Naprawa pęknięć i ubytków

czyli wszystko to, co nie pasuje do powyższych ...
Awatar użytkownika
marek
Administrator
Administrator
Posty: 1032
Rejestracja: piątek, 22 wrz 2006, 14:37
Lokalizacja: Sosnowiec

Naprawa pęknięć i ubytków

Postautor: marek » niedziela, 22 lut 2009, 19:25

Jak w temacie mam pytanie czy ktoś sam już naprawiał ubytki lub pęknięcie,jeżeli tak to jakieś praktyczne porady.Na pewno przyda się :
1tkanina szklana
2 żywica z utwardzaczem
a co jeśli chodzi o wykończenie żelkot czy może szpachla na tworzywa sztuczne.

Awatar użytkownika
kotek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 3501
Rejestracja: środa, 26 wrz 2007, 19:31
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Naprawa pęknięć i ubytków

Postautor: kotek » niedziela, 22 lut 2009, 21:08

Na swojej przyczepie miałem trochę roboty z ubytkami ( drapnięcia, pajączki ) i stosowałem żelkot, potem szlifowanie i polerowanie. Na razie nie przewiduję malowania. Składniki są wyszczególnione w książce E. Klimek Jeżdżę z przyczepą strona 51.
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN

jacek45
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 718
Rejestracja: wtorek, 12 lut 2008, 17:15
Lokalizacja: Opole

Re: Naprawa pęknięć i ubytków

Postautor: jacek45 » poniedziałek, 23 lut 2009, 07:18

Ja wszędzie używałem szpachlówki samochodowej i jakś trzyma.

Awatar użytkownika
konrad
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 1453
Rejestracja: wtorek, 22 kwie 2008, 13:18
Lokalizacja: Krk/Lbl

Re: Naprawa pęknięć i ubytków

Postautor: konrad » poniedziałek, 23 lut 2009, 07:34

Większe ubytki zalewałem żywicą, a resztę szpachlą na równo, pęknięcia tylko szpachlą samochodową - chyba jakaś bardziej elastyczna
u mnie nie było jakiś dużych dziur, największe to takie gdzie można było palec wsadzić - czyli max 1cm,
więc nie było sensu podkładać tkaniny, zwłaszcza że były w miejscach gdzie nie ma bezpośredniego dostępu
była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4

szary11
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 767
Rejestracja: środa, 30 maja 2007, 14:36
Lokalizacja: Białystok

Re: Naprawa pęknięć i ubytków

Postautor: szary11 » poniedziałek, 23 lut 2009, 11:03

Ja w swojej też pajączki ukryłem szpachlą samochodową... tylko później malowałem budę.

Przez prawie 2 lata nie pękła.

Awatar użytkownika
kotek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 3501
Rejestracja: środa, 26 wrz 2007, 19:31
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Naprawa pęknięć i ubytków

Postautor: kotek » poniedziałek, 23 lut 2009, 20:09

Szpachla samochodowa ma inny kolor. Jak brakło mi żelkotu, to zastosowałem szpachlę. Efekt nie bardzo zadowalający.
Obrazek
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN

Awatar użytkownika
ddkrzysztof
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 757
Rejestracja: środa, 4 cze 2008, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Re: Naprawa pęknięć i ubytków

Postautor: ddkrzysztof » wtorek, 24 lut 2009, 05:23

kotek pisze:Na swojej przyczepie (...) stosowałem żelkot, potem szlifowanie i polerowanie. (...) Składniki są wyszczególnione w książce E. Klimek Jeżdżę z przyczepą strona 51.

Kotek czy możesz podać ten przepis?
Zabawne jak mało ważna jest Twoja praca, gdy prosisz o podwyżkę,
a jak niesamowicie niezbędna dla ludzkości gdy prosisz o urlop...

Pozdrawiam Krzysztof + Kasia + Dominik + Dawid + Daewoo Nubira + N126N (REMONT)

Awatar użytkownika
marek
Administrator
Administrator
Posty: 1032
Rejestracja: piątek, 22 wrz 2006, 14:37
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Naprawa pęknięć i ubytków

Postautor: marek » wtorek, 24 lut 2009, 07:51


Awatar użytkownika
kotek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 3501
Rejestracja: środa, 26 wrz 2007, 19:31
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Naprawa pęknięć i ubytków

Postautor: kotek » wtorek, 24 lut 2009, 20:07

Przesyłam składy żywic do naprawy naszych Niewiadówek.
Obrazek
Obrazek
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN

suru67
Posty: 7
Rejestracja: środa, 14 sty 2009, 20:57
Lokalizacja: Kluczbork Krasków

Re: Naprawa pęknięć i ubytków

Postautor: suru67 » piątek, 27 lut 2009, 21:04

ja w swojej przyczepce wykonałem kompleksową naprawę .Wszystkie miejsca pęknięć najpierw zeszlifowałem ,następnie odtłuściłem i położyłem 4 warstwy włókniny szklanej plus żywica epoksydowa.W miejscach głębokich ubytków lub w miejscach dziur na wylot ,kładłem dwie różne grubości maty szklanej,najpierw o strukturze grubej,następnie żywica i następna warstwa o drobnej strukturze. Warstwy nakładałem pojedynczo tz. jedna warstwa ,jeden dzień.Następnie szlifowanie resztek żywicy plus włókien maty szklanej oczywiście odpylenie powierzchni ,odtłuszczeni i następnie nałożenie szpachlówki z włókniną szklaną.Po utwardzeniu i wyrównaniu nakładałem szpachlówkę wypełniającą ,i znowu szlifowanie, następnie szpachla wykończeniowa,po tej operacji szpachla natryskowa,i znów szlifowanie,po wyrównaniu podkład pod farby akrylowe ,i znów szlifowanie .Nareszcie doszedłem do Malowania . Powłokę malowałem emalią akrylowo poliuretanową o nazwie Nobiakrylak ,jest to emalia dwuskładnikowa na metal i laminaty, efekt po malowaniu wyśmienity.Położyłem dwie warstwy ,ale lepiej jest położyć trzy warstwy . Emalia jest po wyschnięciu bardzo twarda ,i odporna na wszelkie uszkodzenia mechaniczne,jednak w miejscach zapyleń ciężko jest ją wypolerować .Wracając do uszkodzeń powłoki w miejscach drobnych /pajączków/rysy szlifowałem kamieniem na wiertarkę i nakładałem szpachle wykończeniową ,reszta jak powyżej.

Awatar użytkownika
ernest_k
Posty: 70
Rejestracja: sobota, 25 paź 2008, 22:35
Lokalizacja: Koziegłowy k/Poznania

Re: Naprawa pęknięć i ubytków

Postautor: ernest_k » sobota, 28 lut 2009, 18:38

też używałem szpachówke z włóknem szklanym, troche dziwnie sie ją nakłada ale ma mniejsze tendencje do pękania i lepiej pracuje( mam brata lakiernika :D ) trzeba tylko pamietać że szpachel siada po jakimś czasie i mogą powstać jakieś dziwne wgłebienia, wiec najlepiej sie za mocno z tym nie śpieszyć, i tak jak kolega suru67 napisał na koniec nakładać spachlówke wykończeniową, trzeba pamiętać że jak coś pominiecie i na początku bedzie wygladać ładnie to i tak za jakiś czas da o sobie to znać, widziałem już elementy samochodów które po pomalowaniu wyglądały super a po czasie pokazały że ktoś na przykład wyszlifował je za grubym papierem :D
n126a 76`+ peugeot 605 2.0


Wróć do „Pozostałe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości