
Mcperson
Mcperson
W samochodach montowane na tylnej osi mcpersony ,czyli amor plus sprezyna czy tak naprawde nie lepsze by to bylo od resorow? moze pokombinowac cos ,, jakies uchwyty, na przyklad u mnie w audi a4 sa takowe ,a wiem ze nie sa to tak drogie sprawy, moze zna ktos temat? 

Citroen Xara Picasso + N126e + nowy nabytek N126N
Re: Mcperson
KMICIC pisze:W samochodach montowane na tylnej osi mcpersony ,czyli amor plus sprezyna czy tak naprawde nie lepsze by to bylo od resorow? moze pokombinowac cos ,, jakies uchwyty, na przyklad u mnie w audi a4 sa takowe ,a wiem ze nie sa to tak drogie sprawy, moze zna ktos temat?
nie spotkałem z tyłu Macphersonów - zwykły zastaw sprężyna z amorkiem to owszem - praktycznie w każdej osobówce współcześnie dają to
poz tym nie rozumiem problemu - masz resory a chcesz sprężyny czy odwrotnie , a może spręzyny i resory

Re: Mcperson
chris_666 pisze:nie spotkałem z tyłu Macphersonów...
...bywają, np. Mercedes ML (W163) ale niezbyt często, w przyczepce kempingowej raczej nie jest to do zastosowania -kolumna Mc Pherson potrzebuje "więcej miejsca w pionie" a montowanie jej pod dużym skosem traci sans techniczny.
To napisałem ja, dworek 

- CornBlumenBlau
- Fanklubowicz
- Posty: 4421
- Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
- Lokalizacja: Siradiensis
Re: Mcperson
KMICIC pisze:W samochodach montowane na tylnej osi mcpersony ,czyli amor plus sprezyna czy tak naprawde nie lepsze by to bylo od resorow? moze pokombinowac cos ,, jakies uchwyty, na przyklad u mnie w audi a4 sa takowe ,a wiem ze nie sa to tak drogie sprawy, moze zna ktos temat?
Masz na myśli dołożenie amortyzatorów a przy okazji również i sprężyn do standardowej osi skrętnej, dobrze zrozumiałem?
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 09 / 0982 km
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 09 / 0982 km
Re: Mcperson
CornBlumenBlau pisze:KMICIC pisze:W samochodach montowane na tylnej osi mcpersony ,czyli amor plus sprezyna czy tak naprawde nie lepsze by to bylo od resorow? moze pokombinowac cos ,, jakies uchwyty, na przyklad u mnie w audi a4 sa takowe ,a wiem ze nie sa to tak drogie sprawy, moze zna ktos temat?
Masz na myśli dołożenie amortyzatorów a przy okazji również i sprężyn do standardowej osi skrętnej, dobrze zrozumiałem?
z tego co czytalem, to u siebie zalozyles same amorki i super! a jakby dac amory z sprężynami, co o tym sadzisz?
kolego chris, mylisz sie i to bardzo ze niema mcpersonow montowanych na tylnym zawieszeniu w osobowkach poczytaj w necie, u mnie w firmie pracuje niemiec i ma w eribie taka samorobke .
Citroen Xara Picasso + N126e + nowy nabytek N126N
- CornBlumenBlau
- Fanklubowicz
- Posty: 4421
- Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
- Lokalizacja: Siradiensis
Re: Mcperson
KMICIC pisze:CornBlumenBlau pisze:KMICIC pisze:W samochodach montowane na tylnej osi mcpersony ,czyli amor plus sprezyna czy tak naprawde nie lepsze by to bylo od resorow? moze pokombinowac cos ,, jakies uchwyty, na przyklad u mnie w audi a4 sa takowe ,a wiem ze nie sa to tak drogie sprawy, moze zna ktos temat?
Masz na myśli dołożenie amortyzatorów a przy okazji również i sprężyn do standardowej osi skrętnej, dobrze zrozumiałem?
z tego co czytalem, to u siebie zalozyles same amorki i super! a jakby dac amory z sprężynami, co o tym sadzisz?
kolego chris, mylisz sie i to bardzo ze niema mcpersonow montowanych na tylnym zawieszeniu w osobowkach poczytaj w necie, u mnie w firmie pracuje niemiec i ma w eribie taka samorobke .
Wg mnie mało popularne rozwiązanie w tego typu przyczepach i pewnie nie takie głowy jak nasze już się nad tym łamały. Ciężko byłoby znaleźć coś co dałoby się zaadoptować, ale nie ma rzeczy niemożliwych... Najwyżej będziesz pierwszy który to wprowadzi

Fajnie jakbyś dał jakiś schemacik, rysunek jak Ty to widzisz i w którym miejscu.
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 09 / 0982 km
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 09 / 0982 km
Re: Mcperson
CornBlumenBlau widze ze bardzo kumaty gosc jestes ,wlasnie takiej odpowiedzi oczekiwalem
byc moze jakies glowy nad tym juz myslaly , przede wszystkim ty juz to robiles u siebie i ty dokladnie wiesz ile tam miejsca potrzeba prawda
wydaje mi sie ze to kwestja pomiarow i madrej glowy, spojrz prosze na to:
http://allegro.pl/rover-400-416-96-mcph ... 24579.html" target="_blank" target="_blank" target="_blank
lub na to http://allegro.pl/peugeot-508-sw-mcpher ... 22223.html" target="_blank" target="_blank ( hmmmm... ktos stwierdzil ze niema mcpersonow montowanych z tylu)
Chodzi mi przede wszystkim o standardowa os niewiadowki N126e .
Uchwyty ktore zrobiles u siebie daly mi do myslenia, sa pod dobrym katem , ewentualnie wykonac w ksztalcie banana zeby zmniejszyc kat -to na dole, a u gory przy ramie pokombinowac jakies ucho.
Czy raczej realnie ci to przedstawilem
Jakia dlugosc jest u ciebie amorkow
zamontowanych? i jaka ewentualna dlugosc amora mozna tam zastosowac?
mysle ze wtedy wlasnie bedzie wiadomo czy to technicznie jest wykonalne.
Wiem ze resory sa juz montowane u kolegow, ale przyczepa na resorach za wysoko stoi, moze i swietnie sie prowadzi na tych resorach, wcale nie watpie ,ale niewidza mi sie resory.
Wiem ze ty to widzisz poniewaz konstrukcja twoich amorkow jest pozytywna . Co ty na to



http://allegro.pl/rover-400-416-96-mcph ... 24579.html" target="_blank" target="_blank" target="_blank
lub na to http://allegro.pl/peugeot-508-sw-mcpher ... 22223.html" target="_blank" target="_blank ( hmmmm... ktos stwierdzil ze niema mcpersonow montowanych z tylu)
Chodzi mi przede wszystkim o standardowa os niewiadowki N126e .
Uchwyty ktore zrobiles u siebie daly mi do myslenia, sa pod dobrym katem , ewentualnie wykonac w ksztalcie banana zeby zmniejszyc kat -to na dole, a u gory przy ramie pokombinowac jakies ucho.
Czy raczej realnie ci to przedstawilem

Jakia dlugosc jest u ciebie amorkow


Wiem ze resory sa juz montowane u kolegow, ale przyczepa na resorach za wysoko stoi, moze i swietnie sie prowadzi na tych resorach, wcale nie watpie ,ale niewidza mi sie resory.
Wiem ze ty to widzisz poniewaz konstrukcja twoich amorkow jest pozytywna . Co ty na to


Ostatnio zmieniony środa, 15 sty 2014, 21:00 przez KMICIC, łącznie zmieniany 1 raz.
Citroen Xara Picasso + N126e + nowy nabytek N126N
Re: Mcperson
Maciek napisal:
jest za ciasno na sprężyny. Jak oglądałeś fotki z moich amortyzatorów, to pewnie zauważyłeś że od amorka do opony jest bardzo mało miejsca, tylko 1,5 cm luzu...
Fajnie jakbyś dał jakiś schemacik, rysunek jak Ty to widzisz i w którym miejscu.[/quote]
kmicic:
jeszcze raz spojrzalem na twoje zdjecia i mysle ze od wewnetrznej strony ramy jest tam duzo miejsca aby cos takiego zaadoptowac, pozostaje kwestja uchwytow.
Twoj projekt mi sie podoba i zastosowanie mcphersonow przy nim daje nam
wrecz fenomenalna amortyzacje przyczepki
, nie jestem do konca pewny ale cos w tym jest?
jest za ciasno na sprężyny. Jak oglądałeś fotki z moich amortyzatorów, to pewnie zauważyłeś że od amorka do opony jest bardzo mało miejsca, tylko 1,5 cm luzu...
Fajnie jakbyś dał jakiś schemacik, rysunek jak Ty to widzisz i w którym miejscu.[/quote]
kmicic:
jeszcze raz spojrzalem na twoje zdjecia i mysle ze od wewnetrznej strony ramy jest tam duzo miejsca aby cos takiego zaadoptowac, pozostaje kwestja uchwytow.
Twoj projekt mi sie podoba i zastosowanie mcphersonow przy nim daje nam


Citroen Xara Picasso + N126e + nowy nabytek N126N
- CornBlumenBlau
- Fanklubowicz
- Posty: 4421
- Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
- Lokalizacja: Siradiensis
Re: Mcperson
Jakby znaleźć z takim mocowaniem jak do Peugeota 508 czyli ucho na dole i ucho u góry tylko o połowę krótsze to pewnie efekt byłby super. Pozostaje jeszcze kwestia montażu od strony środka ramy i wyrzeźbienie takiego uchwytu właśnie w lekkim wygięciu. W innym przypadku, gdybym na przykład teraz po prostu u siebie dospawał coś do uchwytów dla ich przedłużenia aby mocowanie zrobić od strony środka ramy, z uwagi na większe siły za sprawą sprężyn po prostu nie wytrzymają spawy. Dlatego uchwyty jak pisałeś muszą być wygięte i oczywiście solidne, a macpersony nie dłuższe niż 40-45cm... Ciężko będzie znaleźć i pewnie to główny powód dla którego nikt w ten sposób zawieszenia w N nie przerabiał, ale próbuj:D
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 09 / 0982 km
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 09 / 0982 km
Re: Mcperson
dziekuje za odp. wlasnie w ten sposob myslalem.
ale przede mna jeszcze dluga droga do rozpoczecia remontu. Moze kiedys to rozwiazanie wejdzie w zycie.
prosze o wyrozumialosc ale niemam polskich znakow
pozdrawiam.


prosze o wyrozumialosc ale niemam polskich znakow

pozdrawiam.
Citroen Xara Picasso + N126e + nowy nabytek N126N
Re: Mcperson
CornBlumenBlau pisze:... Ciężko będzie znaleźć i pewnie to główny powód dla którego nikt w ten sposób zawieszenia w N nie przerabiał, ale próbuj:D
pozostaje jeszcze inna sprawa - jak dołożysz amortyzator to masz zestaw oś skrętna z amortyzatorem co daje odpowiednik "pełnego" zawieszenia
jak do belki skrętnej dostawisz makpersona to będziesz miał podwójne "resorowanie" i pojedynczą amortyzację - jak to będzie pracowało
co innego jakbyś wymyślił wahacze wleczone i makpersona - to wtedy masz pojedynczy komplet zaweiszenia i może to zadziała
w sprawa ostatnia - makperson jest zaprojektowany do pracy z jakimś konkretnym zawieszeniem - kąty i temu podobme sprawy - jak zastosujesz to w innym układzie to nie przewidzisz jak to bedzie pracowało
jak musisz coś rzeźbić to zobacz na 2CV - tam fajne zawieszenie i amortyzacja była
Re: Mcperson
Zawsze można dać "kolumnę" w poziomie, ale trochę trzeba się narobić. Jak jesteście zainteresowani to wrzućcie w google "pushrod suspension".
Filemon
Małego chłopca od mężczyzny odróżnia cena jego zabawek.
Małego chłopca od mężczyzny odróżnia cena jego zabawek.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości