obiedzie....

Re: rejstracja 132t

: niedziela, 7 wrz 2014, 19:13
autor: chris_666
zgraj tabliczkę z tym co masz w papierach i ciesz się, że masz parę kilo więcej DMC

sam bym chciał tak ze 900 kg

Re: rejstracja 132t

: niedziela, 7 wrz 2014, 21:28
autor: konserwiusz
mariuszu jeszcze nie po obiedzie bo jak w urzędzie nie pokaże papierka z ASO tylko instrukcje obsługi a tam jest wagi jako lekka to przegląd w stary dowód mi wbili może się uda

Re: rejstracja 132t

: niedziela, 7 wrz 2014, 23:35
autor: kooba
Jeżeli masz w papierach wpisany model 132t to masz mieć masy takie same co w wyciągu z homologacji i tabliczce znamionowej. O ile dobrze pamiętam to 132 powinna mieć masę 780 kg, a przegląd co roczny to nie jest nic strasznego i nie warto kombinować bo jak się trafi upierdliwy gliniarz to dopiero będziesz miał problemy i kombinacje.

Re: rejstracja 132t

: poniedziałek, 8 wrz 2014, 00:27
autor: pawko
Możesz ewentualnie rozważać swoje zamiary w perspektywie "posiadane uprawnienia do kierowania pojazdami a DMC zestawu". Tzn. chodzi mi o to, że w przypadku gdy masz tylko "B" i chciałbyś wykorzystać holownik o DMC znacznie większym niż Twoja Honda to w sytuacji gdy DMC przyczepy będzie powyżej 750 to może się zdarzyć, że samo "B" Ci nie wystarczy jeśli DMC zestawu przekroczy 3,5t. Wtedy warto się zastanowić czy nie przeforsować pomysłu z rejestracją na 750 kg. Jeżeli jednak nie przewidujesz "cięższego" holownika niż H-RV to nie kombinowałbym i nie martwiłbym się przeglądami - owszem, oświetlenie wypadałoby mieć sprawne, ale na układ wydechowy i wycieki oleju podobno diagności w przyczepach nie zwracają uwagi :wink:

Re: rejstracja 132t

: poniedziałek, 8 wrz 2014, 05:58
autor: konserwiusz
dziękuje wszystkim za rady pozdrawiam

Re: rejstracja 132t

: poniedziałek, 8 wrz 2014, 09:05
autor: kooba
Panowie,
Zapamiętajcie sobie raz na całe życie. Kombinowanie ze zmniejszaniem DMC przyczepy do 750 kg jest niezgodne z prawem i może przysporzyć więcej problemów niż korzyści.

Sprawa jest prosta.
1. Masz DMC przyczepy większe niż 750 kg = płacisz 65 zł rocznie za przegląd
2. Zestaw przekracza 3500 kg z przyczepą powyżej 750 kg = robisz B+E i płacisz Viatoll lub ewentualnie zmieniasz holownik na mniejszy

Tyle w temacie.

Re: Odp: rejstracja 132t

: poniedziałek, 8 wrz 2014, 11:13
autor: vvarrior
kooba pisze:Panowie,
Zapamiętajcie sobie raz na całe życie. Kombinowanie ze zmniejszaniem DMC przyczepy do 750 kg jest niezgodne z prawem i może przysporzyć więcej problemów niż korzyści.

Sprawa jest prosta.
1. Masz DMC przyczepy większe niż 750 kg = płacisz 65 zł rocznie za przegląd
2. Zestaw przekracza 3500 kg z przyczepą powyżej 750 kg = robisz B+E i płacisz Viatoll lub ewentualnie zmieniasz holownik na mniejszy

Tyle w temacie.

Zwłaszcza jeśli wyjdzie że zestaw ma ponad 3.5t realnie a nie w papierach i jakimś cudem wezmą cię na wagę to za każdą miniętą bramke viatolla kara 1000pln jeśli jedziesz bez niego. Nie wiem czy to prawda ale słyszałem taką opcję w radiu.

Re: rejstracja 132t

: poniedziałek, 8 wrz 2014, 13:58
autor: pawko
kooba pisze:Panowie,
Zapamiętajcie sobie raz na całe życie. Kombinowanie ze zmniejszaniem DMC przyczepy do 750 kg jest niezgodne z prawem i może przysporzyć więcej problemów niż korzyści.


Oczywiście, że kombinując trzeba przede wszystkim pamiętać o tym o czym wspominasz powyżej

Re: rejstracja 132t

: poniedziałek, 8 wrz 2014, 15:34
autor: konserwiusz
spoko dzięki jest już zarejestrowana na 800 kg a kombinacji na lekką nie ma wiele bo jeżeli zważysz przyczepkę w OSO i ma 600 kg + 150 ładowności to rejestrujesz jako lekką bez naginania prawa tym bardziej ,że w 1979r. n132t była z pojedynczego żelkotu i na prawdę waży te 600 kg tak jak stoi w instrukcji dziękuję za wszystkie rady i podpowiedzi
Pozdrawiam

Re: rejstracja 132t

: środa, 10 wrz 2014, 12:44
autor: Addeo
Moja tez jest z 1979 i ma DMC od początku jako 800kg, ciekawe skąd te rozbieżności hmm... Chyba wychodzi PRLowskie łapówkarstwo...