Oś hamowana do N-126e

czyli wszystko to, co nie pasuje do powyższych ...
Awatar użytkownika
misiekban
Posty: 84
Rejestracja: środa, 30 sty 2013, 21:13
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Oś hamowana do N-126e

Postautor: misiekban » niedziela, 10 mar 2013, 09:36

Witam.

Już mam pierwsze prośby o zdjęcia i opis wymiany ośki. Proszę bardzo:

Wczoraj odebrałem przyczepkę z serwisu -dostała nową oś hamowaną AL-KO i oczywiście nowy zaczep do kompletu...

Miało być tak pięknie jak ją kupiłem, ale zbyt późno dowiedziałem się, że przepisy są źle skonstryuowane i Policja patrzy na DMC przyczepy a nie na to co faktycznie się ciągnie... no i według powyższego oficjalnie przekroczyłem o 20 kg to co mogę moją Panda ciągnąć. Uff... dobrze, ze mnie mnie nie zatrzymano do kontroli jak ją kupiłęm i ciągnąłem do domu.

Po zakupie zaczęły się niespodzianki:
1) po podłączeniu gniazda gasła połowa świateł w aucie i przyczepce ??? Na dzień dobry wizyta w serwisie: okazało się, że przekroczone zostało obciążenie (aby dojechać do domu pomogło wyjęcie żarówek oświetlenia tablicy rejestracyjnej przyczepki !!!), wina-źle zamontowany hak a właściwie podłączenie przewodów gniazdka pod tylne lampy. I tu pierwszy wydatek w ASO FIAT -niecałe 500 zł na oryginalną wiązkę i modulator.
2) ech te nieszczęsne dane: masa własna/DMC. Tutaj szybko zdecydowałem się na wymianę starej osi na nową hamowaną oczywiście do kompletu wraz z urządzeniem najazdowym. Koszty okazały się koszmarne. Długo szukałem więc czegoś taniego i znalazłem na Allegro producenta (koszt osi ok. 700-800 zł). Ale jednak po dozbieraniu finansów zdezydowałem się na AL-KO: http://www.al-ko.pl/download/10_Osie_ha ... tandem.pdf. Powody dlaczego jednak drożej: jakość, bliskość producenta, serwis, gwarancja, ewentualne części eksploatacyjne itp. Przy zamówieniu trzeba było podać rozstaw otworów. Czas oczekiwania na ośkę: około tygodnia (koszt samej osi AL-KO to ok. 1200-1300 zł, zaczepu ok. 550-600 zł.)
Nowa ośka, nowy zaczep: koszt z wymianą to około 2300 -niestety sporo, w tym robocizny ok.300-400 zł. Dzisiaj montowałbym sam ! Myślę, że montaż i regulacja hamulca to żadna filozofia !
3)Przy okazji przyczepka dostała nowe felgi R13x 4.0 4x100 i nowe opony, które znalazłem na Allegro i Ceneo. zakupiłem po 3 sztuki aby mieć jeszcze zapas -koszt jednego kompletu felgi z oponą to 150zł. A jak zapas do jeszcze doszedł koszt zaczepu na koło zapasowe z montażem ok. 100 zł.
A stara ośka i zaczep, nadające się jeszcze do reamimacji, już są w rezarwacji dla Paczka...

Numery katalogowe z faktury:

Oś H 750kg A1180 C 1560 100x4 nr kat: AL-KO 211506
Hamulec Najazdowy 750kg V 60S nr kat: AL-KO 249367
Orczyk pojedynczy 2385760002
Drążek pręt hamulca 10x1900 294251
Linka hamulca 1130/1340 246484

Poniżej kilka wczorajszych zdjęć jeszcze spod serwisu:



Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Pierwsze wyjazdy jeszcze ze starym oryginalnym wystrojem wnętrza -a na jesień zaczynam remont: wymiana obić, może dojdzie ocieplenie, nowe gąbki i pokrowce, meble chyba zostaną originalne ponieważ są w idealnym stanie, zastanawiam się nad polakierowaniem skorupy...
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 11 mar 2013, 17:53 przez misiekban, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam MISIEK

Awatar użytkownika
b.b tulipan
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1090
Rejestracja: piątek, 29 lut 2008, 15:13
Lokalizacja: Wrocław

Re: Oś hamowana do N-126e

Postautor: b.b tulipan » niedziela, 10 mar 2013, 10:02

Dzięki za wstawienie na forum opisu z montażu osi.
Myślę że grono osób będzie wiedziało czy taka zamiana będzie im przydatna.
Mam też problem z DMC [Felicja 1,3] i rozmyślam o takim montażu osi. Długo to trwa ba i koszty nie za małe.
Patrząc z innej strony to jeśli ma ona być tzn. N126 na zawsze w naszej rodzinie :lol: to jest to dobre rozwiązanie.
Najlepiej to nic nie robić a potem odpocząć.
Nie A4, nie L4 tylko T4

Awatar użytkownika
jedrek101
Posty: 1941
Rejestracja: niedziela, 27 sty 2008, 10:33
Kontaktowanie:

Re: Oś hamowana do N-126e

Postautor: jedrek101 » niedziela, 10 mar 2013, 21:59

jak tak patrzę , i myślę ...
prawie dwa lata temu sprzedałem moją E z hamulcem najazdowym , ocynkowaną ramą i dmc 420 kg - po remoncie wnętrza....
za 2400 złotych

chyba tanio poszła.....

no nic takie życie....

p.s. fajny zestaw , gratulacje :thumbup: :thumbup:

Awatar użytkownika
NIL2
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 542
Rejestracja: wtorek, 15 lut 2011, 15:50

Re: Oś hamowana do N-126e

Postautor: NIL2 » niedziela, 10 mar 2013, 22:00

Przy takim kosmosie cenowym za hamulec to bym szukał oryginału N126EA z najazdem i wtedy zostaje kasa na ewentualne urządzenie wnętrza chociaż jest ciężko ale rodzynki się trafiają .

Awatar użytkownika
mannt
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1047
Rejestracja: środa, 12 maja 2010, 18:48
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Oś hamowana do N-126e

Postautor: mannt » niedziela, 10 mar 2013, 22:10

misiekban, który model osi wybrałeś z tego katalogu? tą pierwszą? Compact czy plus?

BIGL
Posty: 1266
Rejestracja: poniedziałek, 14 maja 2007, 20:17
Lokalizacja: Białystok

Re: Oś hamowana do N-126e

Postautor: BIGL » poniedziałek, 11 mar 2013, 10:36

Dobra robota :D , myślę że na bezpieczenistwie nie można oszczędzac i dalsza jazda z przyczepką będzie komfortowa i bezpieczna. Dla dopełnienia ja osobiście bym wybrał model z uchwytami do amortyzatorów :idea:
Obrazek

Awatar użytkownika
mannt
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1047
Rejestracja: środa, 12 maja 2010, 18:48
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Oś hamowana do N-126e

Postautor: mannt » poniedziałek, 11 mar 2013, 13:24

BIGL pisze:Dla dopełnienia ja osobiście bym wybrał model z uchwytami do amortyzatorów :idea:


Ja dziś zamówiłem Al-ko 1000kg z uchwytami na amortyzatory. Dlaczego 1000kg? dlatego, że waga mojej przyczepy to prawie 850 kg. Po rozmowie z człowiekiem z autoryzowanego serwisu i jego sugestiach i tym że opiera się na 20 letnim doświadczeniu w naprawach i remontach przyczep zamówiłem właśnie 1000kg.
pierwotnie chciałem wymienić same wałki ale podając mu rzeczywistą wagę przyczepy powiedział że to ryzykowne. Wałki wytrzymają, ale remie wahacza już nie koniecznie do tego dodając wiek osi i jakąś korozje, gwarancji nie da w tej przyczepie i stwierdził że po sezonie przyjadę po nową oś, która będzie droższa o 430zł bo tyle liczy za wymianę wałków w starej osi. Może mnie naciągną a może nie tego się pewnie nie dowiem ale liczę, że poprawią się właściwości jezdne.

Awatar użytkownika
b.b tulipan
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1090
Rejestracja: piątek, 29 lut 2008, 15:13
Lokalizacja: Wrocław

Re: Oś hamowana do N-126e

Postautor: b.b tulipan » sobota, 16 mar 2013, 08:50

Misiu witaj.
Zauważyłem jeszcze u Ciebie piękny stojak na koło zapasowe.
Czy to własna praca domowa? czy może oryginalny za własne zarobione pieniądze?
Najlepiej to nic nie robić a potem odpocząć.
Nie A4, nie L4 tylko T4

Awatar użytkownika
misiekban
Posty: 84
Rejestracja: środa, 30 sty 2013, 21:13
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Oś hamowana do N-126e

Postautor: misiekban » sobota, 16 mar 2013, 22:22

b.b tulipan pisze:stojak na koło zapasowe.
Czy to własna praca domowa? czy może oryginalny za własne zarobione pieniądze?


Oryginalny.
Pozdrawiam MISIEK

Awatar użytkownika
misiekban
Posty: 84
Rejestracja: środa, 30 sty 2013, 21:13
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Oś hamowana do N-126e

Postautor: misiekban » sobota, 16 mar 2013, 22:24

misiekban pisze:Witam.

Już mam pierwsze prośby o zdjęcia i opis wymiany ośki. Proszę bardzo:

Wczoraj odebrałem przyczepkę z serwisu -dostała nową oś hamowaną AL-KO i oczywiście nowy zaczep do kompletu...

Miało być tak pięknie jak ją kupiłem, ale zbyt późno dowiedziałem się, że przepisy są źle skonstruowane i Policja patrzy na DMC przyczepy a nie na to co faktycznie się ciągnie... no i według powyższego oficjalnie przekroczyłem o 20 kg to co mogę moją Panda ciągnąć. Uff... dobrze, ze mnie mnie nie zatrzymano do kontroli jak ją kupiłęm i ciągnąłem do domu.

Po zakupie zaczęły się niespodzianki:
1) po podłączeniu gniazda gasła połowa świateł w aucie i przyczepce ??? Na dzień dobry wizyta w serwisie: okazało się, że przekroczone zostało obciążenie (aby dojechać do domu pomogło wyjęcie żarówek oświetlenia tablicy rejestracyjnej przyczepki !!!), wina-źle zamontowany hak a właściwie podłączenie przewodów gniazdka pod tylne lampy. I tu pierwszy wydatek w ASO FIAT -niecałe 500 zł na oryginalną wiązkę i modulator.
2) ech te nieszczęsne dane: masa własna/DMC. Tutaj szybko zdecydowałem się na wymianę starej osi na nową hamowaną oczywiście do kompletu wraz z urządzeniem najazdowym. Koszty okazały się koszmarne. Długo szukałem więc czegoś taniego i znalazłem na Allegro producenta (koszt osi ok. 700-800 zł). Ale jednak po dozbieraniu finansów zdezydowałem się na AL-KO: http://www.al-ko.pl/download/10_Osie_ha ... tandem.pdf. Powody dlaczego jednak drożej: jakość, bliskość producenta, serwis, gwarancja, ewentualne części eksploatacyjne itp. Przy zamówieniu trzeba było podać rozstaw otworów. Czas oczekiwania na ośkę: około tygodnia (koszt samej osi AL-KO to ok. 1200-1300 zł, zaczepu ok. 550-600 zł.)
Nowa ośka, nowy zaczep: koszt z wymianą to około 2300 -niestety sporo, w tym robocizny ok.300-400 zł. Dzisiaj montowałbym sam ! Myślę, że montaż i regulacja hamulca to żadna filozofia !
3)Przy okazji przyczepka dostała nowe felgi R13x 4.0 4x100 i nowe opony, które znalazłem na Allegro i Ceneo. zakupiłem po 3 sztuki aby mieć jeszcze zapas -koszt jednego kompletu felgi z oponą to 150zł. A jak zapas do jeszcze doszedł koszt zaczepu na koło zapasowe z montażem ok. 100 zł.
A stara ośka i zaczep, nadające się jeszcze do reamimacji, już są w rezarwacji dla Paczka...

Numery katalogowe z faktury:

Oś H 750kg A1180 C 1560 100x4 nr kat: AL-KO 211506
Hamulec Najazdowy 750kg V 60S nr kat: AL-KO 249367
Orczyk pojedynczy 2385760002
Drążek pręt hamulca 10x1900 294251
Linka hamulca 1130/1340 246484

Poniżej kilka wczorajszych zdjęć jeszcze spod serwisu:



Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Pierwsze wyjazdy jeszcze ze starym oryginalnym wystrojem wnętrza -a na jesień zaczynam remont: wymiana obić, może dojdzie ocieplenie, nowe gąbki i pokrowce, meble chyba zostaną originalne ponieważ są w idealnym stanie, zastanawiam się nad polakierowaniem skorupy...
Pozdrawiam MISIEK

bernard
Posty: 23
Rejestracja: piątek, 12 kwie 2013, 17:17
Lokalizacja: Warszawa

Re: Oś hamowana do N-126e

Postautor: bernard » poniedziałek, 27 maja 2013, 20:02

podłączę się do tematu kolegi.
Po ostatnich konsultacjach z mechanikiem, po policzeniu kosztów doszedłem do wniosku że czas na nową oś i najazd. Koszta trochę urosną, ale czego nie robi się dla bezpieczeństwa i świętego spokoju.
Najazd wybrałem, http://allegro.pl/hamulec-najazdowy-zac ... 59319.html, teraz się zastanawiam nad ośką. AL-KO to koszt około 1150zł. Znalazłem też na allegro takie coś http://allegro.pl/show_item.php?item=3279297804. Facet to chyba sam robi. różnica ceny to prawie koszt najazdu.
Czy ktoś ma jakieś doświadczenia? może zna tego producenta osiek i może polecić?
Pozdrawiam

bernard
Posty: 23
Rejestracja: piątek, 12 kwie 2013, 17:17
Lokalizacja: Warszawa

Re: Oś hamowana do N-126e

Postautor: bernard » środa, 5 cze 2013, 18:10

po długich poszukiwaniach okazało się że najtańsze osie alko ma sklep niewiadów. Można sobie u nich zamówić. koszt 1129zł. są to osie do 900kg, o oznaczeniu 850-5 z mocowaniem koła 4X100. taniej nigdzie nie znalazłem osi alko czy knott z rozstawem mocowania 1180mm. Najazd alko do 1000kg można kupić już za 570zł na alledrogo. Urządzenia najazdowe w niewiadowie ze stabilizatorem to koszt około 1300zł.

Tak nie w tym temacie ale dopiszę kolejne spostrzeżenie o materiale na meble. Sklejka czy płyta laminowana. płyta laminowana ma jeden plus, jest laminowana, tylko pociąć i skręcać. Ale sklejka jest odporna na wilgoć, jest lekka, w oryginalne meble niewiadówki są ze sklejki i wada- trzeba ją zalaminować. Koszta są podobne. Każdy liczy wagę przyczepy to dla zobrazowania podam różnice wagowe. 1m3 sklejki 12mm waży 330kg a 1m3 płyty o grubości 12mm waży 760kg. Jest różnica:)

Pozdrawiam


Wróć do „Pozostałe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości