ZAWIESZENIE

czyli wszystko to, co nie pasuje do powyższych ...
Awatar użytkownika
ddkrzysztof
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 757
Rejestracja: środa, 4 cze 2008, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Re: Szyberdach.

Postautor: ddkrzysztof » wtorek, 5 sty 2010, 08:50

zobacz tu może znajdziesz rozwiązanie problemu:
viewtopic.php?f=4&t=178&p=1439&hilit=amortyzatory#p1436
Zabawne jak mało ważna jest Twoja praca, gdy prosisz o podwyżkę,
a jak niesamowicie niezbędna dla ludzkości gdy prosisz o urlop...

Pozdrawiam Krzysztof + Kasia + Dominik + Dawid + Daewoo Nubira + N126N (REMONT)

Awatar użytkownika
kotek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 3501
Rejestracja: środa, 26 wrz 2007, 19:31
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Szyberdach.

Postautor: kotek » wtorek, 5 sty 2010, 19:37

Może ta instrukcja pomoże http://fanklub-niewiadowek.com/linki/do ... atorow.pdf, a w wolnej chwili poczytaj cały wątek viewtopic.php?f=4&t=178&hilit=amortyzatory tak jak radzi Krzysztof.
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN

Konto usuniete

Re: Szyberdach.

Postautor: Konto usuniete » wtorek, 5 sty 2010, 20:26

Post usuniety
Ostatnio zmieniony sobota, 2 mar 2013, 18:26 przez Konto usuniete, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kemot324
Posty: 59
Rejestracja: czwartek, 31 gru 2009, 17:21
Lokalizacja: Chybie (Bielsko-Biała)

Re: Szyberdach.

Postautor: kemot324 » wtorek, 5 sty 2010, 22:05

Mam oś skrętną, chcę tylko do niej dołożyć amortyzatory i zastanawiam się od czego podpasuje, czyli skok i mniej więcej twardość.
Obrazek

Konto usuniete

Re: Szyberdach.

Postautor: Konto usuniete » wtorek, 5 sty 2010, 22:38

Post usuniety
Ostatnio zmieniony sobota, 2 mar 2013, 18:27 przez Konto usuniete, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kotek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 3501
Rejestracja: środa, 26 wrz 2007, 19:31
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Szyberdach.

Postautor: kotek » środa, 6 sty 2010, 19:36

Tak to wygląda w N 132 z osią AL-KO.
Obrazek
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN

Awatar użytkownika
kemot324
Posty: 59
Rejestracja: czwartek, 31 gru 2009, 17:21
Lokalizacja: Chybie (Bielsko-Biała)

Re: Szyberdach.

Postautor: kemot324 » środa, 6 sty 2010, 20:01

Masz racje, ale nie do końca. Zgadzam się z tym, że tylko oryginalne amortyzatory, ale to tylko w przypadku montażu ich w sposób jaki pokazałeś na foto. Ale, gdyby zamontować je z drugiej strony piasty (jak na rysunku) to można zastosować moim zdaniem bez problemu zwykłe standardowe amortyzatory.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
kotek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 3501
Rejestracja: środa, 26 wrz 2007, 19:31
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Szyberdach.

Postautor: kotek » środa, 6 sty 2010, 20:21

W twoim rysunku jest trochę prawdy, lecz nie do końca. Brak możliwości zamontowania amortyzatora z uwagi na piastę. Do osi na resorach tak , ale do osi skrętnej nie.
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN

Konto usuniete

Re: Szyberdach.

Postautor: Konto usuniete » środa, 6 sty 2010, 21:22

Post usuniety
Ostatnio zmieniony sobota, 2 mar 2013, 18:28 przez Konto usuniete, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kemot324
Posty: 59
Rejestracja: czwartek, 31 gru 2009, 17:21
Lokalizacja: Chybie (Bielsko-Biała)

Re: Szyberdach.

Postautor: kemot324 » środa, 6 sty 2010, 21:43

Spokojnie, ja po prostu lubię sprawdzić wszystkie możliwe rozwiązania. Jak się nie da to nie :wink: Chociaż muszę się temu porządniej przyjrzeć :)
Obrazek

BIGL
Posty: 1266
Rejestracja: poniedziałek, 14 maja 2007, 20:17
Lokalizacja: Białystok

Re: Szyberdach.

Postautor: BIGL » czwartek, 7 sty 2010, 03:18

Szykujcie, sprawdzajcie bo ja też zastanawiam się nad amortyzatorami. zundapp600, liczę tu na Ciebie bo wiem że Ty zrobisz to dobrze :wink: .
Obrazek

gimof
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 483
Rejestracja: piątek, 11 wrz 2009, 20:29
Lokalizacja: Promnice / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Szyberdach.

Postautor: gimof » czwartek, 7 sty 2010, 08:13

O ile mogę się wtrącić, wężykowała Ci ta przyczepka, że chcesz zakładać amortyzatory?
C5 ;)

Konto usuniete

Re: Szyberdach.

Postautor: Konto usuniete » czwartek, 7 sty 2010, 09:06

Post usuniety
Ostatnio zmieniony sobota, 2 mar 2013, 18:29 przez Konto usuniete, łącznie zmieniany 1 raz.

gimof
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 483
Rejestracja: piątek, 11 wrz 2009, 20:29
Lokalizacja: Promnice / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Szyberdach.

Postautor: gimof » czwartek, 7 sty 2010, 09:16

A to nie wiedziałem :)
Też mam oś AL-Ko i praktycznie oprócz przyspieszenia i hamowania (to się zmieni bo zepsuty był hamulec co opisywałem ;) ) nie było żadnej różnicy w jeździe...Twoje słowa wiele wyjaśniają :)

I też zapytałem, o wężykowanie czy inne bo wydaje mi się, że taka lekka przyczepka przy zwłaszcza dużym aucie nie bedzie stwarzać żadnych problemów :D
C5 ;)

Awatar użytkownika
kotek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 3501
Rejestracja: środa, 26 wrz 2007, 19:31
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Szyberdach.

Postautor: kotek » czwartek, 7 sty 2010, 19:43

Powtórzę to, co pisałem w podobnym temacie o zmianie zawieszenia:
Problem z zawieszeniem był, jest i będzie, zwłaszcza na polskich drogach. W poprzedniej mojej przyczepie ( N-126-E) zmieniłem zawieszenie na dwa resory od PF-125P oraz amortyzatory od PF-126P. Poprawa warunków trakcyjnych diametralna. Przyczepa przestała być pingpongiem, nie było żadnych problemów z prowadzeniem, wytrzymywała około 130 co przy poprzednim zawieszeniu osiągnięcie 80 nastręczało problemów z równym prowadzeniem. To, że podniosła się o 10 cm do góry, w niczym nie przeszkadza. Teraz mam N-132-L. Zawieszenie jest typowe, tzn. na wałkach skrętnych, ale ma fabrycznie zamontowane amortyzatory. Jeździłem z przyczepą w poprzednim sezonie i nie było problemów z latającymi rzeczami w środku, chociaż nie bardzo były pomocowane. Na postojach mogłem bez przeszkód wejść do środka. Mój młodszy brat ma taką samą enkę jak twoja i po każdej podróży twierdzi, że tajfun przelatuje przez przyczepę. Ja w swojej na czas przejazdów nawet nie składam stołów do pozycji spanie. Tak, że uważam, zawieszenie należałoby usztywnić a nie zmiękczać. Może inni mają inne zdanie, ale mówię tak z własnego doświadczenia, gdyż jeżdżę z przyczepami już 28 lat, nie tylko kempingowymi, ale również towarowymi. Szerokość opon praktycznie nie ma wpływu na amortyzację lecz na opory toczenia.Moja przyczepa ma DMC wynoszącą 780 kg, a jeżdżę na oponach 155 x 13.
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN


Wróć do „Pozostałe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości