Koła, felgi...oś itp.
Re: Koła, felgi...oś itp.
Odgrzewane trochę kotleta i mam pytanie do kolegów, którzy mają za sobą kilka sezonów z budą na aluskach. Jak się spisują? Czy są problemy z luzowaniem się śrub? Jakie śruby i jakiej długości są pewne?
- ruciak76
- Fanklubowicz
- Posty: 1662
- Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
- Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie
Re: Koła, felgi...oś itp.
Marcin u mnie na aluski zmieniłem najpierw w zapiekance, problemów z odkręcaniem się nie było, teraz te aluski jeżdżą na ence i też problemów z samoczynnym odkręcaniem nie ma. śruby jakie dokupowałem do alusów to 12x1,5x30mm, na klucz 17,szpilki zwykłe (niepływające)
W zapiekance bez hamulca dobierałem je tak, by po przykręceniu koła, końcówka śruby była na równo z piastą od wewnętrznej strony.
Będąc kiedyś u speca od alusów dał mi wskazówkę, że minimalna długość śrub powinna być taka by można było dokręcając koło zrobić osiem pełnych obrotów. U mnie przy alusach trójramiennych z poloneza przy tej długości śrub jest to 10 obrotów kluczem, ale jest na tyle uniwersalnie że na tę samą śrubę mogę przykręcić zwykłą felgę z zapasu i szpilka nie obciera o tarczę wahacza.
W grudniu próbowałem założyć stalówki 4x100 z zimówkami na śrubach pływających z zastosowaniem pierścieni centrujących, ale zrezygnowałem. O ile takie coś myślę że można dokonać przy alusach to przy stalówkach zmiana rozstawu za pośrednictwem śrub pływających jest niepewna z powodu zbyt małego gniazda na stożek śruby w feldze. Pewnie wiosną przy okazji zmiany opon założę do tych alusów o śruby pływające które teraz kupiłem, zawsze to niby mniej się będzie wycierał stożek w gnieździe felgi.
W zapiekance bez hamulca dobierałem je tak, by po przykręceniu koła, końcówka śruby była na równo z piastą od wewnętrznej strony.
Będąc kiedyś u speca od alusów dał mi wskazówkę, że minimalna długość śrub powinna być taka by można było dokręcając koło zrobić osiem pełnych obrotów. U mnie przy alusach trójramiennych z poloneza przy tej długości śrub jest to 10 obrotów kluczem, ale jest na tyle uniwersalnie że na tę samą śrubę mogę przykręcić zwykłą felgę z zapasu i szpilka nie obciera o tarczę wahacza.
W grudniu próbowałem założyć stalówki 4x100 z zimówkami na śrubach pływających z zastosowaniem pierścieni centrujących, ale zrezygnowałem. O ile takie coś myślę że można dokonać przy alusach to przy stalówkach zmiana rozstawu za pośrednictwem śrub pływających jest niepewna z powodu zbyt małego gniazda na stożek śruby w feldze. Pewnie wiosną przy okazji zmiany opon założę do tych alusów o śruby pływające które teraz kupiłem, zawsze to niby mniej się będzie wycierał stożek w gnieździe felgi.
Skoda Octavia 3FL 1.6TDI 115KM 250Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N
2024 - 8 nocek 1023 km
2023 - 20 nocek, 1861 km
2008-2022 - 274 nocki, 31731 km
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N
2024 - 8 nocek 1023 km
2023 - 20 nocek, 1861 km
2008-2022 - 274 nocki, 31731 km
- CornBlumenBlau
- Fanklubowicz
- Posty: 4379
- Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
- Lokalizacja: Siradiensis
Re: Koła, felgi...oś itp.
Za mną trzy pełne sezony na aluskach. Nie stwierdziłem samoczynnego luzowania się śrub, a po kilku takich incydentach u kolegów, sprawdzam je przed dalszymi wyjazdami. Profilaktycznie rok temu zmieniłem także śruby na dłuższe.
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 11 / 1400 km
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 11 / 1400 km
- Mobil-Zasada
- Posty: 339
- Rejestracja: środa, 2 paź 2013, 21:57
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Koła, felgi...oś itp.
Ja kupiłem śruby pływające, aby nie niszczyć gniazda w feldze.
Felgi od poloneza po remoncie.
Później jednak jedną śrubę zmienilem na zabezpieczającą, a ta juz nie pływająca. Chociaż to i tak bez znaczenia.
Problemów żadnych nie mam. Stal czy alu to bez znaczenia.
Felgi od poloneza po remoncie.
Później jednak jedną śrubę zmienilem na zabezpieczającą, a ta juz nie pływająca. Chociaż to i tak bez znaczenia.
Problemów żadnych nie mam. Stal czy alu to bez znaczenia.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości