Truma - ku przestrodze

czyli elektryka, hydraulika i gaz ...
Awatar użytkownika
naal
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1638
Rejestracja: niedziela, 19 maja 2013, 20:54
Lokalizacja: Łódź

Truma - ku przestrodze

Postautor: naal » czwartek, 4 lut 2016, 23:03

Witam wszystkich

Na wstępie pragnę poinformować, że wątek ten nie ma na celu wprowadzać zamętu na forum i wywoływać u kogoś tzw "ból d...y". Historia ta dla Was niech będzie ostrzeżeniem, z resztą chyba takiemu gronu jestem to winien.

Rzecz miała miejsce pierwszego dnia roku bieżącego. Wielu z Was zna naszego futrzastego wychowanka, który ze względu na swoje socjopatyczne zachowania musi być izolowany od społeczeństwa. Tak też było w tym przypadku. Sylwester za miastem, ale pies jedzie z nami. Krótka piła - przyczepa na hak, pies w bagażnik i jedziemy. Zima nie jest problemem, bo jest przecież truma (i to nawet przetestowana!!!!). -10 stopni w nocy nie jest straszne. W środku przecież jest 35 stopni więcej. Będzie komfortowo.

Początek imprezy, rozstawianie sprzętu, podpięcie gazu i odpalenie trumy. Mija 10 minut, jest dobrze - temperatura wewnątrz 22 stopnie. Poszliśmy się bawić. Raz na jakiś czas "siku" z psem i jest dobrze. Godzina 6:00 pierwszego stycznia - chyba dla nas koniec dzisiejszej imprezki, trzeba trochę kimnąć. Dawaj od razu do przyczepki, rozłożyć łóżko i w końcu legnąć.

Budzik o 12:00 nie obudził. Koło 14:00 przebudzenie, jest bardzo źle - to chyba kac, albo jakieś zatrucie alkoholowe. We łbie się kręci, ale czemu się dziwić. Chyba zbiera się na wymioty, ale nie ma siły się ruszyć. Jest miska pod ręką. Fatalnie się czuję. Jak prześpię się jeszcze trochę to będzie mi lepiej...

Godzina 23:00 powrót świadomości. Pytanie: Gdzie ja jestem?. Pasy na rękach, kroplówka, maska tlenowa, cewnik, EKG, pasy na rękach. Jak się okazało, to był OIOM... Mało przyjemna sytuacja. Dochodzę do siebie, ale nie wiem nic. Nikt mi nic nie powiedział, gdzie Klaudia, gdzie pies i co w ogóle się stało? Około 5:00 nad ranem dowiedziałem się, że Klaudia jest na oddziale obok, ale nawet jej do mnie nie wpuścili. Ona była w lepszej kondycji, dlatego nie leżała obok.

Diagnoza prosta - zatrucie czadem. Pytanie za 100 punktów - gdzie był układ nieczelny i spaliny leciały do wewnątrz? Tego jeszcze nie wiem, ale sprawdzę to przed pierwszym wyjazdem.

Weźcie pod uwagę fakt, że wielu naszym wyjazdom towarzyszy alkohol i że możecie nawet nie skojarzyć samopoczucia z potencjalnym zabójcą, jaki jest czad. My w ogóle nie skojarzyliśmy, a przecież wystarczyło otworzyć drzwi i szyberdach, żeby nic się nie stało. Gdyby ok 18:00 nie wyciągnęli nas z przyczepy, pewnie bym teraz tego nie pisał.

Trumę sprawdzałem. Grzała w nocy w listopadzie podczas wyjazdu do Lulblina i wszystko było ok. Wiem, że w tym przypadku zawiódł dostawca gazu, który mimo próśb dostarczył propan-butan. Mróz przyczynił się do zamarznięcia kratki wylotowej spalin, ale dlaczego płomień od niedomiaru tlenu nie zgasł? Teraz mogę sobie dywagować. W planach przed wywaleniem wszystkiego i zrobienia od nowa (sprawdzając wszystko po 20 razy) jeszcze raz wszystko odpalę i sprawdzę odpowiednim sprzętem.

Nie chcę nikogo straszyć, że gaz w przyczepie jest zły, podły i zabija, bo sam wychodzę z założenia, że to jedyne sensowne rozwiązanie na prądową niezależność, jednak zalecam sprawdzenie wszystkiego po 20 razy. Tu może chodzić o Wasze życie.

Na wszystkie pytania odpowiem
Ford Focus TDDI
N126N
N132t
"Non est fallus at provintia"
Obrazek

Awatar użytkownika
Robcio
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 430
Rejestracja: czwartek, 21 sie 2014, 13:13
Lokalizacja: Lublin

Re: Truma - ku przestrodze

Postautor: Robcio » czwartek, 4 lut 2016, 23:30

WOW!!! :shock: Ale historia... najwazniejsze, ze skonczyla sie dla Was dobrze.

My w tym samym czasie tez mieszkalismy w przyczepce... oby nie bylo takich zdarzen.

Pytanie pierwsze: ktora kratka zamarzla?
Obrazek
SQ8KMY via Icom D-Star

Awatar użytkownika
NORBY33
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 234
Rejestracja: poniedziałek, 14 sty 2013, 22:55
Lokalizacja: KIELCE

Re: Truma - ku przestrodze

Postautor: NORBY33 » czwartek, 4 lut 2016, 23:59

Montuję czujniki w nowej upss... chyba się wygadałem :roll: Truma też będzie a właściwie już jest... do zamontowania i oczywiście sprawdzę 20 razy :idea: Naal miałeś farta i dobrze ,że o tym napisałeś ku przestrodze dla innych. Oczywiście czujniki to podstawa :!:
NIBY WSZYSCY WIEDZĄ ŻE FLASZKA KIEDYŚ SIĘ SKOŃCZY ALE ZAWSZE JEST TO ZASKOCZENIE

Awatar użytkownika
naal
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1638
Rejestracja: niedziela, 19 maja 2013, 20:54
Lokalizacja: Łódź

Re: Truma - ku przestrodze

Postautor: naal » piątek, 5 lut 2016, 00:13

Robcio pisze:Pytanie pierwsze: ktora kratka zamarzla?


Ja u siebie zrobiłem boczne odprowadzenie spalin. Przy temperaturach plusowych się sprawdziło, na mrozie nie...

NORBY33 pisze:Oczywiście czujniki to podstawa :!:


Czujnik czujnikiem, ale będąc po imprezie masz pewność, że obudzi Cie 95 db? Ja teraz sprawdzę wszystkie łączenia rury kominowej, po za tym jakby czujnik miał Cię budzić 4 razy w ciągu jednej nocy, to sam byś się podirytował...
Ford Focus TDDI
N126N
N132t
"Non est fallus at provintia"
Obrazek

Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1640
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Truma - ku przestrodze

Postautor: vvarrior » piątek, 5 lut 2016, 00:41

Powiem jedno. Jesteśmy z Anią przerażeni ale i szczęśliwi że skończyło na czym się skończyło i dobrze że jesteście z nami. Jeśli mogę zapytać jaki typ rury kominowej macie w budzie? Wzór gwintu czy poprzeczne prążki i jaki typ wylotu komina?
I drugie pytanie czy diagnoza potwierdziła że to tlenek węgla?

...
Volkswagen Passat B5 Highline +n126e+n250c+n132l
NIEUSTAJĄCY Remont Thunder hunter
ObrazekObrazekObrazekObrazek

ttaber
Posty: 224
Rejestracja: piątek, 29 sie 2014, 10:22

Re: Truma - ku przestrodze

Postautor: ttaber » piątek, 5 lut 2016, 07:36

Jak widać do wszystkiego trzeba podchodzić z pokorą. Szokującą historia, ale grunt że z happy endem.

Nie napisałeś co z psem?

Awatar użytkownika
Fiacior75
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: niedziela, 7 cze 2015, 22:02
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Truma - ku przestrodze

Postautor: Fiacior75 » piątek, 5 lut 2016, 07:40

Ja pierdziele aż mnie strach obleciał . Ja też sylwestra spędziłem w przyczepce ale w tej dużej tam komin jest wyprowadzony do góry i nic mi nie zamarzło przy -10. Co nie zmienia faktu że i tak spalem bardzo niespokojnie. Koniecznie kupuje czujnik tego cholernego czadu!!!
Dobrze ze wam się nic nie stało.
FB - Weselny Fiat 125p
FB - Retro Reanimacja

Fiat125 1975r
N-132T 1976r
Komar231B
Wigry 1975r, Wigry1 1976r, Wigry 3 1991r
Romet Duet 1976r

Awatar użytkownika
naal
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1638
Rejestracja: niedziela, 19 maja 2013, 20:54
Lokalizacja: Łódź

Re: Truma - ku przestrodze

Postautor: naal » piątek, 5 lut 2016, 07:48

Rurę kominową sprawdzę jak będę w końcu wszystko demontował.

Pies spędził w przyczepie jednak kilka godzin więcej. Niby doszedł do siebie w ciągu 20 minut, ale ze względu na niską temperaturę zaziębił się czego skutki podleczamy do dziś. Oprócz tego pies jako jedyny ma trwałą dolegliwość neurologiczną - prawie nic nie słyszy...
Ford Focus TDDI
N126N
N132t
"Non est fallus at provintia"
Obrazek

Awatar użytkownika
DIZZY
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1980
Rejestracja: sobota, 30 sie 2014, 10:40
Lokalizacja: PL

Re: Truma - ku przestrodze

Postautor: DIZZY » piątek, 5 lut 2016, 07:54

Szok, doprawdy. I szczęście, że ktoś was uratował.
A jak piesek?
U siebie mam dwa czujniki, na wypadek, gdyby jeden nie zadziałał.
Obrazek

N126 z 1988 r. "Budka Torci"
N126 z 1980 r.
N250 z 1990 r.


Kliknij proszę http://www.zbiorkanaburka.pl

Awatar użytkownika
reflexes
Moderator
Moderator
Posty: 6812
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16
Lokalizacja: Quedin / Insula Sanctae Mariae / Marienwerder / Kwidzyn (pomorskie)

Re: Truma - ku przestrodze

Postautor: reflexes » piątek, 5 lut 2016, 07:59

Jedyne co się ciśnie na usta to "ja pier......le". Przeżycia sobie zafundowaliście masakryczne. Super, że skończyło się tak jak się skończyło, bo było blisko tragedii. Nie wiem jak ja będę teraz spał w swojej, bo ledwo się z tym cholernym gazem oswoiłem, a tu taki strzał :shock:
Kia Sportage II 2.0 CRDi + Adria Unica 5204 wcześniej Chateau Cantara 908 i Niewiadów N126N
| 2018 - 51 nocy, 3835 km | 2017 - 53 noce, 6335 km | 2016 - 42 noce, 3840 km |



Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Nacia
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1089
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2014, 13:08
Lokalizacja: Sieradz

Re: Truma - ku przestrodze

Postautor: Nacia » piątek, 5 lut 2016, 08:31

Łza zakręciła się w oku.
Cieszę się, że wszystko się dobrze skończyło.
Wracajcie do zdrowia.
Buziaki dla Was. Do zobaczenia.
To nie prawda, że tylko żółwie i ślimaki wędrują ze swoimi domkami po świecie.
Rzucam wszystko i jadę w Bieszczady :)
N126n, Golf Plus 1,9 TDI Touran 1,9TDI
Nocki 2016 w N126n - 75 / 6892 km
Nocki 2017 w N126n - 85 / 6820 km
Nocki 2018 w N126n - 52 /2745 km

Awatar użytkownika
tomtoy
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 362
Rejestracja: wtorek, 5 lut 2013, 01:47
Lokalizacja: WSC

Re: Truma - ku przestrodze

Postautor: tomtoy » piątek, 5 lut 2016, 08:50

Naal całe szczęście że już po wszystkim i tylko niemiłe wspomnienia zostały, kurde nie wiedziałem że może być tak niebezpiecznie z tym ogrzewaniem, a ja czasem zapominam na noc butli zakręcić, a mam na razie tylko kuchenkę na gaz. :oops:

Awatar użytkownika
stachu_gda
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2238
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 08:12
Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)

Re: Truma - ku przestrodze

Postautor: stachu_gda » piątek, 5 lut 2016, 09:22

Jak już wszystko sprawdzisz, gdzie była nieszczelnośc którędy wydostał się czad itd., to dobrze by było gdybyś zebrał wszystkie informacje które przyczyniły się do tego wypadku zebrał w jedno miejsce i opublikował - dzięku temu inni nie powtórzą Twoich błędów lub będą wiedzieli, na co warto szczególnie zwrócić uwagę przy instalacji Trumy.

Awatar użytkownika
Robcio
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 430
Rejestracja: czwartek, 21 sie 2014, 13:13
Lokalizacja: Lublin

Re: Truma - ku przestrodze

Postautor: Robcio » piątek, 5 lut 2016, 09:41

naal pisze:
Robcio pisze:Pytanie pierwsze: ktora kratka zamarzla?


Ja u siebie zrobiłem boczne odprowadzenie spalin. Przy temperaturach plusowych się sprawdziło, na mrozie nie...

...ale wiesz jak to wygladalo? Para skraplala sie jakos na kratce i zamarzajac ograniczyla przeswit wylotu spalin?

Zastanawiam sie tez czy rodzaj gazu mogl miec znaczenie i przyczynic sie do zaistnienia tragicznej sytuacji... raczej zakladalbym, ze w zimowych warunkach piec zgasnie, jezeli z mieszaniny wypali sie propan.



Naskrobane Tapatalk'iem.
Obrazek
SQ8KMY via Icom D-Star

Awatar użytkownika
naal
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1638
Rejestracja: niedziela, 19 maja 2013, 20:54
Lokalizacja: Łódź

Re: Truma - ku przestrodze

Postautor: naal » piątek, 5 lut 2016, 09:57

tomtoy pisze:Naal całe szczęście że już po wszystkim i tylko niemiłe wspomnienia zostały


Mylisz się. Zostało coś o wiele bardziej ważnego - doświadczenie na przyszłość.

Robcio pisze:...ale wiesz jak to wygladalo? Para skraplala sie jakos na kratce i zamarzajac ograniczyla przeswit wylotu spalin?


Dokładnie tak. Do warunków zimowych chciałem zastosować czysty propan.
Ford Focus TDDI
N126N
N132t
"Non est fallus at provintia"
Obrazek


Wróć do „Instalacje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość