Strona 1 z 2

4x190 na 4x98

: poniedziałek, 17 cze 2013, 20:39
autor: zax
Witam.Jako,że stan moich felg pozostawiał wiele do życzenia,coraz ciężej o opony R12 a ponadto jakoś nie chciałbym bawić się w dętki postanowiłem zrobić przejściówkę jak w temacie.Będę miał możliwość założenia felg R13,oponki oczywiście bezdętkowe z którymi jest o wiele łatwiej.W przyszłości chciałbym założyć aluski a z takim typowym rozmiarem nie powinno być kłopotu.Pojechałem dzisiaj do swojej cepki żeby dokończyć wymianę podłogi i przy okazji zrobić przymiarkę.Wydaje się wszystko ok,z tyłu do laminatu jest około 30mm tak,że nie powinna opona obcierać.Muszę tylko na wybraniu fi 150x8 zrobić większą fazę bo na bębnie jest promień i dokładnie nie dolega.Jak wrócę z urlopu,założę opony i będzie na 100% wszystko grało to temat przeniesiemy do działu "Sprawdzone porady" i tam umieszczę zdjęcia i zwymiarowane rysunki.Może ktoś tak jak ja zapragnie mieć bezdętkowe trzynastki.Poniżej kilka fotek:
_s0.zmniejszacz.pl_17062013535_zmniejszacz-pl_612174.jpg
_s0.zmniejszacz.pl_17062013535_zmniejszacz-pl_612174.jpg (98.49 KiB) Przejrzano 12163 razy
_s0.zmniejszacz.pl_17062013536_zmniejszacz-pl_269353.jpg
_s0.zmniejszacz.pl_17062013536_zmniejszacz-pl_269353.jpg (61.75 KiB) Przejrzano 12163 razy
_s0.zmniejszacz.pl_17062013540_zmniejszacz-pl_813028.jpg
_s0.zmniejszacz.pl_17062013540_zmniejszacz-pl_813028.jpg (66.83 KiB) Przejrzano 12163 razy
_s0.zmniejszacz.pl_17062013541_zmniejszacz-pl_43377.jpg
_s0.zmniejszacz.pl_17062013541_zmniejszacz-pl_43377.jpg (50.07 KiB) Przejrzano 12163 razy
_s0.zmniejszacz.pl_17062013542_zmniejszacz-pl_100501(1).jpg
_s0.zmniejszacz.pl_17062013542_zmniejszacz-pl_100501(1).jpg (60.04 KiB) Przejrzano 12163 razy

Re: 4x190 na 4x98

: poniedziałek, 17 cze 2013, 20:52
autor: zax
Mam problem z dopasowaniem rozmiarów zdjęć ale myślę,że Administracja Portalu dopasuje fotki.

Re: 4x190 na 4x98

: poniedziałek, 17 cze 2013, 21:20
autor: reflexes
zax pisze:Mam problem z dopasowaniem rozmiarów zdjęć ale myślę,że Administracja Portalu dopasuje fotki.

Jakikolwiek program graficzny i zmniejszaj do max 800x600 pikseli lub na przykład http://zmniejszacz.pl/

Re: 4x190 na 4x98

: poniedziałek, 17 cze 2013, 21:40
autor: zax
Dzięki za podpowiedź.Już gotowe.

Re: 4x190 na 4x98

: wtorek, 18 cze 2013, 16:41
autor: piotr05
a nie lepiej od NubiryII załozyc szpilki łatwiej bedzie koło zakładac

to taka moja sugestia

Re: 4x190 na 4x98

: wtorek, 18 cze 2013, 20:17
autor: zax
Nie bardzo rozumiem,co takiego jest w szpilkach od Nubiry,że łatwiej się koło zakłada?

Re: 4x190 na 4x98

: czwartek, 20 cze 2013, 16:03
autor: piotr05
zakładasz koło na szpilki i przykrecasz nakretkami

a nie trzymasz koła w rekach i celujesz sruba w otwór zeby przykrecic

Re: 4x190 na 4x98

: czwartek, 20 cze 2013, 17:48
autor: chris_666
piotr05 pisze:zakładasz koło na szpilki i przykrecasz nakretkami

a nie trzymasz koła w rekach i celujesz sruba w otwór zeby przykrecic


w tym celu wymyślono otwór centrujący - zakładasz koło , koło praktycznie samo wisi na krawędzi i zakręcasz co tylko chcesz

poze tym podnosisz tyle, żeby dało się zdjąć a nie żeby w powietrzu wisiało

wystarczy pomyśleć :lol:

a co do samego pomysłu - brak krawędzi do "zaczepienia" koła dyskwalifikuje to z użycia :(

Re: 4x190 na 4x98

: czwartek, 20 cze 2013, 19:48
autor: zax
Absolutnie się nie zgodzę z twierdzeniem,że brak rantu dyskwalifikuje przejściówkę z użycia.Sam rant służy tylko i wyłącznie do tego aby powiesić koło żeby łatwiej załapać szpilki.Cała siła nośna opiera się na szpilkach które siedzą w gniazdach felg.I tyle.

Re: 4x190 na 4x98

: czwartek, 20 cze 2013, 20:11
autor: dworek
pomysł ciekawy ale w tym...

zax pisze:...Cała siła nośna opiera się na szpilkach które siedzą w gniazdach felg.I tyle.


...to się mylisz kolego.

środkowy trzpień pełni funkcję centrującą i nośną. oczywiście w praniu wyjdzie czy szpilki nie będą pękac tak więc :wink: miej oczy otwarte

Re: 4x190 na 4x98

: czwartek, 20 cze 2013, 21:43
autor: zax
O szpilki się nie martwię bo są ulepszone cieplnie i odpuszczone do 32 hrc.Ponad to zastosowałem gwint M12 a nie M10 jak było w oryginale.W razie czego jako element centrujący w każdej chwili mogę wywiercić cztery otwory i wprasować w nie wystające kołki.

Re: 4x190 na 4x98

: czwartek, 20 cze 2013, 23:06
autor: chris_666
zax pisze:Absolutnie się nie zgodzę z twierdzeniem,że brak rantu dyskwalifikuje przejściówkę z użycia.Sam rant służy tylko i wyłącznie do tego aby powiesić koło żeby łatwiej załapać szpilki.Cała siła nośna opiera się na szpilkach które siedzą w gniazdach felg.I tyle.


ja mam swoją teorię i praktykę , ale skoro wiesz lepiej to twój wybór

Re: 4x190 na 4x98

: piątek, 21 cze 2013, 06:18
autor: gino

Re: 4x190 na 4x98

: piątek, 21 cze 2013, 14:36
autor: zax
Dzięki Kolego Gino za ciekawy artykuł,dzięki niemu teraz wiem,że byłem w błędzie.Na szczęście jest dość materiału żeby zrobić pierścień centrujący.Jedyne co się zmieni to felga będzie od tyłu przy ramie nie 30 a 25mm.Mam nadzieję,że nie będzie obcierać.

Re: 4x190 na 4x98

: niedziela, 23 cze 2013, 16:36
autor: stef
Szkoda , ze takiego czegoś nie można kupić. Moje felgi tez już się kwalifikują do wymiany i chętnie bym takie przejściówki zamontował.
Bo już kombinowałem jak zmienić całą oś by można było założyć inne - większe koła. A że mam cepke postawioną na resorach to nie mam obawy że się nie zmieści.
Gratuluję pomysłu.