Strona 1 z 2
Skorupy n-126
: czwartek, 2 sie 2012, 00:46
autor: maciek158
Witam
Mam do Was pytania.
Czy waszym zdaniem było by zainteresowanie nowymi skorupami do n-126?
Czy waszym zdaniem powinny być produkowane skorupy o różnych rozmiarach wraz z podwoziem z możliwością własnej aranżacji wnętrza?
Pozdrawiam
Maciek
PS.Przepraszam jeśli zamieściłem w złym dziale...
Re: Skorupy n-126
: czwartek, 2 sie 2012, 07:03
autor: gofer
wiekszym zainteresowaniem cieszylyby sie skorupy n132 badz 126n
cena musiala by byc nizsza niz zakup kompletnej do remontu z rama i papierami
aha jakby co to mam na zbyciu 2 bele maty szklanej i 50kg hobok polimalu 100
Re: Skorupy n-126
: czwartek, 2 sie 2012, 08:14
autor: Paczek
a jakie były ceny ?
kiedyś pytałem w Niewiadowie o ten nowy kuferek do N-ki
oczywiście :nie da rady " bo to na linii produkcyjnej itp... ale jak się uparłem że odkupie to zapodali mi kwotę ponad 2000 PLN

Re: Skorupy n-126
: czwartek, 2 sie 2012, 16:14
autor: maciek158
Czyli szkoda czasu na robienie formy do zwykłej n126?
Re: Skorupy n-126
: czwartek, 2 sie 2012, 18:40
autor: Paczek
maciek158 pisze:Czyli szkoda czasu na robienie formy do zwykłej n126?
Jeśli chcesz robić to sam to przemyśl to wszystko bardzo dokładnie i poważne podejdź do tematu.
Największym w tym wszystkim jest problem homologacji , atestu ,czy jak tam go mądrzy ludzie będą nazywać , czyli dopuszczenie do użytkowania.
Kiedyś jak się fascynowałem bagażnikami rowerowymi to po kilku próbach w końcu osiągnąłem to co chciałem - można powiedzieć bagażnik moich marzeń .

No i czar prysł , gdy kolega Policjant to obejrzał i zapytał czy "to to " ma homologacje bo jak nie to mogę mieć problemy ......
Radzę dobrze ten temat przemyśleć
Re: Skorupy n-126
: piątek, 3 sie 2012, 09:02
autor: gofer
maciek158 pisze:Czyli szkoda czasu na robienie formy do zwykłej n126?
skorupe do wlasnego zagospodarowania mozana kupic juz powiedzmy za 1-1,5k oczywiscie zarejestrowana no i moze ubezpieczona i z oknami i z drzwiami
czy wyjdzie taniej ?
zrobienie samej skorupy to naprawde kropla bo same okna otwierane beda kosztowac 800 zl (bez oscieznic) drzwi to chyba tylko uzywane i wyjdzie niewiele taniej niz nowka z fabryki
natomiast majac jakas baze w postaci jezdzacej przyczepy mozna pokusic sie o zmiane nadwozia uzywajac czesci z innej ale musialaby byc inna .
nie wiem szersza, dluzsza, wyzsza i tak wszystko na wlasne ryzyko bo wiesz jak jest.
jakbys robil to pomysl o 132 dluzszej i szerszej o kolejne 30-40 cm i daj znac
Re: Skorupy n-126
: wtorek, 7 sie 2012, 20:47
autor: Adam4302
Paczek pisze:a jakie były ceny ?
kiedyś pytałem w Niewiadowie o ten nowy kuferek do N-ki
oczywiście :nie da rady " bo to na linii produkcyjnej itp... ale jak się uparłem że odkupie to zapodali mi kwotę ponad 2000 PLN
Hmmm,a teraz jedyne 887zł
sklep niewiadów
Re: Skorupy n-126
: wtorek, 7 sie 2012, 21:11
autor: Tomek
może kolega kufry lub cos z tych rzeczy zrobi, bo sama budka to chyba za dużo zachodu, ale taki kuferek? 1 szt to może za dużo ale jak już będzie forma i np 5 lub 10 chętnych to jakoś to będzie, jakies ciekawe dobudówki hmm popytac ludzi co mają niewiadówki i czego im brakuje:-)
Re: Skorupy n-126 - moduł łazienki
: środa, 8 sie 2012, 13:25
autor: vvarrior
A może skorupę modułu "mini łazienki" do n126?. Zajmowała by miejsce w lewym przednim rogu - tak jak jest w Allcar Ela 126 (tylko tam jest drewno). Zmieściła by się umywaleczka, podest na "wucecik" biologiczny i mały brodzik. Gabarytami dało by się ją wstawić przez otwarty dach. Planujemy taki uroczy zakątek w naszej podczas remontu ale skazani jesteśmy na konstrukcje plastikowo-drewnianą... ciekawy jaki by był koszt gotowego modułu z laminatu?
Re: Skorupy n-126
: środa, 8 sie 2012, 13:39
autor: Tomek
oo i juz pierwszy pomysł na wykorzystanie materiału
Re: Skorupy n-126
: środa, 8 sie 2012, 20:44
autor: NIL
W mojej głowie kilka lat wstecz chodził pomysł zakupu wyrobu DDR IFA Intercamp 355
dlaczego bo technologia jak niewiadów tyle że ściany ocieplone sztywniejsze
minusy to to i iż rama bez ocynku no i dostępność częśći , choć zawieszenie miękkie bo na podzespołach Wartburga
tak jak koledzy wcześniej piszą na fabrycznej ramie np, eNki nieco dłuższa ale żeby zmieścić się wagowo to może budowa ścian warstwowa z pianką
tyle że co z dopuszczeniem do ruchu , czy wystarczy przegląd
pozdrawiam
Re: Skorupy n-126
: środa, 8 sie 2012, 22:43
autor: kotek
Re: Skorupy n-126
: czwartek, 9 sie 2012, 06:26
autor: NIL
Tak dokładnie
może brak aerodynamiki , i "gracji" w wyglądzie
ale myślę że moduł ściany tył i przód mogły by być bliźniacze
Re: Skorupy n-126
: czwartek, 9 sie 2012, 15:05
autor: Kopi
Podejrzewam, że skorupa do niewiadówki nie potrzebuje żadnej homologacji. Skorupa nie pełni przecież żadnej innej funkcji poza ścianami i dachem - nie ma żadnej funkcji nośnej czy tym podobnej. Jeżeli ktoś sam zrobi skorupę identyczną jak niewiadowa to może chyba jedynie liczyć się z procesem ze strony Fabryki Niewiadów o ile sama buda (kształt wymiary itd. zostały opatentowane czy coś w podobie. A jak ktoś zrobi identyczną wyglądem zewnętrznym ale np fajnie zmodyfikowaną o łazienkę czy coś w tym stylu to wogóle nie ma tematu. Ale nie wróżę sukcesu finansowego

Być może jak na podwizie niewiadówki zamotuje się skorupę z laminatu o jakimś innym kształcie będzie trzeba zarejestrować jako SAM.
Re: Skorupy n-126
: czwartek, 9 sie 2012, 21:21
autor: NIL
SAM nie może mieć ramy fabrycznej bo jest traktowany jako składak
poprosiłem o wyjaśnienie na forum diagnostów -na podwoziu przyczepy kempingowej buduje skrzynie jaka kolej rzeczy
przegląd i zmiana przeznaczenia jakoś tak
natomiast dalej przyczepa lekka tyle że nie kemping a towarowa
od jakiegoś czasu jest to dość precyzyjnie określane bo np. mam kaprys buduje ramę może platformę i na niej wymiennie montuję kemping wymienny ze skrzynią czy wymiennie z uchwytami do łodzi , taka kombinacja chyba nie do zarejestrowania
i jeszcze jedno od stycznia tego roku każdy nowo rejestrowany SAM "lekki" ma przeglądy nowa przyczepa fabryczna nie