wybór ciągnika do cepki

czyli wszystko to, co nie pasuje do powyższych ...
Awatar użytkownika
dworek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1457
Rejestracja: sobota, 30 cze 2012, 18:18
Lokalizacja: Opole

Re: wybór ciągnika do cepki

Postautor: dworek » czwartek, 15 maja 2014, 13:31

yourij pisze: ...A co to mercedesa, to dla mnie fajną opcją jest to, że niektóre z nich są 7 osobowe tak na marginesie...


tak ale dwa dodatkowe miejsca są rozkładane w bagażniku tyłem do kierunku jazdy, mają ograniczoną (najczęściej do 35 kg!) wagę pasażerów i występowały praktycznie tylko w wersjach dla TAXI
To napisałem ja, dworek 8-)

Awatar użytkownika
yourij
Posty: 108
Rejestracja: czwartek, 14 lut 2013, 15:59
Lokalizacja: Kraków

Re: wybór ciągnika do cepki

Postautor: yourij » czwartek, 15 maja 2014, 15:05

dworek pisze:tak ale dwa dodatkowe miejsca są rozkładane w bagażniku tyłem do kierunku jazdy, mają ograniczoną (najczęściej do 35 kg!) wagę pasażerów i występowały praktycznie tylko w wersjach dla TAXI

czyli nie jest to zależne od tego, czy to W123 czy też W124 ? Bo jeśli już, to wyglądem mi ten starszy model odpowiada, ale z przykładowego ogłoszenia miał akurat 5 miejsc, gdy znowu 7 widziałem w wersji W124
rapid '89 / n250 '79 / n126a '76 / +48 505 230 876

pregos
Posty: 43
Rejestracja: czwartek, 13 cze 2013, 12:06

Re: wybór ciągnika do cepki

Postautor: pregos » sobota, 17 maja 2014, 15:13

vw t4 byłby fajny, pojemny, a za rok pierwsze egzemplarze będą już miały 25 lat.

Awatar użytkownika
a.d.a.m.
Posty: 34
Rejestracja: poniedziałek, 28 kwie 2014, 08:38
Lokalizacja: Dzięgielów
Kontaktowanie:

Re: wybór ciągnika do cepki

Postautor: a.d.a.m. » sobota, 17 maja 2014, 21:34

Zobacz sobie mój "holownik" i zastanów się czy to nie jest lepsza/tańsza opcja, pojemność 1,6 w dokumentach, ale łatwo wrzucić 1,9 nawet TDI
Szybko, tanio i można dostać budę na 9 miejsc, albo coś w stylu multivana (salonka czasem nawet z podnoszonym dachem.
Żadna osobówka nie da ci takiej pojemności i do tego spalanie mieści się w 7-8 litrach, a Niewiadówka mieści się
w obrysie busa więc spalanie nie wzrośnie jakoś dramatycznie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Drako
Posty: 78
Rejestracja: środa, 13 lip 2011, 14:33
Lokalizacja: Gliwice

Re: wybór ciągnika do cepki

Postautor: Drako » sobota, 17 maja 2014, 21:46

fajny masz zestaw - rapidki mi się zawsze podobały.

Jeżeli jesteś w klimacie i nie boisz się różnych wynalazków ( trzeba mieć trochę jaj aby takimi autami jeździć ) to szukał bym właśnie takiego 123 ( nie 124 czy jakies t4 )

123 ma klimat ale w pakiecie startowym musisz minimum podwoić wartość tego auta
zresztą z każdym klasykiem jest to samo więc może lepiej inaczej podejść do tematu.

może lepiej będzie pokombinować z rapidką ?
wsadzić tam np. 1.9tdi :) będzie paliło 6 litrów a i sam silnik praktycznie na kilogramy można kupić w dowolnym stanie.
nie wiem jak wygląda sprawa przełożeń , mostu itd.. ale czasami takie szalone projekty są najfajniejsze
Kolega miał kiedyś camaro z silnikiem 300d z beczki :) miał groźne klimatyczne auto na miasto

będzie to trudne ale przynajmniej wiesz co masz :) pozostaniesz w klimacie i nie będziesz musiał utrzymywać kilku klasykow

a duzy bagaznik ....

po to ciagniesz przyczepe :) aby graty tam trzymać

Poprawiłem polskie znaki
Kooba

Awatar użytkownika
pawko
Posty: 297
Rejestracja: czwartek, 20 cze 2013, 16:38
Lokalizacja: Blachownia

Re: wybór ciągnika do cepki

Postautor: pawko » wtorek, 20 maja 2014, 23:04

Piękna Rapidka, gratuluję :D
Przywracałem kiedyś do życia Warszawę 223, ale na jednym z życiowych "zakrętów" zdecydowałem się kapitulować i nie ukończyłem jej. Wyobrażam sobie ile pracy i zaangażowania pochłonęła Rapidka (i z całym szacunkiem dla kolegi Drako - nie wsadzaj do niej 1.9tdi, szkoda takiej fajnej sztuki na rzeźbę :wink: )
Taki W123 w kombi też stworzyłby świetny zestaw. Ten z ogłoszenia albo kiedyś był benzyna, albo ma klapę bagażnika przełożoną z benzyny bo jeśli się nie mylę są na niej oznaczenia benzyny :wink:
Mam porównanie w ciągnięciu przyczepy towarowej benzyną 1.6 16V i moim Discovery ze starym 300tdi - przy jakichś manewrach z obciążoną przyczepą w przypadku 1.6 16V (Chevrolet Cruze) to szkoda sprzęgła, a w takiej samej sytuacji manewrując przyczepą podpiętą do Disco nie dotykam gazu. Podobnie w czasie jazdy - jeśli już lecimy dieslem w zakresie obrotów odpowiadających jako takiemu momentowi obrotowemu to np. wzniesienie nie robi większego wrażenia na zestawie, a w przypadku wysokoobrotowego 1.6 16V różnie bywa :?
Teoretycznie to chyba najlepsza byłaby jakaś większa, wolnoobrotowa benzyna bo moment nisko, a i zakres użytkowych obrotów większy niż w dieslu... ...ale to sobie można tak teoretyzować bez końca :wink:
Najważniejsze to być zadowolonym z holownika jakiego się ma i przyczepy jaką ciągnąć mu przyszło :D
"Co to jest droga to najlepiej dowiedzieć się nogami. A już obowiązkowo bosymi. Dobrze przy tym aby piach nie był ot taki sobie..."

n132d

Awatar użytkownika
yourij
Posty: 108
Rejestracja: czwartek, 14 lut 2013, 15:59
Lokalizacja: Kraków

Re: wybór ciągnika do cepki

Postautor: yourij » piątek, 23 maja 2014, 14:46

pawko pisze:Ten z ogłoszenia albo kiedyś był benzyna, albo ma klapę bagażnika przełożoną z benzyny bo jeśli się nie mylę są na niej oznaczenia benzyny :wink:

zwrócił mi akurat znajomy uwagę na te oznaczenie niedawno, jeszcze pół biedy gdyby to tylko klapa była, ale podobno w latach użytkowania tych aut często taka podmianka z benzyny na diesla miała miejsce, co dla mnie raczej nie jest do zaakceptowania kupowanie takiego auta z przeróbką.
Co fabryka dała, to wolałbym by w aucie było, z przerabianymi to kłopot w użytkowaniu i doborze części gdy coś padnie...
no ale stąd takie powolne rozeznanie dopiero robię.
rapid '89 / n250 '79 / n126a '76 / +48 505 230 876

Awatar użytkownika
NIL2
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 541
Rejestracja: wtorek, 15 lut 2011, 15:50

Re: wybór ciągnika do cepki

Postautor: NIL2 » niedziela, 22 cze 2014, 00:19

Klekotem 124 raz miałem przyjemność ciągnąć przez Niemcy nocą lawetę z załadowaną Audicą 80 ( podmieniłem kierowcę ) i byłem pod ogromnym wrażeniem jak zestaw się rozbujał to spokojnie leciałem nawet 130 nie czując , że cokolwiek ciągnę ( laweta samoróbka ale idealnie wyważona ) ; klekot skubany sam sobie poddawał pod górkę nawet wiele nie musiałem go cisnąć , co do przyśpieszeń to zapomnij ale po rozbujaniu masa zestawu robiła swoje na plus a pracy silnika można było słuchać zamiast muzyki z radia - rewelka :D

Awatar użytkownika
Paczek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4542
Rejestracja: czwartek, 2 kwie 2009, 21:23
Lokalizacja: Opoczno

Re: wybór ciągnika do cepki

Postautor: Paczek » niedziela, 22 cze 2014, 08:27

Generalnie i bez konkretnej marki

Holownik jak najcięższy i jak najmocniejszy

Czym cięższy ( w stosunku do przyczepy ) tym lepiej .

Oczywiście DIESEL ( choć wiele lat twierdziłem że LPG :thumbdown: ).

Dziś mam kombi , ale na nasze potrzeby jest za mały

Wolałbym VAN-a i właśnie takiego będę szukał .

Awatar użytkownika
pawko
Posty: 297
Rejestracja: czwartek, 20 cze 2013, 16:38
Lokalizacja: Blachownia

Re: wybór ciągnika do cepki

Postautor: pawko » niedziela, 22 cze 2014, 23:33

Paczek pisze:Holownik jak najcięższy


Słusznie, tylko mała uwaga, może warto zwrócić uwagę przy wyborze "cięższego" holownika na DMC zestawu - komu do szczęścia potrzebny viatoll ?
Mój zestaw niestety 3580kg, ale ani z landryny, ani ze 132 nie zrezygnuję :wink:

p.s.
Słuchał może ktoś tych ostatnich nagrań z podsłuchów? Nie wspominał może który o zwolnieniu kempingowców z viatoll'a? :lol: :lol: :lol:
"Co to jest droga to najlepiej dowiedzieć się nogami. A już obowiązkowo bosymi. Dobrze przy tym aby piach nie był ot taki sobie..."

n132d

Awatar użytkownika
butelsonic
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 81
Rejestracja: środa, 3 lip 2013, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: wybór ciągnika do cepki

Postautor: butelsonic » środa, 25 cze 2014, 13:07

Znalezienie 25 letniego MB w dieslu i dobrym stanie graniczy z cudem. Nikt ich nie oszczędzał i zajeżdżał do końca, podobno łatwiej znaleźć wersję benzynową bo tam przebiegi są bardziej realne.

Gdzieś w gazecie kiedyś trafiłem na wzmiankę że swego czasu któryś z Mercedesów w latach 80-tych był popularnym holownikiem z racji tylnego napędu, masy i niezniszczalnego automatu.

Awatar użytkownika
yourij
Posty: 108
Rejestracja: czwartek, 14 lut 2013, 15:59
Lokalizacja: Kraków

Re: wybór ciągnika do cepki

Postautor: yourij » środa, 1 lip 2015, 16:42

długo to trwało, bo wiele się działo... ale holownik już jest, w przyszłym miesiącu spotka się z przyczepką, która póki co czeka grzecznie na mój urlop.
PS: holownik NIE jest czerwnony, po prostu to jedyne zdjęcie busika jakie posiadam :D
Załączniki
2015-06-13.jpg
rapid '89 / n250 '79 / n126a '76 / +48 505 230 876

Awatar użytkownika
a.d.a.m.
Posty: 34
Rejestracja: poniedziałek, 28 kwie 2014, 08:38
Lokalizacja: Dzięgielów
Kontaktowanie:

Re: wybór ciągnika do cepki

Postautor: a.d.a.m. » niedziela, 5 lip 2015, 23:40

Czyli moje na wierzchu :D
No pełen szacunek u mnie masz. Zawsze też służę poradą.
Jakie silnik i ci ciekawego we wnętrzu?
Zobaczysz będziesz zadowolony baaardzo. Ja też kupiłem tylko na chwilę a już się z busikiem bujam sześc lat.
Widzę że buda z krótką klamką (polift) i do tego na szerokiej listwie, ale uważaj na kwadratowe lampy bo potrafią "zniknąć".
A silnik pewnie TD jak nikt nie zapodał tdi.
Obrazek

Awatar użytkownika
yourij
Posty: 108
Rejestracja: czwartek, 14 lut 2013, 15:59
Lokalizacja: Kraków

Re: wybór ciągnika do cepki

Postautor: yourij » wtorek, 7 lip 2015, 00:01

multivan 1.6td czyli Twoje na wierzchu :)
cały ten zakup trochę odkładaliśmy co chwilę na bok, bo jakoś się nie mogliśmy przekonać do zakupu auta od tak, żeby było tylko na wakacje... do momentu, aż się okazało, że znowu Tatą będę. O ile we trójkę w rapidzie jakoś da radę się pomieścić to w czwórkę już nie bardzo a przynajmniej przy naszym trybie życia :D
Póki co auto się sprawuje, zdążyło przejechać łącznie ze 3 tys. km w ciągu kilku pierwszych dni (przy okazji Chorwację zaliczyliśmy) i pyrka dalej.
Za kilka dni jedzie do Polski na małe leczenie zawieszenia. Silnik wychodzi na to, że jest w porządku, ale turbina nie wydaje się działająca (nie słychać jej, puszka z LDA na stałe trytytką spięta). No parę rzeczy trzeba będzie zrobić

PS: fajny przewijak ?
Obrazek
rapid '89 / n250 '79 / n126a '76 / +48 505 230 876

Awatar użytkownika
mardom89
Posty: 80
Rejestracja: wtorek, 28 paź 2014, 00:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Odp: wybór ciągnika do cepki

Postautor: mardom89 » wtorek, 7 lip 2015, 19:53

kooba pisze:Poradzi sobie właśnie dzięki temu że diesel. Tylko nie wiem czy to takie dobre rozwiązanie. Musisz brać pod uwagę, że stare auta mają swoje humory. Jak bym miał auto funkel nówka salon, to w życiu nie wybrałbym się w Europe starym struclem, który w każdej chwili może stanąć i powiedzieć "dalej nie jadę".

Wymacane na smartphonie


Jestem odwrotnego zdania :) funkiel nówka jak już stanie to bez serwisu, holowania, komputerów czy innych ASO sraso nie podchodź, a staruszka idzie ruszyć z miejsca przy użyciu prostych narzędzi i kilku newralgicznych zapasowych cześci.
FSO polonez 1500 83' L54
FSO 125p 88' L87 1608DOHC
Niewiadów N126e 84'
Niewiadów N250C 84'
Polski Fiat 126p 87’ F246


Wróć do „Pozostałe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości