Strona 1 z 2
4x190 na 4x98
: poniedziałek, 17 cze 2013, 20:39
autor: zax
Re: 4x190 na 4x98
: poniedziałek, 17 cze 2013, 20:52
autor: zax
Mam problem z dopasowaniem rozmiarów zdjęć ale myślę,że Administracja Portalu dopasuje fotki.
Re: 4x190 na 4x98
: poniedziałek, 17 cze 2013, 21:20
autor: reflexes
zax pisze:Mam problem z dopasowaniem rozmiarów zdjęć ale myślę,że Administracja Portalu dopasuje fotki.
Jakikolwiek program graficzny i zmniejszaj do max 800x600 pikseli lub na przykład
http://zmniejszacz.pl/
Re: 4x190 na 4x98
: poniedziałek, 17 cze 2013, 21:40
autor: zax
Dzięki za podpowiedź.Już gotowe.
Re: 4x190 na 4x98
: wtorek, 18 cze 2013, 16:41
autor: piotr05
a nie lepiej od NubiryII załozyc szpilki łatwiej bedzie koło zakładac
to taka moja sugestia
Re: 4x190 na 4x98
: wtorek, 18 cze 2013, 20:17
autor: zax
Nie bardzo rozumiem,co takiego jest w szpilkach od Nubiry,że łatwiej się koło zakłada?
Re: 4x190 na 4x98
: czwartek, 20 cze 2013, 16:03
autor: piotr05
zakładasz koło na szpilki i przykrecasz nakretkami
a nie trzymasz koła w rekach i celujesz sruba w otwór zeby przykrecic
Re: 4x190 na 4x98
: czwartek, 20 cze 2013, 17:48
autor: chris_666
piotr05 pisze:zakładasz koło na szpilki i przykrecasz nakretkami
a nie trzymasz koła w rekach i celujesz sruba w otwór zeby przykrecic
w tym celu wymyślono otwór centrujący - zakładasz koło , koło praktycznie samo wisi na krawędzi i zakręcasz co tylko chcesz
poze tym podnosisz tyle, żeby dało się zdjąć a nie żeby w powietrzu wisiało
wystarczy pomyśleć
a co do samego pomysłu - brak krawędzi do "zaczepienia" koła dyskwalifikuje to z użycia

Re: 4x190 na 4x98
: czwartek, 20 cze 2013, 19:48
autor: zax
Absolutnie się nie zgodzę z twierdzeniem,że brak rantu dyskwalifikuje przejściówkę z użycia.Sam rant służy tylko i wyłącznie do tego aby powiesić koło żeby łatwiej załapać szpilki.Cała siła nośna opiera się na szpilkach które siedzą w gniazdach felg.I tyle.
Re: 4x190 na 4x98
: czwartek, 20 cze 2013, 20:11
autor: dworek
pomysł ciekawy ale w tym...
zax pisze:...Cała siła nośna opiera się na szpilkach które siedzą w gniazdach felg.I tyle.
...to się mylisz kolego.
środkowy trzpień pełni funkcję centrującą i nośną. oczywiście w praniu wyjdzie czy szpilki nie będą pękac tak więc

miej oczy otwarte
Re: 4x190 na 4x98
: czwartek, 20 cze 2013, 21:43
autor: zax
O szpilki się nie martwię bo są ulepszone cieplnie i odpuszczone do 32 hrc.Ponad to zastosowałem gwint M12 a nie M10 jak było w oryginale.W razie czego jako element centrujący w każdej chwili mogę wywiercić cztery otwory i wprasować w nie wystające kołki.
Re: 4x190 na 4x98
: czwartek, 20 cze 2013, 23:06
autor: chris_666
zax pisze:Absolutnie się nie zgodzę z twierdzeniem,że brak rantu dyskwalifikuje przejściówkę z użycia.Sam rant służy tylko i wyłącznie do tego aby powiesić koło żeby łatwiej załapać szpilki.Cała siła nośna opiera się na szpilkach które siedzą w gniazdach felg.I tyle.
ja mam swoją teorię i praktykę , ale skoro wiesz lepiej to twój wybór
Re: 4x190 na 4x98
: piątek, 21 cze 2013, 06:18
autor: gino
Re: 4x190 na 4x98
: piątek, 21 cze 2013, 14:36
autor: zax
Dzięki Kolego Gino za ciekawy artykuł,dzięki niemu teraz wiem,że byłem w błędzie.Na szczęście jest dość materiału żeby zrobić pierścień centrujący.Jedyne co się zmieni to felga będzie od tyłu przy ramie nie 30 a 25mm.Mam nadzieję,że nie będzie obcierać.
Re: 4x190 na 4x98
: niedziela, 23 cze 2013, 16:36
autor: stef
Szkoda , ze takiego czegoś nie można kupić. Moje felgi tez już się kwalifikują do wymiany i chętnie bym takie przejściówki zamontował.
Bo już kombinowałem jak zmienić całą oś by można było założyć inne - większe koła. A że mam cepke postawioną na resorach to nie mam obawy że się nie zmieści.
Gratuluję pomysłu.