N126e: REMONT OD PODSTAW - BEZ WAS NIE DAM RADY!

czyli wszystko to, co nie pasuje do powyższych ...
Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7059
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

N126e: REMONT OD PODSTAW - BEZ WAS NIE DAM RADY!

Postautor: Murano » wtorek, 23 kwie 2013, 20:03

Witajcie!
Już się witałem w odpowiednim wątku ale zrobię to jeszcze raz!
Otóż plany snute od ok roku żeby zaprząc do mojego 28-letniego "kanta" kultową Niewiadówkę się spełniły!
Ale zacznę od początku.
Przyczepy szukałem ok roku. Ceny...sami wiecie :( . Albo padlina jakich mało albo cena...jakich wiele. Z założenia chciałem kupić taki egzemplarz aby móc go zrobić "pod siebie" czyli z inwestycją w tle a zarazem na tyle zadbany aby był kompletny i "do jazdy".
W ubiegłym tygodniu N126e z 1983 roku zawitała w lusterku wstecznym mojego Fiata 125p :D
Stan: 4- ale tylko za zewnętrzną warstwę skorupy.
Wnętrze kompletne (brak jedynie drzwi do szafy pionowej). Szyby całe, sprawne, uszczelki nie popękane, kuchenka ma jeszcze błyszczącą emalię na palnikach. Zlew, kran i bańka na wodę oryginalne. Tapicerka (odpada ale to żadna nowość) kompletna bez dziur, przetarć. Zasłonki i firany oryginalne.
W szafkach i kufrze znalazłem kilka fantów: lusterka pomocnicze, palnik podwójny do butli, 2 butle gazowe i olejek do opalania Jacek i Agatka z 1987 roku :D .
Co mnie najbardziej zastanawia to :
- po pierwsze - ocynkowana rama :D (ten temat mam z głowy w czasie remontu)
- po drugie patent z przykręceniem kół :shock: :?: :shock:
Czy w 1983 roku w tym modelu przyczepy była rama cynkowana? Czy została wymieniona? Dowód rej. jest z 1998 roku.
Czy te felgi z malucha to oryginał? Jaki jest rozstaw śrub? Czy ten system przykręcenia to może coś w rodzaju śrub pływających bo rozstaw się nie zgadzał?

Pytań będzie wiele więc uprzejmie proszę o pomoc w miarę możliwości i wiedzy przez was posiadanej.
Przewertowałem już forum i pewne pojęcie zdobyłem ale o szczegóły będę pytał weteranów tego tematu.

Plany są ambitne bo skorupa idzie do szpachlowania i malowania a wnętrze będzie całkowicie nowe i ....jasne! Trochę mnie przytłacza wagonowy wystrój wakacyjnej przyczepki jakby prosto z PKP z lat 70-tych.

Ale co ja się będę rozpisywał, przecież i tak połowa ogląda tylko zdjęcia :D a więc proszę.
Czekam na rady i sugestie.
Pozdrawiam
Marcin (murano)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
reflexes
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 10975
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16

Re: N126e: REMONT OD PODSTAW - BEZ WAS NIE DAM RADY!

Postautor: reflexes » wtorek, 23 kwie 2013, 20:55

Czy te felgi z malucha to oryginał? Jaki jest rozstaw śrub? Czy ten system przykręcenia to może coś w rodzaju śrub pływających bo rozstaw się nie zgadzał?

Ja tam nie wiem jak w rocznikach zmieniało się zawieszenie w Niewiadówkach ale ja ma to nowsze i są tam normalne śruby ze stożkami. Patrząc na to co jest na Twoich fotkach to wydaje mi się, że ktoś grubo kombinował. Jeszcze w żadnym pojeździe w życiu nie widziałem takiego systemu przykręcania kół. Zastosowanie stożka w śrubach i felgach ma między innymi zapobiegać ich odkręcaniu.

BIGL
Posty: 1266
Rejestracja: poniedziałek, 14 maja 2007, 20:17
Lokalizacja: Białystok

Re: N126e: REMONT OD PODSTAW - BEZ WAS NIE DAM RADY!

Postautor: BIGL » wtorek, 23 kwie 2013, 20:59

Śruby były za długie to koleś popodkładał kawałkami złomu - cała tajemnica :D ew. otwory są rozjechane po jeździe z luźną felgą.
Obrazek

Adam4302
Posty: 33
Rejestracja: środa, 31 paź 2007, 01:33
Lokalizacja: Katowice

Re: N126e: REMONT OD PODSTAW - BEZ WAS NIE DAM RADY!

Postautor: Adam4302 » środa, 24 kwie 2013, 14:06

To nie to, poprostu śruby od malucha nie mają gwintu do samego stożka tylko tak z 5mm dalej. O ile w maluchu to działa bo między piastą a felgą jest jeszcze bęben hamulcowy, o tyle w niewiadce bez hamulców stożek śruby dochodzi duzo bliżej gwintu w piaście. No i efekt tego jest taki że nie da się dokręcić koła.
Laguna 3 2.0/Espero 1.5 GLX + N-126NT


Wróć do „Pozostałe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości