ZAWIESZENIE

czyli wszystko to, co nie pasuje do powyższych ...
Awatar użytkownika
Borivoj
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 114
Rejestracja: wtorek, 5 lut 2008, 22:15
Lokalizacja: Velešín (Česká Republika)

Re: ZAWIESZENIE

Postautor: Borivoj » wtorek, 26 sty 2010, 18:33

zundapp600 pisze:BARIVOJ - zielone są ok !!!!!!!!!.Pomogę Ci w pracy :D . Masz tu wymiary wspornika amortyzatora . Musisz te wymiary zachować !!!!!!!!!!!!
Ja czekam do wiosny . I będę taki projekt realizował

Panowe, takto wyglada os bez walkow zkretnych :mrgreen:

Obrazek

BIGL
Posty: 1266
Rejestracja: poniedziałek, 14 maja 2007, 20:17
Lokalizacja: Białystok

Re: ZAWIESZENIE

Postautor: BIGL » wtorek, 26 sty 2010, 19:12

:shock: Jesteś WIELKI :D , zrób jeszcze dokładną fotkę z widoku koła (na wprost), będę miał podgląd dla mego magika-spawacza :wink: . Przy okazji wymiany wałków gumowych bo coś mi się wydaje że lewa strona troche oklapła. Jak kombinujecie z zamocowaniem amortyzatora do ramy ?
Obrazek

Konto usuniete

Re: ZAWIESZENIE

Postautor: Konto usuniete » wtorek, 26 sty 2010, 19:42

Post usuniety
Ostatnio zmieniony sobota, 2 mar 2013, 18:32 przez Konto usuniete, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kotek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 3501
Rejestracja: środa, 26 wrz 2007, 19:31
Lokalizacja: Częstochowa

Re: ZAWIESZENIE

Postautor: kotek » wtorek, 26 sty 2010, 20:01

Osie są tak dopasowane, że nie mają prawa się wysunąć. Samemu wymiana w warunkach domowych wałków skrętnych prawie niemożliwa i dlatego serwisy życzą sobie za robociznę około 200 do 300 zł.
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN

Konto usuniete

Re: ZAWIESZENIE

Postautor: Konto usuniete » wtorek, 26 sty 2010, 21:28

Post usuniety
Ostatnio zmieniony sobota, 2 mar 2013, 18:33 przez Konto usuniete, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Borivoj
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 114
Rejestracja: wtorek, 5 lut 2008, 22:15
Lokalizacja: Velešín (Česká Republika)

Re: ZAWIESZENIE

Postautor: Borivoj » wtorek, 26 sty 2010, 22:58

zundapp600 pisze:No i oto właśnie chodzi !!!!!!!!!!!Uchwyt spawałeś ???????? . Nie widzę gum w osi . Jak przeżyły ten zabieg ??????

Ahoj Henryk, odpovím česky.
Byl jsem nucen udělat remont os, protože gumové skrutné válečky byly už tvrdé jako kámen a jako pružiny již nefungovaly. Levá strana byla 18 stupňů a pravá 25 (!) stupňů pod ideálním stavem (45 stupňů při odlehčeném- zvednutém karavanu). Celý karavan byl nakloněn na stranu až o 5 cm. Dlouho jsem nemoh najít firmu, která by byla ochotna gumové válečky přelisovat. U nás je firma KNOTT a AL-KO (obě německé). V těchto firmách je to nemožné se domluvit. Jedině koupit celé nápravy nové. Teď se mi podařilo najít malou firmu v Praze, kde jsou ochotni dodat a zalisovat nové gumy (mají už 40 let praxi!). Ovšem za předpokladu, že odstraním gumy staré. Kotek má pravdu, normálním způsobem to nejde. Ani 6 tun hydraulický hever s tím nehnul. Zahřátí propan - butanem na cca 150 stupňů Celsia je také málo. Až cca 350 stupňů po dobu 20 minut gumu zcela spálilo. Proto jsem tam bez problémů mohl také přivařit ramena pro tlumiče (amortyzatory). 28.1.2010 jedu do Prahy nalisovat ty skrutné válečky. Tato práce se v domácí dílně udělat nedá!!!!
Pro kolegy, kteří by rádi přidělali ramena pro dodatečnou montáž amoryzátorů:
Přivařit pomocná ramena na sestavenou nápravu se skrutnými gumovými válečkami bych se nebál. Ten vnitřní čtyřhran je masivní plný čtyřhran 30x30 mm a je dlouhý 450 mm !!! Ten má dostatečnou hmotnost, aby absorboval teplo ze sváření elektrickým obloukem. Navíc ocel je špatný vodič tepla. A guma je po celé délce 450 mm !. Myslím, že bude stačit obalit začátek velkého profilu 50x50mm mokrým hadrem a chladit vodou. A krátkodobé ohřátí části vnitřního profilu i na teplotu kolem 100 stupňů Celsia krátkodobě gumě nic neudělá.
Pozdrawuje Borivoj

Awatar użytkownika
Borivoj
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 114
Rejestracja: wtorek, 5 lut 2008, 22:15
Lokalizacja: Velešín (Česká Republika)

Re: ZAWIESZENIE

Postautor: Borivoj » wtorek, 26 sty 2010, 23:56

kotek pisze:Osie są tak dopasowane, że nie mają prawa się wysunąć. Samemu wymiana w warunkach domowych wałków skrętnych prawie niemożliwa i dlatego serwisy życzą sobie za robociznę około 200 do 300 zł.

Tak Kotek, to jest 100% prawda. Ja tylko walky demontoval (spalil welkym palnikem gazowim pri 300 st.Celsia) Montaž nowych walkow bude v serwise v Prage. U nas jest na to malo serwisow, kde možno to zrobic. Je serwis bardzo dlugo szukal.
Pozdrawuje Borivoj

Awatar użytkownika
Borivoj
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 114
Rejestracja: wtorek, 5 lut 2008, 22:15
Lokalizacja: Velešín (Česká Republika)

Re: ZAWIESZENIE

Postautor: Borivoj » poniedziałek, 1 lut 2010, 20:36

kotek pisze:Osie są tak dopasowane, że nie mają prawa się wysunąć. Samemu wymiana w warunkach domowych wałków skrętnych prawie niemożliwa i dlatego serwisy życzą sobie za robociznę około 200 do 300 zł.

Ahoj, panowe, tak osie juž gotowy - s walkami skretnymi ( to ale nie jest walek, to jest waž skretny 45cm! :lol: )
Ja byl przy montaži - to robi na horizontalnym prasu hydraulicznym przy sile 20-30 ton! Praca 10 minut, koszt 600 Korun( 1 Zloty jest cca 6,70 Korun). Jeszcze nacier, montaž, kupie amortyzatory ....
PozdrawujeBorivoj

Awatar użytkownika
kotek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 3501
Rejestracja: środa, 26 wrz 2007, 19:31
Lokalizacja: Częstochowa

Re: ZAWIESZENIE

Postautor: kotek » poniedziałek, 1 lut 2010, 22:11

Czyli taniej w Czechach, połowa tego co u nas.
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN

Awatar użytkownika
Borivoj
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 114
Rejestracja: wtorek, 5 lut 2008, 22:15
Lokalizacja: Velešín (Česká Republika)

Re: ZAWIESZENIE

Postautor: Borivoj » wtorek, 2 lut 2010, 10:05

kotek pisze:Czyli taniej w Czechach, połowa tego co u nas.

To jest kost tylko za walky a robotu. Stare walky ja sam musiel demontovac (spalic welkym palnikem gazowim pri 300-350 st.Celsia). Demontaž nierobia!!! Tylko nowu os kupic!! Montaž nowych walkow byla v serwise v Prage. Serwis ja bardzo dlugo szukal - to byla robota nie-oficialna.
Borivoj

BIGL
Posty: 1266
Rejestracja: poniedziałek, 14 maja 2007, 20:17
Lokalizacja: Białystok

Re: ZAWIESZENIE

Postautor: BIGL » wtorek, 2 lut 2010, 10:18

Dzwoniłem właśnie do serwisu w Białymstoku. Cena 200zł od strony + koszt wałka :?: . Oile wałki 100 zł na stronę to wychodzi 600 zł. komplet :shock: . Dowiedziałem się jeszcze że te wałki raczej są niezniszczalne - zwłaszcza przy przyczepach kempingowych
Obrazek

Andrzej132
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 809
Rejestracja: niedziela, 23 mar 2008, 17:24
Lokalizacja: Opole

Re: ZAWIESZENIE

Postautor: Andrzej132 » wtorek, 2 lut 2010, 19:43

Podobną cenę usłyszałem w sklepie Dario. Sam koszt nowych wałków to ok. 180 zeta.

Awatar użytkownika
kotek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 3501
Rejestracja: środa, 26 wrz 2007, 19:31
Lokalizacja: Częstochowa

Re: ZAWIESZENIE

Postautor: kotek » wtorek, 2 lut 2010, 19:48

Gdzie są takie tanie wałki ( po 25 zł ), to poproszę 6 sztuk, bo mnie do AL-KO powiedziano po 80 zł za sztukę. W mojej osi jest 2 razy po trzy wałki.
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN

Andrzej132
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 809
Rejestracja: niedziela, 23 mar 2008, 17:24
Lokalizacja: Opole

Re: ZAWIESZENIE

Postautor: Andrzej132 » wtorek, 2 lut 2010, 20:43

Jesienią pytałem w sklepie Darius - 1 szt . 30 zł.

Awatar użytkownika
Borivoj
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 114
Rejestracja: wtorek, 5 lut 2008, 22:15
Lokalizacja: Velešín (Česká Republika)

Re: ZAWIESZENIE

Postautor: Borivoj » wtorek, 2 lut 2010, 21:35

http://www.krol-sro.cz/voziky.htm - tam ja byl to zrobic
Borivoj


Wróć do „Pozostałe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości