ZAWIESZENIE
- ddkrzysztof
- Fanklubowicz
- Posty: 757
- Rejestracja: środa, 4 cze 2008, 12:44
- Lokalizacja: Łódź
Re: Szyberdach.
zobacz tu może znajdziesz rozwiązanie problemu:
viewtopic.php?f=4&t=178&p=1439&hilit=amortyzatory#p1436
viewtopic.php?f=4&t=178&p=1439&hilit=amortyzatory#p1436
Zabawne jak mało ważna jest Twoja praca, gdy prosisz o podwyżkę,
a jak niesamowicie niezbędna dla ludzkości gdy prosisz o urlop...
Pozdrawiam Krzysztof + Kasia + Dominik + Dawid + Daewoo Nubira + N126N (REMONT)
a jak niesamowicie niezbędna dla ludzkości gdy prosisz o urlop...
Pozdrawiam Krzysztof + Kasia + Dominik + Dawid + Daewoo Nubira + N126N (REMONT)
Re: Szyberdach.
Może ta instrukcja pomoże http://fanklub-niewiadowek.com/linki/do ... atorow.pdf, a w wolnej chwili poczytaj cały wątek viewtopic.php?f=4&t=178&hilit=amortyzatory tak jak radzi Krzysztof.
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN
Re: Szyberdach.
Post usuniety
Ostatnio zmieniony sobota, 2 mar 2013, 18:26 przez Konto usuniete, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Szyberdach.
Mam oś skrętną, chcę tylko do niej dołożyć amortyzatory i zastanawiam się od czego podpasuje, czyli skok i mniej więcej twardość.

Re: Szyberdach.
Post usuniety
Ostatnio zmieniony sobota, 2 mar 2013, 18:27 przez Konto usuniete, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Szyberdach.
Masz racje, ale nie do końca. Zgadzam się z tym, że tylko oryginalne amortyzatory, ale to tylko w przypadku montażu ich w sposób jaki pokazałeś na foto. Ale, gdyby zamontować je z drugiej strony piasty (jak na rysunku) to można zastosować moim zdaniem bez problemu zwykłe standardowe amortyzatory.



Re: Szyberdach.
W twoim rysunku jest trochę prawdy, lecz nie do końca. Brak możliwości zamontowania amortyzatora z uwagi na piastę. Do osi na resorach tak , ale do osi skrętnej nie.
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN
Re: Szyberdach.
Post usuniety
Ostatnio zmieniony sobota, 2 mar 2013, 18:28 przez Konto usuniete, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Szyberdach.
Spokojnie, ja po prostu lubię sprawdzić wszystkie możliwe rozwiązania. Jak się nie da to nie
Chociaż muszę się temu porządniej przyjrzeć 



Re: Szyberdach.
Szykujcie, sprawdzajcie bo ja też zastanawiam się nad amortyzatorami. zundapp600, liczę tu na Ciebie bo wiem że Ty zrobisz to dobrze
.

-
- Fanklubowicz
- Posty: 483
- Rejestracja: piątek, 11 wrz 2009, 20:29
- Lokalizacja: Promnice / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Szyberdach.
O ile mogę się wtrącić, wężykowała Ci ta przyczepka, że chcesz zakładać amortyzatory?
C5 

Re: Szyberdach.
Post usuniety
Ostatnio zmieniony sobota, 2 mar 2013, 18:29 przez Konto usuniete, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Fanklubowicz
- Posty: 483
- Rejestracja: piątek, 11 wrz 2009, 20:29
- Lokalizacja: Promnice / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Szyberdach.
A to nie wiedziałem
Też mam oś AL-Ko i praktycznie oprócz przyspieszenia i hamowania (to się zmieni bo zepsuty był hamulec co opisywałem
) nie było żadnej różnicy w jeździe...Twoje słowa wiele wyjaśniają 
I też zapytałem, o wężykowanie czy inne bo wydaje mi się, że taka lekka przyczepka przy zwłaszcza dużym aucie nie bedzie stwarzać żadnych problemów

Też mam oś AL-Ko i praktycznie oprócz przyspieszenia i hamowania (to się zmieni bo zepsuty był hamulec co opisywałem


I też zapytałem, o wężykowanie czy inne bo wydaje mi się, że taka lekka przyczepka przy zwłaszcza dużym aucie nie bedzie stwarzać żadnych problemów

C5 

Re: Szyberdach.
Powtórzę to, co pisałem w podobnym temacie o zmianie zawieszenia:
Problem z zawieszeniem był, jest i będzie, zwłaszcza na polskich drogach. W poprzedniej mojej przyczepie ( N-126-E) zmieniłem zawieszenie na dwa resory od PF-125P oraz amortyzatory od PF-126P. Poprawa warunków trakcyjnych diametralna. Przyczepa przestała być pingpongiem, nie było żadnych problemów z prowadzeniem, wytrzymywała około 130 co przy poprzednim zawieszeniu osiągnięcie 80 nastręczało problemów z równym prowadzeniem. To, że podniosła się o 10 cm do góry, w niczym nie przeszkadza. Teraz mam N-132-L. Zawieszenie jest typowe, tzn. na wałkach skrętnych, ale ma fabrycznie zamontowane amortyzatory. Jeździłem z przyczepą w poprzednim sezonie i nie było problemów z latającymi rzeczami w środku, chociaż nie bardzo były pomocowane. Na postojach mogłem bez przeszkód wejść do środka. Mój młodszy brat ma taką samą enkę jak twoja i po każdej podróży twierdzi, że tajfun przelatuje przez przyczepę. Ja w swojej na czas przejazdów nawet nie składam stołów do pozycji spanie. Tak, że uważam, zawieszenie należałoby usztywnić a nie zmiękczać. Może inni mają inne zdanie, ale mówię tak z własnego doświadczenia, gdyż jeżdżę z przyczepami już 28 lat, nie tylko kempingowymi, ale również towarowymi. Szerokość opon praktycznie nie ma wpływu na amortyzację lecz na opory toczenia.Moja przyczepa ma DMC wynoszącą 780 kg, a jeżdżę na oponach 155 x 13.
Problem z zawieszeniem był, jest i będzie, zwłaszcza na polskich drogach. W poprzedniej mojej przyczepie ( N-126-E) zmieniłem zawieszenie na dwa resory od PF-125P oraz amortyzatory od PF-126P. Poprawa warunków trakcyjnych diametralna. Przyczepa przestała być pingpongiem, nie było żadnych problemów z prowadzeniem, wytrzymywała około 130 co przy poprzednim zawieszeniu osiągnięcie 80 nastręczało problemów z równym prowadzeniem. To, że podniosła się o 10 cm do góry, w niczym nie przeszkadza. Teraz mam N-132-L. Zawieszenie jest typowe, tzn. na wałkach skrętnych, ale ma fabrycznie zamontowane amortyzatory. Jeździłem z przyczepą w poprzednim sezonie i nie było problemów z latającymi rzeczami w środku, chociaż nie bardzo były pomocowane. Na postojach mogłem bez przeszkód wejść do środka. Mój młodszy brat ma taką samą enkę jak twoja i po każdej podróży twierdzi, że tajfun przelatuje przez przyczepę. Ja w swojej na czas przejazdów nawet nie składam stołów do pozycji spanie. Tak, że uważam, zawieszenie należałoby usztywnić a nie zmiękczać. Może inni mają inne zdanie, ale mówię tak z własnego doświadczenia, gdyż jeżdżę z przyczepami już 28 lat, nie tylko kempingowymi, ale również towarowymi. Szerokość opon praktycznie nie ma wpływu na amortyzację lecz na opory toczenia.Moja przyczepa ma DMC wynoszącą 780 kg, a jeżdżę na oponach 155 x 13.
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości