Problem odnośnie holownika i przyczepy n126
Re: Problem odnośnie holownika i przyczepy n126
powtorzylem sie ale pisalem zanim konrad edytowal swoj post
Nie wiedzialem jak to jest za granica ale jezeli jest tak jak piszesz ze RMC sie liczy to zaczyna watpic w nasz "skok cywilizacyjny" (naszego kraju) i wciaz jestesmy europa wschodnia
Nie wiedzialem jak to jest za granica ale jezeli jest tak jak piszesz ze RMC sie liczy to zaczyna watpic w nasz "skok cywilizacyjny" (naszego kraju) i wciaz jestesmy europa wschodnia
Re: Problem odnośnie holownika i przyczepy n126
tak tylko w naszych niewiadówkach różnica pomiędzy MW a DMC to jakieś 50 -100kg
Re: Problem odnośnie holownika i przyczepy n126
jedrek101 pisze:tak tylko w naszych niewiadówkach różnica pomiędzy MW a DMC to jakieś 50 -100kg
dlatego jeśli nawet mamy rację z tą RMC to trzeba się bardzo pilnować, bo co to jest 50kg ... przedsionek waży niewiele mniej

była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4
Re: Problem odnośnie holownika i przyczepy n126
konrad pisze:
za granicą trochę inaczej interpretują i tak faktycznie liczy się RMC
dziwne rzeczy opowiadacie - za granicą masz DMC przyczepy jakie możesz ciągnąć - jak DMC masz większe to od razy idziesz do odstrzału , jak jest OK to sprawdzą czy RZECZYWISTA masa nie jest większa niż DMC i wtedy mogą się zacząć kłopoty (chyba od 500 do 800 euro) - i żeby nie było że nie wiem to osobiście miałem kontrolę w Austrii w zeszłe wakacje i chwilę pogadałem z władzą
Re: Problem odnośnie holownika i przyczepy n126
jedrek101 pisze:tak tylko w naszych niewiadówkach różnica pomiędzy MW a DMC to jakieś 50 -100kg
większość niewiadek ma ładowność 100 kg
Re: Problem odnośnie holownika i przyczepy n126
[quote="gofer"]
co jest napisane w taryfikatorze?
O) Przewóz ładunków i ciągnięcie przyczep - Taryfikator
180. Ciągnięcie przyczepy o rzeczywistej masie całkowitej większej niż dopuszczalna w odniesieniu do określonego rodzaju pojazdu ciągnącego. 0 pkt karych 100-300 zł
podstawa art. 62 ust. 1 Ustawa Prawo o ruchu drogowym
oznacza to , że samochodem o wpisie F1 i F2 nie można holować przyczepy cięższej niż to wynikałoby z punktów F1 i F2
czyli ma moim przykładzie mając MW holownika (G) 1700 kg i (F2) 2810 kg nie mogę holować przyczepy cięższej niż 2810 -1700 = 1110 kg mimo wpisu Q2- 2000 kg
Q1 mam 700kg czyli mogę swobodnie ciągać niewadkę (nawet przeładowaną licząc na szczęście w razie kontroli)
albo coś z hamulcem o DMC 1100 kg
wiem, że to bez sensu ale tak jest i trzymajmy się tego , bo szkoda ciągać się po sądach
co jest napisane w taryfikatorze?
O) Przewóz ładunków i ciągnięcie przyczep - Taryfikator
180. Ciągnięcie przyczepy o rzeczywistej masie całkowitej większej niż dopuszczalna w odniesieniu do określonego rodzaju pojazdu ciągnącego. 0 pkt karych 100-300 zł
podstawa art. 62 ust. 1 Ustawa Prawo o ruchu drogowym
oznacza to , że samochodem o wpisie F1 i F2 nie można holować przyczepy cięższej niż to wynikałoby z punktów F1 i F2
czyli ma moim przykładzie mając MW holownika (G) 1700 kg i (F2) 2810 kg nie mogę holować przyczepy cięższej niż 2810 -1700 = 1110 kg mimo wpisu Q2- 2000 kg
Q1 mam 700kg czyli mogę swobodnie ciągać niewadkę (nawet przeładowaną licząc na szczęście w razie kontroli)
albo coś z hamulcem o DMC 1100 kg
wiem, że to bez sensu ale tak jest i trzymajmy się tego , bo szkoda ciągać się po sądach
Re: Problem odnośnie holownika i przyczepy n126
Moja N ma mase 320+50 kg a w papierach jest 500+100 i nie mam zamiaru tego zmieniać . Tak trudniej ją przeładować 

Re: Problem odnośnie holownika i przyczepy n126
piotr pisze:Moja N ma mase 320+50 kg a w papierach jest 500+100 i nie mam zamiaru tego zmieniać . Tak trudniej ją przeładować
prawdziwy skarb

Re: Problem odnośnie holownika i przyczepy n126
chris_666 pisze:jedrek101 pisze:tak tylko w naszych niewiadówkach różnica pomiędzy MW a DMC to jakieś 50 -100kg
większość niewiadek ma ładowność 100 kg
i dlatego tak napisałem miałem kilka niewiadówek , może nie jeżdżę tak dużo, ale wiem o czym piszę
Re: Problem odnośnie holownika i przyczepy n126
Też miałem kiedyś Felicję, ale kombi. Jest ona trochę cięższa i problemu z DMC Niewiadówki bez hamulca nie było. Pojechałem więc sobie na urlopik w Bieszczady i stwierdziłem "nigdy więcej bez hamulca". Następny sezon rozpocząłem od montażu najazdu i hamowanej osi. Kosztowało to wtedy ok 1500 zł, ale było warto. Przyczepa campingowa, nawet N126e, jest na tyle ciężka, że hamowanie, zwłaszcza na zjazdach w górach jest mocno utrudnione i hamulec najazdowy znakomicie podnosi bezpieczeństwo. I dlatego radziłbym jednak zainwestować w to urządzenie, nawet gdy DMC przyczepy pozwala ciągnąć ją naszym samochodem bez niego.
Skoda Kamiq 1.5 TSI 150 KM
N126E-1984 z późniejszymi zmianami
W hotelu jestem gościem, w mojej przyczepie jestem u siebie w domu
N126E-1984 z późniejszymi zmianami
W hotelu jestem gościem, w mojej przyczepie jestem u siebie w domu
-
- Fanklubowicz
- Posty: 2105
- Rejestracja: wtorek, 2 cze 2009, 06:52
- Lokalizacja: Ziemia Obiecana
Re: Problem odnośnie holownika i przyczepy n126
jezdziłem N126e bez najazdu po górach
jezdze N126n z najazdem po górach
i takiej duzej róznicy nie odczułem
pierwsza jest lekka i sie dobrze prowadziła druga dwa razy ciezsza i tez nie nazekam
a wczoraj jezdziłem z wybebeszona N126b to była dopiero frajda z jazdy co chwila patrzyłem w lusterko czy czasem nie zgubiłem oczywiscie oponki od malucha i kółka cytrynki
jezdze N126n z najazdem po górach
i takiej duzej róznicy nie odczułem
pierwsza jest lekka i sie dobrze prowadziła druga dwa razy ciezsza i tez nie nazekam
a wczoraj jezdziłem z wybebeszona N126b to była dopiero frajda z jazdy co chwila patrzyłem w lusterko czy czasem nie zgubiłem oczywiscie oponki od malucha i kółka cytrynki
Wyjazdy 2019 3096 km 27 nocek
Wyjazdy 2020 2250 km 21 nocek
Wyjazdy 2021 1000 km 7 nocek
Wyjazdy 2022 2138 km 17 nocek
Wyjazdy 2023 4175 km 33 nocki
Wyjazdy 2024 5236 km 31 nocek
wyjazdy 2025 640 km 2 nocki
Wyjazdy 2020 2250 km 21 nocek
Wyjazdy 2021 1000 km 7 nocek
Wyjazdy 2022 2138 km 17 nocek
Wyjazdy 2023 4175 km 33 nocki
Wyjazdy 2024 5236 km 31 nocek
wyjazdy 2025 640 km 2 nocki
Re: Problem odnośnie holownika i przyczepy n126
Tomek pisze:ale trzeba pamiętać ze mandat 100-300 ale po takiej kontroli nie można dalej jechać z ta nadwagą! albo laweta albo telefon do przyjaciela
100 zł i jedziesz dalej (lub 0 jak masz dobrą gadanę ) sprawdzone doświadczalnie

Re: Problem odnośnie holownika i przyczepy n126
JACU6X6 pisze:100 zł i jedziesz dalej


skąd się biorą tacy ludzie

Re: Problem odnośnie holownika i przyczepy n126
chris_666 pisze:JACU6X6 pisze:100 zł i jedziesz dalej
brawo
- popierajmy łapówkarstwo to daleko zajedziemy - dosłownie z przyczepką i w życiu również
skąd się biorą tacy ludzie
Dostałem 100 zł mandatu i na tym koniec nikt ode mnie nie żądał zmiany pojazdu lub czegoś innego.
Re: Problem odnośnie holownika i przyczepy n126
JACU6X6 pisze:Dostałem 100 zł mandatu i na tym koniec nikt ode mnie nie żądał zmiany pojazdu lub czegoś innego.
Oczywiście rozumiem że to mandat kredytowany...
ale gdybyś trafił na inną załogę, to trzeba by przyczepę zabrać innym holownikiem - znajomy miał za ciężką towarówkę i przy podobnej sytuacji szukał odpowiedniego auta po znajomych , bo zaproponowano mu odholowanie sprzętem który pracuje dla policji - a to już droga impreza
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości