Skorupy n-126

czyli wszystko to, co nie pasuje do powyższych ...
maciek158
Posty: 4
Rejestracja: piątek, 20 lip 2012, 10:55

Skorupy n-126

Postautor: maciek158 » czwartek, 2 sie 2012, 00:46

Witam
Mam do Was pytania.
Czy waszym zdaniem było by zainteresowanie nowymi skorupami do n-126?
Czy waszym zdaniem powinny być produkowane skorupy o różnych rozmiarach wraz z podwoziem z możliwością własnej aranżacji wnętrza?
Pozdrawiam
Maciek

PS.Przepraszam jeśli zamieściłem w złym dziale...

gofer
Posty: 276
Rejestracja: sobota, 7 maja 2011, 19:31
Lokalizacja: Resovia

Re: Skorupy n-126

Postautor: gofer » czwartek, 2 sie 2012, 07:03

wiekszym zainteresowaniem cieszylyby sie skorupy n132 badz 126n
cena musiala by byc nizsza niz zakup kompletnej do remontu z rama i papierami

aha jakby co to mam na zbyciu 2 bele maty szklanej i 50kg hobok polimalu 100
Piotrek N132T + SEAT Toledo

moje remonty
mój vintage projekt

Awatar użytkownika
Paczek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4544
Rejestracja: czwartek, 2 kwie 2009, 21:23
Lokalizacja: Opoczno

Re: Skorupy n-126

Postautor: Paczek » czwartek, 2 sie 2012, 08:14

a jakie były ceny ?

kiedyś pytałem w Niewiadowie o ten nowy kuferek do N-ki

oczywiście :nie da rady " bo to na linii produkcyjnej itp... ale jak się uparłem że odkupie to zapodali mi kwotę ponad 2000 PLN
Obrazek

maciek158
Posty: 4
Rejestracja: piątek, 20 lip 2012, 10:55

Re: Skorupy n-126

Postautor: maciek158 » czwartek, 2 sie 2012, 16:14

Czyli szkoda czasu na robienie formy do zwykłej n126?

Awatar użytkownika
Paczek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4544
Rejestracja: czwartek, 2 kwie 2009, 21:23
Lokalizacja: Opoczno

Re: Skorupy n-126

Postautor: Paczek » czwartek, 2 sie 2012, 18:40

maciek158 pisze:Czyli szkoda czasu na robienie formy do zwykłej n126?


Jeśli chcesz robić to sam to przemyśl to wszystko bardzo dokładnie i poważne podejdź do tematu.

Największym w tym wszystkim jest problem homologacji , atestu ,czy jak tam go mądrzy ludzie będą nazywać , czyli dopuszczenie do użytkowania.

Kiedyś jak się fascynowałem bagażnikami rowerowymi to po kilku próbach w końcu osiągnąłem to co chciałem - można powiedzieć bagażnik moich marzeń . :D No i czar prysł , gdy kolega Policjant to obejrzał i zapytał czy "to to " ma homologacje bo jak nie to mogę mieć problemy ......

Radzę dobrze ten temat przemyśleć

gofer
Posty: 276
Rejestracja: sobota, 7 maja 2011, 19:31
Lokalizacja: Resovia

Re: Skorupy n-126

Postautor: gofer » piątek, 3 sie 2012, 09:02

maciek158 pisze:Czyli szkoda czasu na robienie formy do zwykłej n126?


skorupe do wlasnego zagospodarowania mozana kupic juz powiedzmy za 1-1,5k oczywiscie zarejestrowana no i moze ubezpieczona i z oknami i z drzwiami
czy wyjdzie taniej ?
zrobienie samej skorupy to naprawde kropla bo same okna otwierane beda kosztowac 800 zl (bez oscieznic) drzwi to chyba tylko uzywane i wyjdzie niewiele taniej niz nowka z fabryki
natomiast majac jakas baze w postaci jezdzacej przyczepy mozna pokusic sie o zmiane nadwozia uzywajac czesci z innej ale musialaby byc inna .
nie wiem szersza, dluzsza, wyzsza i tak wszystko na wlasne ryzyko bo wiesz jak jest.
jakbys robil to pomysl o 132 dluzszej i szerszej o kolejne 30-40 cm i daj znac
Piotrek N132T + SEAT Toledo

moje remonty
mój vintage projekt

Adam4302
Posty: 33
Rejestracja: środa, 31 paź 2007, 01:33
Lokalizacja: Katowice

Re: Skorupy n-126

Postautor: Adam4302 » wtorek, 7 sie 2012, 20:47

Paczek pisze:a jakie były ceny ?

kiedyś pytałem w Niewiadowie o ten nowy kuferek do N-ki

oczywiście :nie da rady " bo to na linii produkcyjnej itp... ale jak się uparłem że odkupie to zapodali mi kwotę ponad 2000 PLN

Hmmm,a teraz jedyne 887zł sklep niewiadów
Laguna 3 2.0/Espero 1.5 GLX + N-126NT

Tomek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 320
Rejestracja: sobota, 27 cze 2009, 15:13

Re: Skorupy n-126

Postautor: Tomek » wtorek, 7 sie 2012, 21:11

może kolega kufry lub cos z tych rzeczy zrobi, bo sama budka to chyba za dużo zachodu, ale taki kuferek? 1 szt to może za dużo ale jak już będzie forma i np 5 lub 10 chętnych to jakoś to będzie, jakies ciekawe dobudówki hmm popytac ludzi co mają niewiadówki i czego im brakuje:-)
Niewiadówka jest jak Sex, można się uzależnić !!!!


N-250c

Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1611
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Skorupy n-126 - moduł łazienki

Postautor: vvarrior » środa, 8 sie 2012, 13:25

A może skorupę modułu "mini łazienki" do n126?. Zajmowała by miejsce w lewym przednim rogu - tak jak jest w Allcar Ela 126 (tylko tam jest drewno). Zmieściła by się umywaleczka, podest na "wucecik" biologiczny i mały brodzik. Gabarytami dało by się ją wstawić przez otwarty dach. Planujemy taki uroczy zakątek w naszej podczas remontu ale skazani jesteśmy na konstrukcje plastikowo-drewnianą... ciekawy jaki by był koszt gotowego modułu z laminatu?
LandRover II Td5 + N132
RemontN132t
RemontN126e

Tomek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 320
Rejestracja: sobota, 27 cze 2009, 15:13

Re: Skorupy n-126

Postautor: Tomek » środa, 8 sie 2012, 13:39

oo i juz pierwszy pomysł na wykorzystanie materiału
Niewiadówka jest jak Sex, można się uzależnić !!!!


N-250c

NIL
Posty: 175
Rejestracja: niedziela, 31 sie 2008, 20:15
Lokalizacja: Mazury Iława

Re: Skorupy n-126

Postautor: NIL » środa, 8 sie 2012, 20:44

W mojej głowie kilka lat wstecz chodził pomysł zakupu wyrobu DDR IFA Intercamp 355
dlaczego bo technologia jak niewiadów tyle że ściany ocieplone sztywniejsze
minusy to to i iż rama bez ocynku no i dostępność częśći , choć zawieszenie miękkie bo na podzespołach Wartburga
tak jak koledzy wcześniej piszą na fabrycznej ramie np, eNki nieco dłuższa ale żeby zmieścić się wagowo to może budowa ścian warstwowa z pianką
tyle że co z dopuszczeniem do ruchu , czy wystarczy przegląd
pozdrawiam

Awatar użytkownika
kotek
Moderator
Moderator
Posty: 3501
Rejestracja: środa, 26 wrz 2007, 19:31
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Skorupy n-126

Postautor: kotek » środa, 8 sie 2012, 22:43

KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN

NIL
Posty: 175
Rejestracja: niedziela, 31 sie 2008, 20:15
Lokalizacja: Mazury Iława

Re: Skorupy n-126

Postautor: NIL » czwartek, 9 sie 2012, 06:26

Tak dokładnie
może brak aerodynamiki , i "gracji" w wyglądzie
ale myślę że moduł ściany tył i przód mogły by być bliźniacze

Awatar użytkownika
Kopi
Posty: 133
Rejestracja: wtorek, 8 wrz 2009, 08:56

Re: Skorupy n-126

Postautor: Kopi » czwartek, 9 sie 2012, 15:05

Podejrzewam, że skorupa do niewiadówki nie potrzebuje żadnej homologacji. Skorupa nie pełni przecież żadnej innej funkcji poza ścianami i dachem - nie ma żadnej funkcji nośnej czy tym podobnej. Jeżeli ktoś sam zrobi skorupę identyczną jak niewiadowa to może chyba jedynie liczyć się z procesem ze strony Fabryki Niewiadów o ile sama buda (kształt wymiary itd. zostały opatentowane czy coś w podobie. A jak ktoś zrobi identyczną wyglądem zewnętrznym ale np fajnie zmodyfikowaną o łazienkę czy coś w tym stylu to wogóle nie ma tematu. Ale nie wróżę sukcesu finansowego :D
Być może jak na podwizie niewiadówki zamotuje się skorupę z laminatu o jakimś innym kształcie będzie trzeba zarejestrować jako SAM.
Citroen Xsara Picasso + N-126N

NIL
Posty: 175
Rejestracja: niedziela, 31 sie 2008, 20:15
Lokalizacja: Mazury Iława

Re: Skorupy n-126

Postautor: NIL » czwartek, 9 sie 2012, 21:21

SAM nie może mieć ramy fabrycznej bo jest traktowany jako składak
poprosiłem o wyjaśnienie na forum diagnostów -na podwoziu przyczepy kempingowej buduje skrzynie jaka kolej rzeczy
przegląd i zmiana przeznaczenia jakoś tak
natomiast dalej przyczepa lekka tyle że nie kemping a towarowa
od jakiegoś czasu jest to dość precyzyjnie określane bo np. mam kaprys buduje ramę może platformę i na niej wymiennie montuję kemping wymienny ze skrzynią czy wymiennie z uchwytami do łodzi , taka kombinacja chyba nie do zarejestrowania
i jeszcze jedno od stycznia tego roku każdy nowo rejestrowany SAM "lekki" ma przeglądy nowa przyczepa fabryczna nie


Wróć do „Pozostałe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości