Naprawa pęknięć i ubytków
Naprawa pęknięć i ubytków
Jak w temacie mam pytanie czy ktoś sam już naprawiał ubytki lub pęknięcie,jeżeli tak to jakieś praktyczne porady.Na pewno przyda się :
1tkanina szklana
2 żywica z utwardzaczem
a co jeśli chodzi o wykończenie żelkot czy może szpachla na tworzywa sztuczne.
1tkanina szklana
2 żywica z utwardzaczem
a co jeśli chodzi o wykończenie żelkot czy może szpachla na tworzywa sztuczne.
Re: Naprawa pęknięć i ubytków
Na swojej przyczepie miałem trochę roboty z ubytkami ( drapnięcia, pajączki ) i stosowałem żelkot, potem szlifowanie i polerowanie. Na razie nie przewiduję malowania. Składniki są wyszczególnione w książce E. Klimek Jeżdżę z przyczepą strona 51.
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN
Re: Naprawa pęknięć i ubytków
Ja wszędzie używałem szpachlówki samochodowej i jakś trzyma.
Re: Naprawa pęknięć i ubytków
Większe ubytki zalewałem żywicą, a resztę szpachlą na równo, pęknięcia tylko szpachlą samochodową - chyba jakaś bardziej elastyczna
u mnie nie było jakiś dużych dziur, największe to takie gdzie można było palec wsadzić - czyli max 1cm,
więc nie było sensu podkładać tkaniny, zwłaszcza że były w miejscach gdzie nie ma bezpośredniego dostępu
u mnie nie było jakiś dużych dziur, największe to takie gdzie można było palec wsadzić - czyli max 1cm,
więc nie było sensu podkładać tkaniny, zwłaszcza że były w miejscach gdzie nie ma bezpośredniego dostępu
była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4
Re: Naprawa pęknięć i ubytków
Ja w swojej też pajączki ukryłem szpachlą samochodową... tylko później malowałem budę.
Przez prawie 2 lata nie pękła.
Przez prawie 2 lata nie pękła.
Re: Naprawa pęknięć i ubytków
Szpachla samochodowa ma inny kolor. Jak brakło mi żelkotu, to zastosowałem szpachlę. Efekt nie bardzo zadowalający.


KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN
- ddkrzysztof
- Fanklubowicz
- Posty: 757
- Rejestracja: środa, 4 cze 2008, 12:44
- Lokalizacja: Łódź
Re: Naprawa pęknięć i ubytków
kotek pisze:Na swojej przyczepie (...) stosowałem żelkot, potem szlifowanie i polerowanie. (...) Składniki są wyszczególnione w książce E. Klimek Jeżdżę z przyczepą strona 51.
Kotek czy możesz podać ten przepis?
Zabawne jak mało ważna jest Twoja praca, gdy prosisz o podwyżkę,
a jak niesamowicie niezbędna dla ludzkości gdy prosisz o urlop...
Pozdrawiam Krzysztof + Kasia + Dominik + Dawid + Daewoo Nubira + N126N (REMONT)
a jak niesamowicie niezbędna dla ludzkości gdy prosisz o urlop...
Pozdrawiam Krzysztof + Kasia + Dominik + Dawid + Daewoo Nubira + N126N (REMONT)
Re: Naprawa pęknięć i ubytków
Żelkot gotowy można kupić http://moto.allegro.pl/item552962791_ze ... is_fv.html
Re: Naprawa pęknięć i ubytków
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN
Re: Naprawa pęknięć i ubytków
ja w swojej przyczepce wykonałem kompleksową naprawę .Wszystkie miejsca pęknięć najpierw zeszlifowałem ,następnie odtłuściłem i położyłem 4 warstwy włókniny szklanej plus żywica epoksydowa.W miejscach głębokich ubytków lub w miejscach dziur na wylot ,kładłem dwie różne grubości maty szklanej,najpierw o strukturze grubej,następnie żywica i następna warstwa o drobnej strukturze. Warstwy nakładałem pojedynczo tz. jedna warstwa ,jeden dzień.Następnie szlifowanie resztek żywicy plus włókien maty szklanej oczywiście odpylenie powierzchni ,odtłuszczeni i następnie nałożenie szpachlówki z włókniną szklaną.Po utwardzeniu i wyrównaniu nakładałem szpachlówkę wypełniającą ,i znowu szlifowanie, następnie szpachla wykończeniowa,po tej operacji szpachla natryskowa,i znów szlifowanie,po wyrównaniu podkład pod farby akrylowe ,i znów szlifowanie .Nareszcie doszedłem do Malowania . Powłokę malowałem emalią akrylowo poliuretanową o nazwie Nobiakrylak ,jest to emalia dwuskładnikowa na metal i laminaty, efekt po malowaniu wyśmienity.Położyłem dwie warstwy ,ale lepiej jest położyć trzy warstwy . Emalia jest po wyschnięciu bardzo twarda ,i odporna na wszelkie uszkodzenia mechaniczne,jednak w miejscach zapyleń ciężko jest ją wypolerować .Wracając do uszkodzeń powłoki w miejscach drobnych /pajączków/rysy szlifowałem kamieniem na wiertarkę i nakładałem szpachle wykończeniową ,reszta jak powyżej.
Re: Naprawa pęknięć i ubytków
też używałem szpachówke z włóknem szklanym, troche dziwnie sie ją nakłada ale ma mniejsze tendencje do pękania i lepiej pracuje( mam brata lakiernika
) trzeba tylko pamietać że szpachel siada po jakimś czasie i mogą powstać jakieś dziwne wgłebienia, wiec najlepiej sie za mocno z tym nie śpieszyć, i tak jak kolega suru67 napisał na koniec nakładać spachlówke wykończeniową, trzeba pamiętać że jak coś pominiecie i na początku bedzie wygladać ładnie to i tak za jakiś czas da o sobie to znać, widziałem już elementy samochodów które po pomalowaniu wyglądały super a po czasie pokazały że ktoś na przykład wyszlifował je za grubym papierem 


n126a 76`+ peugeot 605 2.0
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości