Zawieszenie Pomoc

czyli wszystko to, co nie pasuje do powyższych ...
fijasek
Posty: 3
Rejestracja: środa, 13 cze 2007, 09:59
Lokalizacja: Kraków

Zawieszenie Pomoc

Postautor: fijasek » środa, 13 cze 2007, 12:15

Witam Wszystkich
Jestem nowym członkiem fanklubu niewiadów i od razu potrzebuje od Was pomocy(porady).
Dostałem w spadku N126N z 1990r tylko przyczepa nie posiada całego zawieszenia a konkretnie całej osi mocowanej do ramy ktos zakosił.
Potrzebuje to naprawić tylko nie bardzo usmiecha mi sie kupno nowej osi chamowanej bo taka to wydatek dobrze ponad 1000zl interesuje mnie zrobienie samemu coś takiego jak na forum przerobione zawieszenie z resorami od malucha. Prosił bym o jakies dokładniejsze opisy ewetualnie jakis namiar do "konstruktora" tego zawieszenia zeby dopytać pare zeczy. Ewetualnie czy zastosowanie osi niechamowanej od N126 z przełomu lat 70/80 tez moze być czy to nie bedzie za ciezkie jak na opcje bez hamulca i czy technicznie to spasuje i utrzyma wiekszy cieżar.
Pozdrawiam i z góry dziękuje.
Jacek

Bale76
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 81
Rejestracja: sobota, 23 wrz 2006, 20:48
Lokalizacja: Sosnowiec

Postautor: Bale76 » środa, 13 cze 2007, 13:57

Witaj
Nie jestem zwolennikiem przerobienia zawieszenia na resory, twoja przyczepka już troszke waży zawsze to ponad 700kg i bez hamulca mogą być kłopoty... Nie wiem w jakim stanie masz ta przyczepke ale jak ja dostałeś w spadku to ten 1000 zł bym wydał i miał oryginalne zawieszonko...
Na stronce sa fotki zawieszenia przerobionego ale dokładnego opisu nie mamy, chyba ze Marek coś wynajdzie;)
Kiedyś N126 1980r, potem N127 1979r, N126n z 1996r. obecnie Sprite Alpine ^89 + Lew 406

Awatar użytkownika
marek
Administrator
Administrator
Posty: 1032
Rejestracja: piątek, 22 wrz 2006, 14:37
Lokalizacja: Sosnowiec

Postautor: marek » środa, 13 cze 2007, 14:28

Wiesz nic nie mam opisu tej przeróbki ,ale zgadzam się z Bartkiem sam bym nie ingerował w konstrukcje (jeśli bardzo chcesz gdzieś miałem namiar na gościa który to robił i jeszcze jest kilku w klubie Marcina T którzy mają takie przeróbki )Ja osobiście proponuje kupić nową oś już za 700 zł można znaleźc na allegro lub sprobować naprawić w serwisie

fijasek
Posty: 3
Rejestracja: środa, 13 cze 2007, 09:59
Lokalizacja: Kraków

Postautor: fijasek » środa, 13 cze 2007, 19:30

Dzięki za informacje, a ta cena 700zl to za os hamowaną?

Awatar użytkownika
marek
Administrator
Administrator
Posty: 1032
Rejestracja: piątek, 22 wrz 2006, 14:37
Lokalizacja: Sosnowiec

Postautor: marek » środa, 13 cze 2007, 21:46

Tak hamowana tylko to trzeba czaić się na okazje ale powiem że są często :D

http://moto.allegro.pl/item205453128_os ... knott.html

szaramewa
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 101
Rejestracja: poniedziałek, 14 maja 2007, 09:54
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: szaramewa » czwartek, 14 cze 2007, 09:00

Jeżeli miała w oryginale hamowana to radził bym tez wstawić hamowana.
A jazda z przyczepka która hamuje jest zdecydowanie łatwiejsza i bezpieczniejsza.
Obrazek

N132 rok 1980

fijasek
Posty: 3
Rejestracja: środa, 13 cze 2007, 09:59
Lokalizacja: Kraków

Postautor: fijasek » czwartek, 14 cze 2007, 14:07

Jeszcze jedno pytanie , jaki jest roztaw śrub do mocowania osi bo to co jest na allegro za 600zl to ma 114 albo 120 to jest mierzone od środka otworów, a mi sie coś obiło ze mam mieć 118 tylko jak to jest mierzone.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
marek
Administrator
Administrator
Posty: 1032
Rejestracja: piątek, 22 wrz 2006, 14:37
Lokalizacja: Sosnowiec

Postautor: marek » czwartek, 14 cze 2007, 14:23

Tu w opisie gość przerabiał zawieszenie zapytaj ,a co do rozstawu niehamowane maja 1180mm http://www.allegro.pl/show_item.php?ite ... s%C5%82any.


Wróć do „Pozostałe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 90 gości